De Mos speculeert over Ajax-transfers: 'Zal zeker niet onder 150 miljoen zijn'

    De Mos speculeert over Ajax-transfers: 'Zal zeker niet onder 150 miljoen zijn'

    Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 06:52vr 16-11-2018 om 06:52

    Aad de Mos breekt in de Belgische krant Het Laatste Nieuws een lans voor Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong, het duo van Ajax dat in de belangstelling van de gehele Europese top staat. De Mos noemt De Ligt 'onwaarschijnlijk sterk' en vergelijkt De Jong met Iniesta.

    "Hij is gemaakt voor Pep Guardiola en Barcelona - het pure voetbal. Frenkie creëert constant een meerderheid op het middenveld. Dat deed hij al in de Champions League met Ajax en bij Oranje", vertelt De Mos.

    En dus doet bondscoach Ronald Koeman er volgens De Mos goed aan om het duo voortaan niet meer uit de basiself van Oranje te halen. "Koeman kan niet meer om hen heen. Tegen Frankrijk speelde De Jong balletjes door de benen van Griezmann en Mbappé. Hij en De Ligt zijn geboren talenten, zoals ook Kompany en Hazard dat bij jullie waren. Dan kijk je niet naar hun leeftijd."

    De Mos speculeert over de toekomst van het populaire Ajax-duo. "Wie weet neemt een club ze in een packagedeal. Al zal het dan zéker niet onder de 150 miljoen zijn."

    Poll

    De Ligt en De Jong gaan voor meer dan 150 miljoen

    (11439 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 16 november 2018 om 06:56
    Het is wat een gek ervoor geeft, en waar ajax tevreden mee is.
    Vind ik leuk
    Dodito +80
    vrijdag 16 november 2018 om 08:06
    Was die 150 miljoen inclusief bonussen of zonder? Het liefst ook niet in een package of ruil deal. Dat pakt nooit zo goed uit als individueel uitonderhandelen. Het is ook maar de vraag of de Ligt per se naar Barca of City moet, of ook heel goed past bij Juventus - waar die dan *echt* goed verdedigen leert. Op zijn Italiaans en tegen Ronaldo op de training. Lijkt me ook geen straf.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 08:07]
    Vind ik leuk
    Blindsy +13977
    vrijdag 16 november 2018 om 06:58
    Ik hoor al maanden dat Barça geinteresseerd is in beiden, maar Aad is ook eindelijk op de hoogte.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 07:02
    Beter verkoopt Ajax ze niet in zo een “package deal”. Want net als in de winkel is het meestal duurder als ze het los verkopen
    Vind ik leuk
    erikv78 +200
    vrijdag 16 november 2018 om 07:48
    Dit zou juist wel goed zijn voor Ajax, niet goed voor willem2.. want dan kunnen ze virtueel met de miljoenen schuiven zodat De Ligt voor veel meer dan Frenkie verkocht word waardoor willem2 veel minder ontvangt voor doorverkoop %
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 18:03
    Hmm ja dat klopt opzich wel, maar zou dat minder opbrengen dan dat ze bijvoorbeeld Frenkie De Jong voor 10 miljoen extra kunnen verkopen als ze hem los verkopen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 07:02
    Meer als 150miljoen. Anders houdt Ajax ze lekker zelf.
    Vind ik leuk
    Echt? +4013
    vrijdag 16 november 2018 om 07:08
    Ja, want het zijn slaven
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 07:12
    Slaven werden/worden niet betaald.
    Vind ik leuk
    Echt? +4013
    vrijdag 16 november 2018 om 07:14
    Iets of iemand houden impliceert eigendom..... Mensen beschouwen als eigendom is.... Slavernij
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 07:23
    Dat is een waarheid als een koe. Helaas zien mensen alleen de succesverhalen.
    Vind ik leuk
    kerel +2216
    vrijdag 16 november 2018 om 07:54
    Voetbal is ook rascisme.. verbieden net als zwarte piet..
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2943
    vrijdag 16 november 2018 om 08:36
    Ze hebben zelf een langlopend contract getekend. Gevolg daarvan is dat Ajax de transfer rechten heeft.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 08:39]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 09:28
    Zal het ff anders omschrijven. Ajax houdt ze anders lekker aan hun contract die ze met volle verstand getekend hebben!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 09:55
    Jemig zeg. Houden ze hem aan zijn contract. Zo beter?
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1138
    vrijdag 16 november 2018 om 11:18
    Ben je echt zo dom of heeft het sneeuwvlokjesgriep je hersens overgenomen, de rechten om voetbal te spelen behoren iid bij de clubs en daar betalen ze een riant salaris voor en in dat opzicht zijn spelers eigendom van de club.

    Hoe moeilijk is dat te snappen?
    Vind ik leuk
    Echt? +4013
    zaterdag 17 november 2018 om 06:41
    Moeilijk te snappen? Het is volkomen onzin wat jij schrijft😂
    Vind ik leuk
    benny-boys +1350
    vrijdag 16 november 2018 om 09:46
    Als men in Amsterdam nog even wacht dan wordt het 500 miljoen
    volgens onze kenner Aad.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 07:09
    Waarom krijgt de Mos nog zoveel spreektijd?!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27621
    vrijdag 16 november 2018 om 07:33
    Die regel gaat op voor meer 'ouden van dagen' op VP ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 07:10
    Die zijn echt te goed voor de ED volgend seizoen. Barca lijkt me de perfecte stap.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 07:10]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 07:10
    Nou nou de jong geboren talent? Dus daarom speelt hij nu pas vast in de basis,hoe oud is ie 21? Ik geloof dat Messi toch al eerder in een veel sterkere competitie speelde en een Ronaldo of mbappe of onze eigen seedorf.Hij ontwikkelt zich goed maar een geboren talent is in mijn ogen de ligt zie je dan ok terug in het leftijd verschil. Trouwens daarbij wil ik er niet mee zeggen dat het een slechte voetballer is,maar laat hem eerst maar eens in een fatsoenlijke competitie zich bewijzen. Heb genoeg spelers in Nederland gezien die we waanzinnig goed vonden en in het buitenland op de bank belandde zoals bv Klaassen
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 07:32
    Ik vraag me af hoeveel mensen Klaassen waanzinnig goed vonden.
    Vind ik leuk
    Muscles +964
    vrijdag 16 november 2018 om 08:25
    Klaassen doet het anders goed bij Werder Bremen in top Bundesliga. Dus geen vergelijk maar afbranden hoeft ook niet
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 08:28
    Doe ik ook zeker niet, Klaassen is een prima speler. Waanzinnig goed is hij nooit geweest.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 08:59
    Blijkbaar kijk je al jaren geen Bundesliga maar Werder is al jaren geen top Bundesliga eerder degradatiekandidaat of net erboven
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:32
    Dit jaar hebben ze wel in de top gestaan. Zakken nu iets naar beneden want 3 x verloren op rij. Dit bedoelde Muscles natuurlijk Einstein.
    Vind ik leuk
    Muscles +964
    vrijdag 16 november 2018 om 15:41
    Kijk nu ff naar teletekst Bundesliga......
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 10:52]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 16:46
    Wat een onnozele halzen zijn jullie ,3 keer op rij verloren zegt genoeg. Kijk maar aan het eind van het jaar waar ze staan. Vorig jaar was HSV zelfs koploper kijk waar ze nu voetballen. Maar ja hier kunnen ook hersendode reageren zoals jullie. Kijk eens waar Werder de afgelopen 5 jaar stond,inderdaad een echte topclub haha
    Vind ik leuk
    whiskey33 +312
    vrijdag 16 november 2018 om 14:39
    weinig mensen
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 08:15
    Is in totaal al bijna 2 jaar geblesseerd geweest pannenkoek.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 09:01
    Dat was de reden dat hij bij everton alleen onder koeman op de bank zat. Wat een domme club en trainer om een geblesseerde speler te kopen en dan ook steeds mee naar wedstrijden nemen om hem de bank te zetten. Maar everton en bremen zijn niet eens topclubs in hun competitie laat staan in europa
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 11:18
    Jij denkt dat een toptalent altijd maar 17 moet wezen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 11:58
    Nee mag ook jonger
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11191
    vrijdag 16 november 2018 om 07:11
    Bij Aad en cijfers moet ik altijd denken aan:

    https://youtu.be/ddJIW9ecxbE
    Vind ik leuk
    derksen +8932
    vrijdag 16 november 2018 om 07:23
    Heeee aad lekker man weer lekker vrijdag hou je in hé vandaag drank maak meer goed dan liefde kappot maakt
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5889
    vrijdag 16 november 2018 om 07:31
    Tenzij je gelijk speelt tegen Frankrijk en verliest tegen Duitsland en laaste wordt. Als vervolgens ajax er ook direct uit vliegt in de 2 ronde dan worden er natuurlijk niet zulke gekke befragen betaald.

    Vind ik leuk
    Gerro +7438
    vrijdag 16 november 2018 om 07:59
    Hopelijk nog gewoon een jaartje Ajax
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22214
    vrijdag 16 november 2018 om 07:59
    Aadje....veel te laag, niet onder de 225 miljoen
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 08:00]
    Vind ik leuk
    Budazonen +418
    vrijdag 16 november 2018 om 08:02
    Joh wat een nieuws. Alsof we dat niet weten
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 08:15
    Ze moeten toch wat.....
    Vind ik leuk
    Muscles +964
    vrijdag 16 november 2018 om 08:23
    Wat zegt de Mos nou, die open deur is analyse of prietpraat? We gaan het zien. Forza AFCA
    Vind ik leuk
    Degraaf +17963
    vrijdag 16 november 2018 om 08:35
    Maar de grote vraag is natuurlijk: vind Aadje nog steeds Obispo veel beter dan De Ligt ;-)?
    Vind ik leuk
    ritje +313
    vrijdag 16 november 2018 om 08:38
    hallo Ajax heeft de vervanger voor de ligt al in huis SCHUURS! samen met Blind volgen jaar het centrum van Ajax Voor de jong Ziyech zou ik ODEGAARD proberen te halen! Of DOAN! Lozano. dat zijn de enigste spelers in de Eredivisie die voor AJAX interessant zijn? mvg ritje
    Vind ik leuk
    whiskey33 +312
    vrijdag 16 november 2018 om 14:38
    Zet Schuurs en Blind maar in centrum dan eindigd ajax niet in top 3
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 09:15

    Dacht al, wanneer komt er weer een topic over Frenkie en Matthijs
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 09:15]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 10:50
    Wanneer waren 2 spelers bij PSV meer dan 150 waard?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 11:13
    O nee, weer een voorspelling van De Mos dit gaat niet goed komen met die 2 .
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1138
    vrijdag 16 november 2018 om 11:15
    Aad gaat steed meer onzin lullen die twee hebben zichzelf nog nergens bewezen behalve in de eredivisie, ik moet nog maar zien of die twee meekunnen bij een topclub.
    Vind ik leuk
    whiskey33 +312
    vrijdag 16 november 2018 om 14:36
    Eindelijk iemand die dat ook ziet, hebben nog niets gewonnen die twee.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1138
    vrijdag 16 november 2018 om 21:29
    Ja maar hier zitten alleen maar Ajacieden en de redactie van VP zijn allemaal Ajacieden en de ene groep maakt de andere steeds gekker, maar ik zit het NL11tal te kijken (waar Wijnaldum 1-0 maakt) maar ik zie het nog steeds niet
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3541
    vrijdag 16 november 2018 om 11:22
    Kunnen ze die Aadsje niet eens bij het grof vuil zetten...
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 11:30
    veel te duur, de mos draait door,
    Vind ik leuk
    El Cazador +7549
    vrijdag 16 november 2018 om 12:48
    Is er nou niemand in de hele wereld die Aad de Mos tegen zichzelf in bescherming neemt met zijn one-liners die hij uit de media haalt. Hoogste tijd voor deze man dat hij voorgoed zijn mond gaat houden!!
    Vind ik leuk
    Toets +395
    vrijdag 16 november 2018 om 14:07
    Alles 'kenners' willen later zo graag kunnen zeggen, "zie je wel, ik heb het toch gezegd". Ondertussen duwen ze die binken met zijn allen naar de uitgang.
    Vind ik leuk
    Iamsterdam +463
    vrijdag 16 november 2018 om 14:19
    Aad zei eerst nog dat Obispo veel beter zou zijn;)

    Ik schreef op VP vaak tot ergenis van de Psvers, dat De Ligt toen nog net spelend in de A1 dat hij snel de wereldtop zou gaan bestormen en onze toekomstige leider van Oranje gaat worden. Toen hij in het begin bij Ajax, en Bulgarije uit wat foutjes maakte meteen bijna iedereen hier die maanden lang schreef, Te Ligt, te traag, gaat het nooit redden enz enz.. die mensen staan nu wel voor gek, want je moet door fouten geen kunnen kijken, zonder fouten geen ontwikkeling.
    Vind ik leuk
    whiskey33 +312
    vrijdag 16 november 2018 om 14:33
    Wordt een beetje ziek van alle meningen van de zogenaamde kenners over Ligt en F.de Jong.
    De Ligt gaat het wel redden in een sterke competitie.
    Willem II talent F. de Jong zal het absoluut niet redden in een zware competitie, hij is fysiek veel te licht, is veel te veel geblesseerd.
    De Ligt zal voor 30 a 40 miljoen vertrekken en F. de jong voor 25 miljoen, maar zal weinig spelen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 14:35]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws