'Sol neemt maatregelen na 'mislukte' transferzomer en wisselt van makelaar'

    'Sol neemt maatregelen na 'mislukte' transferzomer en wisselt van makelaar'

    Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 07:55do 15-11-2018 om 07:55

    Fran Sol heeft zijn zinnen gezet op een vertrek bij Willem II, vermoedt het Brabants Dagblad. De Spaanse Willem II-topscorer slaagde er afgelopen zomer niet in om een transfer te maken en heeft gewisseld van zaakwaarnemer.

    Sol werd de afgelopen jaren begeleid door zijn goede vriend Nikola Franco, maar heeft nu gekozen voor het gerenommeerde Spaanse bureau Promoesport. De spits ging er afgelopen zomer vanuit dat hij, na een seizoen met twintig competitie- en bekergoals, een transfer kon maken. Volgens het BD was er voorzichtige interesse vanuit Turkije en het Midden-Oosten, die echter nooit concreet werd. Aan het einde van de transferperiode bleek dat niet één club zich bij de Tricolores had gemeld.

    Met zijn keuze voor een nieuwe belangenbehartiger lijkt Sol aan te geven dat hij komende zomer meer werk van een transfer wil maken. De 26-jarige Spanjaard beschikt in Tilburg over een aflopend contract, maar Willem II heeft een eenzijdige optie tot verlenging en zou nog een transfersom voor zijn topscorer kunnen incasseren. Sol liet onlangs weten dat hij liever geen winterse transfer maakt, omdat zijn zwangere vrouw in december is uitgerekend.

    Poll

    Kan Fran Sol mee bij een Nederlandse topclub?

    (2725 stemmen)

    Plaats een reactie

    klaasvaak +155
    donderdag 15 november 2018 om 07:59
    Mino kan gebeld worden, die slijt Sol wel tegen een 'kleine commissie'
    Vind ik leuk
    Bdog +5997
    donderdag 15 november 2018 om 07:59
    Hopen dat deze niet met Fran solt
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3480
    donderdag 15 november 2018 om 08:07
    Makkelijk scorende speler die klaar is voor een stap hoger, zou een hele goede zijn voor az
    Vind ik leuk
    Koenbres +1242
    donderdag 15 november 2018 om 08:11
    Dan moeten ze wel aardig wat geld gaan betalen
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3480
    donderdag 15 november 2018 om 08:16
    Met 1 jaar contract.... zal rond de 5 miljoen uitkomen denk ik, en dat is voor Willem 2 een heel mooi bedrag
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:23
    Ik denk wel 8 miljoen
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3480
    donderdag 15 november 2018 om 08:31
    Voor 1 jaar contract? Ik help het je hopen
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:47
    Mij maakt het niet uit. Maar hij heeft dit seizoen ook alweer 9 keer gescoord... Dat drijft zijn prijs wel iets omhoog.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1242
    donderdag 15 november 2018 om 08:33
    Denk inderdaad ergens tussen de 5 en 7 zou inderdaad mooi zijnn. Maar gaat Az dat betalen denk je?
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3480
    donderdag 15 november 2018 om 08:35
    Ik weet weinig van az maar denk dat hij daar zeer succesvol zal zijn. Ik weet dat veel mensen hem naar feyenoord praten maar dat zal lastig worden. Het publiek ziet liever spelers van buiten de ed, mogelijk als jorgensson vertrekt maar de vraag is of het dan de juiste spits is
    Vind ik leuk
    Koenbres +1242
    donderdag 15 november 2018 om 08:39
    Ik denk zelf eerlijk gezegd dat hij de stap gaat zetten terug naar Spanje
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3480
    donderdag 15 november 2018 om 09:09
    Naar welke club? Vraag me af of hij op het hoogste niveau op de radar staat
    Vind ik leuk
    Koenbres +1242
    donderdag 15 november 2018 om 12:08
    Clubs als Sevilla hadden al interesse dus een club uit het Spaanse rechterrijtje moet toch kunnen
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3480
    donderdag 15 november 2018 om 12:39
    Er heeft zich niemand gemeld dus wat hield die interesse in?
    Vind ik leuk
    Koenbres +1242
    donderdag 15 november 2018 om 12:54
    Club uit Mexico heeft zich wel gemeld maar dat zullen we zien er was volgens de geruchten wel interesse
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3480
    donderdag 15 november 2018 om 13:01
    Jij is goed en ik gun het hem.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:41
    Dat is waar.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:28
    hahahah AZ???? hahahahh!!!
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3480
    donderdag 15 november 2018 om 09:50
    Ja wil je zeggen dat w2 het niveau van az heeft? PD zal hem niet volgen denk ik zo
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:30
    Wat is daar zo grappig aan..is gewoon een volkomen logische stap voor Sol en AZ. Contract loopt af, AZ zou hem kunnen proberen te halen voor 4/6mil en uiteindelijk door verkopen voor 12/14 ofzo aan een Sevilla.
    Vind ik leuk
    Zekur +349
    donderdag 15 november 2018 om 11:38
    Sorry maar Sol gaat bij AZ zijn waarde niet meer verhogen. Hij doet er beter aan om meteen naar Spanje te verkassen komende zomer. Ook bij AZ zal hij niet meer dan 16-20 doelpunten kunnen maken, net zo veel als bij Willem II..
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3480
    donderdag 15 november 2018 om 12:40
    Omdat az gevolgd word en w2 niet.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    donderdag 15 november 2018 om 23:03
    en wie heeft az nu die dat aantal er in schiet?
    Vind ik leuk
    Koenbres +1242
    donderdag 15 november 2018 om 12:09
    Waarom zou de waarde zoveel.omhoog schieten? Gaat er echt niet zoveel meer scoren
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 15:19
    Oké koen.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:39
    Wat denk je ervan dat Willem II zelf aan bijvoorbeeld een Sevilla verkoopt voor 8-10 miljoen? AZ heeft net Johnson gekocht die gaan Sol niet halen. Zoals ik in een andere post hier al aan gaf, Sol gaat lekker naar Spanje.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 15:06
    Die johnsen doet het volgens mij niet echt geweldig en die boadu ligt er maanden uit.. W2 gaat echt geen 8 mil scoren joh,dan moet sol gewoon eerst bij een club spelen met een hogere doelstelling. Zoals Europees voetbal halen of in de top 5 eindigen. Maar dat is wat ik er van denk.

    Hij heeft jou al medegedeeld dat Spanje de bestemming word dus dan zal je wel gelijk hebben.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 15:24
    Aangezien ik inderdaad wat dichterbij het vuur zit en als je Sol zelf spreekt steekt hij niet onder stoelen of banken dat hij graag in zijn thuisland wil slagen. Hij wil uiteindelijk ook dichterbij zijn familie wonen omdat hij een kind gaat krijgen. (begrijpelijk)
    Hij stapt over naar een andere zaakwaarnemer die veel andere spelers uit Spanje onder zijn hoede heeft.
    Wij gunnen het hem van harte maar Sol weet ook wel dat hij bij een AZ of een Vitesse zijn marktwaarde niet veel gaat laten stijgen.

    Kortom, Sol gaat niet in de eredivisie blijven let maar op...
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    donderdag 15 november 2018 om 23:01
    voor utrecht en vitesse ook maar het schijnt dat hij 4 miljoen moet kosten en zelf 7 ton salaris eist en tekengeld.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3480
    vrijdag 16 november 2018 om 07:50
    Ja zeker, maar de laatste 3 jaar schat ik az wat hoger in dan Utrecht. No offence want ik heb warme gevoelens bij de club.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    vrijdag 16 november 2018 om 09:30
    ze doen niet onder voor elkaar az is wat rijker thats it
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4998
    donderdag 15 november 2018 om 08:32
    Het is hem gegund, voor Willem II een super spits en lijkt me ook nog eens een sympathieke gozer.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:33
    Natuurlijk is Sol in de zomer weg, zo realistisch moet je zijn. Deze man heeft zich in Tilburg een soort van 'onsterfelijk' gemaakt.
    Hij wordt op handen gedragen. Heel Tilburg gunt hem een mooie stap in zijn carierre en het zou mooi zijn als wij er financieel op vooruit gaan zodat we weer een stap omhoog kunnen maken als stabiele middenmotor in de eredivisie.

    Ik heb zo het vermoeden dat Fran besluit om met zijn vrouw (overigens echt een prachtvrouw) en kleine Fran in de zomer terug te keren richting Spanje. Ik denk niet dat hij in NL zal blijven voetballen.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4998
    donderdag 15 november 2018 om 18:01
    Spanje zou mooi zijn, een club als Betis of Sociedad zou prachtig zijn. Als jullie een paar miljoen kan incasseren heeft iedereen gewonnen.

    Ik denk dat de Nederlandse top het niet gaat worden. Te duur en te oud en te weinig exceptionele kwaliteiten. En een AZ of Vitesse zullen niet zo veel willen betalen.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:27
    Deze jongen zou perfect zijn voor AZ. Een goaltjes dief die je helpt de aansluiting te maken met de top 3. Voor bijvoorbeeld Feyenoord zou de gok denk ik te groot zijn..
    Vind ik leuk
    Zekur +349
    donderdag 15 november 2018 om 11:41
    AZ heeft toch Johnson gekocht voor doelpunten??
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 15:24
    Zekur, zie jij hem scoren dan? Lijkt erop dat hij moeite heeft om aan te haken op een niveautje hoger.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:30
    Beperkte spits, met weinig voetballend vermogen maar wel neusje voor de goal.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1242
    donderdag 15 november 2018 om 12:09
    Mee eens, wel een enorme werklust en hij valt goed bij de supporters ook
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9676
    donderdag 15 november 2018 om 11:45
    De Graafschap staat te schreeuwen om nieuwe spelers.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws