'Dolberg staat op spitsenshortlist Napoli om Mertens op te volgen'

'Dolberg staat op spitsenshortlist Napoli om Mertens op te volgen'

Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 15:01vr 16-11-2018 om 15:01

Kasper Dolberg zou bij SSC Napoli op de shortlist staan om op termijn Dries Mertens te vervangen. Dat zegt het Italiaanse Corriere dello Sport. De Ajax-spits heeft met zijn doelpunten in zijn eerste Ajax-seizoen indruk gemaakt en Napoli zou overwegen om de Deen naar Italië te halen.

Volgens Corriere dello Sport is Napoli-voorzitter Aurelio de Laurentiis al actief op zoek naar een vervanger voor Dries Mertens en Arek Milik, die na dit seizoen zouden kunnen vertrekken. De krant schrijft dat Dolberg op het lijstje staat en wordt omschreven als 'een type als Ibrahimovic, die weinig tijd nodig had om als negentienjarige indruk te maken in het shirt van Ajax'.

Naast de komst van Dolberg schrijft de krant dat ook een terugkeer van Paris Saint Germain-aanvaller Edinson Cavani tot de mogelijkheden behoort. Daarnaast staan Krzysztof Piatek van Genoa en Mariano Diaz van Real Madrid ook op het lijstje van De Laurentiis.  

Plaats een reactie

vrijdag 16 november 2018 om 15:04
Lekker nog ff paar jaartjes bij AJAX blijven! Wordt een hele grote
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 15:12
een hele grote? is gewoon een eendags vlieg, zwaar overhypt die zien we over een jaartje bij lille of bij ado den haag, of bij kopenhagen zoals fisher, el gazi, kishna
Vind ik leuk
Smithsonian +41526
vrijdag 16 november 2018 om 15:19
Jij bent een eendagsvlieg.

Als dolberg fit blijft kan het een geweldige spits worden ;).
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 15:49
Precies, KAN een hele grote worden. Eerlijkheid stelt dat het een grote wordt, dat moet echt nog maar eens blijken. Heb al te veel talenten gehyped zien worden in Amsterdam waar we nu vrijwel niks van horen.
Vind ik leuk
Iggy +4374
vrijdag 16 november 2018 om 15:54
Ow ja joh?!
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 16:49
wel een dure vlieg van 50.000.000 euro!!!
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1576
vrijdag 16 november 2018 om 21:59
Als ze echt geld bieden, gelijk verkopen.
Deze jongen heeft totaal geen plezier in zijn vak en loopt er ongeïnteresseerd bij. Hoeveel wedstrijden was dit nu de echte topspits?? Loopt al sinds 2015 bij Ajax, dat wordt nu dus 4 jaar!
Toen AS Monaco 40 miljoen wilde betalen had hij al weg moeten wezen. Voor dit soort bedragen moet toch een goede spits te halen zijn? En we hebben Bandé en Cerny en Sierhuis ook nog hoor.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 15:06
Napels of Amsterdam?

He Dolberg dat is toch niet zo moeilijk.....
Vind ik leuk
Roeptoeter +12504
vrijdag 16 november 2018 om 15:09
Uitzicht dat je weer met Younes gaat spelen zal toch ook wel meehelpen in de beslissing om te blijven?
Vind ik leuk
Boompje85 +142
vrijdag 16 november 2018 om 15:52
Lekker naast elkaar op de tribune of bank bedoel je?
Vind ik leuk
Forever Ajax +2194
vrijdag 16 november 2018 om 17:15
Is boompje 85 de boom waar jij je aan op gaat hangen?
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 17:56
Kan deze smerige rioolrat van ajax verwijderd worden?? Wat een smerige reactie..
Vind ik leuk
Boompje85 +142
zaterdag 17 november 2018 om 00:39
Zielig kneusje
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 15:07
Past hij daarin dan ?
Vind ik leuk
Bhj +2074
vrijdag 16 november 2018 om 15:07
Die moet nog niet weg, maar dat weet hij zelf ook wel.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 15:08
30 miljoen + Milik omgekeerde weg laten bewandelen ;).
Vind ik leuk
Tsubamba +2507
vrijdag 16 november 2018 om 15:17
Hmm dat zou een best goede deal zijn
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 15:25
Weet alleen niet of Milik daar warm van word.
Vind ik leuk
Tsubamba +2507
vrijdag 16 november 2018 om 15:27
Als ze goed Europees blijven spelen misschien, maar ben bang van niet
Vind ik leuk
NikosMachlas +1227
vrijdag 16 november 2018 om 15:39
Als ze goed betalen is eerder van belang denk ik
Vind ik leuk
Tsubamba +2507
vrijdag 16 november 2018 om 15:42
Dat speelt ook een belangrijke rol, maar als je niet europees speelt kom zo'n speler niet terug om tegen FC Emmen, met alle respect, te gaan spelen.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1227
vrijdag 16 november 2018 om 15:48
Nee das waar. Maar in dit soort constructies moeten we misschien wel gaan denken. Na dit seizoen zal er veel weg gekocht worden en creatieve ruildeals waarin een verkapt salaris voor de inkomende speler verwerkt kan worden is misschien wel de weg om wat zwaargewichten naar Amsterdam te krijgen. Of we moeten ineens gewoon drie miljoen als salarisplafond instellen, of dat wijs is weet ik niet.
Vind ik leuk
Tsubamba +2507
vrijdag 16 november 2018 om 15:50
Mee eens, dat salarisplafond verhogen moet je inderdaad een beetje voorzichtig mee zijn, als je dan een seizoen niet Europees speelt gaat heel je financiële goede positie naar de klote.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1227
vrijdag 16 november 2018 om 15:56
We zagen vorig jaar hoe snel het over kan zijn, gelukkig had je toen flink cash vanwege de finale in het seizoen daarvoor. Maar je hebt wel gelijk dat optrekken van dat plafond is gewoon een erg lastig proces. Ik mijn optiek is twee sterspelers beduidend meer betalen dan ook zeker te verkopen aan de rest van het team, ze maken je beter en trekken vaak de kar.
Vind ik leuk
Tsubamba +2507
vrijdag 16 november 2018 om 15:57
Ja inderdaad, daar hebben ze wel respect voor, je moet er alleen voor zorgen dat het er niet teveel worden en dat de rest dus tevreden blijft met hun salaris
Vind ik leuk
NikosMachlas +1227
vrijdag 16 november 2018 om 16:05
Yup het mooiste wat mij betreft zou zijn dat ze in in elke linie een topper hebben staan het liefst de spelers in de as. Mooi eigen jeugd aanvullen op de buitenkanten zo hebben die altijd iemand voor coaching en aan wie je de bal kan geven in de buurt.
Vind ik leuk
Tsubamba +2507
vrijdag 16 november 2018 om 16:07
Precies, en mogen de hoge inkomsten uit transfers en goede Europese prestaties aanhouden, kan dat salarisplafond altijd nog omhoog
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 16:59
Bied hem hetzelfde salaris als Tadic, en hij staat vanavond nog voor de deur denk ik.
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2704
vrijdag 16 november 2018 om 15:10
Is nog geen 3 miljoen waard! Speelt echt waanzinnig slecht
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 15:12
Haha nog geen 3 miljoen waard, grappig ben jij wel!
Vind ik leuk
Mari +11941
vrijdag 16 november 2018 om 15:15
natuurlijk jongen. Jij wil ook dat hij hier blijft zeker. Top
Vind ik leuk
TheArena. +1101
vrijdag 16 november 2018 om 15:18
Van jou hadden we niet anders verwacht.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 15:10
Net zijn contract verlengd dus zie hem niet vertrekken bovendien moeten ze in napels eerst gaan sparen voor ze hem kunnen betalen
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 15:10
Ik word een beetje moe van het voortdurende gevis van clubs als Roma en Napoli in de Ajax vijver

Ten eerste beginnen ze met irritant lage aanbiedingen en ik zou als Ajax speler helemaal niet zo aantrekkelijk vinden om die kant, Italië, op te gaan

Engeland, Spanje en Duitsland zouden echt mijn voorkeur hebben
Vind ik leuk
Voetbal@com +2528
vrijdag 16 november 2018 om 15:14
Altijd voor Spanje gaan...mooi weer.
Vind ik leuk
Johnny Cash +8868
vrijdag 16 november 2018 om 15:35
Vind het ook niks maar je kan het de clubs niet kwalijk nemen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 15:35]
Vind ik leuk
Voetbal@com +2528
vrijdag 16 november 2018 om 15:13
en tete waarschijnlijk...
Vind ik leuk
Mari +11941
vrijdag 16 november 2018 om 15:14
Hopelijk blijft hij op die list staan. Ook volgend jaar
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 15:14
Kasper blijft echt nog wel een jaartje.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 15:27
Ja dat zeker... Eerst zijn oude vorm weer terugkrijgen, daarna een jaar constant presteren, en dan mag hij voor een echt mooi bedrag weg
Vind ik leuk
Mari +11941
vrijdag 16 november 2018 om 15:17
Italië is voor de volgende om uit de EU te stappen.
Dan heb je geen vrij verkeer van arbeid meer.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5186
vrijdag 16 november 2018 om 15:18
Daar had Younes toch getekend?
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 15:18
Hey, de transferperiode komt er aan en Napoli wordt genoemd.

Had Napoli het vorige window ook niet ongeveer 473 spelers op hun lijstje staan?
Vind ik leuk
TheArena. +1101
vrijdag 16 november 2018 om 15:24
774.
Vind ik leuk
WilcoS64 +3291
vrijdag 16 november 2018 om 15:34
Kortom, een artikeltje om het krantje weer vol te krijgen.
Vind ik leuk
zwollie +9046
vrijdag 16 november 2018 om 15:40
Levert ook weer 50 miljoen op
Vind ik leuk
Edenees80 +503
vrijdag 16 november 2018 om 15:40
Mooie meid zo te zien op de foto hier boven.. Leuk zo af en toe een item over damesvoetbal..
Vind ik leuk
Itsese +5969
vrijdag 16 november 2018 om 15:59
Dolberg/Mertens... ik zie totaaaaaal geen gelijkenis. Dolberg is nog lang niet zo ver als Mertens was bij PSV. Trouwens Ajaciedjes, waar speelt Fischer? Was toch ook een Top top talent die bij Barcelona zou eindigen?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 16:01]
Vind ik leuk
TheArena. +1101
zaterdag 17 november 2018 om 11:56
Is zijn carrière al geëindigd dan? Die komt via een omweg nog gewoon bij Barca uit.
Vind ik leuk
Muscles +1453
vrijdag 16 november 2018 om 15:59
Vijftig miljoen en anders lekker bij Ajax blijven ballen.......
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 16:22
Nou Kasper......Je mag weg hoor voor 75 miljoen euries......;-)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 16:23]
Vind ik leuk
G.Kopf +4374
vrijdag 16 november 2018 om 17:05
Ik ben dan toch benieuwd waar Mertens en Milim heen gaan
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 18:22
Hoe dan? In geen enkel opzicht (als voetballer en als persoon) type Ibrahimovic
Vind ik leuk
wattenstaafje +23646
vrijdag 16 november 2018 om 18:25
Napoli lekker laten lopen.
Vind ik leuk
El Cazador +8680
vrijdag 16 november 2018 om 19:40
Als Kasper Dolberg verstandig is gaat die never nooit naar Italië toe, past niet bij zijn speltype. In Spanje komt hij m.i. beter tot zijn recht; bijv. Valencia
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 00:21
Grappig. Dolberg gaat naar geen enkele club.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws