Koeman leeft mee: Ik heb wel echt met hem te doen, het is niet leuk

    Koeman leeft mee: "Ik heb wel echt met hem te doen, het is niet leuk"

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 23:15wo 14-11-2018 om 23:15

    Erwin Koeman mag zich tot zijn eigen verbazing interim-trainer van Fenerbahçe noemen. Na het ontslag van Phillip Cocu dacht de assistent dat hij en Chris van der Weerden ook aan de beurt zouden zijn.

    Ali Koç, de steenrijke eigenaar van Fenerbahçe, liet Cocu na de thuisnederlaag tegen Ankaragücü dat hij ontslagen zou worden. "De rest van de staf en ik zijn toen uit de kleedkamer gebleven", vertelt Koeman aan Voetbal International. "Later kwam het bericht dat Phillip was ontslagen. Wat ik toen dacht? Eerlijk: Wij zullen dan wel de volgende zijn."

    Maar tot zijn verbazing vroeg Koç aan Koeman om het roer over te nemen. Dat accepteerde hij na overleg met Cocu. "Phillip zei: Ga het gewoon doen. Meer valt er eigenlijk ook niet over te zeggen. Ik heb wel echt met hem te doen, het is niet leuk als je wordt ontslagen. Misschien een schrale troost, maar Phillip voegt zich nu in een mooi rijtje: Cruijff, Michels, Beenhakker, De Mos, Hiddink, mijn broer Ronald."

    "Iedereen wordt weleens ontslagen. Zelf heb ik het twee keer meegemaakt, of beter: stapte ik zelf op, bij Feyenoord en FC Utrecht", aldus Koeman. "Toen reageerde ik impulsief, maar ik heb er nooit spijt van gehad. Nu weet ik dat dit erbij hoort en een ander het zal moeten overnemen."

    Lees meer over:Süper LigFenerbahce

    Plaats een reactie

    stefanvanm +345
    woensdag 14 november 2018 om 23:19
    Ronald Koeman? Lekker VP
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 23:20]
    Vind ik leuk
    1904088 +530
    woensdag 14 november 2018 om 23:23
    Amateurs dit kan toch niét
    Vind ik leuk
    fier&koen +832
    woensdag 14 november 2018 om 23:47
    Niet te doen.....
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 00:00
    Stel hondesnorretjes bij elkaar die redactie hiero😂😂
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5185
    donderdag 15 november 2018 om 01:09
    Ze willen natuurlijk extra reacties en clicks genereren en dan maken ze met opzet een fout in de tekst, dat is goed voor de financiën.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19954
    woensdag 14 november 2018 om 23:26
    Ronald Waterreus had ik nog kunnen begrijpen. Was dat niet een keer eerder het geval? Dat ze verwisseld waren hehe..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 23:26]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 23:42
    Memorabele flater is dat inderdaad haha
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 23:43]
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19954
    woensdag 14 november 2018 om 23:43
    Hehe
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 06:23
    Was op de open dag van PSV...
    Vind ik leuk
    Gerro +7265
    woensdag 14 november 2018 om 23:26
    Nieuwe stagiair denk ik ja wel erg slecht dit.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 23:35
    Voor VP-normen is dit nog een kleine fout
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 06:15
    Ja inderdaad wat een slaappil
    Vind ik leuk
    Koeien +2726
    donderdag 15 november 2018 om 10:52
    Nederland heeft gewoon teveel voetbalbroertjes en spelers die De Jong heten, is nou eenmaal verwarrend.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 23:19
    2 miljoen meekrijgen, is niet leuk?
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5185
    donderdag 15 november 2018 om 01:12
    De truc is dat Cocu niet is ontslagen, maar op non-aktief is gesteld.
    Cocu kan dus fluiten naar z'n twee miljoen afkoopsom bij ontslag.
    In plaats daarvan moet hij verplicht in Turkije verblijven en wordt gewoon doorbetaald. Gevangen in je eigen huis met een goed salaris,.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7275
    woensdag 14 november 2018 om 23:45
    Het gekke is dat ik denk dat Erwin en Fenerbahce een goede combi zijn, suc6 in elk geval!!
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15307
    donderdag 15 november 2018 om 00:12
    "Ronald Koeman mag zich tot zijn eigen verbazing interim-trainer van Fenerbahçe noemen."

    Als stagiair heb je hier bij VP alleen maar 3 jaar bakfiets ervaring nodig.
    Het spelletje voetbal komt veeeeeeel later.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    donderdag 15 november 2018 om 00:28
    Ik denk wel dat dat tot Ronald Koemans eigen verbazing zou zijn.
    Erwin had hij misschien nog wel verwacht.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2004
    donderdag 15 november 2018 om 03:33
    Ff een offtopic mededeling.

    Kans is aanwezig dat ik binnenkort die accountnaam van je moet confisqueren. :(
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 06:28
    Antonio, je bent een Sporting Port. fan?
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2004
    donderdag 15 november 2018 om 12:30
    Yep!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    donderdag 15 november 2018 om 10:50
    Hahaha ik wilde hem al aanbieden. Ik sta hem graag af.
    Ik vroeg me sowieso af wat je ervan vond, maar je bent niet zo enthousiast hoor ik :p
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2004
    donderdag 15 november 2018 om 12:44
    Valt nog mee. Ik wilde al heel lang een Nederlandse trainer bij Sporting zien. Had alleen gehoopt op een ander.

    Maar het idee erachter is mooi. Hoop dat zijn voetbalstyle zo verfrissend en uniek in de Portugese competitie wordt dat de tegenstanders er moeite mee zullen hebben. En anders worden we helemaal scheel gecountered. We gaan het zien. :D
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 12:44]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    donderdag 15 november 2018 om 12:52
    Ik hoop het voor je. Als je het zat bent roep je maar. Kies ik een andere naam :p
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2004
    donderdag 15 november 2018 om 14:07
    Haha, deal!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 00:31
    Wel ja, als het maar geld oplevert. Wat maakt het verder allemaal uit?
    Vind ik leuk
    Nozem +172
    donderdag 15 november 2018 om 01:26
    De 1e paar zinnen zijn ook van grote klasse goeie zinsopbouw !
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1871
    donderdag 15 november 2018 om 06:19
    Die Ronald, hij heeft het er maar druk mee!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 07:17
    Ik vind het ook zielig voor VP.
    Vind ik leuk
    Leozao +5499
    donderdag 15 november 2018 om 08:41
    Resultaten bepalen alles...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws