Memphis heeft geen spijt: Dat het naar buiten kwam, was wonderlijk

    Memphis heeft geen spijt: "Dat het naar buiten kwam, was wonderlijk"

    Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 10:59vr 16-11-2018 om 10:59

    Memphis Depay baalt van de consternatie die onlangs ontstond rondom zijn persoon. In de Franse pers lekte een sarcastische preek van Olympique Lyon-trainer Bruno Genesio uit.

    Genesio gaf Memphis een standje in de Lyon-kleedkamer, nadat de aanvaller publiekelijk had geklaagd over het feit dat hij niet altijd een basisplaats heeft. "Wat er in de kleedkamer wordt gezegd, gaat vaak niemand wat aan", reageert Memphis tegenover de NOS. "Dat het naar buiten kwam, was wonderlijk. Ik heb gezegd wat ik heb gezegd. Dat waren duidelijke woorden en dat was - met alle respect - hoe ik het op dat moment zag."

    De Lyon-aanvaller moest deze week ook weer praten over een inbraak in september, toen er naar verluidt voor anderhalf miljoen euro aan spullen werd meegenomen. "Ik kreeg meteen weer dat soort vragen, over die inbraak, en of de boeven al zijn gepakt. Dat is mijn persoonlijke leven. Als je onder een vergrootglas leeft, krijg je zulke vragen. Maar het is inderdaad minder dan twee jaar geleden bij Manchester. Toen kreeg ik alleen maar dat soort vragen."

    Plaats een reactie

    N.E.C. +450
    vrijdag 16 november 2018 om 11:07
    Vervelend mannetje..
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46783
    vrijdag 16 november 2018 om 11:21
    Je oordeel alweer snel klaar.
    Op basis van wat?
    Ken je hem persoonlijk?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 11:34
    Je kunt hem toch beoordelen als je hem een aantal keren hebt gezien op tv?

    De manier waarop ie zich daar manifesteert is niet altijd even sympathiek.
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1577
    vrijdag 16 november 2018 om 12:29
    Als je dan toch je oordeel via de tv velt. Kijk even zn documentaire. Wellicht kan je je mening dan bijstellen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 12:47
    En ook dat is maar een fragment van wie hij is. Zegt ook niet veel maar je hebt gelijk, mensen moeten eens leren iemand niet te beoordelen of eigenlijk veroordelen op basis van media. Je mag hem best niet sympathiek vinden als voetballer maar dat zegt weinig over hem als persoon.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 12:48]
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1577
    vrijdag 16 november 2018 om 13:43
    Wij zijn t eens, we formuleren t alleen anders
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:20
    Als ik hem voorbij zie komen zal ik dat zeker doen maar laten we svp niet doen alsof hij altijd zo goed bezig is geweest op dat vlak.

    Als iemand hem vervelend vindt mag ie dat toch ook zelf weten?

    Ik vind hem niet echt bijzonder sympathiek maar bewonder wel de manier waarop ie de laatste interlands heeft gespeeld.
    Vind ik leuk
    Bullshit +1868
    vrijdag 16 november 2018 om 16:20
    Ik heb hem een paar keer ontmoet tijdens nieuwjaarsrecepties bij PSV en ik kan je verzekeren dat de hele beeldvorming over Memphis van geen kanten klopt.
    Maar ja, de media bespeeld het koetjesvolk he.
    Vind ik leuk
    Radya .G . +166
    vrijdag 16 november 2018 om 17:56
    Scha-pen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 18:08
    Maar onhandige acties met hoedjes en een Rolls kun je toch niet ontkennen. Zijn huidige trainer die aangeeft waarom ie op de bank zat.

    Dat zijn dingen die je de media niet kan verwijten.

    Daar kiest hij zelf voor en dat zorgt voor het beeld dat ie dus zelf schept.

    Maar goed ... laten we hopen dat ie vanavond weer schittert ...
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9393
    vrijdag 16 november 2018 om 11:23
    Maar hij kan wel voetballen, dat vind ik veel belangrijker.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3540
    vrijdag 16 november 2018 om 11:26
    Cruyff, Maradona, Ronaldo en vele andere uitzonderlijke toppers waren ook vervelende mannetjes. Het lijkt een van de dingen die toppers gemeen hebben...
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9393
    vrijdag 16 november 2018 om 11:28
    Die namen zijn natuurlijk wel van een ander Niveau. 😅

    Maar het gaat mij er meer om dat het gedrag me verder weinig boeit, als hij maar presteert.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46783
    vrijdag 16 november 2018 om 11:35
    Zo is dat.

    Memphis geeft al aan dat hij baalt van wat allemaal in de pers komt qua privé leven. De 1e reactie op VP illustreert het weer...
    Mensen zijn soms zo enorm bekrompen en oordelen al zonder enige kennis.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9393
    vrijdag 16 november 2018 om 11:36
    Idd. Maar buiten dat jaja, het intereseerd mij echt niet hoe iemand overkomt als ze goed presteren.
    Vind ik leuk
    Bertus +6300
    vrijdag 16 november 2018 om 12:22
    Diezelfde lui willen wel vooraan staan als er iets te vieren is. Zo wisselvallig als het weer. Goed om te lezen dat ook niet-PSV supporters Memphis beoordelen op zijn spel en niet zijn privé leven
    Vind ik leuk
    abraksas +1602
    vrijdag 16 november 2018 om 12:22
    Neem Zlatan. Echt geen lieveling maar wat zou het toch mooi geweest zijn als hij nog bij Ajax had gespeeld en Nederlander was geweest ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 11:46
    En dat is ook zeker waar!
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9393
    vrijdag 16 november 2018 om 11:47
    Zelfde verhaal met Ten Hag. Wat boeit mij het nou hoe hij praat? 😂
    Vind ik leuk
    fier&koen +867
    vrijdag 16 november 2018 om 11:50
    Als hij maar kampioen wordt en 1/4 CL zou wel lekker zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 11:52
    Het heeft ook wel te maken met de prestatie die geleverd wordt.

    Van Memphis was het niet zo handig destijds omdat ie niet goed speelde en met rare hoedjes en Rolls Royces af kwam zetten. Interesseert niemand behalve als je slecht presteert.

    Ten Hag hetzelfde -> nu gaat het stukken beter en neemt de kritiek af.

    Als publiek persoon hoort het er echter wel bij om daar goed mee om te gaan.

    Uiteindelijk willen wij als supporters alleen maar goed voetbal zien en hoe ze dat doen maakt niet uit idd.
    Vind ik leuk
    plein19 +2472
    vrijdag 16 november 2018 om 12:34
    Ajax stond gewoon enorm voor lul toen een boer met Amsterdamse bluf gingen zeggen dat PSV bang was. Een verschrikking is zijn optreden in de media.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3540
    vrijdag 16 november 2018 om 11:24
    Seikert!
    Vind ik leuk
    Doenorma +96
    vrijdag 16 november 2018 om 13:17
    Vindt ik ook van jou op basis van een zin die je uitkraamt...logisch toch
    Vind ik leuk
    Bullshit +1868
    vrijdag 16 november 2018 om 16:18
    Je hebt zelfkennis.
    Knap van je.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    vrijdag 16 november 2018 om 11:11
    Ja... als je de telefoon opneemt tijdens een interview en je zegt: Sorry, is alarmcentrale van mijn huis, moet je niet raar opkijken dat er dan gevraagd wordt of ze de daders al hebben van een recente inbraak bij je.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 11:11]
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    vrijdag 16 november 2018 om 11:14
    Die jongen gaat goed.. laat hem lekker ballen en zorg dat de rest weg van hem blijft!
    Vind ik leuk
    YC93 +400
    vrijdag 16 november 2018 om 11:41
    Weet je wat het is met Memphis, hij kan echt geweldig voetballen maar naast voetballen doet hij altijd zo hard zijn best om "anders" te zijn. En dan vervolgens gaan klagen dat iedereen hem altijd moet hebben. Een klein voorbeeld, de manier waarop hij zijn sokken draagt. Waarom kan hij niet gewoon net als alle andere spelers zijn sokken normaal dragen? Het maakt hem geen ander persoon, maar het is wel de zoveelste poging om op te vallen
    Vind ik leuk
    Oeb +216
    vrijdag 16 november 2018 om 11:53
    Moet ie toch zelf weten? Enigen die r last van hebben zijn mensen die zich aan zulke dingen storen...moet iedereen maar “normaal” zijn? Vind t ook niet echt “normaal” om je te ergeren aan hoe iemand zn sokken draagt,lekker boeiend allemaal..
    Vind ik leuk
    YC93 +400
    vrijdag 16 november 2018 om 12:55
    Ik heb nooit gezegd dat ik me er aan erger, het zal me verder een worst wezen maar hij moet dan niet een soort calimero rol aannemen als mensen altijd hem moeten hebben
    Vind ik leuk
    Oeb +216
    vrijdag 16 november 2018 om 14:01
    is meer de media die dr zon groot ding van maakt,laat m gewoon lekker,je hebt wel n punt dat ie soms wat verongelijkt overkomt,maar ook dat word uitvergroot in de media. Het gaat toch om t voetballen? Dat doet ie prima...Net zoals Ronaldinho (held!!!) dat deed...maar ook hij hield r een “niet normale” levenstijl op na...
    Vind ik leuk
    YC93 +400
    vrijdag 16 november 2018 om 15:32
    Snap ik ook, ben het ook wel met je eens maar het lijkt soms gewoon alsof zijn hele uitstraling van "me against the world" hem afleidt van het voetbal

    In dat opzicht is Ronaldinho een mooie vergelijking, een voetballer geliefd door iedereen wegens zijn kenmerkende lach en positiviteit, dan worden onacceptabele dingen nog wel eens door de vingers gezien
    Vind ik leuk
    Radya .G . +166
    vrijdag 16 november 2018 om 18:13
    Maar dit is niet een verdienste van Ronaldinho zelf dat is gewoon aangeboren, helaas heeft Memphis dat dus niet, hij zal dus om dezelfde rare fratsen anders beoordeeld worden.

    Of deze fratsen dan 'onacceptabel' zijn of niet laat ik even in het midden want dit is sowieso een subjectief begrip.
    Vind ik leuk
    Oeb +216
    vrijdag 16 november 2018 om 23:49
    hij was wel weer goed vanavond he?!
    Vind ik leuk
    YC93 +400
    maandag 19 november 2018 om 10:10
    heb van hem genoten! ;)
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1184
    vrijdag 16 november 2018 om 13:58
    Kan jou dat nou schelen, als hij er vanavond 1 of 2 inrost dan schreeuw je toch van blijdschap, gewoon meer aandacht besteden aan wat hij op het veld doet en minder wat hij daarbuiten doet..gewoon een hele goede voetballer
    Vind ik leuk
    YC93 +400
    vrijdag 16 november 2018 om 15:33
    ik zeg toch ook niet dat ik iets tegen memphis heb, integendeel.
    Vind ik leuk
    Mari +10268
    vrijdag 16 november 2018 om 12:12
    Misschien hebben de vragen een diepere betekenis.
    Een hint dat medespelers meer weten?
    Van je medespelers kan je nogal wat verwachten:
    Terry
    Benzema
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws