Memphis merkt verschil bij Oranje: 'Hij weet mijn kwaliteiten te benutten'

Memphis merkt verschil bij Oranje: 'Hij weet mijn kwaliteiten te benutten'

Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 11:18do 15-11-2018 om 11:18

Memphis Depay is blij dat Frenkie de Jong een plekje heeft weten te veroveren in het Nederlands elftal. Volgens de aanvaller van Olympique Lyon weet de Ajax-middenvelder uitstekend hoe hij hem moet bedienen.

"Ik had eerder soms het idee dat ik bij Oranje op een eilandje stond. Zoals in de eerste helft tegen Frankrijk. Ik ben iemand die de bal in de voeten wil. Als dat niet gebeurt kan dat frustrerend zijn", vertelt Memphis in een interview met ELF Voetbal. "Met iemand als Frenkie de Jong achter me is het lekker spelen, hij voedt mij en weet mijn kwaliteiten te benutten."

Hoewel Memphis pas 24 jaar is, is hij een van de meest ervaren internationals bij het Nederlands elftal. "Ik probeer andere jongens natuurlijk te helpen, maar niet geforceerd. Ik blijf dicht bij mezelf. Ik ben niet iemand die continu praat. Ik hoop dat nieuwe jongens hun ogen open houden en daarvan iets opsteken."

Poll

Stelling: Memphis moet een stap hogerop zetten

(4933 stemmen)

Plaats een reactie

stratumseind +191471
donderdag 15 november 2018 om 11:21
Mentor Memphis
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 11:21
Frenkie De Jong heeft gewoon voor iedereen wat wils
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 11:22
Frenkie maakt dit jaar Ajax kampioen en wint daarna meteen eventjes de CL met Ajax. OVer 2 jaar verliest Frenkie de finale tegen Polen.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 11:45
Tegen Polen? Hahaha zo slecht is Nederland ook weer niet
Vind ik leuk
Sanders +4232
donderdag 15 november 2018 om 11:22
Prima teksten. Alleen maar waarheden.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12165
donderdag 15 november 2018 om 11:22
Frenkie is de toekomst van het Nederlands Elftal.
Vind ik leuk
dhrwobo +40117
donderdag 15 november 2018 om 11:52
Inhoudelijk helemaal correct.

Maar om nou bij ieder artikel van dit soort inkoppers te plaatsen voor de likes.. is wel een beetje makkelijk, vind je niet?
Vind ik leuk
UpOne +1055
donderdag 15 november 2018 om 13:44
Ja je weet toch inmiddels dat Frenkie 1 tegen 11 gaat spelen voor Oranje..
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 11:25
Ja dat is lekker spelen met God de jong achter je. Wel weer lekker eruit gegooid.. dat hij het weer over zichzelf moet hebben..het gaat om het gehele oranje, en dan zeggen ik had het idee dat ik op een eilandje stond. Met andere woorden ik was de enige international waardige speler ofzo..of de hele ploeg faalde elke keer behalve hij zelf?

Zucht..
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 11:26
Het is bijna weekend. Rustiggggg jonge! Nog eventjes volhouden!
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 11:30
Daarom juist..kunnen we morgen kijken hoe memphis weer als een momenten voetballer af en toe gevaarlijk is. Krijgen we weer memphisdinho te zien met zijn onnodig veel scharen en bewegingen. En daarna weer roepen dat hij naar een top club wilt..

Vind het helemaal geen wereldklasse speler. International en basis speler bij Lyon oke, maar meer ook zeker (nog) niet.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 11:32
Ik vind dat jullie blij moeten zijn met Depay. (Je 'moet' natuurlijk helemaal niets, maar je snap wat ik bedoel)

Hij is bijna altijd de beste in Oranje. Elke keer hoorde hij zowat man of the match te zijn. Zeer sterke speler, geeft alles, goede techniek en kan de bal heel goed bij zich houden. Ik denk dat bijna elk land deze speler er graag bij had gehad
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 11:35
Ja ik vind ook wel dat hij bij oranje hoort. Maar als die aan de bal komt krijg ik toch nog heel vaak het gevoel van dit word weer bal verlies ofzo. Niet echt super stabiel ofzo.. soms wedstrijden achter elkaar goed en daarna weer stukken minder..
Vind ik leuk
Hero.Axe +214
donderdag 15 november 2018 om 11:29
Het lastige is dat je de vraag van de interviewer niet weet. Uiteraard is het een mogelijkheid dat hij alles aangrijpt om het over zichzelf te hebben.
Maar misschien werd hem gevraagd wat hij fijn vindt aan het vernieuwde Oranje. Dan snap ik zijn antwoord wel. Elke voetballer is blij met een bal in de voeten in plaats van geen ballen krijgen en alleen maar druk zetten op verdedigers.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 11:31
Ja daar heb je misschien wel gelijk in maar wat je al zegt, hij trekt het even net iets te vaak naar zichzelf. Vind het een momenten voetballer met hele grote uitspraken.
Vind ik leuk
Laliga +2621
donderdag 15 november 2018 om 11:41
Denk niet dat hij dat bedoelde als ik eerlijk ben.. meer dat hij als spits daar helemaal alleen stond aangezien oranje steeds op eigen 16 stond met het hele elftal. En dat er nu meer voetbal in de ploeg zit en hij beter tot zijn recht komt
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 15:28
Ja dat is dus een beetje moeilijk te zeggen bij hem. Je zou heel goed gelijk kunnen hebben. Maar zijn uitspraken vind ik snel naar arrogant over komen enzo.

Vind het veder een prima speler voor oranje en de Europese sub top. Maar ik vind een speler van wereld klasse is een totaal plaatje. Je moet namelijk meer in je hebben dan goed kunnen voetballen.
Vind ik leuk
michelhx +4418
donderdag 15 november 2018 om 12:05
Als jij dat uit het artikel haalt ben je echt heel slecht in begrijpend lezen of je hebt een hekel aan Memphis.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 15:22
En als jij het echt nodig vond om mij aan te spreken met je bijdehante praatjes, dan heb je blijkbaar meer interesse in mij dan in het artikel.

Ouwe oma duck dat je der bent.🧓
Vind ik leuk
michelhx +4418
donderdag 15 november 2018 om 16:20
Ik vond het gewoon opvallend dat een voetballiefhebber, zoals je jezelf noemt, zich zo druk kan maken over uitspraken van Memphis en ze dan ook nog eens verkeerd interpreteert.

Groetjes,
Gijs Gans.

p.s. Ik zal Oma Duck de groeten doen.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 19:48
Je bent niet leuk.

Ga spelen met je hotweels ofzo.
Vind ik leuk
michelhx +4418
vrijdag 16 november 2018 om 10:50
Dat is jouw mening.

Voor Hotweels ben ik iets te oud.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 12:42
Zo is er altijd wel iets te zeuren hè, ik had je slimmer ingeschat maar ja, als je alles wat je leest letterlijk neemt snap ik jou reactie wel.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 15:17
Whahah je had mij slimmer ingeschat..? Waar heb jij het over joh😆 en roep je dit omdat ik van mening ben dat memphis vervelende trekjes heeft..?

Dat je thuis altijd gelijk krijgt betekend niet dat je overal gelijk krijgt.
Vind ik leuk
HaagieHaag +1083
donderdag 15 november 2018 om 11:25
Zucht....
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 11:29
Ik ben fan van Depay, maar volgens mij is er niemand zo'n grote fan van Depay als Memphis zelf.

Wel mooi dat Depay dit zegt terwijl hij bij Oranje met 2 spelers speelt die vorig jaar nog in de basis stonden in de CL finale. Ken je plek Memphis.
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 11:31]
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 11:33
Depay is fan van memphis en memphis is van van depay. Ze houden van elkaar en hebben een baby gemaakt genaamd Memphis Depay.😆
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 11:36
Klopt....de enige die nóg meer fan van zichzelf zijn, zijn Christiano Ronaldo en Zlatan, maar die hebben dan ook "ietsje" beter gepresteerd dan Memphis.
Vind ik leuk
Psv1989 +2458
donderdag 15 november 2018 om 11:51
Memphis is 24 kan nog alle kanten op
Vind ik leuk
Jozef +42455
donderdag 15 november 2018 om 12:32
Toen Zlatan 24 was was ik ook nog niet helemaal onder de indruk van hem hoor. Het is een internationale topspeler geworden, maar het ontbreekt hem hoe dan ook aan internationale prijzen. Redde het niet bij Barca vind ik. Daarna op een niveautje lager prima.
Vind ik leuk
Kopstootje +9537
donderdag 15 november 2018 om 11:43
Memphis moet gewoon doen waar hij voor betaald word.

Zodra hij weer aan zichzelf gaat denken gaat het weer mis.
Vind ik leuk
Psv1989 +2458
donderdag 15 november 2018 om 11:51
Depay, Frenkie , van dijk , de ligt , zijn gewoon de beste 4 op dit moment van NL team een goeie spits er bij en we doen weer mee
Vind ik leuk
DrJ +1071
donderdag 15 november 2018 om 12:08
Memphis in de spits. Lijkt me t beste.
Vind ik leuk
Kopstootje +9537
donderdag 15 november 2018 om 15:56
Je vergeet Blind.
Vind ik leuk
Psv1989 +2458
donderdag 15 november 2018 om 16:30
Blind ? Nee we hebben goeie water dragers
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 12:55
Dit Memphis nieuws is eigenlijk stiekem toch weer Frenkie nieuws. Ons fop je niet VP!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws