Enorm gunstig nieuws voor Nederlandse clubs: 'Strooptocht Engelsen eindigt'

    Enorm gunstig nieuws voor Nederlandse clubs: 'Strooptocht Engelsen eindigt'

    Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 21:36do 15-11-2018 om 21:36

    De Brexit kan de Premier League 'in de as leggen', maar lijkt héél gunstig uit te pakken voor de Eredivisie-clubs. Dat concludeert het Algemeen Dagblad. De onderhandelingen over het vertrek van Groot-Brittannië uit de Europese Unie zijn in volle gang.

    'De strooptocht naar toptalent in opleidingen van clubs als Ajax en Feyenoord stopt in elk geval', schrijft het AD. 'Als lid van de EU ontsnapt de Premier League aan de FIFA-regel die verbiedt spelers tussen de 16 en 18 jaar aan te trekken. Zelfs al komt premier Theresa May tot een akkoord met Brussel, dan eindigt dit privilege op 29 maart 2019.' Veel Nederlandse talenten, onder wie de huidige internationals Nathan Aké en Patrick van Aanholt, staken als tiener de Noordzee over.

    Hoewel de Engelse voetbalbond FA en de Premier League aan een voorstel werken om de schade te beperken, worden de regels voor zogeheten homegrown-spelers strikter. Nu tellen spelers die voor hun 21ste drie jaar in Engeland hebben gezeten nog mee, maar die leeftijdsgrens wordt vermoedelijk teruggeschroefd naar 18. Die verandering moet de ontwikkeling van Engels talent een boost geven.

    Maar het AD voorziet meer problemen voor de Premier League en rept zelfs van 'een donderwolk' en mogelijke 'ineenstorting' van werelds grootste competitie. 'Als Groot-Brittannië niet bij de Europese Unie hoorde, hadden misfits als Mahrez, N'Golo Kanté en Robert Huth nooit het shirt van Leicester City gedragen', aldus de krant, die wijst op het feit dat ze niet zouden voldoen aan de strenge eisen voor niet-EU-spelers.

    'Van de 1022 Europeanen die tussen 1992 en de zomer van 2018 in deze competitie speelden, zouden 591 van hen onder de huidige regelgeving geen werkvergunning hebben gekregen. Uitgaande van een harde breuk met de EU in maart 2019 dreigt, zonder drastische ingrepen, een ramp', aldus het AD. 'Zonder koerswijziging verliest de Engelse hoogste divisie zijn concurrentiepositie ten opzichte van topcompetities als de Bundesliga en de Primera Divisíon.'

    Zoals gemeld werken de FA en de Premier League dus wel aan een voorstel om dit te voorkomen. The Times berichtte daar dinsdag al over.

    Plaats een reactie

    donderdag 15 november 2018 om 21:45
    Dan worden die talenten wel door andere clubs weggeroofd uit Nederland!
    Vind ik leuk
    Quaresma +5835
    donderdag 15 november 2018 om 21:47
    Beetje zoals Ajax doet bij elke kleine BVO in Nederland?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 21:50
    Haha wat zit het diep
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15894
    donderdag 15 november 2018 om 22:16
    Hij heeft gewoon gelijk. Zo gaat het voetbal. Clubs groter dan een ander wilt spelers die goed genoeg lijken halen. Of het nou City is van Ajax, Ajax van Groningen of Groningen van Emmen. Zo is het gewoon.
    Vind ik leuk
    Richard020 +12959
    donderdag 15 november 2018 om 22:19
    Dus ook zoals PSV eigenlijk doet, de plukken ze toch ook overal vandaan? Alleen daar hoor je die boer niet over!!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 22:24
    Word toch allemaal van kleinere clubs gehaald. Zo werkt het nu eenmaal
    Vind ik leuk
    Mari +10238
    donderdag 15 november 2018 om 22:43
    En de kleine club haalt ze van de amateurvelden.
    Dat is de natuur
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15894
    donderdag 15 november 2018 om 22:44
    Dat zeg ik toch.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8472
    donderdag 15 november 2018 om 23:19
    Daar hebben we jou toch voor, Neus. Duurt meestal geen 2 reacties...
    Vind ik leuk
    Richard020 +12959
    donderdag 15 november 2018 om 23:54
    Neus haha, heb je die helemaal zelf bedacht?
    Vind ik leuk
    Echt? +4118
    vrijdag 16 november 2018 om 07:24
    Net zoals jij boer hebt bedacht?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 00:40
    Hij hebt het over Ajax niet over PSV.
    Beetje kinderachtig van je.
    Het is toch een feit dat Ajax de grootste Talenten proberen binnen te halen.
    En dan maar klagen samen met PSV.
    Wij hebben geen weerstand.
    Blijf dan poten van andere Spelers uit de ED of KKD af.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 07:19
    Mij hoor je daar wel over. Gu3rilla heeft gelijk. Elke club doet dit. Ook PSV. Ook Ajax. Maar ook een Sparta, Heracles, MVV en noem ze maar op. Die kijken ook op de amateurvelden in de regio naar jonge talenten. Hoe hoger de club zit, hoe hoger de eisen. En hoe groter het gebied waarin wordt gescout.

    Denk je nu echt dat alle spelers die nu bij een BVO in een van de jeugdelftallen rondlopen (tot Jong-elftallen) zich daar allemaal op hun 7e hebben aangemeld? Of onderweg zelf hebben aangeklopt of ze daar svp mochten komen spelen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 08:13
    Het verschil is alleen wel dat Ajax en PSV dit op een veeeeeeeeel kleinere schaal doen dan bijvoorbeeld Manchester city of Chelsea,
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 06:15
    Mooi hè? Zit er toch weer een Ajax draai aan dit bericht, geweldig.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 21:51
    Ja zoiets, net zoals jullie dat weer doen bij Anderlecht en ook talent bij Nederlandse clubs weghalen. Maar dat boeit mij verder geen ruk, ik wil onze Nederlandse talenten graag in Nederland zien doorbreken.. jij soms niet?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 22:48]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 22:11
    Wat zit de jaloezie en afgunst weer diep jegens psv..
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 22:13
    Ja, want Forza begint ook...🙄
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 22:15
    Ja dat is standaard jouw primaire reactie!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 22:37
    Nee dus. Ik reageer op jouw primaire reactie die zoals gewoonlijk kant nog wal raakt!
    Vind ik leuk
    Richard020 +12959
    donderdag 15 november 2018 om 22:17
    Welke jaloezie is er bij Jens te lezen? Hij ziet graag de Nederlandse toptalenten doorbreken in onze eigen competitie, en die mede supporter van je die begon over Ajax. Verder zegt Jens toch niet veel verkeerd dan dat PSV het ook doet, leg eens uit aan ons allemaal wat daar jaloers aan is? De afgunst waar jij het over hebt is nergens op gebaseerd, typisch weer een opmerking van een PSV'er!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29654
    donderdag 15 november 2018 om 23:53
    Vooral blijven generaliseren kneus!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 22:25
    Edit VP : onnodige reactie

    Nu Jens zijn reactie gewijzigd heeft wel inderdaad vp.
    Groet van zij van hiernaast.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 23:02]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 00:44
    Ik heb het niet gewijzigd, dat heeft een moderator gedaan!
    Vind ik leuk
    Scherp! +18
    donderdag 15 november 2018 om 22:26
    Edit VP : onnodige reactie
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 22:44]
    Vind ik leuk
    Richard020 +12959
    donderdag 15 november 2018 om 22:27
    Dus jij komt uit Schijndel?
    Vind ik leuk
    Scherp! +18
    donderdag 15 november 2018 om 22:36
    Edit VP : onnodige reactie
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 22:45]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 01:30
    volgens mij ben je te scherp
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 22:37
    Edit VP : onnodige reactie.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 22:46]
    Vind ik leuk
    Niels92 +29393
    donderdag 15 november 2018 om 22:49
    De volgende keer volgt er een ban!

    Gedraag je!
    Vind ik leuk
    stratumseind +174727
    donderdag 15 november 2018 om 22:55
    Ben je gepromoveerd Niels?
    Vind ik leuk
    Niels92 +29393
    donderdag 15 november 2018 om 22:58
    Ja ik heb inderdaad per januari een nieuwe functie op het werk gekregen. De bazin is blij, dat levert weer een paar 100 euro extra salaris per maand op :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +174727
    donderdag 15 november 2018 om 23:00
    weet mariska er van?
    Vind ik leuk
    Niels92 +29393
    donderdag 15 november 2018 om 23:00
    Ja wat denk jij dan, die is alvast aan het bedenken waar ze het aan uit kan gaan geven :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +174727
    donderdag 15 november 2018 om 23:01
    hahaha typisch .... maar ik bedoelde meer het feit dat je je bazin "blij" maakt.....
    Vind ik leuk
    Niels92 +29393
    donderdag 15 november 2018 om 23:04
    Ja ze jat iedere maand me poen in, ze speelt de baas over mijn salaris, ik noem er maar de bazin :)

    Maar ik snap waar je net op doelde, en nee ik heb geen promotie op de site gekregen, ik wilde gewoon even een moderator opmerking maken :) Je weet toch ik ben en blijf toch een soort jood, ik ben me er niet gek om vrijwilligers werk te doen, de site zoekt maar andere moderators :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +174727
    donderdag 15 november 2018 om 23:06
    ik zit de laatste tijd steeds meer te denken aan vrijwilligerswerk..........


    Maar dan wordt ik gelukkig zij het badend in het zweet wel wakker......
    Vind ik leuk
    Niels92 +29393
    donderdag 15 november 2018 om 23:07
    Ik geef je geen ongelijk, voor niks gaat de zon niet op :)
    Vind ik leuk
    Laliga +2236
    vrijdag 16 november 2018 om 00:33
    Vrijwillig naar de kroeg voorderest niks hoor
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 08:11
    Valt me wat tegen heren, zonder vrijwilligers m.b.t bijvoorbeeld voetbal bestonden er geen clubs.

    Maar goed ik wens het VK-rijk veel succes met de brexit. Slaat nergens op. Hopelijk beslist Europa alleen nog maar auto's te maken met het stuur links...haha.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 08:12]
    Vind ik leuk
    stratumseind +174727
    vrijdag 16 november 2018 om 09:07
    je hebt volkomen gelijk maar werk en dus ook vrijwilligerswerk is niet mijn ding sorry.
    Het schiet me al in mijn rug als ik werkwoorden hoor.......
    Vind ik leuk
    Scherp! +18
    vrijdag 16 november 2018 om 08:32
    Ja, mein Führer!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 07:25
    Weet je, het maakt mij niets uit waar talenten doorbreken. Natuurlijk wil ik dat mijn club jaarlijks goed presteert met een team waar ook eigen doorstroom in zit.

    Maar in een bredere context: of de volgende CV of middenvelder van Oranje doorbreekt bij PSV, Ajax, Tietjerksteradeel of Boedapest, zal me echt een zorg zijn.
    Vind ik leuk
    Pimman +6314
    donderdag 15 november 2018 om 21:51
    Beetje zoals PSV bij Ajax? Btw bijna overal in Nederland lopen door Ajax opgeleide spelers. Juist veelal via Engeland zijn ze weer in Nederland terecht gekomen.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8248
    donderdag 15 november 2018 om 22:23
    Volgens mij heeft elke Nederlandse club last van. Via Engeland weer terugkomen in de eredivisie bij de concurrent. Daar heeft Ajax echt niet meer last van dan andere clubs.
    Vind ik leuk
    Pimman +6314
    donderdag 15 november 2018 om 22:42
    Deck klopt sowieso zéker niet alleen Ajax. Denk wel met Feyenoord én PSV het meeste last van.. maar dan ga ik puur op míjn gevoel af moet ik bekennen.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8248
    donderdag 15 november 2018 om 23:31
    Je gevoel klopt wel in dit geval Pinman. Van Feyenoord schieten mij bijvoorbeeld al Rekik en Bruma te binnen. Allebei met 16 jaar naar Engeland en vervilgens terugkomen bij PSV. Een jeugdspeler verliezen voordat hij doorbreekt is al niet prettig, maar het is helemaal ellendig als die dan ook nog eens terugkomen naar een van je directe concurrenten.
    Vind ik leuk
    Ale +5089
    donderdag 15 november 2018 om 21:51
    Maar die hebben dan wel meer kans op speelminuten.
    Vind ik leuk
    MVD +700
    donderdag 15 november 2018 om 21:52
    BIER VOOR ONDERWEG!!! AJAXXX!!!
    Vind ik leuk
    Bocajuun +553
    donderdag 15 november 2018 om 22:41
    Edit VP : onnodige reactie
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 22:49]
    Vind ik leuk
    TheArena. +1150
    donderdag 15 november 2018 om 23:05
    Beetje een onnodige reactie.
    Vind ik leuk
    Mari +10238
    donderdag 15 november 2018 om 22:42
    Maak je niet ongerust.
    Straks kijken PSV en Ajax alleen nog over de grens.
    elke kleine BVO zoals jij ze noemt, zal dan janken.
    Om hun begroting rond te krijgen zijn ze afhankelijk van transfers.
    Naïef om te denken dat kleine clubs onafhankelijk zijn
    Vind ik leuk
    B3v3r +693
    donderdag 15 november 2018 om 22:46
    Kun je een paar voorbeelden noemen?
    Vind ik leuk
    Guust +5795
    donderdag 15 november 2018 om 23:26
    Yep en die doen dat ook weer.
    Vind ik leuk
    HGV +8
    donderdag 15 november 2018 om 23:53
    En die kleine bvo weer bij een ander
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 00:02
    het gaat over Engelse clubs en de top 6 in Nederland hebben een overeenkomst gesloten dat zij geen jeugd meer onderling wegnemen en wat wil een speler die van een kleine club komen zo hoog mogelijk spelen dus die mogen weggaan en dat hou je niet tegen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 00:02]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 01:03
    Ajax is niet alleen de club van Amsterdam, maar ook de club van Nederland. En tevens het beste opleidingsinstituut. Dus het is heel terecht, dat ze heel Nederland afstropen voor de beste jeugdspelers.
    Vind ik leuk
    Baszabas +633
    vrijdag 16 november 2018 om 01:12
    En maar dwepen met hun “eigen” goede opleiding. Frankie is gewoon van Willem II hoor
    Vind ik leuk
    Echt? +4118
    vrijdag 16 november 2018 om 07:27
    Ajax gaat zelf geld steken in de jeugdopleiding van Sparta om in de achtertuin van Feyenoord te kunnen vissem
    Vind ik leuk
    Sideburnn +3052
    vrijdag 16 november 2018 om 08:47
    Dat hoeft dan niet meer.... ;-)
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3963
    vrijdag 16 november 2018 om 10:09
    En de kleine BVO weer bij de amateurs?

    Zo zit het voetbalwereldje nou eenmaal in elkaar.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11667
    donderdag 15 november 2018 om 21:47
    Of de ouders van spelers krijgen ‘toevallig’ een baan in Engeland.
    Vind ik leuk
    Gerro +7484
    donderdag 15 november 2018 om 22:46
    Dat zou kunnen maar van de Engelsen hadden we wel het meeste last en bij deze hopelijk harde Brexit zijn we van deze concurent af want ook voor spelers boven de 18 is het niet zomaar appeltje eitje naar de PL te verhuizen. Ik verwacht deze winterstop van de PL dan ook vuurwerk op de transfer markt voor de Brexit definitief word.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27622
    donderdag 15 november 2018 om 23:16
    Ik vrees dat dat inderdaad de waarheid zal worden. Clubs uit grotere competities zullen de leemte opvullen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34582
    donderdag 15 november 2018 om 21:47
    Dus?

    De eredvisie blijft kut.

    En nu gaan ze naar duitsland.

    Makkelijk zat.
    Vind ik leuk
    Iamsterdam +462
    donderdag 15 november 2018 om 21:57
    Nee niet makkelijk zat, zie mn bericht hieronder
    Dit is juist heel goed voor de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3324
    donderdag 15 november 2018 om 21:47
    Uiteindelijk voor alle partijen het beste. De Engelse talenten komen aan meer speeltijd toe, waardoor het Engelse nationale team ook een boost krijgt. En Nederland kan zijn talenten gewoon behouden. Althans.. behouden van de Engelse clubs.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15939
    donderdag 15 november 2018 om 21:51
    Als je vooral Engelse jonge spelers overhoudt zal de kwaliteit van jeugdopleidingen uiteindelijk ook gewoon minder worden, ze krijgen weliswaar meer kansen maar ook minder kwaliteit in hun concurrentie. Uiteindelijk zal de PL hier gewoon flink onder lijden.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3324
    donderdag 15 november 2018 om 21:58
    De PL zal er zeker onder lijden. Maar het Engelse nationale team juist niet. Ze hebben best veel Engelsen talenten hoor. De nationale jeugdteams van Engeland presteren de laatste jaren ook erg goed. Helaas krijgen de meeste van die talenten op dit moment te weinig speeltijd.

    Ik ben het Engelse voetbal gaan volgen toen er bijna nog alleen maar Britten in de Engelse competities speelden. Ik vond dat echt een genot om naar te kijken. Ik hoop dan ook dat de PL weer een echte ouderwetse Engelse competitie word. Ik vraag me ook af wat het voor al die buitenlandse trainers gaat betekenen. Momenteel zijn er maar 4 PL clubs met een Engelse coach..
    Vind ik leuk
    Summit +606
    donderdag 15 november 2018 om 22:03
    Dit zou waar zijn als de PL niet zoveel geld zou uitgeven aan transfers. De jeugdopleidingen gaan er wsl wel onder leiden. Heel veel zal het niet uitmaken voor de PL, aangezien ze wsl gewoon heel veel spelers kunnen blijven kopen
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 21:47
    Is het de 1 niet komt er wel weer een andere .
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 21:48
    Wedden van niet!
    Vind ik leuk
    Rodajc +15939
    donderdag 15 november 2018 om 21:48
    Wordt echt wel aangepast, alles draait om geld en het VK zal er veel aan gelegen zijn deze geldkraan zoveel mogelijk door te laten stromen.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 21:49
    Heel mooi nieuws! Deze schimmige handel nog proberen te verdedigen ook haha en idd eigen jeugd hebben ze niet, landen team presenteert bijna altijd matig zeker voor de grootste competitie ter wereld. Eindelijk kan handelshuis chelsea em m city sluiten, mooi!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 21:55
    England U20 vorig jaar wereldkampioen, England U19 vorig jaar Europees kampioen.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 21:59
    Het kan een keer meezitten toch? Maar eerlijk kijk de laaste dertig jaar zijn ze zo'n beetje wel de grootste competitie op aarde hoeveel prijzen hebben ze gewonnen? En kom je met jeugd teams aan, die wint oranje ook weleens maar das net niet voor het echie. Daar maken ze dertig jaar later geen uitzending met hoogtepunten van.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 22:01
    Niet meezitten, er is ontzettend veel jong Engels talent, kijk bijv. eens naar een speler als de 18-jarige Morgan Gibbs-White van Wolves of de 18-jarige Jadon Sancho van Dortmund die nu tegen USA speelt met het A-team van Engeland, geweldig!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 22:06]
    Vind ik leuk
    Summit +606
    donderdag 15 november 2018 om 22:06
    Jep... en jong oranje werd ergens lang geleden ook europees kampioen, kijk wat er met die spelers gebeurt is. Dat je in jeugd kampioen wordt is leuk voor die gasten. Maar daar ga je niks aan hebben als het nationale elftal (van Engeland) niet gaat lopen in de komende jaren
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 22:08
    De diverse elftallen hebben i.i.g. laten zien veel talent te herbergen en daar begint het toch mee, vanzelfsprekend biedt dat geen garanties, maar er zitten veel en grote talenten bij onder de 20.. Ook zeker toekomstige topspelers zoals Jadon Sancho die pas 18 is en al zijn debuut voor het eerste nationale elftal heeft gemaakt en geregeld bij Dortmund in de basis staat en daar ook erg goed presteert.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 22:11]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 21:49
    Aldus Geert Langendorff van het AD.. 'mogelijk ineenstorten'. 😂
    Vind ik leuk
    Emmenaar +688
    donderdag 15 november 2018 om 21:51
    Groot-Brittannië is wat anders dan het Verenigd Koninkrijk, Voetbalprimeur...
    Vind ik leuk
    The Iceman +11667
    donderdag 15 november 2018 om 22:02
    Inderdaad, ze vergeten Noord-Ierland. Niet onbelangrijk in de Brexit-discussie.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 22:13]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 00:37
    Schotland wil in de EG blijven
    Vind ik leuk
    kerel +2224
    donderdag 15 november 2018 om 22:02
    Haha.. daar werken echt bountys..
    Vind ik leuk
    Iamsterdam +462
    donderdag 15 november 2018 om 21:56
    Er word gesteld, ow nu gaan ze naar andere landen.. Nou echt niet zo veelvuldig als nu het geval is!

    -Aantrekkingskracht van de PremierL is groot.
    -PremierL clubs komen met dikke salarissen baan en wat geld erbij voor de ouders enz enz. Gebeurd in de BundesLiga, SerieA niet op die manier, in die hoeveelheid. Clubs als Real, PSG zie ik dat wel doen. Maar feit blijft, we gaan veel talenten behouden! Wat de PremierL clubs bieden plus de aantrekkingskracht dat vind je niet in andere landen op die schaal.

    Dus, dit is heel goed voor de Eredivisie!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 21:57
    Zoud voor ons eigenlijk best gunstig zijn. Hopen dat dit echt zo is!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 21:58]
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3324
    donderdag 15 november 2018 om 22:01
    Ik snap wat je bedoelt. Spurs heeft met Kane en Alli twee hele goede Engelse spelers in huis, die ook nog eens jong zijn. Maar ik zou niet te vroeg juichen. Dit nieuws zal waarschijnlijk gaan betekenen dat Chelsea, City en Manchester United er flink wat moeite voor gaan doen om die twee binnen te halen. Voor je het weet zijn ze voor een astronomisch bedrag vertrokken naar één van die clubs.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 22:21
    Als ze vertrekken dan wat je zegt voor hele hoge bedragen door natuurlijk dat Engelse speler veel waard zijn, maar ook natuurlijk door Levy. Dan hebben ze ook heel veel geld. Bij elkaar denk ik zo 500 miljoen euro. Met dat geld kan je heel veel.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3324
    donderdag 15 november 2018 om 23:08
    Met 500 Miljoen kan je alleen wel wat minder als je een stuk minder of geen buitenlandse spelers mag halen. Ik denk dat het na de Brexit het ook niet meer mogelijk is om 6 top teams te hebben.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 21:57
    Hahaha psv wordt nog niet eens genoemt lol net dat wij geen talent verloren hebben aan de Engelse
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 22:21
    Haha nee jullie halen bij hun de afdankertjes op. Malen en angelino. Goed voor psv daar niet van, maar in engeland al gewogen en te licht bevonden voorlopig.
    Vind ik leuk
    Mari +10238
    donderdag 15 november 2018 om 21:58
    Harde of zachte Brexit
    Theresa May stuurt aan op een douane unie = zachte Brexit
    Hierbij geldt alleen een vrij verkeer van goederen, niet van arbeid noch kapitaal
    In beide gevallen zijn arbeiders, in dit geval voetballers, de klos.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4674
    donderdag 15 november 2018 om 21:59
    wat hebben de kleinere clubs in nederland daar aan? de rupsjes nooit genoeg hier in nederland vreten zich wel goed vol elke keer. en elke keer maar weer huilen terwijl ze precies hetzelfde doen bij andere clubs. dat de knvb ook maar eens wat voor de kleinere clubs gaat doen. het mes moet van 2 kanten snijden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 22:01]
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4224
    donderdag 15 november 2018 om 22:08
    En die kleinere clubs halen weer spelers weg bij nog kleinere cllubs. Dat is toch gewoon hoe het werkt? Iedereen, hoe hong ook, wil het liefst bij een zo goed mogelijke club spelen.

    Daar is gewoon niks aan te doen..
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2516
    donderdag 15 november 2018 om 22:03
    De FIFA gaat deze competitie toch aan alle kanten matsen.. zou leuk zijn als de PL niet eens meer mee zou mogen doen aan de CL maar dat gebeurt natuurlijk nooit..
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 22:21
    Op grond waarvan zou je Engels clubs in godsnaam willen uitsluiten van de Champions League? En hoezo zou dat 'leuk' zijn?
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2516
    donderdag 15 november 2018 om 22:58
    Meer kans en geld voor Nederlandse clubs
    Vind ik leuk
    Budazonen +419
    donderdag 15 november 2018 om 22:05
    Is altijd wel een manier om de spelers in te kopen
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13887
    donderdag 15 november 2018 om 22:20
    Ach... uiteindelijk zijn het de spelers zelf die de keuze maken.
    Wat Engelse clubs bij ons doen, doen wij weer bij andere clubs. Zo werkt het nou eenmaal in dat wereldje, geven en nemen.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22202
    donderdag 15 november 2018 om 22:23
    Zal weinig veranderen.
    Vind ik leuk
    Iamsterdam +462
    donderdag 15 november 2018 om 22:24
    Er zal juist heel veel veranderen!
    Heb ff geen zin om te herhalen, maar bericht hierboven schrijf ik waarom er veel gaat veranderen.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22202
    donderdag 15 november 2018 om 22:30
    Er komt geen harde Brexit.
    Vind ik leuk
    Iamsterdam +462
    donderdag 15 november 2018 om 22:51
    We gaan het zien, in het geval dat, dan gaat er veel veranderen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10633
    donderdag 15 november 2018 om 22:26
    Het maakt voor de ED niet zo veel uit, die talenten worden dan door andere clubs gekocht.
    Het maakt wel uit voor de PL, die holt achteruit want wordt voornamelijk gedragen door puur buitenlands talent.
    Vind ik leuk
    Jozef +40190
    vrijdag 16 november 2018 om 06:44
    ...onder het mom 'wat van ver komt is lekkerder en beter '....

    Eindelijk krijgen Engelse talenten weer meer aandacht. Goed voor het Engelse voetbal.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10633
    vrijdag 16 november 2018 om 09:18
    Zo is het ook, dat Engelse nationale elftal presteert toch ivm veel kleinere landen helemaal niks voor tientallen jaren.....
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 22:37
    Ik denk dat het AD een héél sterk punt aanhaalt! In mijn ogen hébben ze groot gelijk door dit aan de kaak te stellen!! Maar daar is het AD altijd al sterk in geweest!!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 22:38]
    Vind ik leuk
    Op afstand +807
    donderdag 15 november 2018 om 22:59
    Flauwekul verhaal, dan gaan ze niet naar de PL, maar naar Spanje, Duitsland, Italie of Frankrijk en ben je ze alsnog op jonge leeftijd kwijt, wel of geen brexit, ze gaan gewoon !
    Vind ik leuk
    poklane +5224
    donderdag 15 november 2018 om 22:49
    Helaas zullen ze die regels wel op een of andere manier vermijden, doen ze nu ook al met spelers buiten de EU.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +4014
    donderdag 15 november 2018 om 23:07
    Misfit als Mahrez en Kante??
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 23:30
    May gaat vallen. Wereldwijd gaat de wereld het voelen
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 06:24
    Misfits Mahrez, Kanté? Betekenis “misfit” is mislukkeling!
    Vind ik leuk
    Jozef +40190
    vrijdag 16 november 2018 om 06:41
    Klinkt misschien gek, maar op termijn zal dit een zegen blijken voor het Engelse nationale elftal.

    Elk nadeel....
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5891
    vrijdag 16 november 2018 om 06:54
    Maar stoppen de strooptochten van ajax en PSV dan ook ? Of blijven die gewoon kinderhandel bedrijven en beroven andere clubs van hun talenten.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 06:55]
    Vind ik leuk
    LIO7 +1272
    vrijdag 16 november 2018 om 07:23
    Vooral goed voor de engelse spelers
    Vind ik leuk
    Sideburnn +3052
    vrijdag 16 november 2018 om 08:49
    Goede zaak voor het voetbal....dan stijgt het niveau van ons voetbal....ook in de eerste divisie
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 12:41
    Wishfull thinking! Die gaan echt wel een regeling treffen zodat er een uitzondering gemaakt word voor de premier league, helaas.
    Vind ik leuk
    kees ee +659
    zaterdag 17 november 2018 om 13:30
    . . engeland is maar bij uitzondering een succes gebleken voor echte voetballers !!?? . . en ook weinig engelse voetballers halen in het buitenland de echte top !? veel geld, weinig voetbal !?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws