Alleen Heracles en FC Emmen stemmen tegen: 'Er werd een extra eis gesteld'

Alleen Heracles en FC Emmen stemmen tegen: 'Er werd een extra eis gesteld'

Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 16:30do 15-11-2018 om 16:30

Heracles Almelo en FC Emmen hebben tegen de plannen gestemd die de Eredivisie CV vanaf het seizoen 2020/2021 gaat invoeren. Dat bevetigt voorzitter Jacco Swart aan De Telegraaf aan Voetbal International.

Heracles en Emmen zijn de enige clubs uit de Eredivisie die een tegenstem hebben uitgebracht. De andere zestien clubs gingen akkoord en daarmee was de vereiste meerderheid van tweederde ruimschoots bereikt. Grote veranderingen zijn uitgebleven. De Eredivisie blijft uit achttien clubs bestaan en kunstgras blijft toegestaan.

Swart, voorzitter van de Eredivisie CV, wil niet kwijt over welk punt op de agenda Heracles en Emmen vielen. De twee eredivisionisten spelen op kunstgras. Clubs die niét op kunstgras spelen, krijgen over twee seizoenen een bonus van maximaal 350.000 euro.

Principekwestie FC Emmen
In een statement laat Emmen weten tegen te hebben gestemd vanwege een extra eis. 'Ondanks het feit dat sommige eisen nadelig zouden zijn voor FC Emmen, was de club vóór overstappen op gras, vóór investeringen in jeugd, vóór het ontzien van topclubs in de bekercompetitie en vóór het tegemoetkomen van topclubs in aangepaste aanvangstijden in perioden van Europees voetbal', luidt de verklaring.

'Tijdens de vergadering werd er echter een extra eis gesteld, namelijk verplichte deelname van vier beloftenelftallen in de Keuken Kampioen Divisie. FC Emmen vond principieel dat zij als Eredivisie-club hier niet over kon beslissen. Daarom heeft de club in de uiteindelijke stemming tegen gestemd.'

Plaats een reactie

Hyena +30293
donderdag 15 november 2018 om 16:34
Ik hoop dat Heracles degradeert, wegwezen.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4639
donderdag 15 november 2018 om 16:44
Degradeert, failliet... Ik vind alles best, zo lang ze maar verdwijnen van het hoogste niveau.
Vind ik leuk
Hyena +30293
donderdag 15 november 2018 om 16:49
Niet te geloven dat een ploeg die over de grens helemaal niks voorstelt, eigenhandig een positieve ontwikkeling van de competitie kan tegenhouden.

Geen speler meer kopen van of verkopen aan die kunstgrasclub, geen enkele sympathie meer voor hebben en iedere manier om ze uit te kotsen aangrijpen.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4639
donderdag 15 november 2018 om 16:51
En de 17 overige clubs een zeecontainer op de parkeerplaats gooien waar heracles zich in mag verkleden. geen douches en toiletten.
Zij geen echt gras neer willen leggen voor de gasten, dan niet zeiken als je zelf geen behoorlijke kleedkamer krijgt.
Vind ik leuk
Hyena +30293
donderdag 15 november 2018 om 16:54
Uitstekende suggestie!

Smerige kleedkamers met koude douches, laat ze het maar lekker uitzoeken. Zie nog liever FC Twente in de Eredivie dan deze knuppels.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4639
donderdag 15 november 2018 om 16:59
Dat is dan nog een van mijn mildere ideeën.
Geef me de kans en ze gaan nog voor de winterstop overstag.
Vind ik leuk
Hyena +30293
donderdag 15 november 2018 om 17:00
Zolang je maar van de lichtknoppen afblijft! ;)
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4639
donderdag 15 november 2018 om 17:46
Ga ik niet uitsluiten op voorhand.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 18:58
Nou dat hoeft van mij nou ook weer niet
Vind ik leuk
Lampenpit +1338
donderdag 15 november 2018 om 18:53
Kunstgras op de driehoeken van hun vrouwen verwerken. Moet je eens zien hoe snel ze het zat zijn.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 19:24
Als je het stuk eens leest kun je misschien wat beter op een artikel reageren. Er staat nergens dat zij tegen de veranderingen zijn. En wat is een positieve ontwikkeling? Daarbij komt, wie op psv en ajax stellen over de grens wel wat voor. Geweldig onderbouwd vanuit jouw kant.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 22:02
“De andere zestien clubs gingen akkoord en daarmee was de vereiste meerderheid van tweederde ruimschoots bereikt. “

Wat kunnen ze precies tegenhouden dan?

Of mag ook gewoon niemand een andere mening of idee hebben dan ons Ajax?

Dat Heracles over de landsgrenzen niks voorsteld maakt trouwens in deze niet zo heel veel uit lijkt me omdat dit over de eredivisie gaat
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 22:04]
Vind ik leuk
Echt? +5274
donderdag 15 november 2018 om 16:53
Goh, het is alsof Sjaak Swart praat. Er zit toch geen oud zeer..... 😂 😂
Vind ik leuk
Hyena +30293
donderdag 15 november 2018 om 16:55
Maar deze Sjaak Swart heeft wel een legitieme aanleiding om het te roepen.
Vind ik leuk
Echt? +5274
donderdag 15 november 2018 om 16:56
Ja, hij is dement
Vind ik leuk
Gearry +1357
donderdag 15 november 2018 om 16:57
Ik zie meer in het stimuleren om over te stappen naar echt gras ipv een verbod van kunstgras. Wat ook in de plannen staat: €350.000 per seizoen voor de clubs die overstappen op echt gras. Dat is ook ongeveer het voordeel wat kunstgras oplevert.
Vind ik leuk
Dani82 +2774
donderdag 15 november 2018 om 17:50
Dat las ik in het vorige stuk ook, 350.000 euro per club, per seizoen voor de clubs die een echt grasveld hebben liggen.
Maar nu in dit stuk staat er maximaal 350.000 euro verspreid over 2 seizoenen.
Dat is alweer anders dan in het eerste stuk
Vind ik leuk
Pec010 +2409
donderdag 15 november 2018 om 17:10
Alleen omdat ze hier anders over denken? Beetje onzinnig in mijn ogen, meningen verschillen.
Vind ik leuk
JanTa48 +7293
donderdag 15 november 2018 om 18:04
Emmen verdwijn wel weer uit de eredivisie blijft Heracles over. Ik club met een plastic veld is te overzien en moeten ook geen cent krijgen.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 19:11
En waarom zal emmen verdwijnen? Erg kort door de bocht omdat je weer eens niet goed leest en dom kwakt als een kip zonder kop.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 18:16
hyena pannekoek
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 18:17]
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 18:16
🤣🤣
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 22:41
Ik niet. Snap ze volledig! Als ik Heracles was zoud ik ook tegen stemmen.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 16:34
Uitsluiten oer direct!
Vind ik leuk
#Keizerout +42584
donderdag 15 november 2018 om 16:34
Tof van Emmen. Jezelf wegcijferen en weigeren te beslissen over iets waar je niet over gaat.
Vind ik leuk
appeltje +2984
donderdag 15 november 2018 om 16:40
Grappige is dat ze nu alsnog tegen gestemd hebben.
Vind ik leuk
#Keizerout +42584
donderdag 15 november 2018 om 17:00
Ja, maar wel een goede reden vind ik.
Vind ik leuk
appeltje +2984
donderdag 15 november 2018 om 18:11
Nee, ze zeggen dat ze er niet over willen beslissen en stemmen dan alsnog nee. Stem dan gewoon niet ofzo
Vind ik leuk
baku +1015
donderdag 15 november 2018 om 17:02
Zo zijn wij!
Vind ik leuk
satesaus +1361
donderdag 15 november 2018 om 17:23
Waarom hebben ze zich dan niet onthouden ipv tegen te stemmen? Daarnaast vind ik dat een vreemde beredenatie voor een club die net 3 maanden voor het eerst eredivisie speelt.
Vind ik leuk
#Keizerout +42584
donderdag 15 november 2018 om 17:31
Omdat het dan neerkomt op ja.
En ze vinden dat dat niet aan hun is
Vind ik leuk
Fritske01 +4915
donderdag 15 november 2018 om 17:25
Idd. Ze zijn voor maar stemmen tegen om iets waar ze niets mee hebben.
Voor mij is dat gewoon een reden zoeken.
Laf Heren erg Laf.
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 17:36]
Vind ik leuk
#Keizerout +42584
donderdag 15 november 2018 om 17:32
Oke dan begrijp je het denk ik niet
Vind ik leuk
Fritske01 +4915
donderdag 15 november 2018 om 17:34
Waarschijnlijk
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 16:35
Gewoon een reserve competitie beginnen voor alle teams die op kunstgras willen spelen.
Mini klassieker tussen 1 van de eerste kunstgrasclubs.
Zijn wij van dat gezeur over dat kunstgras af.
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 16:35]
Vind ik leuk
FRFC'08 +82
donderdag 15 november 2018 om 21:11
Een kunstgrasdivisie, met 2 jaar echt gras voor de winnaar als winst. 😂 En een plekje in de e(r)(cht)e divisie💪🤭
Vind ik leuk
plein19 +2870
donderdag 15 november 2018 om 16:36
Klinkt logisch. Best vreemd dat de eredivisie stemt over de eerste divisie
Vind ik leuk
Gearry +1357
donderdag 15 november 2018 om 16:58
Voorstellen moeten ook nog voorgelegd worden aan de eerste divisie, als ik het goed begrepen heb. Het is dus nog niet helemaal zeker dat die veranderingen er komen.
Vind ik leuk
Orphen89 +3167
donderdag 15 november 2018 om 16:37
De beredenering van Emmen snap ik wel, hoewel ik denk dat ze stiekem ook een beetje als KKD ploeg stemmen, want volgens mij gaan ze er daar vanuit dat ze over minimaal 2 jaar toch weer in de KKD zitten.

Maar ik vind ook dat de KKD wel moet mogen meebeslissen over de belofte teams. Ondank dat ikzelf groot voorstander ben van de beloften teams in de KKD.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 16:37
De zoveelste gemiste kans!
Ik heb er n hard hoofd in.
KNVB blijft ook zoals altijd afzijdig en slap.
Al met al erg amateuristisch.
Vind ik leuk
Patje41 +1086
donderdag 15 november 2018 om 16:38
Emmen speelt volgend seizoen toch weer kkd
Vind ik leuk
Nigelinho +162
donderdag 15 november 2018 om 16:38
Emmen? Spelen ook een keer in de Eredivisie hoor dan ook nog negatief stemmen. Droeftoeters
Vind ik leuk
Lucien1978 +6452
donderdag 15 november 2018 om 16:40
Goed punt van Emmen. Jong teams hebben niks te zoeken in de kk divisie.

Competitievervalsing van het hoogste niveau. Denk maar alleen al aan de interlandperiodes
Vind ik leuk
Hyena +30293
donderdag 15 november 2018 om 16:43
Waarin de beloftenteams zoveel als mogelijk tegen elkaar spelen..

Is dat je enige argument tegen?
Vind ik leuk
Lucien1978 +6452
donderdag 15 november 2018 om 17:00
Het argument competitievervalsing.

Twente kan bijv tegen het sterkste jong elftal komen waarna sparta een week later tegen de A jeugd komt.

Sparta wordt kampioen met 1 punt voorsprong.

Lekker eerlijk
Vind ik leuk
Hyena +30293
donderdag 15 november 2018 om 17:05
Als je alleen de KKD volgt, zie je dat dat nauwelijks tot eigenlijk nooit gebeurt. Jong Ajax speelde vorige seizoen bijna alle wedstrijden met dezelfde elf, misschien nog wel vaker dan dat het eerste dat heeft gedaan.

Af en toe waren er blessures ja en vonden er kleine wijzigingen plaats, maar komt dat bij eerste elftallen niet voor? Als de drie beste spelers van een willekeurig team tegen de ene titelkandidaat wel spelen en tegen de ander geblesseerd zijn, is dat dan ook competitievervalsing?

De beloftenteams trachten echt zoveel mogelijk met dezelfde spelers op te komen draven.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6452
donderdag 15 november 2018 om 18:55
Je zegt het al. Bijna . Het woordje betekent dat het wel gebeurd en dus competitie vervalsing is.

Er is geen een competitie in europa waar jong teams in de 2 de divisie spelen
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
donderdag 15 november 2018 om 17:55
Ben het met je eens. Jong teams horen daar niet te spelen. Wellicht in de hoofdklassen maar geen kkd.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 16:45
Mooi van de clubs als bijvoorbeeld VVV en triest van Heracles en fc Emmen.
Vind ik leuk
013Tilburg +615
donderdag 15 november 2018 om 16:49
Heracles zal wel tegen het verwijderen van het kunstgras hebben gestemd.
FC Emmen heeft zich keurig opgesteld vind ik. Heeft aan het belang van het NL voetbal gedacht door overal voor te stemmen. En ze hebben het fatsoen om niet te stemmen over dingen die anderen aangaan.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 16:50
Dat groene plastic sprieten tapijt moet echt weg!!!

Misschien `n oplossing is dat het onderhoud van echt gras veel geld kost
nou zoek in de buurt `n Hovenier
en geef hem `n gratis reclame bord in het stadion,
en hij komt iedere maandagochtend gratis het gras maaien e.d.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 17:19
Nu zitten de mindere kosten van echt gras maar voor een heel klein deel in het onderhoud van het veld. De grootste winst zit hem in het feit dat je gewoon met minder velden toe kan. Dus minder velden moet huren en dus veel goedkoper uit bent
Vind ik leuk
Mosquito +20327
donderdag 15 november 2018 om 16:50
Jacco Swart.
Is dat de zoon van?
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 16:52
Lang gelult en alles blijft bij het oude
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 16:54
4 beloften teams toelaten? Dit is duidelijk onder druk van Feyenoord, want ze merken met dat fantastische beleid dat ze anders de boot missen
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 17:22
Er spelen er al 4 en voorlopig en die kunnen niet degraderen te weten Ajax, PSV, AZ en Utrecht. Dus voor Feyenoord is er gewoon geen plaats. En terecht er is toen gezegd nu instromen of niet
Vind ik leuk
BoRiNo13 +352
donderdag 15 november 2018 om 16:57
Fc Emmen snapt niet dat ze juist voor Hadden moeten stemmen.. Alsof ze jaren lang al eredivisie spelen.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 17:08
Heracles heeft heel zijn bestaan in de eredivisie te danken aan dat kunstgras van ze. In de eerste jaren van Heracles in eredivisie sinds ze gepromoveerd zijn was het de enige club met kunstgras. Door dat haalde ze altijd genoeg punten in thuis duels om er altijd in te blijven.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5186
donderdag 15 november 2018 om 17:10
Als je vindt dat je ergens principieel niet over kunt beslissen, dan kun je je toch onthouden van stemming? Dan hoef je niet 'tegen' te stemmen.
Vind ik leuk
Pieterv14 +544
donderdag 15 november 2018 om 17:13
Gewoon iedere week volle bak vuurwerk op dat plastic matje van Heracles gooien.. dan leggen ze er na een paar weekjes vanzelf gras in dat stadion
Vind ik leuk
Bijgoochem +1575
donderdag 15 november 2018 om 17:17
Verrassing dat de Koninklijke Ten Cate ehh bedoel Heracles tegen afschaffing van het kunstgras is.

Smit zal wel een dikke enveloppe hebben ontvangen om de boel te traineren.
Vind ik leuk
JohanDerksen +2501
donderdag 15 november 2018 om 17:25
Niks meer kopen en verkopen van Heracles. Top ploegen moeten die complete jeugdopleiding daar leeg trekken al kunnen ze nog minder voetballen dan van Beukering! Spelersbus van Heracles minstens 2 km buiten het stadion laten parkeren!
Vind ik leuk
John M. +5069
donderdag 15 november 2018 om 17:28
Nog even wachten dan is Emmen weer KKD cluben kan alsnog toestemmen.
Vind ik leuk
Hansdeg +1384
donderdag 15 november 2018 om 17:28
Ze willen toch naar 16 clubs, begrijp dat er 2 zich vrijwillig hebben aangemeld.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29109
donderdag 15 november 2018 om 17:32
Weg met Heracles!!!! Degradatie of failliet.. whatever
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 20:41
Utrecht verliest toch de laatste jaren thuis op echt gras van Heracles, zou je goed uitkomen ofnie 3 extra puntjes.. blijf je uit t rechter rijtje
Vind ik leuk
Come on Utreg +29109
donderdag 15 november 2018 om 21:08
Ach, de laatste jaren eindigd Utrecht als 4e of 5e. Rechter rijtje in geen jaren meer gezien! Almelo uit is lastig voor Utrecht.. thuis niet.

Heracles heeft veel voordeel van die plastic troep. Maar los daarvan.. Afschaffen!
Vind ik leuk
berwi +498
donderdag 15 november 2018 om 17:36
boeren mentaliteit
Vind ik leuk
Shelbourne +5880
donderdag 15 november 2018 om 17:36
Enkele dagen geleden beweerde hier nog iemand dat Heracles niet dwars zou liggen. Heel typisch dit.
Vind ik leuk
badeend. +1560
donderdag 15 november 2018 om 17:50
Netjes van FC Emmen! Klasse! Wat Heracles doet, is gewoon te triest voor woorden. Beetje net als Denk tegen stemmen om maar irritant te zijn.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 20:40
Jij snapt t, nu bieden ze 350.000 over 2 seizoenen ipv 1.. als de top meer weerstand wil moeten ze niet het geld in echt gras stoppen maar de kleinere clubs in spelers laten investeren..
Vind ik leuk
wattenstaafje +23646
donderdag 15 november 2018 om 18:10
Kutgras clubs zouden niets moeten krijgen
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 18:22
Ik zou in deze kwestie graag de mening willen lezen of horen van oud KNVB voorzitter Bert van Oosterveen. Wat vind hij van de houding van deze twee clubs? Vind hij dit toelaatbaar voor de toekomst van het Nederlandse Voetbal? Zou hij kunstgras hebben verboden of moet hier ook een Hans Klok en Houdini act aan te pas komen om dit te realiseren? Kom op clubs en KNVB de zaak heroverwegen en per 2021 een verbod op kunstgras invoeren. KNVB of Club bestuurders toon nogmaals ballen en Schaf het kunstgras af, wat notabene ook slecht is voor de gezondheid voor de mens. Ze moeten de zaak herover zien. Clubs moeten zich aanpassen als de meerderheid In stemt. Nogmaals de bloedhond en rat Jan Smit zit hierachter en beschermd zijn oude club Heracles. Dit kan niet en mag niet geaccepteerd worden!!
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 18:30]
Vind ik leuk
HanV +5135
donderdag 15 november 2018 om 18:51
Het zou wat zijn als je mag stemmen maar dan alleen de keuze die een ander aanwijst.
Vind ik leuk
Gerhuis +84
donderdag 15 november 2018 om 19:32
Ratten zitten in enschede!
Vind ik leuk
Schaar +1533
donderdag 15 november 2018 om 18:23
Benieuwd welke clubs die nu op kunstgras spelen ook daadwerkelijk overstappen voor deze fooi.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 18:48
Weg met FC ten Cate ...
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 18:49]
Vind ik leuk
Senna +6221
donderdag 15 november 2018 om 18:48
andere clubs zouden een voorbeeld aan Emmen moeten doen.
Vind ik leuk
J. Staatsen +6740
donderdag 15 november 2018 om 18:48
het ontzien van topclubs in de bekercompetitie ?!!

Waarom daar stoppen ? Waarom de topclubs ook niet gelijk 6 punten extra geven in de competitie...
Vind ik leuk
HanV +5135
donderdag 15 november 2018 om 18:54
Heel raar inderdaad, om de tegenstand te verhogen zouden ze juist in de voorronde al mee moeten doen die 2 topclubs. Twee wedstrijden meer, amateurclubs, de basis, heel blij. De kans op een ontmoeting met de reservespelers van de topclubs.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 18:54
Mensen op deze site zijn niet barkie. Als Heracles op kunstgras wint, gaan ze toch geen echt gras doen, je gaat iets winnends niet vervangen. En nu willen ze ineens dat heracles failliet gaat enzo, terwijl het een prima clubie is
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 19:02
Er is niks mis met Heracles op het kunstgras na. Van mij hoeven ze niet te degraderen of failliet te gaan, laat dat maar aan Twente over. Maar je moet niet gek staan te kijken dat Heracles de meest gehate club van Nederland wordt als Twente eindelijk failliet is
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:04
Kijk, jij bent wel aardig voor heracles, en tegelijk wel de feiten kennen. Strijder.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 19:00
4 beloften teams in de KKD? Wat moet je daar nou weer mee?
Vind ik leuk
sundaymanara +1199
donderdag 15 november 2018 om 19:31
Aan aandacht voor mijn club geen gebrek. Bedankt iedereen.
Vind ik leuk
Vak-DD +12052
donderdag 15 november 2018 om 19:47
Dus twee hebben meer in te brengen dan de rest van de Eredivisie !? Ik zou zeggen snel een grasmat leggen en anders verplicht degraderen, voetbal hoort op echt gras !
Vind ik leuk
FRFC'08 +82
donderdag 15 november 2018 om 21:22
Puntenaftrek voor de clubs die niet mee willen werken, strafpunten💣
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 20:24
Smit en Hoogma zijn de baas in Zeist , die zagen het al aankomen.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 20:36
T veldje van Heracles is tevens van de beste kunstgras kwaliteit, heb meer spelers knieblessures zien krijgen op echt gras dan op ons veldje.. achja we zien t straks in februari wel op welke knollen velden er word gevoetbald, als er dan een bal inhobbeld bij Ajax of Psv moet je ze dan eens horen hah
Vind ik leuk
ritje +542