Duarte-transfer afgeraden: 'Hoorde op tv dat hij naar Ajax of PSV moet'

    Duarte-transfer afgeraden: 'Hoorde op tv dat hij naar Ajax of PSV moet'

    Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 17:11do 15-11-2018 om 17:11

    Bart Vriends vindt niet dat Deroy Duarte nu al de stap naar een grote club moet maken. Voetbal International meldde dinsdag dat Udinese in de markt is voor de jonge uitblinker van Sparta (19). 

    "Oh ja? Wauw, mooi!", reageert Vriends, ploeggenoot van Duarte, verbaasd in de studio van FC Afkicken als hij het nieuwtje hoort. Hij was er nog niet van op de hoogte. "Deroy is echt een goede speler. Een speler die langzaam steeds meer stappen maakt. Hij scoorde bij Jong Sparta veel, dat heb ik hem bij ons nog niet zien doen, haha."

    Vriends is lovend, maar trapt op de rem en vindt niet dat Duarte nu al aan een nieuwe stap moet denken. "Ik hoor ze op tv weleens zeggen dat hij in de winterstop naar Ajax of PSV moet, maar dat zie ik nu nog niet gebeuren. Het wordt ook wel snel geroepen. Ik vind dat hij eerst zijn stempel op onze resultaten moet drukken. Dat gaat hij steeds meer doen, maar het is nog wel vroeg voor een transfer."

    Vriends begrijpt dat een Serie A-club scout in Nederland. "Er zit al een aantal Nederlanders. Dat is het effect. Als die gasten het goed doen, opent dat deuren voor de hele Nederlandse markt."

    Lees ook: 'Udinese is overtuigd en gaat bod uitbrengen op pareltje van Sparta'

    Plaats een reactie

    SP-AR-TA +2107
    donderdag 15 november 2018 om 17:12
    Vriends zegt hier precies wat men binnen Sparta ook vindt over Duarte namelijk dat hij bepalender moet worden voordat hij een stap gaat maken. Hij is ook pas 19 dus zat tijd.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:21
    Lekker bij Sparta blijven. Kijk naar Schuurs, ja je speelt bij Ajax, maar je speelt nog alleen KKD. Al heeft Ajax hem natuurlijk gekocht met oog op de toekomst.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +2107
    donderdag 15 november 2018 om 17:25
    Precies. Duarte kan Sparta helpen aan promotie dan jaar Eredivisie spelen en vertrekken. Of desnoods na de promotie. Heb vaak het idee dat die spelers opgehemeld worden en zelf ook geloven dat ze alles aankunnen. Maar Duarte moet echt nog verder groeien als talent. Is nog niet bepalend genoeg en scoort ook weinig als aanvallende middenvelder.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2360
    donderdag 15 november 2018 om 17:30
    Sparta bepaalt toch of hij gaat?
    Niet doen, zou ik zeggen.
    Volgend jaar is hij bovendien meer waard.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +2107
    donderdag 15 november 2018 om 17:33
    Klopt en hij heeft nog 2 jaar contract dus mocht hij wel gaan dan moet er flink geboden worden.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27622
    donderdag 15 november 2018 om 17:30
    Dat inderdaad. En het salaris zal flink verschillen..Schuurs zal ee financieel flink op vooruit zijn gegaan
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6271
    donderdag 15 november 2018 om 17:59
    Ajax moet hem contracteren en hem minimaal nog een jaar bij Sparta laten ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2289
    donderdag 15 november 2018 om 17:14
    Duarte die hebben we al gehad was geen succes. Oh nee dat was Leroy Duarte.
    Vind ik leuk
    Mari +10234
    donderdag 15 november 2018 om 17:16
    Wordt nou eerst een bepalende speler bij je club.
    Als je echt heel goed bent komen de clubs vanzelf.
    Ga NIET te vroeg weg. Dus nog ten minste 1 seizoen bij Sparta
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +11054
    donderdag 15 november 2018 om 18:30
    Zal een goede zaakwaarnemer worden die Vriends.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:21
    Ik zou nu inderdaad nog niet daarna toe vertrekken misschien een Vitesse of Ado zoiets dergelijks maar nog niet zulke topploegen.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:29
    "Deroy is echt een goede speler. Een speler die langzaam steeds meer stappen maakt." Snap ik het nou weer niet? Ben je een goede speler als je langzaam steeds meer stappen maakt? Of is dit een nietszeggend compliment van Vriends?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 17:54
    Ff wachten Deroy nog door groeien dan komt de klapper van zelf .
    Vind ik leuk
    NvC +5285
    donderdag 15 november 2018 om 18:39
    Eerst het seizoen afmaken en met Sparta in de ED spelen voor je naar een grotere club gaat.
    Vind ik leuk
    Guust +5795
    donderdag 15 november 2018 om 19:01
    Na het samenwerkingsverband tussen Ajax en Sparta zal de keuze voor PSV toch moeilijker zijn.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    donderdag 15 november 2018 om 22:15
    dat ligt er nog steeds aan of de speler dat ook wil die heeft namelijk de uiteindelijke keuze of hij ergens wel of niet wil spelen.
    en dan had haller nu in china gespeeld.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 22:16]
    Vind ik leuk
    Guust +5795
    donderdag 15 november 2018 om 23:23
    Dat klopt, maar maakt het toch moeilijker.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +2107
    donderdag 15 november 2018 om 22:57
    De samenwerking heeft alleen betrekking op contractloze spelers tot 16 jaar. Van een samenwerking met het eerste elftal is dan ook geen sprake.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2846
    vrijdag 16 november 2018 om 09:48
    Udinese een grote club? lol. Groter dan Ajax of PSV, hahaha
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws