KNVB 'geeft voorkeur' aan de Kuip: 'Dan spelen we belangrijkste interlands daar'

    KNVB 'geeft voorkeur' aan de Kuip: 'Dan spelen we belangrijkste interlands daar'

    Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 10:30do 15-11-2018 om 10:30

    Het Nederlands elftal speelt vrijdagavond in de Nations League tegen Frankrijk in de Rotterdamse Kuip. Lange tijd werd het stadion niet meer gebruikt voor wedstrijden van het nationale elftal, maar daar is verandering in gekomen.

    "De Kuip zal altijd in beeld zijn bij de KNVB als thuishaven voor wedstrijden van het Nederlands elftal', stelt KNVB-directeur Eric Gudde tegenover het Algemeen Dagblad. "Ook in de nabije toekomst. Zoals dat ook geldt voor de Arena en eventueel andere stadions, afhankelijk van de tegenstander."

    Onder de vorige directeur Bert van Oostveen was de Kuip geen optie, onder meer wegens de slechte bereikbaarheid en verouderde faciliteiten. Ook commercieel was de Kuip minder interessant. "Als Rotterdam blijft voldoen aan alle noodzakelijke voorwaarden, zullen onze belangrijke interlands ook in de toekomst in Rotterdam gespeeld worden. Dat hebben we de directie van de Kuip en de directie van Feyenoord eerder al laten weten."

    Dit weekend speelt Oranje dus opnieuw in de Kuip, dat door de BBC is uitgeroepen tot een van de intimiderendste stadions ter wereld. "De Kuip was en blijft een prachtig decor voor onze interlands", aldus Gudde. "Het veld, de belangrijkste voorwaarde bij een voetbalwedstrijd, is terecht beroemd om zijn stabiel uitstekende conditie, al vele jaren lang."

    Ook tegenstanders van Oranje lijken door het stadion geintimideerd: de laatste keer dat Oranje niet won in de Kuip was elf jaar geleden in de thuiswedstrijd tegen Roemenië. De laatste veertien interlands in de Kuip werden allemaal gewonnen.

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    Roeptoeter +7245
    donderdag 15 november 2018 om 10:34
    Thuisbasis van de Oranje Vrouwen. Iedereen blij.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:38
    Blijf jij roepen om likes? Het is eerder droeftoeter,maar daar zal je zelf nog wel achterkomen
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7245
    donderdag 15 november 2018 om 10:54
    Is dat nou een minderwaardigheids complexje wat nu zo gefrustreerd reageert?

    Vind jij het niet kunnen dat de Oranje Vrouwen in de Kuip spelen? Tast dat jou eer al man zijnde aan?

    En ga nou niet reageren en huilen over de Arena. Dit topic gaat over de Kuip.
    Ik zal je voor zijn. Prima als de Oranje Vrouwen in de Arena gaan spelen. Trots op de vrouwen dat ze het EK gewonnen hebben. Die moeten we juist nu steunen. Als ze een groter stadion willen, geef het ze dan. Ze moeten er zelf voor zorgen dat het vol komt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 10:55]
    Vind ik leuk
    Kaar +1404
    donderdag 15 november 2018 om 11:19
    Maar waar lees jij in dit artikel dat het over de vrouwen gaat? Gaat gewoon over de mannen, maar dat weet je zelf ook wel he.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8472
    donderdag 15 november 2018 om 11:28
    Lijkt me prima om de dames wedstrijden in De Arena af te werken. Kunnen we in De Kuip om het echie spelen. ;-)
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2869
    donderdag 15 november 2018 om 13:16
    ze kregen het philips stadion nog niet eens uitverkocht, maar de vrouwen in de ArenA laten spelen lijkt me een prima compromis, daar zijn ze immers gewend naar lege stoeltjes te kijken...

    bij ons in de Kuip laten we dat niet gebeuren...
    Vind ik leuk
    Richard020 +12959
    donderdag 15 november 2018 om 13:20
    Vandaar dat er dit seizoen bij iedere thuiswedstrijd in de kuip lege plekken te zien zijn en tegen ADO hele gaten in de tribune te zien zijn geweest met al die lege plekken. Check de feiten er maar eens op na, Feyenoord trekt dit seizoen veel minder supporters dan normaal.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2869
    donderdag 15 november 2018 om 15:03
    tja, helaas hebben we sinds ons kampioenschap een probleem met nepsupporters die een seizoenskaart halen omdat ze erbij willen zijn als er prijzen gewonnen worden maar voor de rest niet komen opdagen, gelukkig hebben we weinig van dat soort nepsupporters en hoeven we nog niet zulke maatregelen te treffen als Ajax in vak 420 ofzoiets moest om het maar niet uit de hand te laten lopen...
    Vind ik leuk
    Vak 129 +923
    vrijdag 16 november 2018 om 15:04
    Kijk aan, als een echte Feyenoorder sneren, en bij de veeg terug het nep woordje klaar.

    Niks is hypocrieter dan dat ene woord...Feyenoord.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2869
    vrijdag 16 november 2018 om 16:15
    ken je het begrip ironie?

    zo ja, was dat dan de bedoeling aan je reactie of ging het per ongeluk?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 18:48
    We hebben het hier over een doordeweekse wedstrijd. Jij mag niks zeggen als Ajax supporter man, je zou je eigelijk moeten schamen als we het dan toch hebben over aangekleeden stoeltjes. Ga je mond spoelen(hypocriet)
    Vind ik leuk
    Vak 129 +923
    zaterdag 17 november 2018 om 09:23
    Wij pochen niet dat we geweldig zijn hé meid, dat is voor jullie zelfpijpers voorbehouden. Jouw soort brult alleen hard, maar het stelt allemaal echt niet zoveel meer voor.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 16:17
    Nou nou, veel minder, ik heb de feiten eens voor je gecheckt want schreeuwen en iets roepen doen ze meestal in die betonbak! Gemiddelde dit seizoen is 45.120 supporters per wedstrijd, dit was vorig seizoen 45.588, kortom er komt 1% minder, inderdaad veel minder hoor...
    Vind ik leuk
    Richard020 +12959
    donderdag 15 november 2018 om 22:23
    2 jaar geleden nog 47.500 iedere thuiswedstrijd! En hoeveel zaten er tegen Den Haag?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 18:52
    Richard, dat jij in de uitkering zit,en toch elke wedstrijd kan bezoeken vind ik knap. Dit is een doordeweekse wedstrijd waar de vele in ploegendiensten werken,of in de haven. Geen trouwe supporters in Nederland als bij Feyenoord. Bij jullie lopen ze zelfs weg als het slecht gaat in de wedstrijd zelf! Hou aub stil als het gaat over supporters,want ik kan zo de hele avond door gaan als het moet
    Vind ik leuk
    Vak 129 +923
    zaterdag 17 november 2018 om 09:26
    Kijk, gaat de pauper alweer. Zout op mafkees, alsof jullie verheven zijn boven andere supporters in NL. Wel de grootste bek op internet, dat is een feit.
    Vind ik leuk
    Vak 129 +923
    zaterdag 17 november 2018 om 09:25
    Niet de boel omdraaien pauper. Schreeuwen is kennerkend voor Feyenoorders, die altijd maar schreeuwen hoe geweldig support ze zijn.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24317
    donderdag 15 november 2018 om 14:20
    Ik was afgelopen vrijdag in de propvolle Galgenwaard, heb uitstekend genoten met een kleindochter en zou dat graag nog vaker meemaken. Al is het maar vanwege het glunderen van die meid die zelf ook net een half jaar voetbalt. Voor haar damesteam waren geen kaarten meer, gelukkig kon ik nog net twee kaarten bemachtigen.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2869
    donderdag 15 november 2018 om 15:00
    laat ze eerst het Philips stadion maar uitverkopen, is een slagje groter en niet gelukt uit te verkopen...

    ik zeg niet dat je uberhaupt nooit in de kuip of de arena moet spelen, ik vind wel dat je altijd voor de optie moet gaan waarbij er zoveel mogelijk mensen kunnen kijken zonder dat je lege stoeltjes hebt... tot nu toe zijn de kuip en arena nog te groot en vind ik dat ze daar dus niet moeten spelen...

    het is niks tegen het vrouwenvoetbal maar wel tegen de eisen die de vrouwen stellen om maar niet geconfronteerd te worden met hun eigen minderwaardigheidscomplex...
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:35
    Jij snapt er echt helemaal niks van. Ik zal jou alvast voor zijn,en vragen of ze nog een plekkie hebben in het gekkenhuis.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:59
    Gudde wijst de Kuip denk ik alleen aan vanwege zijn Feyenoord achtergrond. Zoals het stuk al zegt is de Kuip veel minder aantrekkelijk vanwege de bereikbaarheid, de verouderde faciliteiten en de mindere commerciële mogelijkheden.
    Vind ik leuk
    Spartan +7035
    donderdag 15 november 2018 om 11:01
    Gras in de kuip is vele malen beter dan in de Arena. Om over de sfeer nog maar te zwijgen!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 11:06
    Jij volgt het voetbal niet meer hè? Voetbal gaat niet meer over sentiment, maar over geld. Waarom denk je dat feyenoord zo ver achter loopt?
    Vind ik leuk
    Spartan +7035
    donderdag 15 november 2018 om 12:21
    Het gaat nu om interlandvoetbal.

    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 16:32
    Klopt, maar heb je het stuk tekst niet gelezen waarom de KNVB de voorkeur gaf aan Amsterdam? Nu Gudde er zit is het veranderd. Kijk naar Frankrijk, spelen ze daar het voetbal in het gezelligste stadion?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 16:33]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 16:21
    Beetje domme reactie, dus geld is belangrijker dan winnen..ik meen me te herinneren dat er in Rotterdam nogal wat prijzen zijn gepakt de laatste 4 jaar, wat hebben ze in Amsterdam gewonnen dan met al hun geld en grote smoel?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 16:27
    Valt wel mee hoor. Met geld koop je uiteindelijk gewoon succes. Kijk naar Europa. De kloof begint in NL ook te ontstaan. Feyenoord heeft afgelopen jaren eigenlijk maar eenprijs gehaald. Die bekers en Cruijffschalen zijn geen donder waard. Dat zag je al aan PSV-rkc
    Vind ik leuk
    Obl93 +2547
    donderdag 15 november 2018 om 11:14
    Dat is het verschil waarom het nu beter gaat. Gudde geeft om voetbal, van Oostveen niet. En de grasmat is wel degelijk de allerbelangrijkste factor in dit verhaal.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 11:18
    Wat een vreselijke onzin zeg. Als Gudde zo om voetbal gaf, waarom is het dan zo’n puinhoop bij Feyenoord? Volgens mij hebben ze daarnaast 3-0 van Duitsland in de Arena gewonnen. Bocendien gaat het beter door nieuw talent, waar geen enkele Feyenoorder, de bespeler van de Kuip tussen zit
    Vind ik leuk
    Tafkaz +4725
    donderdag 15 november 2018 om 11:28
    Vilhena zit er wel bij hoor, welliswaar op de bank, maar als ie er moet staan, zal ie er staan
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 11:45
    Dat klopt, maar ik heb het over nieuw talent waardoor het nu weer beter loopt.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3457
    donderdag 15 november 2018 om 13:42
    Zoals Frenkie uit Arkel (zuid holland)? Wiens familie ook het liefst in de Kuip zit?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 13:42]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 14:21
    Wat Frenkies familie doet moeten ze zelf weten. Frankie voetbalt het liefst bij Ajax.
    Vind ik leuk
    Kaar +1404
    donderdag 15 november 2018 om 11:20
    De spelers waaronder Sneijder en Robben eerder, hebben ook aangegeven dat ze liever in de Kuip spelen. Het verhaal is dat om die reden er weer meer in de Kuip wordt gespeeld tijdens interlands.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 11:43
    Sneijder en Robben zijn gestopt toch? Maar daar gaat het toch helemaal niet om?
    Vind ik leuk
    Kaar +1404
    donderdag 15 november 2018 om 11:45
    Die zijn gestopt maar bijna alle spelers van Oranje spelen liever in de Kuip. Jij suggereert dat er meer in de Kuip gespeeld gaat worden omdat Gudde nu bij de KNVB zit. Ik geef een andere reden aan.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    donderdag 15 november 2018 om 12:10
    alleen voor het veld zou ik al voor de kuip kiezen die zgn supertalenten van jou willen toch op een goede mat spelen.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3480
    donderdag 15 november 2018 om 11:49
    Wa een haat joh. De kuip is een prachtig stadion met een prachtige mat. Iets waar heel Nederland trots op mag zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 12:00
    Wie heeft het over haat? Ik ben het helemaal met je eens hoor. Maar voor Feyenoord zou het goed zijn als er het een en ander veranderd
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3480
    donderdag 15 november 2018 om 12:33
    Helemaal eens, en ik ben groot voorstander van het nieuwe stadion, ondanks mijn liefde voor de kuip
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:04
    Ik zou de Kuip verbouwen. Dat is vele malen goedkoper. Ik snap niet dat ze in Rotterdam een stadion moeten hebben dat duurder is dan de Allianz Arena. Er zijn genoeg mooie stadions voor minder gebouwd.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3480
    donderdag 15 november 2018 om 13:06
    De bouwkosten zijn gestegen de laatste jaren en het is een volledige gebiedsontwikkeling. Verbouw heb is nog geen mooi en kloppend plan gezien, met een onderhoudsplan daarna
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:17
    Klopt, maar het stadion is opzichzelfstaand al duurder dan de Allianz Arena. Het hele plan gaat meer dan een miljard kosten. Nieuwe plannen kunnen gemaakt worden. Het gebeurt toch ook met Bernabeu en Nou Camp? Ik denk dat het huidige plan te riskant is voor feyenoord.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3480
    donderdag 15 november 2018 om 13:56
    Nou ik heb wat onderliggende stukken gelezen en het is geen verkeerd plan, echter zijn er wat onhandigheden vanuit verschillende partijen. Zo is er het waterpunt dat midden onder het veld zou komen liggen, beetje pijnlijk vanuit de gemeente. Zo zijn er wel meer lulligheden bij de nieuwbouw.

    De vernieuwbouw heeft nog steeds geen sluitend plan aan weten te leveren. Onvoloende skyboxen, onvoldoende zicht op het veld, onvoldoende plaatsen, maar mijn grootste zorg de onderhoudskosten en levensloop over 35 jaar.
    Vind ik leuk
    Grijs +1206
    vrijdag 16 november 2018 om 15:15
    Och och, je hebt 1 artikeltje (van Mossou geloof ik) gelezen over een nieuw stadion en je denkt alles te weten...

    Maar lees je a.u.b. eerst goed in voordat je zomaar wat roeptoetert, want je komt nu echt enorm dom over bij mensen die deze discussie wél volgen.

    Het plan waar jij het over hebt (dat meer dan een miljard gaat kosten), is namelijk een plan voor een gebiedsontwikkeling waarin het stadion komt te staan. De kosten van een gebiedsontwikkeling (Rotterdam Zuid) vergelijken met de bouw van het Allianz Arena slaat dus al nergens op.

    Verder kan je het ook niet 1-op-1 vergelijken aangezien de bouwkosten nu hoger liggen en de grond duurder is. Als je zo graag appels met peren wil vergelijken, waarom vergelijk je het dan niet met het nieuwe stadion van Tottenham? Dat kost 900 miljoen en heeft minder zitplaatsen dan het nieuwe stadion van Feyenoord zou moeten hebben. Maar dat zal vast niet uitkomen in je opvatting.

    Verder zijn plannen voor verbouwing als onhaalbaar bestempelt.

    Ik zou je willen adviseren je gewoon ver van deze discussie te houden, want je hebt echt werkelijk geen flauw benul waar je over praat...
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 16:14
    Misschien zou je er zelf wat objectiever naar moeten kijken. Als het zo vreseijk rendabel is waarom is er nog een discussie over de garantstelling van 25 miljoen voor Feyenoord? Als de inkomsten zo gegarandeerd zijn, waarom is het plan dan nog steeds niet geaccepteerd? Ik weet het wel hoor, Omdat er getwijfeld wordt aan de haalbaarheid. Maar als ik jou reactie zo lees zit het bij jou wel redelijk hoog bij jou dat er mensen twijfelen aan jouw stadion, dat je er een half boek over schrijft. Maar blijkbaar ben jij de bouwgoeroe die alles aanneemt wat jou uitkomt. Misschien zou je je even voor de lol ook even moeten verdiepen in bouwfraude. Er gaat een wereld voor je open.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 16:28]
    Vind ik leuk
    Grijs +1206
    maandag 19 november 2018 om 12:08
    Ik geef alleen aan dat je je totaal niet hebt verdiept in de materie en met een vergelijking komt van lik-mijn-vestje.

    Dat je nu begint te piepen over 'bouwfraude' en doet alsof ik mezelf een bouwgoeroe vind, tekent je zwakte in deze discussie.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 13:20
    Het klopt toch dat de hele gebiedsontwikkeling van de Kuip meer dan een miljard kost? Het stadion alleen kost ruim 400 miljoen en inderdaad duurder dan de Allianz Arena. Misschien moet je eens leren zaken in perspectief te zien. Wat is de begroting van Tottenham? Wat is de begroting van Bayern? Stel dat het daar mis gaat, dan kunnen die clubs het makkelijker lijden dan Feyenoord. Bayern heeft daarnaast het stadion al afbetaald. Denk je dat Feyenoord het gaat dragen als het plan van het nieuwe stadion een fiasco wordt? Met bouwfraude bedoel ik alleen maar dat er meerdere situaties zijn geweest waarbij er meer voor het stadion betaalt gaat worden dan het eigenlijk waard is. Een ander leuk voorbeeld van misrekenen is bijvoorbeeld de Noord-zuidlijn. Die heeft uiteindelijk ook vele malen meer gekost dan dat er vooraf berekend was. Als dat bij Feyenoord gebeurt, gaat de hele club naar de klote. Maar je zal waarschijnlijk wel weer lopen schreeuwen dat ik mij niet ingelezen heb. Ik blijf erbij: het is gewoon luchtfietserij wat er in Rotterdam gedaan wordt... Misschien moet je het rapport van Tsjalle van de Burg ook even lezen. Ik verdenk Feyenoord city er ook van het plan door te drukken omdat de financiële belangen van de bouwende partijen op het spel staan...
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 13:27]
    Vind ik leuk
    Grijs +1206
    maandag 19 november 2018 om 15:16
    Ik vraag me af waarom ik de dingen in perspectief moet zien, als uitgerekend jij met de totaalkosten van een totaal irrelevante gebiedsontwikkeling komt aanzetten. En als jij de kosten van een stadion vergelijkt dat in 2005 (dus nog vóór de bankencrisis) is opgeleverd, waarbij de grond- en bouwkosten sowieso stukken lager liggen. Daarnaast dwaal je constant af naar gebiedsontwikkelingen en onbewezen zaken als 'bouwfraude' of het 'doordrukken van Feyenoord City'.

    Ik denk dat ik het aardig in perspectief zie; verbouwen is een dure optie (iets minder dan het Allianz-stadion heeft gekost) aangezien het door bijv. de huidige staalconstructie van De Kuip en de beperkingen van het Maasgebouw niet makkelijk gaat. Hierdoor krijg je allerlei workarounds die of niet haalbaar zijn (zo paste bijv. de bouwtekeningen van Red de Kuip niet binnen de huidige afmetingen) of te duur zijn en daardoor niet rendabel.

    Dat is allemaal al onderzocht door diverse partijen en op basis daarvan is besloten dat een nieuw stadion veel rendabeler is. Dat stadion komt er, als de cijfers kloppen. En dat stadion komt er niet, als de cijfers niet kloppen. De cijfers worden berekend door mensen die er veel meer verstand van hebben dan jij en ik bij elkaar. Ik zal mijn oordeel baseren op hun conclusies, terwijl jij het nu al beter weet. Hoezo moet ik dan dingen in perspectief gaan zien?
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 15:26
    In perspectief zien in de zin van: hoe meer geld je genereert, hoe meer geld je uit kan geven. Hetzelfde principe als bij een hypotheek. Ik heb nu meerdere conclusies van meerdere partijen gelezen die aangeven dat er veel te positief gerekend wordt. Als voorbeeld daarbij: de dekkingsgraad. Die moet dacht ik meer dan 90% zijn. Ze krijgen nu het stadion al niet eens vol. In het nieuwe stadion hebben ze geloof ik meer dan 63000 plaatsen. Dat zijn er sowieso meer dan 15000 plaatsen meer dan in de kuip
    Vind ik leuk
    Grijs +1206
    dinsdag 20 november 2018 om 13:43
    Ik begrijp dat Feyenoord een groter risico loopt dan een Bayern. Daarom is het doorrekenen van de cijfers zo belangrijk en daar zijn ze nog druk mee bezig.

    Het is dus curieus dat die meerdere partijen al conclusies hebben getrokken, terwijl de berekeningen nog niet rond zijn. Bovendien beschikken zij niet over alle cijfers en is daardoor een hoop gebaseerd op 'schattingen'.

    Wat ik me ook af vraag is hoe je bijvoorbeeld aan de dekkingsgraad komt. In het eerste plan ging men namelijk uit van een bezoekersaantal van 50.000 (en kon men overleven met 45.000 bezoekers). https://www.feyenoord-city.nl/wp-content/uploads/2017/04/26_stress-scenario-overzichten-nieuw-stadion.pdf .

    Nu weet ik wel dat er in de media alleen aandacht was voor het meest optimistische scenario (andere scenario's werden buiten beschouwing gelaten), maar een dekkingsgraad van meer dan 90% is naar mijn weten als norm gesteld. Nu is dit rapport al 1,5 jaar oud, maar ik kan me niet voorstellen dat ze de plannen extra hebben aangescherpt.
    Vind ik leuk
    HanV +4661
    donderdag 15 november 2018 om 12:44
    Hoe laat is die wedstrijd eigenlijk? Zouden ze het aandurven, als je een manier kunt verzinnen om in heel Europa voor gek te staan, dan zal het dat zijn.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2869
    donderdag 15 november 2018 om 13:18
    als je bedenkt dat bijna alle spelers liever in de Kuip dan in de Arena de interlands spelen omdat de sfeer en het veld 10x beter zijn zou het dan misschien ook kunnen dat de Kuip juist een logischer thuishaven is voor oranje?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:24
    Voetbal leeft niet meer op sentiment. Als voetbal op sentiment had geleefd, dan hadden alles spelers voor hun favoriete club gevoetbald. Iedereen gaat gewoon voor het geld. Dat is bij de voetbalbonden niet anders. Tuurlijk zullen ze zo nu en dan uitwijken naar Eindhoven en Rotterdam, maar als er meer geld te halen valt in Amsterdam doen ze dat uiteindelijk toch wel. Als je op jouw manier blijft redeneren, waarom moet er in rotterdam dan een nieuw stadion komen? Iedereen speelt toch het liefst in de kuip?
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2869
    donderdag 15 november 2018 om 14:56
    wat heeft het met sentiment te maken, als het Nederlands elftal beter presteert doordat de spelers beter gaan spelen door het goeie veld?

    of dat de spelers meer steun van het publiek ervaren en daardoor extra gemotiveerd spelen?

    we willen toch winnen als Nederland? waarom dan niet spelen in het stadion wat het meeste thuisvoordeel bied in plaats van het stadion waar iets meer kaartjes te verkopen zijn?

    heeft niks met sentiment te maken...
    Vind ik leuk
    fedor2501 +5054
    donderdag 15 november 2018 om 10:40
    Jij bent vast niet gelukkig.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3480
    donderdag 15 november 2018 om 11:47
    Ja ook die mogen er spelen. De grasmat kan het aan en de sfeer is er altijd goed. Toch heerlijk als de dames net als de heren in een volle kuip mogen spelen
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 14:38
    Broekpoeper
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34567
    vrijdag 16 november 2018 om 15:31
    Lambal.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11301
    donderdag 15 november 2018 om 10:35
    Oeh, Gudde! Je bent bevooroordeeld! De Arena is het beste stadion om de interlands af te werken!
    Vind ik leuk
    Zultkop +5712
    donderdag 15 november 2018 om 10:37
    Dat vind jij toch niet echt, Gordo?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11301
    donderdag 15 november 2018 om 10:38
    Wat denk jij, Zultkop?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:39
    Jij trekt, maar geen volle zalen 😳😜
    Vind ik leuk
    Zultkop +5712
    donderdag 15 november 2018 om 10:41
    Ik ben het met je eens eigenlijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:39
    Grapjas ben je 🤪😳
    Vind ik leuk
    2cents +57849
    donderdag 15 november 2018 om 10:47
    Nou, het helpt De Kuip natuurlijk wel dat Gudde daar zit.

    Qua veld zal er ook geen discussie zijn.

    De faciliteiten waar Van Oostveen voor ging zijn in de Arena ook beter, dus daar is met het oog op de mensen die het allemaal bekostigen best iets voor te zeggen.

    Maar kijkend naar het ontbreken op de grote toernooien van Oranje, mag er maar 1 reden zijn ergens voor te kiezen: het sportieve.

    Bij plaatsing volgt er sowieso altijd meer geld dan je op kunt halen met kwalificatie interlands dus dat komt er vervolgens nog eens bij.
    Vind ik leuk
    TheLobster +1528
    donderdag 15 november 2018 om 10:53
    Misschien moet jij de tekst lezen voordat je reageert? Hij spreekt nergens over het beste stadion.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11301
    donderdag 15 november 2018 om 10:58
    Misschien moet je mijn reactie met een korrel zout nemen en in de Van Dale het woord 'sarcasme' opzoeken ;-)
    Vind ik leuk
    TheLobster +1528
    donderdag 15 november 2018 om 11:26
    Je hebt ongelijk en dan schaal je het maar onder 'sarcasme'. Heel slim!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11301
    donderdag 15 november 2018 om 11:29
    Nee, ik overdreef bewust met mijn reactie. Chargeren, overdrijven, geef het een naam. Tuurlijk zegt Gudde niet dat de Arena of De Kuip het beste stadion is. Dus ja, letterlijk heb ik niet gelijk nee. Maar dat was ook niet bedoeling van m'n reactie ;-)
    Vind ik leuk
    3Bier +10886
    donderdag 15 november 2018 om 10:36
    Eerlijk is eerlijk. Het blijft het mooiste voetbalstadion in NL. Er heerst daar nog echt de pure voetbalsfeer.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:40
    Klopt helemaal 👍
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:41
    Al dat commerciële met een nieuw stadion. Net als de Meern,net als de Oosterpark(fc Groningen) net als valkhuizen( Vitesse) en straks dekuip. Ik hoop het niet. Ik weet niet beter dat onze Kuip er al staat,een eeuwigheid vol trots een sterkhouder!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 11:05
    Nieuw-Monikkenhuizen was van Vitesse. Als feyenoord nog mee wil tellen hebben ze een nieuw stadion nodig, of tenminste een grondige verbouwing van De Kuip, zo realistisch moet je zijn. Financieel blijven ze nu achter. Ik ben het met je eens dat ze moeten stoppen met die luchtfietserij van het nieuwe stadion. Dat stadion moet duurder worden dan de Allianz-Arena. Te belachelijk voor woorden. Dat is financieel te riskant voor feyenoord.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17396
    donderdag 15 november 2018 om 10:43
    Iedereen die de Kuip niet het mooiste stadion van Nederland vindt heeft geen smaak.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:46
    Best apart dat iedereen die "ouwe badkuip" nog steeds het mooiste vindt.....
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17396
    donderdag 15 november 2018 om 10:48
    Alle andere mooie stadions zijn inmiddels gesloopt, dus de keuze is tegenwoordig erg makkelijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:08
    Haha nog zo’n droeftoeter. Onderbouw het eens,of hou gewoon je giftige tong binnenboord!
    Vind ik leuk
    karnisse +299
    donderdag 15 november 2018 om 10:43
    Ik ga vrijdag naar de wedstrijd💪

    Ben benieuwd of de Kuip toch beter is dan mijn geliefde Arena👀
    Vind ik leuk
    buddha +9087
    donderdag 15 november 2018 om 10:59
    zelfs de ( oud) ajax spelers speelden liever in de kuip.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5618
    donderdag 15 november 2018 om 11:03
    Het is wat aftands, wat rauwer dan de meeste moderne stadions. Maar ik vijd dat juist wel wat hebben, focus op het veld, dar draait het om
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17396
    donderdag 15 november 2018 om 11:03
    Als ik in de arena ben bekruipt me altijd een soort "overdekt winkelcentrum" gevoel, daar zal je op de stalen trappen aan de buitenkant van de kuip geen last van hebben.
    En het is hopen voor jou dat Nederland scoort, de trillende kuip is magisch.
    Vind ik leuk
    Romarioo +287
    donderdag 15 november 2018 om 11:20
    Doe wel je Ajax sjaal om
    Vind ik leuk
    frhoi +1074
    donderdag 15 november 2018 om 11:43
    wel gedragen dan he :)

    ik ga ook!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:43
    De Kuip blijft in beeld voor Oranje..
    maar wel als 2e keus
    De JC Arena blijft favoriet bij de KNVB
    Amsterdam Hoofdstad heeft toch de voorkeur.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11301
    donderdag 15 november 2018 om 11:00
    Ja, dat lees ik ook uit de reactie van Gudde. Oh, toch niet.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    donderdag 15 november 2018 om 10:44
    Ook weer zo'n brainfart van die van Oostveen, De Kuip in de ban doen.

    Beste stadion in zo'n beetje alles wat een resultaat kan beïnvloeden, maar omdat de prawn sandwich brigade (dank u, Mr Roy Keane) er wat lastig kan komen en misschien zelfs wel een paar spettertjes regen kan oplopen, werd het resultaat daar ondergeschikt aan gemaakt.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17396
    donderdag 15 november 2018 om 11:05
    Van Oostveen heeft wel bewezen werkelijk nergens verstand van te hebben.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    donderdag 15 november 2018 om 11:49
    Nou.... misschien dat ie ooit iets goed heeft gedaan maar dat heeft ie dan knap uit het nieuws weten te houden.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17396
    donderdag 15 november 2018 om 11:51
    Ik heb waarempel iets gevonden!
    "Per 1 september 2016 stopte hij als bestuursvoorzitter en directeur betaald voetbal."
    Vind ik leuk
    Strijp +13990
    donderdag 15 november 2018 om 10:48
    Ik ben van mening dat de KNVB vast moet houden aan 1 "uitgeroepen" nationaal stadion. De Arena is daar in mijn ogen het meest geschikt voor, Bert van Oostveen heeft dit in het verleden al een aantal keer toegelicht.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13301
    donderdag 15 november 2018 om 10:51
    Bert van Oostveen, daar noem je er ook 1..
    Vind ik leuk
    WTSGD +1480
    donderdag 15 november 2018 om 10:53
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 11:06]
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    donderdag 15 november 2018 om 10:56
    De voetballers zelf ook.

    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/744312/nieuws/703642/%E2%80%9C/pagina/algemene-voorwaarden%E2%80%9D

    "Oranje speelde niet goed, maar won wel overtuigend. Sneijder: "Misschien komt het door De Kuip. Dat hier de kampioenen naar boven komen. Ik kan maar een ding zeggen: gelukkig spelen we vrijdag ook weer hier."
    Vind ik leuk
    Strijp +13990
    donderdag 15 november 2018 om 10:58
    Wat valt voor jou onder bitterbal bobo's en klompenbrigade?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11301
    donderdag 15 november 2018 om 11:01
    https://www.youtube.com/watch?v=gwDb4BeygBQ
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    donderdag 15 november 2018 om 11:03
    Thialf publiek.
    Het soort dat Duitsers gaat lopen aanmoedigen als het moet.
    Het soort dat bij 6-0 voorsprong carnaval loopt te vieren, inclusief een indianenpakkie en een wortel op je hoofd
    Het soort die je niet hoort als het elftal het moeilijk heeft.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 11:04]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11301
    donderdag 15 november 2018 om 11:17
    Het soort dat denkt dat Dennis Bergkamp nog speelt. En zich afvraagt waarom Van Nistelrooy niet meer meedoet.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    donderdag 15 november 2018 om 11:25
    De laatste interland waar ik bij ben geweest stond er een of ander mens 2x 45 minuten vooral om zich heen te kijken om er proberen achter te komen wat er nou werd gezongen of hoe er werd geklapt. het veld heeft ze niet gezien.
    Dat is tamelijk lang geleden, het is dus niet van recente tijden. Het is alleen veel erger geworden.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    donderdag 15 november 2018 om 10:53
    Als je een nationaal stadion wil hebben, moet je dat bouwen.
    Vind ik leuk
    Strijp +13990
    donderdag 15 november 2018 om 10:57
    Dat zou nog beter zijn in mijn ogen, maar dan moeten we daar wel de financiele mogelijkeheden voor hebben. Ik denk dat het op de lange termijn meer oplevert om 1 vaste locatie te hebben. Welke locatie het meest geschikt is, is aan de mensen die een bestuurlijke functie hebben om te beslissen.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    donderdag 15 november 2018 om 11:01
    Je moet spelen daar waar de spelers het liefst spelen. Dat moeten die bestuurders eens in hun botte harses door laten dringen.
    Niet die skybox waar ze hun sherry en hun broodje hertenreet naar binnen zitten te werken is belangrijk, de plek waar de spelers zich het beste voelen is belangrijk.

    Spanje speelt niet voor niets al zijn belangrijke interlands in Sevilla bijvoorbeeld.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 11:01]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11301
    donderdag 15 november 2018 om 11:02
    Broodje hertenreet. Mooi.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    donderdag 15 november 2018 om 11:03
    Jacobse en van Es fan hier.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11301
    donderdag 15 november 2018 om 11:16
    :-)
    Vind ik leuk
    Strijp +13990
    donderdag 15 november 2018 om 11:07
    Dat verandert mijn kijk op de kwestie, je hebt gelijk, waar de spelers het liefste spelen moet de doorslag zijn. Boven commercieel belang.

    Vind ik leuk
    Il Gordo +11301
    donderdag 15 november 2018 om 11:01
    Ja, want Bert wilde niet nat worden en geen lauwe kroketten geserveerd krijgen.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13301
    donderdag 15 november 2018 om 10:50
    Ik heb als Ajacied zijnde ook een voorkeur voor de Kuip voor de wedstrijden van Oranje, daar spelen we vaak beter dan in de Arena..
    Vind ik leuk
    DingDing +166
    donderdag 15 november 2018 om 10:52
    Gewoon een nationaal stadion bouwen :)
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1218
    donderdag 15 november 2018 om 10:54
    .... helemaal met Gudde eens; conditie van het veld moet de belangrijkste voorwaarde zijn...
    Vind ik leuk
    Stom +357
    donderdag 15 november 2018 om 11:02
    Kuip, Arena... beide prima. Wel tijd dat de leeuwinnen een groter stadion krijgen aangezien ze nu elke keer heel snel uitverkocht zijn. Iets om ze te verhuizen naar het veel grotere PSV stadion?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34567
    donderdag 15 november 2018 om 11:06
    Liever niet.
    Vind ik leuk
    Stom +357
    donderdag 15 november 2018 om 13:32
    Waarom niet? Kuip en Arena zijn misschien nog een maatje te groot. Liever een iets kleiner stadion dat vol zit dan een groot stadion dat gedeeltelijk leeg is. Of heb je liever dat het heilige gras van het Philips Stadion zo min mogelijk gesloopt wordt? ;)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34567
    donderdag 15 november 2018 om 11:06
    En zo hoort het ook.
    Vind ik leuk
    Romarioo +287
    donderdag 15 november 2018 om 11:12
    Wat!!!!! Hopen dat ze de zekeringen hebben vervangen
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 11:15
    Arena is beter in de kuip allemaal antieke rotzooi en geen licht
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1878
    donderdag 15 november 2018 om 11:17
    Zucht, eerst verkondigen dat er lang niet in de Kuip werd gespeeld en daarna dat er al lang niet meer verloren is in de kruip, nee gek he!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 11:17]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 11:21
    Voetbal speel je op een veld en niet op een zooitje losse plaggen Daarom de Kuip! En is een echt voetbalstadion. Van Oostveen vond de bitterballen belangrijker, maar die had dan ook niets met voetbal, die fietser.
    Vind ik leuk
    Patje41 +927
    donderdag 15 november 2018 om 11:38
    Opvallend dat de ex directeur van feijenoord de kuip weer als thuishaven ziet en de inkomsten dus maar zijn oude clubje laat stromen.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6271
    donderdag 15 november 2018 om 11:49
    Goh, waarom heeft Ajax daar nooit last van als ze in de Kuip spelen.
    Vind ik leuk
    plein19 +2472
    donderdag 15 november 2018 om 12:16
    Merkwaardig dat het stadion ineens opgewaardeerd is. Feyenoord wil er dolgraag vanaf. De vorige directie keurde het stadion af. Voor Gudde was De Kuip voor Feyenoord niet goed genoeg maar voor het Nederlandse elftal wel.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 12:26
    Puinhoop bij feyenoord? Weer een droeftoeter zonder kennis van zaken. Net voor 15m nieuwe trainings complexen laten bouwen, sluitende begroting, keurig derde, supercup gewonnen, welke puinhoop? Denken voor je wat tikt is moeilijk.
    Vind ik leuk
    Blueman +954
    donderdag 15 november 2018 om 12:40
    Gelukkig is men bij de KNVB weer tot inkeer gekomen. In De Kuip is veel meer sfeer dan in de Arena en dan natuurlijk de veel betere grasmat.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9512
    donderdag 15 november 2018 om 12:55
    Ja hehe de KNVB ziet het ook ! Arena is toch geen stadion. Kliko met dakje en nul sfeer
    Vind ik leuk
    Vak 129 +923
    vrijdag 16 november 2018 om 15:08
    Jij moet niet alles geloven wat je op internet lees, tt supporter.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:25
    je mag lullen wat je wil maar de kuip is en blijft een prachtig stadion. wat het mat betreft is het nummer 1 in Nederland. arena heeft nu al zeker 30 matten verwisseld die van PSV is ook een beetje achteruitgegaan.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22202
    donderdag 15 november 2018 om 13:37
    Gudde verleent verkapte financiele steun aan Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5712
    donderdag 15 november 2018 om 13:53
    En jij stopt een wattenstaafje in je oor. Lekker belangrijk.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3457
    donderdag 15 november 2018 om 13:44
    Ons aller Kuipie....verreweg het beste en meest sfeervolle voetbalstadion! Al ruim 80 jaar lang!
    Vind ik leuk
    Vak 129 +923
    vrijdag 16 november 2018 om 15:07
    Wanneer Nederland er speelt zeker. Zonde van het matige clubje wat er doorgaans acteert. Daar is niemand huiverig voor.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:57
    Hoe zou dat nou komen Nederlands elftal in de kuip met een voorzitter als Hr Gudde de is er maar een die heel het voetballen verziekt in Nederland en dat Is Gudde .
    Vind ik leuk
    mcmodd +24317
    donderdag 15 november 2018 om 14:24
    Ik gun Feijenoord haar interlands, zoals ik die Ajax, PSV of welke andere club dan ook gun. Als inderdaad de sfeer van de Kuip helpt om meer interlands te winnen, heb ik daar absoluut niets op tegen. En verouderde faciliteiten? Kom op, die oude Kuip valt echtnog wel mee hoor. En je komt toch in de eerste plaats voor het voetbal?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 16:32
    Ik weet niet of het iemand wel eens is opgevallen , maar het Nederlands elftal speel de wedstrijden beter in de kuip als elders . Hoe dat komt heb ik geen idee van . Waarschijnlijk lig het aan de grasmat andere verklaring heb ik er niet voor .
    Vind ik leuk
    Vak 129 +923
    vrijdag 16 november 2018 om 15:06
    Belangrijkste. Om vervolgens in het stukje daar met geen woord over te reppen.

    Sowieso alle interlands naar De Kuip. Wortelgekken, klompen, lekker naar Rotterdam.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws