Ajax, Feyenoord, PSV en drie andere clubs sluiten herenakkoord: Een barrière

    Ajax, Feyenoord, PSV en drie andere clubs sluiten herenakkoord: "Een barrière"

    Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 16:55do 15-11-2018 om 16:55

    Ajax, Feyenoord, PSV, AZ, Vitesse en FC Utrecht laten elkaars jeugdspelers meer met rust. Dat is één van de afspraken na de vergadering over de veranderingen in de Eredivisie. Jacco Swart, voorzitter van de Eredivisie CV, bevestigt het herenakkoord.

    Ajax, Feyenoord, PSV, AZ, Vitesse en FC Utrecht - de zes clubs met de beste jeugdopleidingen - nemen in principe geen jeugdspelers meer van elkaar over. "Gebeurt dat toch nog, dan staat er een dubbele opleidingsvergoeding tegenover", wordt Swart geciteerd door Voetbal International. Tegen het ANP: "Aan de ene kant komt er zo een barrière om een speler aan te trekken."

    Ook de leeftijd waarop de vergoeding wordt betaald, wordt gewijzigd. Nu moet een vergoeding worden betaald voor een speler vanaf de leeftijd van 12 jaar. Dat wordt verlaagd naar 11 jaar. Swart: "We streven er ook nog naar om langere contracten af te gaan sluiten met jeugdspelers, maar dat zijn zaken die wij als Eredivisie niet zelfstandig kunnen beslissen."

    Plaats een reactie

    Koekie1970 +2129
    donderdag 15 november 2018 om 16:58
    Alweer??? Dit was er in de jaren 80 al en in de jaren 90 ook al tot 1 van de clubs het pact weer brak en weer een speler overhaalde te verhuizen.
    Vind ik leuk
    Mari +10217
    donderdag 15 november 2018 om 17:29
    Ging dat over spelers of over jeugdspelers?
    Vind ik leuk
    Gerro +7365
    donderdag 15 november 2018 om 22:38
    Dat is idd wel een beetje het verhaal maar voorlopig zullen er binnen Nederland niet snel spelers van Ajax naar andere Nederlandse clubs gaan andersom lacht Ajax om deze dubbele opleidingskosten dus die hebben hier een goeie deal gesloten.
    Vind ik leuk
    De Haan +352
    vrijdag 16 november 2018 om 09:06
    Precies dat. Ajax heeft zn voeten al in de gehele randstad na hun deal met Sparta. Die hoeft echt niet overal te vissen
    Vind ik leuk
    Ik zlatan +70
    vrijdag 16 november 2018 om 14:38
    Volgens mij hoort Sparta ook tot de clubs met de beste opleidingen..
    Vind ik leuk
    Echt? +3906
    vrijdag 16 november 2018 om 07:05
    Het zijn ook niet de beste 6 jeugdopleidingen van Nederland. De jeugd opleiding van Sparta is bijvoorbeeld een stuk beter dan die van Utrecht, zowel qua prestaties van de teams als qua spelers dat doorbreekt.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2855
    donderdag 15 november 2018 om 16:58
    Dit is een goed streven als dat ook naar buitenlandse clubs geldt.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:14
    Die lachen de ballen uit hun broek om de Nederlandse opleidingsvergoedingen.

    Real Madrid heeft volgens mij bijna 70 miljoen betaald voor Vinicius Junior die toen pas 16 was. Dat een jeugdspeler een tonnetje extra kost houdt clubs uit de grotere competities niet tegen.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1902
    donderdag 15 november 2018 om 17:33
    Vervolgens horen we nooit meer iets van die jongen, dat is lachen. Of huilen?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:49
    Ja het lijkt er nu op dat we hem over een paar jaar bij Panathinaikos of Fenerbahçe tegenkomen, al zou ik het wel zonde vinden.
    Vind ik leuk
    Gerro +7365
    donderdag 15 november 2018 om 22:34
    Pas viel hij nog in en scoorde hij via de tegenstander maar speelt idd minimaal lijkt een beetje op het Odegaard scenario uit te lopen. Getalenteerd maar nog te jong om constant te presteren. Dat is ook geen schande dat zijn er maar heel weinig die dat op die leeftijd kunnen.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 23:28
    Concurrentie is natuurlijk ook moordend daar.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2855
    vrijdag 16 november 2018 om 08:59
    Ja, het is droevig hoe rijke clubs de 'arme' clubs leegkopen voor een fooitje.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5675
    donderdag 15 november 2018 om 16:58
    "Gebeurt dat toch nog, dan staat er een dubbele opleidingsvergoeding tegenover" twee keer niks is nogsteeds niks.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17235
    donderdag 15 november 2018 om 17:00
    En ze kunnen nog steeds ongebreideld de rest van de Eredivisie leegkopen en dan zeuren over de zwakke competitie.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33089
    donderdag 15 november 2018 om 17:02
    Ja beetje gek dat alleen de grote heren meedoen aan het akkoord
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17235
    donderdag 15 november 2018 om 17:04
    Ben wel benieuwd of de rest niet mee wilde doen of er door deze clubs buiten gelaten is.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33089
    donderdag 15 november 2018 om 17:06
    Ik neem aan het laatste. Die andere clubs willen hun grootste talenten ook graag houden.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17235
    donderdag 15 november 2018 om 17:07
    In dat geval zou het alles behalve een herenakkoord zijn.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33089
    donderdag 15 november 2018 om 17:20
    Of ze zien de rest niet als heren. Ajax, psv en feyenoord hadden dit herenakkoord trouwens al jaren.
    Ik vind 'het mag nog wel, maar het is 2x zo duur' ook niet echt een herenakkoord.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17235
    donderdag 15 november 2018 om 17:24
    Daar heb je ook gelijk in. Het zou eigenlijk gewoon zo moeten zijn dat spelers voor hun 16e sowieso niet weggelokt mogen worden, maar dat is helaas onmogelijk te realiseren. Als de ouders van een speler "uit eigen beweging" naar Eindhoven verhuizen is hij dan weggelokt etc.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33089
    donderdag 15 november 2018 om 17:36
    Klopt. Daarom ben ik voor hogere vergoedingen en hele hoge percentages.
    Als je per opleidingsjaar een ton moet betalen en 50% af moet staan bij een transfer zijn er volgens mij 2 mogelijkheden. Of het stopt of het gaat door en kleine clubs worden ruim gecompenseerd.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:30
    Maar het verbieden kun je ook niet, soms willen de jeugdspelers zelf overstappen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33089
    donderdag 15 november 2018 om 17:41
    Klopt, maar zorg dan dat clubs gecompenseerd worden.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 18:50
    Ja dat klopt, alleen hield Marc zich er niet aan bij Bazoer.

    Vind ik leuk
    #Keizerout +33089
    donderdag 15 november 2018 om 19:13
    Of de Timber tweeling. Piroe ging van rotterdam naar eindhoven dus niet alleen marc.
    Bazoer vind ik minder erg. Voor wat k begreep was hij anders naar city gegaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 20:01
    Heb je de reactie van Marc overmars na die misselijkmakend actie gehoord??

    De ontkenning van een gentlemens agreement.. Bah bah
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33089
    donderdag 15 november 2018 om 20:05
    Nee sorry heb ik niet gehoord/gelezen
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 20:07
    Je kan ook niet alles lezen!! Google even op gentlemens agreement Marc overmars en je komt een artikel in ad tegen van meneer van raaij.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33089
    donderdag 15 november 2018 om 20:17
    Ja, erg chic is dat niet. Al zou ik het ook irritant vinden om zo'n agreement te hebben als dat voor mijn komst is gemaakt.
    Maar het hoort niet zo nee.
    Net als spelers benaderen die al rond zijn met andere clubs (ook overmars)
    Cerny benaderen voor hij 16 is. Ook Overmars :p
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 20:18]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 20:21
    Het schijnt ook dat die zelfde overmars guardado een contract heeft willen aanbieden op schilhol net voordat die zou tekenen in Eindhoven..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33089
    donderdag 15 november 2018 om 21:02
    Ja heel ethisch is het niet.
    Het valt onder ten koste van alles willen winnen denk ik. Dat is niet mijn favoriete houding.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 21:09
    Ik vind het naaistreken..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33089
    donderdag 15 november 2018 om 23:17
    Ben ik met je eens
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:50
    Sparta is iets groter met zijn jeugdbeleid dan sommige genoemde clubs. Maar het is binnen de BVO's bekend dat PSV en Ajax met name de handelswijze van Vitesse hekelen en daarom hiermee komen. Vitesse gebruikt het grootste gebied en denkt niet aan de kinderen zelf, benaderen ook zonder overleg spelers
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 17:51]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33089
    donderdag 15 november 2018 om 18:18
    Ik heb niet het idee dat Ajax echt bezig is met wat het beste is voor een kind
    Vind ik leuk
    Dani82 +2246
    donderdag 15 november 2018 om 17:52
    Tsja, echt he... wat een regel zeg.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 16:58
    Zo is dat, over een paar jaar de sterkste club van nederland utreg.
    Vind ik leuk
    Iamsterdam +464
    donderdag 15 november 2018 om 17:06
    😂
    Vind ik leuk
    Florian87 +11554
    donderdag 15 november 2018 om 17:12
    Natuurlijk Utca030!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:42
    Wat een eer.
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +2296
    donderdag 15 november 2018 om 17:47
    Ja, dat zeg ik je!
    Vind ik leuk
    BS +1185
    donderdag 15 november 2018 om 19:50
    Niet zo overdrijven, top 6 is al top elk jaar. Als je al lang komt bij de FC dan weet je dat het jaren droevenis is geweest.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 03:59
    Denk dat jij niet moet overdrijven met je jaren.
    Vind ik leuk
    DingDing +168
    donderdag 15 november 2018 om 16:59
    Waren er al niet eerder afspraken tussen PSV en Ajax?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33089
    donderdag 15 november 2018 om 17:02
    Ja alleen nu dus met extra geld als je het toch doet. Niet ect een herenakkoord dus
    Vind ik leuk
    Mama +343
    donderdag 15 november 2018 om 16:59
    Kost slechts een paar centjes meer, big deal
    Vind ik leuk
    HupHolland +2855
    donderdag 15 november 2018 om 17:04
    Ja, je kunt ook altijd negatief denken.

    Natuurlijk zal Ajax top-talenten beschikbaar stellen aan PSV en andersom. Beiden kunnen ze niet al hun top-talenten in het rste laten opdraven.

    Nederlandse clubs moeten meer samenstaan, dan komt het wel goed.
    Vind ik leuk
    windforce11 +2562
    donderdag 15 november 2018 om 16:59
    Dat scheelt weer....11 of 12 is een wereld van verschil. (NOT)
    Vind ik leuk
    HupHolland +2855
    donderdag 15 november 2018 om 17:00
    Zowieso vind ik dat Ajax 'echte' talenten aan moet trekken, en PSV ondertussen ook.

    Natuurlijk doen ze dat al, maar ze moeten hun succes doortrekken en terug komen aan de wereld top.

    Vind ik leuk
    fier&koen +836
    donderdag 15 november 2018 om 17:04
    De wereld top is wel erg ver weg. En komt voorlopig ook niet meer in de buurt. Het streven zal zijn Europees subtop.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2855
    donderdag 15 november 2018 om 17:07
    En wat is dan de wereldtop volgens jou?

    Boca Juniors? lol
    Vind ik leuk
    HupHolland +2855
    donderdag 15 november 2018 om 17:09
    Ajax speelt uit gelijk tegen bayern, dat is wereldtop
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:17
    Leganes heeft ook gewonnen van Barca is dat dan ook meteen wereldtop?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33089
    donderdag 15 november 2018 om 17:23
    Ja. Frenkie en De Ligt gaan naar Leganes.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:32
    Is dat dan niet een beetje hoog gegrepen? Kunnen ze dan niet beter eerst naar Barcelona als tussenstap? ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33089
    donderdag 15 november 2018 om 17:40
    Hahaha nee dat is meer iets voor bergwijn en lozano :p
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 18:03
    Haha ja precies!
    Vind ik leuk
    HupHolland +2855
    vrijdag 16 november 2018 om 09:00
    Ik wist niet eens dat ze in de Champions League speelden.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5675
    donderdag 15 november 2018 om 17:02
    Maar, zo'n Bazoer he, die zag gewoon geen perspectief bij PSV.. Zelfde geldt voor die verdediger die van Ajax naar AZ ging afgelopen zomer. mag dat nu ook niet meer?
    Vind ik leuk
    fier&koen +836
    donderdag 15 november 2018 om 17:06
    Lastig vraag stuk. Is een heren akkoord wat inhoud dat het stand houd totdat 1 eikel besluit schijt te hebben eraan en dan is het hek van de dam.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 17:06]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 18:51
    Zoals overmars
    Vind ik leuk
    HupHolland +2855
    donderdag 15 november 2018 om 17:06
    Natuurlijk mag dat wel, dit is een gentlemens agreement. In principe veranderd er weinig, behalve dat Nederlandse clubs mekaar iinformeel iets meer gunnen. Da's goed.
    Vind ik leuk
    Hyena +30633
    donderdag 15 november 2018 om 17:08
    Jawel, alleen tegen een hogere vergoeding. Al zullen clubs met zo'n geval als Bergsma echt niet moeilijk doen en zich soepeler opstellen. Dat is voor alle partijen in zulke situaties beter.

    Dit zal vooral betrekking hebben op toptalenten, die de clubs het liefst zolang mogelijk behouden.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19201
    donderdag 15 november 2018 om 17:03
    Enige goede, de rest sucks nog steeds! hahahaa
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22124
    donderdag 15 november 2018 om 17:06
    Hypocriet
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27539
    donderdag 15 november 2018 om 17:06
    Goed streven. Zou de Fifa/Uefa ook in andere landen moeten instellen!
    Vind ik leuk
    renemar +579
    donderdag 15 november 2018 om 17:07
    Dubbele opleidingsvergoeding. Nou, als het echt een supertalent is maakt dat ook niet uit. Wat is een jonge speler? Iemand van 15, 19 of een speler die nog niet in het eerste heeft gespeeld
    Als een jongen wordt weggestuurd bij een club mag een andere club hem dan toch oppikken? Zo kun je een spelletje spelen. Een een-tweetje tussen club en speler.
    Er kleven nogal wat vragen aan dit accoord.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:07
    Wordt wel weer wat op gevonden. Een speler kan ook zelf weggaan bij een club om op die manier bij een andere van die clubs te gaan spelen.
    Vind ik leuk
    COYG +6854
    donderdag 15 november 2018 om 17:09
    Is ooit al gemaakt, maar twee hielden zich er niet aan... Hopelijk nu wel.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:09
    Eindelijk
    Vind ik leuk
    Zlatan86 +73
    donderdag 15 november 2018 om 17:10
    Dit is een enorme tegenvaller voor P$V. Nu moeten ze echt zelf gaan opleiden.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    donderdag 15 november 2018 om 17:18
    PSV plukt talenten tegenwoordig uit Belgie, Engeland en Frankrijk weg. Geen vuiltje aan de lucht
    Vind ik leuk
    Zlatan86 +73
    donderdag 15 november 2018 om 19:26
    Jeugdspelers krijgen er toch nooit een kans....
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    donderdag 15 november 2018 om 21:58
    Depay, Hendrix en Bergwijn hebben nooit een kans gehad?
    Vind ik leuk
    Zlatan86 +73
    zaterdag 17 november 2018 om 11:58
    Noem eens 5 zelf opgeleide spelers die de absolute top heeft gehaald
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    zaterdag 17 november 2018 om 13:25
    Dat is toch niet relevant op jouw bewering. Jij beweerde dat jeugdspelers nooit een kans krijgen bij PSV.
    Vind ik leuk
    Zlatan86 +73
    zaterdag 17 november 2018 om 17:51
    Elke club kan een waterdragertje uit eigen gelederen in hun elftal poseren. Maar wat draagd de jeugdopleidingen van p$v nou bij aan het Nederlandse voetbal?
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    zaterdag 17 november 2018 om 17:52
    Ken je Memphis Depay?
    Vind ik leuk
    Zlatan86 +73
    zaterdag 17 november 2018 om 18:15
    Ik vroeg er om 5, maar vooruit, 3 is ook voldoende :)
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    zaterdag 17 november 2018 om 18:35
    Nee. In eerste instantie kwam je met een bewering die onjuist was en daarna ging je over naar een andere bewering. Waarschijnlijk omdat je wist dat je bewering niet klopte 😉
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:11
    Kunnen we zelf is iets doen met onze talenten worden wij de GROOTSTE club .
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:41
    Dat worden we zeker maat.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:45
    Schreeuwen ze niet meer zo hard van de daken .
    We vreten ze op Uuuuuuuuuuu
    My Club For Ever .
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:54
    We worden de grootste van nederland. Uuuuuuuu
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:56
    Ze willen straks allemaal bij ons spelen , maar we zijn kritisch of niet maat .
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:58
    Zeker weten, hoop talenten in utreg maat.
    Vind ik leuk
    Florian87 +11554
    vrijdag 16 november 2018 om 00:10
    Daarom staat Utrecht o19 op de elfde plek in de competitie en Jong Utrecht op de laatste plek in de KKD, wauw wat een hoop talent hebben jullie :D
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 03:58
    Eerst goed lezen voordat je iets plaats.
    Vind ik leuk
    Florian87 +11554
    vrijdag 16 november 2018 om 22:50
    De talenten bij jullie stellen niet veel voor, die zijn ook niks waard, maar dat weet jij zelf ook wel :D
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 22:51
    Slaap lekker florian.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2129
    donderdag 15 november 2018 om 17:12
    En er staat ook nog eens MEER MET RUST LATEN....
    dus niet helemaal.
    Wacht maar ook dit wordt wel weer een keer met voeten getreden.
    Zoals ik om 16.58 uur al schreef.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:13
    Eerder een contract en langere contracten laten tekenen dat zal erg goed kunnen helpen tegen buitenlandse clubs die ze willen ophalen.

    De rest is leuk en aardig maar als het als straf is iets meer te betalen zullen de clubs dat nog wel willen nemen.
    Vind ik leuk
    Thobar +4406
    donderdag 15 november 2018 om 18:53
    Is allebei dus niet toegestaan. Vanaf 16 jaar en max 3 jaar.
    Regels die moeten voorkomen dat jeugdspelertjes handelswaar worden
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 19:00
    Dat bedoel ik dus als ze zoiets zouden doen verander je pas echt iets
    Vind ik leuk
    Thobar +4406
    donderdag 15 november 2018 om 19:35
    Deze regels bestaan al en gelden overal. Daarom lopen clubs en zaakwaarnemers ook de deur plat bij jongens die 16 worden. Na 3 jaar als hun jeugdcontract afloop begint het circus weer opnieuw.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 10:24
    Daarom moeten niet contracten 'gewoon' 4 of 5 jaar kunnen zijn, en mogen ze bij 15 jaar het voor contract tekenen (alleen bij huidige club) zo kun je dingen tegen houden niet dit soort half om half maatregelingen waar als 'straf' 4 ton betaald moet worden ipv 2 ton bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    Thobar +4406
    vrijdag 16 november 2018 om 12:16
    Je hebt het dus over kinderen die zich 5 jaar aan een bvo (bedrijf) vastleggen zodat eigenaren, aandeelhouders, zaakwaarnemers en andere belanghebbenden geld kunnen verdienen (dus over de ruggen van minderjarigen die nog niet weten hoe de wereld in elkaar zit en wat er te koop is.
    Dit treedt alle internationale verdragen wat betreft qkinderhandel, uitbuiting etc.
    Daarom hebben Fifa en Uefa ook die regels opgestelt om enigszins binnen de kaders van die universele regels te blijven en je kunt je afvragen of dat nu soms al niet het geval (zie bv het geval Calhanoglu)
    Nee, in de voetbalbestuurswereld mag men blij zijn dat dit allemaal al (of nog) kan, laat staan dat het opgerekt gaat worden. Pleiten daarvoor zal wel eens averechts kunnen gaan werken omdat de belangen die daar achter schuilen vnl betekenen hoe kunnen we met z'n allen zo veel mogelijk verdienen aan het talent van een minderjarige. Niet echt zuiver dus
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 12:45
    Daarin veranderd er niet veel, Engelse club 'kopen' die 16 jarige nu niet direct voor hun ontwikkeling maar meer voor hoe meer we hebben hoe beter en elke spelers levert meer op dan we betaald hebben hoe is dit anders.

    Bij een voor contract bij 15 jaar, kunnen club direct met speler en begeleiders dingen bespreken en vast leggen, bij een 5 jarig contract zijn ze dus bij een club tot 20/21 jaar.

    Ipv dat clubs gaan azen op die 17 jarige zodat ze transfer vrij binnen komen.

    Die contract zullen dus ook getekent moeten worden door de ouders/voogd.

    Zaakwaarnemers willen nu die spelers naar een andere grote clubs brengen voor een teken fee bij 18 weer. 1 fee kun je dus al weg strepen dan waardoor die ook mogelijk beter kijken naar ontwikkeling.

    Ik weet ook regels veel van deze dingen zullen tegenhouden maar denk ondanks dat ze veel vraagt van jonge spelers je wel een kans zou kunnen creeeren voor meer stabieliteit en ontwikkelings gericht handelen ipv direct geld gericht zoals nu helaas vaak wel het geval lijkt.

    Een 18 jarige basis speler heeft dan nog een langer lopend contract en is makkelijker mee te onderhandelen dan al verkopen moeten anders gratis weg.

    Vind ik leuk
    Thobar +4406
    vrijdag 16 november 2018 om 12:59
    Kijk je motieven zijn eerzaam en zoals je het uitlegt kan het idd.
    Maar er zijn in de voetbalwereld legio lieden met minder eerzame motieven en belangen en die kunnen cq zullen op grotere schaal misbruik gaan maken van de regels dan nu het geval is. Ouders zijn een zwak punt. Vijf jaar vastleggen ook (als de motieven en belangen niet zuiver zijn)
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:22
    Ik weet dat het Utopia gedachten zijn ;) maar dit lijkt gewoon wat meer stabiliteit (op papier) te geven dan nu.

    Ja ouders zijn daarin toch vaak de 'zwakkere' in omdat die ook net als zaakwaarnemers soms dubbele agenda's hebben.

    Leuk huisje,loon pa, loon ma en zoon werkt zal altijd voor die twijfel brengen (pa en ma financieel klaar)

    Ja men zal helaas altijd zoeken naar de mazen en hoe maak ik er misbruik van.
    Vind ik leuk
    JoeyC +2922
    donderdag 15 november 2018 om 17:14
    Dom, daar Ajax in het verleden al meermaals bewezen heeft niet te vertrouwen is met een zogenaamd herenakkoord.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2129
    donderdag 15 november 2018 om 17:17
    Jouw cluppie PSV ook niet.
    Vind ik leuk
    cheeks +3882
    donderdag 15 november 2018 om 17:33
    Kom met voorbeelden dan ?
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2129
    vrijdag 16 november 2018 om 19:33
    Bergwijn!
    Vind ik leuk
    cheeks +3882
    vrijdag 16 november 2018 om 23:52
    Fout. Die moest weg.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2129
    zaterdag 17 november 2018 om 19:29
    Moest niet Ajax gaf aan dat hij niet in aanmerking kwam voor hogere leeftijdsgroep.

    Rosario.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:14
    Iss okay
    Vind ik leuk
    Koenbres +1214
    donderdag 15 november 2018 om 17:16
    Zeuren over het niveau van de rest maar vervolgens zoiets doen zodat de top sterker wordt en de kleinere meer jeugd gaan kwijtraken
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4829
    donderdag 15 november 2018 om 17:26
    Precies. Dit is gewoon een schande.
    Vind ik leuk
    kcim +2942
    donderdag 15 november 2018 om 17:18
    Nonsens eerste klas! Dan gaan die jongens gewoon naar het buitenland. Duh!
    Verder werkt dit in het voordeel van de rijkere clubs in Nederland. Denk niet dat Ajax een nieuwe Frenkie de Jong laat lopen vanwege dit akkoord. Kortom, weer zo'n constructie voor de bühne.
    Vind ik leuk
    Martinnat +1015
    donderdag 15 november 2018 om 19:39
    Oplichters allemaal zijn het
    Vind ik leuk
    Benniewies +1411
    donderdag 15 november 2018 om 17:20
    Dus onze talenten kunnen meteen naar Engeland
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4829
    donderdag 15 november 2018 om 17:25
    Schande...

    “Jongens, weghalen de talenten niet bij elkaar weg maar plukken vooral de scholen van Heerenveen en Groningen leeg”

    Idioot. Mag dit wel, mogen dergelijke afspraken gemaakt worden?!
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2512
    donderdag 15 november 2018 om 17:27
    Eerst op papier zetten en ondertekenen.. Ajax in het bijzonder heeft al vaker heren akkoorden geschonden..
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:38
    Goed idee, en laat andere clubs weten dat als zij ook de opleiding op een hoog niveau brengen, ze dan met dit pact mee kunnen doen.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1214
    donderdag 15 november 2018 om 17:52
    Onzin natuurlijk, Sparta heeft bijvoorbeeld minstens net zo'n goede opleiding als deze ploegen en wat denk je van Groningen, Willem II en vele andere. Mogen die nu al meedoen?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:56
    waar bazeer je dat op dan. zo moe van navel staarders, echt, net een kleuterklas dit.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 18:00]
    Vind ik leuk
    Koenbres +1214
    donderdag 15 november 2018 om 18:07
    Dat baseer ik op de spelers die allemaal in die jeugdopleidingen hebben gespeeld (Frenkie de Jong, Virgil van Dijk, Strootman, Wijnaldum, van Bergen, Sam Lammers, Jetro Willems, Van Drongelen, Mahi, de Roon, el Ghazi, Robben, Zivkovic, Idrissi, Bacuna, Hateboer, Weghorst) dit is zomaar een lijstje van de hierboven genoemde clubs door mij. Wil best nog van de andere een lijst maken maar volgensmij geeft dit aan dat deze jeugdopleidingen ook gewoon goede opleidingen zijn.
    Vind ik leuk
    Breda83 +2159
    donderdag 15 november 2018 om 17:40
    Waanzinnig. Eerst klagen dat het niveau in Nederland zoveel uit elkaar komt te liggen, en dan met zo een akkoord komen wat als consequentie heeft dat de grote talenten van de kleinere clubs sneller naar de top 6 gaan waardoor het verschil nóg groter wordt. Ga maar na, bij NAC speelden een aantal jongens in Oranje onder -17 en -15 en Marrokko onder -15. Die waren het jaar erop vertrokken naar Feyenoord en Vitesse. Waar we dan mee blijven zitten is toch een niveau minder. Zou juist, om de eredivisie sterker te maken, de kleinere clubs veel hogere vergoedingen moeten betalen of van die spelers af moeten blijven. Op die manier worden die kleine clubs uit eigen middelen sterker zonder dat het afhangt van geld en middelen om spelers aan te trekken. Wereld op zijn kop dit.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1214
    donderdag 15 november 2018 om 17:51
    Precies dit ja en maar klagen ongeloofelijk..
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 18:02
    doe dan ook iets, IPV huilen.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1214
    donderdag 15 november 2018 om 18:35
    Wat precies?
    Vind ik leuk
    Thobar +4406
    donderdag 15 november 2018 om 19:19
    Vraag mij af of deze afspraken van deze zes, die je kunt uitleggen als gericht tegen de rest of als de markt onderling willen verdelen cq beheersen niet een vorm van kartelvorming zijn. Het zijn per slot van rekening allemaal Bvo's dwz bedrijven.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1214
    donderdag 15 november 2018 om 17:47
    Nog iets wat maakt deze 'de beste jeugdopleidingen'?? Sparta, Willem II, Groningen en nog vele andere brengen genoeg talenten voort. Die spelen nu inderdaad bij deze 6 clubs... maakt dat ze de beste..
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6227
    donderdag 15 november 2018 om 18:07
    Een dubbele opleidingsvergoeding, moet voor Ajax geen enkel probleem zijn als het om een echt talent gaat.
    Vind ik leuk
    Martinnat +1015
    donderdag 15 november 2018 om 18:32
    Niet alleen voor Ajax voor geen enkel van die genoemde clubs
    Vind ik leuk
    yuuup +9902
    donderdag 15 november 2018 om 18:17
    Om weer te breken.
    Vind ik leuk
    Martinnat +1015
    donderdag 15 november 2018 om 18:31
    Allemaal oplichters , dubbele opleidingsvergoeding ?? Die vergoeding is al veel te laag een verdubbeling weerhoud geen enkele club om een in hun ogen groot talent weg te kapen , oplichters allemaal
    Vind ik leuk
    Martinnat +1015
    donderdag 15 november 2018 om 18:33
    Ik mis Sparta in dit rijtje , of valt die nu onder Ajax
    Vind ik leuk
    Romo +993
    donderdag 15 november 2018 om 19:00
    Ja daarom heeft Ajax nog snel even een accoordje afgesloten met Sparta
    En die Spartanen vlgd jaar maar zeiken, dat Ajax alle toptalenten wegkaapt daar
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 19:00]
    Vind ik leuk
    Guust +5808
    donderdag 15 november 2018 om 19:05
    Waarom alleen die clubs, beetje raar.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10272
    donderdag 15 november 2018 om 19:27
    Ach......is het een talent dan is die dubbele vergoeding toch gewoon een fooi.
    Je moet gewoon waterdicht afspreken dat het verboden is, dit laat gewoon alle ruimte open om je niet aan de afspraak te houden , daar is bij voorbaat al in voorzien dus....ha ha
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 20:04
    Slecht akkoord .
    Alles wat als hoofdzaak werd gebombardeerd is bijzaak geworden.
    Alles wat bijzaak was is hoofdzaak geworden.
    Kunstgras blijft .
    18 teams blijven.
    Geld wordt slecht verdeeld onderin wordt het spannender .( 2 degradanten )
    Bovenin veranderd er niets .
    Top 2
    Daarna Feyenoord
    Daarna de rest .
    En de weerstand vergroten voor de top 3 .
    Die komt er nie.
    Dus blijven we Europees bungelen aan een dun koortje.

    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 21:36
    Lekker handig, dan laat je Oostende zo’n jongen overnemen en als club neem je hem weer over van Oostende tegen een minimale vergoeding!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 21:46
    K-ansloze
    N-iets zegende
    V-oetbal
    B-esluiten
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 21:51
    Kom nou is één keer met iets dat echt iets inhoud KNVB hier profiteren toch juist weer de buitenlandse clubs van!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws