Geen Nederlands elftal, maar Curaçao: Dan is dat enorm gegroeid

    Geen Nederlands elftal, maar Curaçao: "Dan is dat enorm gegroeid"

    Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 08:27vr 16-11-2018 om 08:27

    De wedstrijden bij het Curaçaose elftal zijn meer dan welkom voor Jurich Carolina. De linksback van NAC Breda merkt dat interlandvoetbal een positieve invloed heeft op zijn humeur en spel, als hij goed heeft gespeeld. 

    Carolina is er blij mee dat veel spelers voor Curaçao hebben gekozen. Hij speelt onder meer met Eredivisie-spelers als Brandley Kuwas, Eloy Room en Elson Hooi. Uit het buitenland zijn Cuco Martina en Leandro Bacuna (Stoke City en Reading) van de partij. "Als je ziet hoeveel spelers tegenwoordig voor Curaçao kiezen, dan is dat enorm gegroeid", vertelt Carolina aan BN/De Stem.

    "Curaçao is totaal iets anders dan Nederland. De cultuur, het eten, de mensen. Dit is gewoon geweldig. Uitkomen voor mijn land vind ik erg mooi. Ik kom op plekken waar ik normaal gesproken nooit kom. De hotels zijn prima, alles is goed geregeld. Daar zorgt de begeleiding voor, we hebben niets te klagen. Het is professioneel opgezet."

    Carolina merkt dat hij het goede gevoel meeneemt naar NAC als hij bij het nationale elftal goed heeft gespeeld. "Ik leer van die wedstrijden, mijn conditie wordt ook steeds beter. Met Curaçao voetballen we op dezelfde manier als in Nederland. Het enige verschil is het weer. In Florida was het orkaanseizoen. Gelukkig heb ik alleen een paar windhozen gezien, verder geen extreem weer."

    Plaats een reactie

    vrijdag 16 november 2018 om 08:34
    Laat hem dat positieve gevoel dan maar vooral mee terugnemen naar Breda want bij ons als linksachter is het niet veel.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1099
    vrijdag 16 november 2018 om 08:45
    Gelukkig hebben jullie nog die Greg Lee ofzo ik heb vernomen dat hij ook een geweldenaar is haha
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 08:53
    Hou op, schei uit. Die kan er echt geen klote van op linksachter.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1099
    vrijdag 16 november 2018 om 08:58
    Had het gehoord ja haha zit niet mee bij jullie op die positie
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    vrijdag 16 november 2018 om 11:30
    Bij de NAC jeugt lijkt ook al geen talent te lopen, anders moeten ze die gewoon laten spelen. Slechter kan het toch niet gaan...
    Vind ik leuk
    Koenbres +1099
    vrijdag 16 november 2018 om 11:41
    Ik heb geen idee eigenlijk zo goed volg ik nac niet
    Vind ik leuk
    ppdf +1221
    vrijdag 16 november 2018 om 08:46
    Dat is langzaam best een aardig elftal aan het worden. Zeker in regio zijn er mindere landen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 08:47]
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    vrijdag 16 november 2018 om 10:09
    Maar 3 landen daar die altijd beter zullen blijven.
    Maar als Trinidad & Tobago zich kan plaatsen voor een WK is dat in de toekomst voor Curacao zeker ook mogelijk.
    Vind ik leuk
    Basschot +2247
    vrijdag 16 november 2018 om 11:13
    Zal moeilijk worden.. T&T hadden toen wel Dwight Yorke en Latapy.. huidige Curacao heeft geen toppers.. maar goed zou wel leuk zijn als ze het halen. In ieder geval werken ze nu met een vaste groep. Voorheen worden om de 4 jaar ineens spelers opgeroepen en na de wk kwa. Was er 4 jaar niets
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    vrijdag 16 november 2018 om 11:19
    Als je ziet dat ze zich in de relatieve korte tijd dat ze serieus werk maken van dat nationale elftal, zich al voor de Gold cup hebben weten te plaatsen zie ik ze ook nog wel een keer aan een wk meedoen.
    Vergeet niet dat er 48 mee gaan doen in 2026. De CONCACAF gaat dan van 3,5 deelnemers naar 6
    Vind ik leuk
    DingDing +168
    vrijdag 16 november 2018 om 08:58
    Weer een international uit de jeugd van PSV :)
    Vind ik leuk
    Johan59 +759
    vrijdag 16 november 2018 om 09:09
    Maar met alle respect het is toch wel het B garnituur dat voor Die klip kiest, de betere kiezen toch voor Nederland
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3319
    vrijdag 16 november 2018 om 09:53
    D of E garnituur zelfs. Maarja alleen maar mooi voor zowel de jongens als het land toch
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 10:53
    Met alle respect? Curaçao is als eiland tien keer beter dan Nederland.
    Vind ik leuk
    Basschot +2247
    vrijdag 16 november 2018 om 11:10
    Op wat voor gebied??
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 11:21
    Niet op economisch gebied, niet op het gebied van sociale vangnetten, maar op het gebied van poco poco. Van alle landen waar ik ben geweest wilde ik daar blijven. Win ik de Jackpot dan doei doei, Ulanda.
    Als je daar papiaments praat en niet zo arrogant doet zijn de mensen daar aardig...
    Vind ik leuk
    Johan59 +759
    vrijdag 16 november 2018 om 13:13
    Ik heb er gewoond maar wat jij nu zegt raakt kant nog wal.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:22
    Mijn zoon woont daar en heeft het prima naar zijn zin.
    Ik praat de taal, scheelt veel.
    Waar woonde jij in Curaçao? Gated?

    Edit: jouw ervaring hoeft niet mijn ervaring te zijn.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 14:15]
    Vind ik leuk
    Basschot +2247
    vrijdag 16 november 2018 om 14:53
    Genoeg landen van poco poco. Maar uiteindelijk heel veel
    Armoede..
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 14:59
    Dat wel ja...
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    vrijdag 16 november 2018 om 09:17
    Wanneer roepen ze mij op. Ik blink uit in bank zitten. Mooie keus als alternatief.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 09:18]
    Vind ik leuk
    Basschot +2247
    vrijdag 16 november 2018 om 11:10
    Heb je een ouder die geboren is op Curacao
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 11:30
    Een zoon die daar woont, mag dat ook?
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3319
    vrijdag 16 november 2018 om 09:52
    Toch mooi voor die jongens dat ze op deze manier toch nog interlands kunnen spelen. Voor Curacao ook heel mooi dat zij zulke spelers tot hun beschikking krijgen
    Vind ik leuk
    Basschot +2247
    vrijdag 16 november 2018 om 11:11
    Leuke vakantie maar de meeste wedstrijden zijn tegen eilandjes met alleen amateurs..
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3319
    vrijdag 16 november 2018 om 12:50
    Dat is helaas wel weer. Maar het is toch een eer om interland voetbal te mogen spelen. Tegen welke ploeg dan ook
    Vind ik leuk
    Leozao +5505
    vrijdag 16 november 2018 om 12:06
    Lekker een paar keer per jaar naar de zon. Eigenlijk nog niet zo gek!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 14:07
    Curacao is anders dan Nederland?? Kon hij dat niet eerder vertellen want daar waren wij nog niet achter.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws