Pikante derby in Keuken Kampioen Divisie: Binnen de grenzen van het toelaatbare

    Pikante derby in Keuken Kampioen Divisie: "Binnen de grenzen van het toelaatbare"

    Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 17:22do 15-11-2018 om 17:22

    Zondag staat in de Keuken Kampioen Divisie de Limburgse derby tussen MVV en Roda JC op het programma. Beide clubs hopen op een 'sportief feest' met een 'positieve benadering' van beide supportersgroepen.

    Harm van Veldhoven, algemeen directeur van Roda JC, kijkt uit naar de wedstrijd. "Derby's zijn de mooiste wedstrijden voor spelers om te spelen én voor supporters om bij te wonen", zegt hij op de clubsite van Roda. "Fanatisme, sfeer en spanning vieren tijdens deze dagen hoogtij. Laten we dat positieve, fanatieke gevoel erin houden. Maar wel binnen de grenzen van het toelaatbare."

    Paul Penders, algemeen directeur van MVV, hoopt net als Van Veldhoven dat de supporters zich zondag gedragen. "Deze wedstrijden zijn de krenten in de pap. Spelers zetten net een stapje meer. Bij de supporters komt de trots om de hoek kijken. Het is gezonde rivaliteit. Laten we het dus niet opkloppen naar termen als vijandelijkheid of agressie."

    "Als we het op die manier benaderen, en de derbysfeer op een correcte, positieve manier hoogtij laten vieren, zal dat ongetwijfeld ook door beide supportersgroepen worden gewaardeerd en verstandig mee om worden gegaan."

    Poll

    Wie gaat de derby zondag winnen?

    (705 stemmen)

    Plaats een reactie

    Koekie1970 +2088
    donderdag 15 november 2018 om 17:15
    Spelen ze in strings dan. Brrr ga ik niet kijken.
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    donderdag 15 november 2018 om 17:25
    Als de dames dat deden, keek ik ook een keer.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:15
    Als dat maar goed gaat...
    Vind ik leuk
    Rodajc +15720
    donderdag 15 november 2018 om 17:16
    Ben benieuwd hoe de Maastrichtse power ranger hierop reageert.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 19:04]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:19
    Houd de rust daar!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17058
    donderdag 15 november 2018 om 17:20
    En dan heb je figuren die vinden dat deze clubs maar moeten fuseren.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3153
    donderdag 15 november 2018 om 17:33
    Nope, afstoten, sterker nog heel Limburg afstoten
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17058
    donderdag 15 november 2018 om 17:34
    Zelfs de provincie Limburg afstoten is nog niet zo'n dom idee als FC Limburg.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15720
    donderdag 15 november 2018 om 18:00
    Prima, nemen we meteen Verstappen, Dumoulin en Lieke Martens mee. We nemen onze biermerken mee zodat jullie de keuze hebben tussen Grolsch en pisbieren zoals Bavaria en Amstel. En om het feest compleet te maken wordt julllie leefgebied opeens wel héél erg klein als de dijken eindelijk breken. Ondankbaarheid is ook wel erg groot als je kijkt waar Nederland economisch nu had gestaan zonder Limburg. Denk dat Nederland beter types als jij af kan stoten ipv heel Limburg, triest geval.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2088
    vrijdag 16 november 2018 om 19:27
    Nee hoor jullie mogen wat mij betreft blijven; pleur die Friezen er maar uit.
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    donderdag 15 november 2018 om 18:11
    Laten we een van de weinige regio’s met een eigen identiteit(naast Friesland en Achterhoek) afstoten ja. Laten we vooral allemaal Hollanders worden. Laten we vooral gehaast, onpersoonlijk en ongeïnteresseerd door het leven gaan. Wat moet je ook met gezelligheid, Bourgondisch leven, ruimte om je heen en rust? Bah!

    Triest menneke...
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3153
    donderdag 15 november 2018 om 19:13
    Nog geen argument gehoord om Limburg aan te houden.
    Bier ? Brand en eventueel een Koninck of Jupiler zijn prima alternatieven.
    Gezelligheid grenst eerder aan achterbaksheid
    Mijnen zijn leeg of te duur.
    Moven met die imi Duitsers.
    Whahahahaaa.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 19:14]
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    donderdag 15 november 2018 om 19:21
    Limburg is een regio met een andere mentaliteit, uiterlijk en levenswijze dan de rest van nl. We hebben er een (iets)warmer klimaat, hebben minder files dan waar dan ook en er bevinden zich de meeste en beste wijngaarden en bierbrouwerijen van het land.

    Daarnaast is Limburg van oudsher de motor van het land geweest met hun staatsmijnen. Limburgers hebben door bloed en zweet rijkdom gebracht en hebben daarna moeten dealen met het tegenovergestelde. Armoede was schrijnend, maar nooit hoor je ze klagen over hetgeen hen is “aangedaan” met de sluiting. Sterker nog er heerst i.p.v. een zeurcultuur een werkcultuur.

    Dit maakt dat Limburg inmiddels flink op aan het krabbelen is en weer richting de opstart van die financiële economische moter lijkt te gaan.

    Daarnaast bevoorraden wij Limburgers het halve land op gebied van voedsel. Liggen we strategisch op een enorm belangrijke plek, logistiek economisch gezien, met België en Duitsland op een steenworp afstand.

    Daarnaast huizen hier het CBS en APG. Indien nl ons afstoot kan 80% van nl fluiten naar hun pensioengelden.

    Nu jij weer...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 19:23]
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3153
    donderdag 15 november 2018 om 19:23
    Ik zou een onafhankelijke staat worden.
    Als ik jou zo hoor is al dat geld dat elk jaar in Limburg gepompt wordt totaal onnodig.
    Vind ik leuk
    Thobar +4406
    donderdag 15 november 2018 om 19:46
    Fritske voor die lui boven de rivieren is Limburg en Brabant één pot nat.
    Praat raar, doet raar (carnaval) en is daarom blijkbaar achterlijk en of je nu uit Brabant of Limburg komt is eender, je bent hoe dan ook een halve Belg.
    Dan ga jij nu op je landgenoten, sinds 1288 (de slag bij Woeringen) hoorden Brabant en Limburg immers bij elkaar, zitten afgeven.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2088
    vrijdag 16 november 2018 om 19:30
    Hoho niet iedereen van boven de rivieren over 1 kam scheren hé... Oldenzaal is het oosten daar wordt ook Carnaval gevierd; Ook in Raalte en Lemelerveld had als allereerste al een verlichte Carnavalsoptocht in 1998
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 21:07
    Brand bier komt uit Wijlre. Wijlre ligt in Zuid-Limburg. Eigenlijk bevestig je nu alles wat Rodajc zegt. Was je op school ook het lulletje van de klas?
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3153
    donderdag 15 november 2018 om 22:29
    Google zelf even.
    Brand bierbrouwerij Etten leur.
    Zelf even terug naar de schoolbanken limbo
    Vind ik leuk
    Thobar +4406
    donderdag 15 november 2018 om 23:28
    Das een proeflokaal lees je de site en bestel je tickets voor een rondleiding in de brouwerij moet je naar Wijlre.
    Limbo en Brabo zijn denigrerende woorden van Hollandse kolonialen die Brabant en Limburg eeuwenlang hebben leeggeroofd en uitgebuit als wingewest.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5752
    vrijdag 16 november 2018 om 09:30
    Als paus zijnde kan ik bevestigen dat de brouwerij in wijlre staat. Bezoekje was zeker een aanrader, kreeg vlaai en kon al t bier gratis proeven
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5752
    vrijdag 16 november 2018 om 09:35
    Aangezien je het nog over schoolbanken hebt en niet eens Google juist kan gebruiken zal je wel zo oud als je plaatje zijn. Wat doe je op internet, veels te ingewikkeld voor je.
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    vrijdag 16 november 2018 om 12:32
    Misschien zelf eens een kratje brand kopen en op de fles kijken. Daar staat echt geen Etten-Leur op mafklapper.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 20:56
    Heb ik geen Google voor nodig en van die schoolbanken zit ook wel goed. Maar probeer het zelf nog eens; https://www.brand.nl

    Ik hoor het wel als je mansgenoeg bent om je excuses aan te bieden!
    Vind ik leuk
    Dj Storm +184
    vrijdag 16 november 2018 om 07:12
    Er zijn dorps idioten, en er zijn VZ idioten. Welkom VZ idioot!!! Ga er trouwens voor het gemak van uit dat jij ook de plaatselijke dorps idioot bent. 🤯
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 07:17]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:36
    FCT -GAE uitverkocht 29.000 man/vrouw in de KKD
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +438
    donderdag 15 november 2018 om 17:57
    MVV - Roda JC is dat niet Belgie - Duitsland?
    Vind ik leuk
    plato68 +253
    donderdag 15 november 2018 om 18:07
    Ja als je op school niet opgelet hebt is het inderdaad België-Duitsland. Vrij snugger....
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +438
    donderdag 15 november 2018 om 18:16
    Was nog niet zover met topo😉.
    Vind ik leuk
    plato68 +253
    donderdag 15 november 2018 om 19:20
    Oke dan is het je vegeven...🤔😁
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +438
    donderdag 15 november 2018 om 19:32
    Dank u. Ben je heel dankbaar.😃
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    donderdag 15 november 2018 om 18:13
    ja klopt, ze komen uit twee voetballanden die wel vertegenwoordigd waren op het wk afgelopen zomer....

    Pfff
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 18:23
    Ben inderdaad ook blij met dat er in de eerste divisie gewoon gevoetbald wordt. Heb niks met die interlands en ja, een paar mooie potten, vooral komende zondag.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 21:53
    Die wedstrijd wordt gewoon oorlog op de tribune.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5752
    vrijdag 16 november 2018 om 10:32
    Hopelijk een mooie derby, rivaliteit is ook goed maar hou het aub bij de sfeer en plagerijtjes. Als je wilt knokken of de boel versieren/kapot maken doe dat maar in t bos. En drie punten voor Roda
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws