Overmars biedt Mazraoui nieuw contract aan na spectaculaire doorbraak

    Overmars biedt Mazraoui nieuw contract aan na spectaculaire doorbraak

    Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 15:32vr 16-11-2018 om 15:32

    Marc Overmars heeft Noussair Mazraoui een nieuw contract aangeboden. Dat maakte de directeur spelersbeleid van Ajax bekend op de Algemene Vergadering van Aandeelhouders die vrijdag plaatsvindt in de Johan Cruijff Arena.

    Mazraoui heeft op dit moment een contract tot de zomer van 2021. Dit contract tekende hij in april van dit jaar. Overmars heeft geen uitspraken gedaan over de details van het nieuwe contract voor Mazraoui, maar gezien zijn huidige status als vaste bassispeler lijkt een salarisverhoging logisch. Voor hoeveel seizoenen Mazraoui kan bijtekenen is nog niet duidelijk.

    De rechtsback van Ajax, die zich sinds kort ook Marokkaans international mag noemen, speelde dit seizoen al 21 officiële wedstrijden in het eerste van Ajax. De rechtsback maakte daarin twee belangrijke doelpunten: de 1-1 tegen Bayern München en de 1-0 in de Arena tegen Benfica.

    Plaats een reactie

    Dub_Rtd +2061
    vrijdag 16 november 2018 om 15:35
    "lijkt een salarisverhoging logisch"

    No shit, Sherlock?
    Contractverlenging tegen een lager salaris gaat hem niet worden?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:36
    Wordt dat ook meteen 3,5 miljoen?
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    vrijdag 16 november 2018 om 15:39
    Nou ja.... dat ga je op een goed moment wel krijgen natuurlijk: dat modale rechtbacks gaan denken: He... wacht eens even. Ik wil ook een vermogen want ik ben net zo belangrijk als die gast die er 25 inschiet.

    Uiteraard waanzin die gedachte maar het gebeurt gewoon.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 15:41]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:40
    Euh bij elke selectie heb je een paar jongens, de sterkhouders, die meer verdienen dan de rest. Als de jonge jongens dat niet kunnen hebben staat het hun vrij om te vertrekken. Maar Nous zal gewoon bijtekenen want hij beseft dat zelf ook wel.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    vrijdag 16 november 2018 om 15:44
    Ja, tuurlijk laat je ze dan gewoon vertrekken...... maar als je nou geen waardige opvolger in huis hebt of voor een "normale" prijs kan halen?

    Kijk eens wat je al aan rechtsbacks hebt gehaald en dan wordt deze jongen eigenlijk geheel per ongeluk basisspeler maar loopt hier ook al weer een kenner over "doorselecteren" te roepen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 15:44]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    vrijdag 16 november 2018 om 16:34
    Als je geen waardige opvolger hebt/kunt vinden is hij kennelijk best goed en kun je hem gewoon een redelijk salaris bieden
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    vrijdag 16 november 2018 om 21:45
    Contract waar hij nou mee zat was toch ook gewoon van: Nou ja, vooruit, we zullen je een voorstel doen.

    Als Ten Hag zich niet druk had gemaakt om hem, had ie transfervrij weg geweest.

    En als je dan ziet dat ie 8 maanden later zonder concurrentie eigenlijk, basis speler is... ja dan wordt het tijd om hem een "echt" contract te geven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:46
    Ik snap wel dat ze het salarisplafond opgeschroefd hebben, maar is dit niet wat te veel in een keer erbij nu moet je bijna alle nieuwe aankopen dat gaan geven..??
    Vind ik leuk
    Mistered +389
    vrijdag 16 november 2018 om 16:22
    Knap dat jij uit de tekst kunt opmaken dat hij er teveel heeft bijgekregen.
    Vind ik leuk
    Sde +84
    vrijdag 16 november 2018 om 17:18
    Inderdaad, lijkt me meer voor de hand liggend dat hij een salaris heeft gekregen dat passend is voor een basis speler.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 20:34
    Gaat over Tadic....
    Vind ik leuk
    Mari +10159
    vrijdag 16 november 2018 om 15:46
    Dani Alves, Ramos (die beslissende goals maakt). Om "zomaar" 2 " willekeurige" spelers te noemen
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 16:19
    Hoezo waanzin? De rechtsback en linksback zijn in het hedendaags voetbal ongeveer de 2 belangrijkste spelers op het veld.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2857
    vrijdag 16 november 2018 om 18:16
    lol
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 19:13
    Waar blijft de kreet "voetbal is een teamsport" nu dan?

    Ze doen het toch met zn allen?
    Vind ik leuk
    Mr bien +3784
    vrijdag 16 november 2018 om 15:46
    Dat kunnen ze in Eindhoven niet betalen. Dan moeten ze een externe partij om geld vragen
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:49
    Wat een onzin, waarom zou PSV dat op dit moment aan iemand gaan betalen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:53
    Nee en dat kunnen ze in Utrecht, Munster en Nantes ook niet betalen. Wat voor een punt wil je maken door uit het niets Eindhoven in dit verhaal te betrekken?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:58
    En wie of wat hebben 27% van de aandelen van Ajax in hun / haar bezit?
    Vind ik leuk
    reggie +1808
    vrijdag 16 november 2018 om 16:08
    Mr bien, jij moet toch wel veel van PSV dromen, je haat is groter dan de liefde voor ajax.
    Man man wat heb jij een leven, weer iemand zonder vrienden!
    Vind ik leuk
    HupHolland +2857
    vrijdag 16 november 2018 om 18:16
    Wat heeft PSV met mazraoui te maken?
    Vind ik leuk
    Castromann +7855
    vrijdag 16 november 2018 om 18:46
    Weer eentje die een paar miljoen gaat verdienen.
    Dat salarishuis van ajax gaat de pan uit rijzen.
    De basispelers bij elkaar verdienen al 20milj dan 10milj voor de rest.
    Tel daarbij nog de evt ptemies op en 30a35 milj pj asn salaris...dat kan niet goed gaan lijkt me.
    Vind ik leuk
    Mari +10159
    vrijdag 16 november 2018 om 15:45
    Een verlenging van het contract tegen dezelfde voorwaarden is ook een optie.
    Hoeveel spelers klagen niet dat ze maar niets horen of erger dat hun contract niet wordt verlengd.
    Het is dus helemaal niet zo ridicuul als jij het wil doen voorkomen.
    Vind ik leuk
    DingDing +168
    vrijdag 16 november 2018 om 15:35
    Verdient hij wel, in ieder geval meer dan Veltman
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    vrijdag 16 november 2018 om 15:38
    Dat kunnen er meer zeggen.
    Vind ik leuk
    DingDing +168
    vrijdag 16 november 2018 om 15:38
    De volledige selectie van Ajax ongeveer
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    vrijdag 16 november 2018 om 15:41
    Zelfs lamprou?
    Vind ik leuk
    DingDing +168
    vrijdag 16 november 2018 om 15:42
    Nee die kleine Griek niet
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    vrijdag 16 november 2018 om 15:45
    Die had je bijna even over het hoofd gezien hè, is ook niet gek met zijn lengte natuurlijk
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6833
    vrijdag 16 november 2018 om 15:36
    Makkelijker dan een nieuwe kopen.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2857
    vrijdag 16 november 2018 om 18:18
    Wel makkelijker, maar niet beter
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:39
    Goede zaak
    Vind ik leuk
    Muscles +913
    vrijdag 16 november 2018 om 15:40
    Marc is rock and rolling!!!!!!! Top, Forza AFCA
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:41
    We delen wel heel snel nieuwe contacten uit tegenwoordig in april nog bijgetekend... Pff drie goede potjes spelen en je krijgt een ton extra van Overmars en mensen maar vol blijven houden dat het zo'n dagobert duck is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:48
    Je snapt natuurlijk door zijn belangrijke doelpunten ajax miljoenen kan bijschrijven?? Buiten dat sinda het begin van dit seizoen maakt die redelijke stappen. Als die deze lijn kan doorzetten heb je meer dan een goede rechtsback.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:52
    Ja ik snap het ook wel, was meer sarcastisch bedoeld omdat iedereen altijd vind dat Overmars op de centen zit. En ze zullen geleerd hebben van Kluivert dat een doorbrekende speler explosief snel meer waard word en opvalt bij clubs die makkelijk dik knaken neer kunnen leggen en zo onhoudbaar word voor jezelf. Zijn CL goals hebben zo'n 3 mil aan winstpremie opgeleverd dus in principe geef je deze jongen nu een sigaar uit eigen doos 😂
    Vind ik leuk
    Mari +10159
    vrijdag 16 november 2018 om 15:49
    Hij heeft het al terug verdiend
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:41
    Die smijten met geld daar, wie breed heb laat breed hangen.
    Vind ik leuk
    Mari +10159
    vrijdag 16 november 2018 om 15:43
    Overmars gaat voortvarend te werk.
    Je merkt duidelijk dat hij nu meer tijd heeft voor de club en zich minder hoeft bezig te houden met vervelende randzaken.
    Hulde!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:43
    Slimme zet van overmars. Hou ander clubs (aasgieren) maar een beetje op afstand.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:44
    Niets meer dan terecht ! Doet het (boven verwachting) goed dit seizoen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:49
    Als Keizer het niet in hem zag zitteb waren we nu opgescheept met Orejuela en Kristenssen op de vleugels.
    Thank god.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    vrijdag 16 november 2018 om 15:54
    Da's niet meer dan terecht. Samen met die twee van PSV de verassing op de backposities.
    Vind ik leuk
    Edenees80 +539
    vrijdag 16 november 2018 om 15:55
    Net toevallig "bij Andy in de auto" gekeken met deze jongen.. Komt redelijk sympathiek, zelfkritisch en realistisch over..
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 15:56]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    vrijdag 16 november 2018 om 16:49
    Ziyech komt er zelfs goed van af
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3900
    vrijdag 16 november 2018 om 16:15
    Wat een wereldnieuws voor de AvA. Contractspeler krijgt een vernieuwd contract. Breaking!
    Vind ik leuk
    ajaksiet +536
    vrijdag 16 november 2018 om 16:23
    Er moet toch een betere back te vinden zijn zou ik zeggen...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    vrijdag 16 november 2018 om 16:50
    Als je elk jaar een lading gratis spelers krijgt is het geldverspilling er niks mee te doen.
    Vind ik leuk
    torinofc +457
    vrijdag 16 november 2018 om 17:39
    Niet tekenen, lekker je contract uitzitten en dan met tekengeld meer krijgen dan je salarisverhoging.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22049
    vrijdag 16 november 2018 om 17:46
    Mooi zo..
    Vind ik leuk