AD: Oranje weer met vier verdedigers, Tete verwijst Dumfries naar de bank

AD: Oranje weer met vier verdedigers, Tete verwijst Dumfries naar de bank

Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 06:37vr 16-11-2018 om 06:37

Het Nederlands elftal begint vrijdagavond met Kenny Tete in de ploeg aan de Nations League-wedstrijd tegen Frankrijk, verwacht het Algemeen Dagblad. De rechtsback van Olympique Lyon krijgt de voorkeur boven Denzel Dumfries.

De vierkoppige Oranje-achterhoede lijkt verder te bestaan uit de vaste namen Virgil van Dijk, Matthijs de Ligt en Daley Blind, terwijl Jasper Cillessen op doel staat. Stefan de Vrij, Nathan Aké en Patrick van Aanholt lijken zich wederom tevreden te moeten stellen met een reserverol.

Het middenveld is volgens het AD in handen van hetzelfde drietal als in de wedstrijd tegen Duitsland in oktober: Marten de Roon, Georginio Wijnaldum en Frenkie de Jong. Ook de aanval zal naar verwachting niet gewijzigd worden ten opzichte van de 3-0 zege op de Oosterburen. De van een blessure teruggekeerde Ryan Babel start vanaf links, naast Memphis Depay en Steven Bergwijn.

Nederland en Frankrijk trappen vrijdagavond om 20.45 uur af in De Kuip. Wanneer de regerend wereldkampioen wint of gelijkspeelt, is het zeker van de groepszege in Poule 1 van Divisie A. Weet Oranje te winnen, dan veroordeelt het Duitsland tot degradatie naar Divisie B en heeft het poulewinst in eigen hand.

De opstelling volgens het AD: Cillessen; Tete, De Ligt, Van Dijk, Blind; De Roon, Wijnaldum, Frenkie de Jong; Bergwijn, Memphis, Babel.

Lees meer over:NederlandNederland

Poll

Wat wordt Nederland-Frankrijk?

(2762 stemmen)

Plaats een reactie

Psv1989 +2457
vrijdag 16 november 2018 om 06:41
Winst Nederland in aantocht
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 07:11
Koeman was gisterochtend bij Edwin Evers en daarin zei hij min of meer, dezelfde 11 op te stellen, als tegen Duitsland.
Vind ik leuk
DeanJayden +11185
vrijdag 16 november 2018 om 09:19
Het zou leuk zijn, maar realistisch vind ik het niet
Vind ik leuk
Psv1989 +2457
vrijdag 16 november 2018 om 09:54
Hoezo niet ? Is best een aardig team wat we hebben dus moeten gewoon vol gaan voor de winst
Vind ik leuk
DeanJayden +11185
vrijdag 16 november 2018 om 09:57
Dat zeker, maar om nu te stellen dat Koeman slechte keuzes maakt als ze verliezen vind ik wat ver gaan. Ze zijn gewoon de underdog en het is geen schande om van Frankrijk te verliezen
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 06:45
Tete is ook een betere voetballer als dumfries. Kom op NL, pak die Fransen.
Vind ik leuk
KvhZ +1837
vrijdag 16 november 2018 om 06:45
Nog niet misschien. Dumfries moet er gewoon in
Vind ik leuk
mazu +3416
vrijdag 16 november 2018 om 06:48
Tete is een prima back, maar speelt nauwelijks. Betere voetballer? Zeker niet, betere vedediger? Misschien. In ieder geval zeer onlogisch dat hij speelt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 07:30]
Vind ik leuk
Blindsy +17251
vrijdag 16 november 2018 om 06:49
Hij kan kwalijk de opstelling van de buschauffeur doen. Élke keuze is persoonlijk.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 06:56
Heeft het AD het al 1x goed gehad?

Ik kan het mij niet herinneren.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 06:57]
Vind ik leuk
Blindsy +17251
vrijdag 16 november 2018 om 06:59
Dat ook, natuurlijk.. 😉
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 07:18
Hahaha, me like! Het verbaast mij werkelijk dst mensen het vreemd vinden dat een bondscoach zelf kiest...

Hier een keer een discussie gehad met iemand die vond dat de bondscoach geen rekening hield met de publiek opinie. Hahaha
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 08:29
Haha, meen je? Je zou dan maar in de schoenen van Koeman staan en met 17 miljoen mensen de discussie aan moeten... Ik heb daarnaast het volste vertrouwen in Koeman. Als hij denkt met Tete te moeten beginnen, prima.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 08:32
Ja echt waar, je zal er inderdaad maar mee te maken hebben. Mijn vertrouwen in Koeman is ook groot. Doet geen rare dingen, spreekt heldere taal en heeft een heldere kijk op voetbal.
Vind ik leuk
Blindsy +17251
vrijdag 16 november 2018 om 10:03
Tja, een bondscoach moet blijkbaar ook een populist zijn...
Vind ik leuk
mazu +3416
vrijdag 16 november 2018 om 07:33
Je hebt gelijk, reactie aangepast.
Vind ik leuk
Blindsy +17251
vrijdag 16 november 2018 om 10:00
Ja, nou slaat mijn reactie als tang op Dirk 😉.
Vind ik leuk
DeanJayden +11185
vrijdag 16 november 2018 om 09:44
Een speler die niet speelt bij zijn club hoort niet in Oranje!
Vind ik leuk
Blindsy +17251
vrijdag 16 november 2018 om 06:48
It's Tete-time.
Vind ik leuk
Harrie82 +4130
vrijdag 16 november 2018 om 06:51
Dikke nederlaag. Blind zal alle hoeken van het veld gaan zien. Komt te kort als LB. Had daar liever Aké gezien.

1-3 Frankrijk.
Vind ik leuk
Jozef +42495
vrijdag 16 november 2018 om 06:56
Harrie, wat ben je een zeiksnor.

Wint Oranje mét Blind, dan is het ondanks Blind.
Verliest Oranje mét Blind, dan is het door Blind.

VP is verworden tot een vreselijk infantiel gebeuren met kleuters die hun mening laten beïnvloeden door clubvoorkeur. Bah.
Vind ik leuk
Blindsy +17251
vrijdag 16 november 2018 om 07:12
En zoals elke kenner weet: er is niets mis met onze Daley 😉.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 07:13]
Vind ik leuk
Harrie82 +4130
vrijdag 16 november 2018 om 09:35
Heeft niets met club voorkeur te maken. Ik vind Blind geen LB. Zie hem liever als controlerende middenvelder spelen. Daar is hij veel sterker.
Maar blijkbaar mag je Ajax spelers niet aanvallen van jou. Hoe kinderachtig ben je dan. Dus kijk eerst naar jezelf voor je over andere oordeelt.
Vind ik leuk
Jozef +42495
vrijdag 16 november 2018 om 09:42
Iedereen doet maar wat ie wil hoor...

Blind wordt steeds buitenproportioneel hard aangepakt en kan in de ogen van weinig mensen goed doen.

Ik zeg alleen dat vooraf aan de uitwedstrijd tegen Frankrijk hetzelfde werd beweerd en hoe dan ook: zo slecht stond het niet allemaal en Blind werd niet op een hoopje gespeeld. Ik vind het een stille en nuttige kracht die een team zeker niet minder maakt. Niet voor niets was hij voor van Gaal een zekerheidje en deed hij het prima bij United en nu ook bij Ajax. Feit is gewoon dat elke bal verkeerd wel erg breed uitgemeten wordt. Daar wil ik wat tegengas aan geven, niks meer of minder...
Vind ik leuk
Harrie82 +4130
vrijdag 16 november 2018 om 09:45
Blind is door eigen aanhang ook afgebrand tot het bot. Kostte hem bijna zijn carrière. Maar door hard werken is hij weer boven gekomen.

Vind ik leuk
Jozef +42495
vrijdag 16 november 2018 om 09:53
Mijn respect heeft hij. Het is een beschaafde kerel, die nooit gekke dingen doet.

Hij speelt bij Ajax en dat lijkt reden om hem telkens tot diep onder te grond af te breken. Zonde, want dat verdient hij absoluut niet. Ook niet toen hij bij Ajax zo afgezeken werd...
Vind ik leuk
Harrie82 +4130
vrijdag 16 november 2018 om 22:45
Jozef ik moet mijn reactie herstellen. Wat speelde NL als een baas. Niet verwacht maar geweldig om te zien. Blind ook gewoon een goede pot.
Er is weer hoop nade Nederlandse barre dagen.
Vind ik leuk
MaxFR010 +1493
vrijdag 16 november 2018 om 06:57
Lekker veel vertrouwen!
Vind ik leuk
Harrie82 +4130
vrijdag 16 november 2018 om 09:33
Nee zeker nog niet. Dat er van een matig Duitsland gewonnen wordt zegt me vrij weinig. Leuk voor de statistieken, maar meer nog niet.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:03
Blind was gewoon goed, wedstrijd dik verdiend gewonnen.
Vind ik leuk
HansVites +6032
vrijdag 16 november 2018 om 06:52
Ik maak me meer zorgen om Blind als linksback tegen Mbappe, ik zou daar een snellere jongen als van Aanholt tegen over zetten.
Vind ik leuk
Jozef +42495
vrijdag 16 november 2018 om 07:09
Er tegen Mbappé uitgelopen worden is al velen overkomen. Misschien is juist goed positiespel hét wapen om hem te neutraliseren. En misschien aanvaarden dat het een wonderkind is waar geen kruid tegen opgewassen is als hij zijn dag heeft.

Dezelfde vrees bestond vlak voor de wedstrijd uit enkele maanden terug.
Ik vond dat het met Blind niet onaardig ging daar...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 09:45]
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 07:20
Volgens mij geen één keer eruit gelopen.
Vind ik leuk
Orphen89 +3121
vrijdag 16 november 2018 om 07:46
Precies. We hebben niemand die Mbappe eruit loopt. En Blind is gewent om niet op snelheid te verdedigen maar dat juist met positiespel te doen. Dan is hij dus juist de goede keus.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 06:53
Belachelijk
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 06:55
Er was eens een krant, en die voorspelt heel vaak sprookjes, maar gelukkig leeft de krant nog steeds van zijn onzin.
Vind ik leuk
Jozef +42495
vrijdag 16 november 2018 om 07:03
Afkomstig uit een stad waar men blijkbaar graag in sprookjes gelooft?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 07:04]
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 07:47
In een sprookjes zit nog een kern van waarheid. In die onzin uit Ansterdam niet.
Vind ik leuk
Jozef +42495
vrijdag 16 november 2018 om 09:33
Ach, wie weet... ik zie graag de realiteit van vandaag de dag....
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 09:34
De waarheid weet men vandaag de dag, goed verborgen te houden.
Vind ik leuk
Jozef +42495
vrijdag 16 november 2018 om 09:36
Ach, we weten toch allemaal dat de huidige stand van zaken alles met omkoping en niets met talent heeft te maken?🤔🤔🤔
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 09:45
Dat merk je ook aan de landen om ons heen.
Om een bal door te laten voor 2 ton is erg aanlokkelijk.
Een eigen doelpunt valt niet op. En een penalty is zomaar gegeven, voor een paar rot centen.
Wat moet ik nog geloven dan?

Waar zit ik naar te kijken dan? Naar Netflix?
Vind ik leuk
Jozef +42495
vrijdag 16 november 2018 om 09:47
Kijken naar sport op die manier zou ik niet meer leuk vinden, Wim. De wereld is rot, ik weet het, maar ik vind dat een mens moet blijven geloven in het goede, anders is niks nog leuk...
Vind ik leuk
Blindsy +17251
vrijdag 16 november 2018 om 07:14
De Fabeltjeskrant?
Vind ik leuk
Smithsonian +41221
vrijdag 16 november 2018 om 06:59
Ronald ga nou geen blind taferelen vertonen.

Lompe zet.
Vind ik leuk
Voetbal@com +2413
vrijdag 16 november 2018 om 07:03
Gewoonweg belachelijk.
Tête speelt niet, waarom niet...Wellicht is hij dus niet genoeg voor de 11 van Lyon...al maanden niet.

Diverse backs spelen wekelijks en komen op de bank of worden niet geselecteerd.

Lang leve interland voetbal, en nee het gaat me niet waar tete eerst heeft gevoetbald. Het gaat om het principe, het is gewoon een jan doedel actie wederon van de bondscoach " ik selecteer alleen de spelers die spelen"

[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 07:04]
Vind ik leuk
Roffel1998 +2142
vrijdag 16 november 2018 om 07:19
Denk dat de meeste bankspelers van Lyon nog te goed zijn voor psv. Tete speelt misschien weinig maar ik denk dat hij gewoon beter is dan Dumfries, wanneer t goed uitpakt zie je hier straks weer iedereen juichen dat Koeman t heeft beslist behalve PSV'ers natuurlijk omdat het ten koste ging van een speler van hun, redelijk begrijpelijk overigens.
Vind ik leuk
Voetbal@com +2413
vrijdag 16 november 2018 om 07:32
dank je, het gaat me niet om de club.

Het gaat erom dat je geen wedstrijdritme hebt, daarom vind ik het gewoonweg belachelijk. Ook met cillissen & dat gezever over trainen met Messi.

Jij werkt wekelijks voor alle klanten van je bedrijf en degene die in al maandenlang (!) in de kantine zit mag wel mee naar de grootste klant en jij niet.

Maar goed de bondscoach beslist.


[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 07:34]
Vind ik leuk
Roffel1998 +2142
vrijdag 16 november 2018 om 07:39
Je gokt ook precies in de goede richting waar ik in werk hahaha. Ja natuurlijk begrijp ik het ook wel omdat hij gewoon geen wedstrijdritme heeft, maar gelukkig is dit de opstelling van het AD en die staan dr niet echt bekend om dat ze alle opstellingen altijd goed hebben. 😉
Vind ik leuk
Lucky Kes +6059
vrijdag 16 november 2018 om 07:42
Gaat al decennia's zo.
Of het lievelingetje, of hij was zo goed vroeger, of hij traint met de besten of ............
Altijd is er wel een reden om spelers wel of niet te selecteren
Wat dacht je van Veltman?
Nu geblesseerd anders had hij ook nog een kans gemaakt.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 07:21
Dat zegt deze bondscoach dus niet.
Vind ik leuk
Analist +283
vrijdag 16 november 2018 om 07:37
Ik snap wel de keuze van Koeman. Verdedigend is Tete gewoon sterker, aanvallend wat minder dan Dumpfries en aangezien ze deze wedstrijd meer gaan verdedigen dan aanvallen, snap ik wel dat Tete dan speelt.
Vind ik leuk
Ozpo +545
vrijdag 16 november 2018 om 07:37
Wat mij dan opvalt is dat er 7 spelerins instaan die bij Ajax gespeeld hebben of nog spelen.

Dat vind ik dan wel weer mooi
Vind ik leuk
erikv78 +334
vrijdag 16 november 2018 om 07:42
Ik zou De Vrij als RB laten spelen, verdedigend zeer sterk
Vind ik leuk
Kuip +9687
vrijdag 16 november 2018 om 07:46
Het zal mij benieuwen of deze opstelling wel klopt. Tot nu toe zit het AD er altijd naast.
Vind ik leuk
PoepWagen +2082
vrijdag 16 november 2018 om 07:56
Ik vind Blind op linksachter en Bergwijn op rechtsvoor helemaal niks. Voor de rest kan ik er mee leven.
Vind ik leuk
MojoRisin +14549
vrijdag 16 november 2018 om 07:56
Goede opstelling, al vind ik eigenlijk dat Donny ook moet spelen, maar ja je kan er maar 11 opstellen..
Vind ik leuk
COYG +7765
vrijdag 16 november 2018 om 08:00
Het is nog steeds vreemd dat Koeman verdedigend niet met drie centralen speelt. Hij had ooit gezegd dat dit Dé opstelling zou zijn en misschien nog weleens zou rouleren. Nou dat rouleren is nog steeds aan de gang.

Met spelers als Aké en vooral De Vrij op de bank vind ik deze opstelling echt onzin. Wie zet die twee nou continu op de bank?
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
vrijdag 16 november 2018 om 08:06
Als psv-er zou ik gewoon bedanken, net als ake. Wat een rampzalige opstelling.
Vind ik leuk
ViscaBarca1 +1245
vrijdag 16 november 2018 om 08:06
Tete ipv Dumfries? Belachelijk 😂
Vind ik leuk
Sooike1208 +5026
vrijdag 16 november 2018 om 08:11
Valt me tegen van koeman en is ook niet te verdedigen. Dumfries voetbalt elke week en gewoon goed ook. Tete voetbalt echt nooit.

Beetje dom van koeman
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 08:11
Dus frankrijk.komt.over de linkerflank.ongelofelijk dat blind er staat.we hebben ook nog willems en pieters o.a. doen het veel beter dan blind op links.blind is zeker bruikbaar,maar niet op die positie.laat hem als invaller komen in cv of middenveld indien nodig.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 08:11]
Vind ik leuk
ritje +535
vrijdag 16 november 2018 om 08:18
hallo Koeman weet wat hij doet? Vanavond moet er tegen Frankrijk gewonnen worden! Want als het op de laatste wedstrijd tegen Duisland aankomt? Dan kunnen wij het vergeten! maar daar is Koeman zich terdegen van bewust! Laten we voor NED hopen op een goed resultaat! mvg ritje
Vind ik leuk
stratumseind +191501
vrijdag 16 november 2018 om 08:25
Logische keuze . Een bankzitter is immers fitter
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
vrijdag 16 november 2018 om 09:07
Maat, ik moet 'm maken.


Dan ben jij enorm fit natuurlijk. 😂
Vind ik leuk
stratumseind +191501
vrijdag 16 november 2018 om 09:08
hahaha , ik ben in topconditie zelfs en ik zou zo kunnen spelen ........

maar zeg het niet tegen koeman ,straks roept ie me nog op ook
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 08:33
Het zal wel zo zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 08:38
Nou, breaking news zeg.
Vind ik leuk
Strijp +13989
vrijdag 16 november 2018 om 08:50
In mijn ogen opmerkelijk, mijn eerste gedachte is, AD, doen alles weer voor de kliks, elke keer controversiële opstellingen naar voren brengen. Maar mocht het echt zo zijn vertrouw ik er op dat Koeman het goed bekeken heeft. Echter, heeft Tete dit naar in de competitie enkel 1 invalbeurt gehad. Opmerkelijk.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
vrijdag 16 november 2018 om 09:03
Vreemde keus van Koeman om Tete daar neer te zetten.Is momenteel ver teruggezakt in de pikorde bij Lyon. Dumfries is nu verder dus een vreemde keus. Tete mag zelfs weg bij Lyon.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 09:05]
Vind ik leuk
Strijp +13989
vrijdag 16 november 2018 om 09:21
8 maal tribune klant en 1 maal invaller op het middenveld, rest bank. Heb net op twitter de Franse reacties bekeken, die liggen in een deuk.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
vrijdag 16 november 2018 om 09:26
Ja snap ik. Al vreemd dat hij erbij zit. Heb Tete altijd een goede back gevonden. Maar die is inmiddels zo ver terug gevallen. Die moet eerst aan spelen toekomen. Dumfries heeft Tete aan alle kanten ingehaald.
Vind ik leuk
Strijp +13989
vrijdag 16 november 2018 om 09:15
Tete heeft dit seizoen 8 wedstrijden van de tribune bekeken, 3 als bankzitter en 1 wedstrijd noodgedwongen ingevallen als middenvelder. Ik kan me dit niet voorstellen.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 09:23
Oke
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 09:25
Zijn er mensen mee eens dat van Aanholt of Aké een kans moeten krijgen op de linksback? Al helemaal tegen dit Frankrijk met Mbappé aan de rechterflank. Bovendien laten van Aanholt en Aké wekelijks zien in de hoogste voetbalcompetitie hoe goed ze zijn.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
vrijdag 16 november 2018 om 09:27
Ja. Ik ga voor de Haagse Ake.
Vind ik leuk
0260165 +703
vrijdag 16 november 2018 om 09:37
Weet niet of Bergwijn in deze vorm de beste optie is, maar dan kan Promes er in elk geval later met frisse energie er bovenop klappen.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 10:29
Aub geen blind, zet dan ake erneer, anders word blind er weer uitgelopen door mbappe.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 11:13
..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 11:14]
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 11:30
Dumpries komt er wel. Had van Tete verwacht dat hij inmiddels wel de status zou hebben dat je er niet omheen kan. Dat hij moet strijden met Dumpries geeft alleen al aan dat Dumpries goed bezig is en Tete een beetje stil staat in zijn ontwikkeling. Al met al erg benieuwd naar vanavond. Frankrijk zal niet meer naar Nederland kijken zoals voorheen. Ik bedoel niet dat ze zomaar gaan winnen, maar dat er rekening met Nederland gehouden wordt.
Vind ik leuk
WilcoS64 +3211
vrijdag 16 november 2018 om 11:56
Ja Dumpries, dat is er een hoor!
Vind ik leuk
WilcoS64 +3211
vrijdag 16 november 2018 om 11:55
Hahaha een bankzitter in de basis ipv de nieuwe held van PSV, grappig.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 12:31
Toch bevalt Dumfries me wel. Zo'n irritant rotjoch dat je 3 a 4 keer voorbij kan, maar dan ben je hem nog niet kwijt. Groot en sterk ook. Bij mij daarom iets in het voordeel t.o.v. de ook degelijke Tete.
Vind ik leuk
Mario1984 +547
vrijdag 16 november 2018 om 12:36
Speelt Frankrijk normaliter met 2 of 3 spitsen ?
Als ze spelen met 2 spitsen, zou ik Dumfries laten starten en met 3 aanvallers Tete. Maar ik zou Ake of Van Aanholt als linksback zetten in plaats van Blind. Vooral met de snelheid van Mbappe.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws