Nederlanders genieten in de Steel City Derby: 'Zo'n herrie nog nooit meegemaakt'

    Nederlanders genieten in de Steel City Derby: 'Zo'n herrie nog nooit meegemaakt'

    Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 15:22vr 16-11-2018 om 15:22

    Jos Luhukay, Joey Pelupessy en Joost van Aken speelden op vrijdag 9 november de wedstrijd van het jaar. Hun Sheffield Wednesday werkte in eigen huis de stadsderby tegen Sheffield United af en hield de bezoekers op 0-0.

    Van Aken, die na een fout in de vorige derby naar eigen zeggen 'zich een week niet in de stad durfde te vertonen', bereidde zijn landgenoot Pelupessy alvast voor op een hete avond. "Wacht maar, morgen ga je wat meemaken", tekende Voetbal International op uit de mond van de voormalige verdediger van Heerenveen.

    Pelupessy speelde met Heracles Almelo al een aantal derby's tegen FC Twente, maar was na afloop onder de indruk van de sfeer in Sheffield. "Zo'n intensiteit en zo'n herrie heb ik nog nooit meegemaakt", zegt de middenvelder na het doelpuntloze gelijkspel tegen Voetbal International. "Ik heb genoten."

    Na afloop was trainer Jos Luhukay, die na een aantal tegenvallende resultaten onder druk staat bij Sheffield Wednesday, dan ook tevreden. "Hoe we hebben gevochten, dat is een enorme opsteker. Ik verwacht dat ik na de interlandbreak mijn werk bij Sheffield kan vervolgen."

    Plaats een reactie

    TheArena. +1150
    vrijdag 16 november 2018 om 15:25
    Mooie club.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1185
    vrijdag 16 november 2018 om 15:26
    Plan C?
    Vind ik leuk
    TheArena. +1150
    vrijdag 16 november 2018 om 15:31
    Nee, dit vind ik oprecht. Plan c van aan de bier. Denk dat dat maar gaat gebeuren.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1185
    vrijdag 16 november 2018 om 15:33
    Klinkt goed, ik doe mee, eerst even voetballen zo
    Vind ik leuk
    TheArena. +1150
    vrijdag 16 november 2018 om 15:37
    Leuk. Succes.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:55
    Voetballen op de vrijdagmiddag? Is niet een competitie of? (Ikzelf voetbal op zaterdag en heb wel eens gehoord van zondagvoetbal maar vrijdag?)
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1185
    vrijdag 16 november 2018 om 15:56
    Nee klopt man, gewoon lekker voetballen voor het plezier
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:58
    Ah netjes! Gaat m bij mij helaas niet meer worden. Vriendengroep is der mate uitgevlogen dat spontaan even een potje voetballen niet meer mogelijk is. Ik hou het bij 2x trainen en een wedstrijd bij de plaatselijke VV haha.
    Voetbalse!
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1185
    vrijdag 16 november 2018 om 16:01
    hahah jammer man, bij mij ook niet meer zo als vroeger op de middelbare school, wat een vakantie waren dat gewoon elke dag 's middags en 's avonds voetballen. Helaas is dat nu een gepasseerd station. Bedankt!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 16:04
    Helaas wel ja..
    Vind ik leuk
    yuuup +9937
    vrijdag 16 november 2018 om 15:58
    Zaalvoetbal.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 16:00
    Ik word vaak met robben vergeleken (toevallig ook fan van). Ik ben heel blessure gevoelig, wat trouwens ook de enigste overeenkomst met robben is, dus zaalvoetballen is niks voor mij haha. Maar groot gelijk, niks beter dan voetballen.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1185
    vrijdag 16 november 2018 om 16:02
    Precies, al ben ikzelf met m'n wat lompere lichaam toch meer een fan van veld voetbal, waar je wel die lichamelijke duels aan kunt gaan
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:29
    je vergeet de s.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:26
    Was een vermakelijke wedstrijd ondanks de 0-0, the Blades v the Owls. :>

    Overigens ging Wednesday op bezoek bij United op Bramall Lane, wat het gelijkspel nog knapper maakt.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 15:32]
    Vind ik leuk
    NvC +5349