Ajax beëindigt overeenkomst van clubarts die Nouri behandelde

    Ajax beëindigt overeenkomst van clubarts die Nouri behandelde

    Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 16:00vr 16-11-2018 om 16:00

    Clubarts Don de Winter is vertrokken bij Ajax. De arbeidsovereenkomst is in goed overleg beëindigd, maakte algemeen directeur Edwin van der Sar bekend op de de Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVA) van de club, meldt De Telegraaf.

    De Winter is de arts die in juli 2017 Abdelhak Nouri behandelde op het veld in Oostenrijk, nadat de middenvelder was getroffen door een hartstilstand. Ajax en de clubarts kregen na dat fatale incident de nodige kritiek vanwege de tekortschietende behandeling van Nouri. Van der Sar erkende afgelopen zomer – op een speciaal belegde persconferentie - dat er fouten zijn gemaakt.

    Nouri hield blijvende hersenschade over aan het incident en is nog altijd niet bij kennis. De Winter zou niet volgens het juiste protocol gehandeld hebben en was zeer geraakt door de gebeurtenissen. Vanwege alle commotie was hij al enige tijd niet meer in staat zijn werk uit te voeren, weet de NOS. Mede daardoor is zijn contract nu officieel ontbonden.

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    3Bier +10765
    vrijdag 16 november 2018 om 16:03
    Hou het netjes aub
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1357
    vrijdag 16 november 2018 om 16:09
    Valt vooralsnog niet tegen. Het kan dus wel:)
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 16:04
    Wel min of meer een onvermijdelijke uitkomst en het beste voor beide partijen.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29223
    vrijdag 16 november 2018 om 16:19
    Het beste voor zover je nog van iets positiefs kan spreken in deze situatie. Allereerst voor Nouri en z'n familie een drama natuurlijk, daarnaast voor Ajax en alles wat voor Ajax is, en natuurlijk ook voor deze arts die ongetwijfeld z'n uiterste best heeft willen doen op dat moment en voor de rest van zijn leven hiermee zal moeten rondlopen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 17:06
    Het beste laat zich soms inderdaad ook lezen als het minst slechte, het spreekt voor zich dat niemand hier met veel vreugde op terug zal kijken.
    Vind ik leuk
    Jozef +39921
    vrijdag 16 november 2018 om 20:25
    Mooi en respectvol geschreven, meneer Wobo.

    Vind ik leuk
    Dexterinho +1316
    vrijdag 16 november 2018 om 16:04
    Deze situatie kent alleen maar verliezers
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 16:30
    Ajax moet gewoon een schadevergoeding betalen vind ik. Met die schadevergoeding moet de familie hem kunnen verzorgen. Er zijn meerdere die hun baan daardoor hebben opgezegd. Zou me overigens niet verbazen als een Ziyech, van de Beek en Bergwijn een bedrag hebben overgemaakt.
    Vind ik leuk
    Itsese +5247
    vrijdag 16 november 2018 om 16:46
    Jij lult ook weer onzin, wat boeit dat nou, of Ziyech etc Bergwijn iets betaald... Ajax moet helemaal niks.. Hoe erg het ook is, uiteindelijk regelt Ajax alles voor Nouri, ze moeten niks, maar doen het wel. Zelfs ik als PSVer heb heel veel respect hier voor. Ajax doet veel meer dan alleen maar even een schadevergoeding.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 16:48]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 17:24
    Waarom moet je vermelden dat je voor psv bent? Wil je bonuspunten ofzo.
    Vind ik leuk
    Jozef +39921
    vrijdag 16 november 2018 om 20:28
    Het siert hem dat hij dat zo omschrijft en het is wel degelijk fijn dat hij aangeeft dat hij dat als PSV-er zegt. Het is ook wel een prettig dat we aardig tegen elkaar doen, toch?

    Vind ik leuk
    Echt? +3909
    vrijdag 16 november 2018 om 17:25
    Dat Ajax niks moet klopt niet. Ajax heeft lang volgehouden dat er medisch juist is gehandeld. Er is niet voor niks een arbitrage zaak geweest waarin Ajax volledig aansprakelijk wordt gesteld. Dat Ajax zich daarna uiterst chique heeft opgesteld doet daar niks aan af.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 16:55
    Ajax heeft zijn contract open gebroken en met 10 jaar verlengd en betaald alles voor de familie Nouri. Wtf zie jij nog meer onder schadevergoeding??? Zielig figuurtje
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 17:23
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 17:29]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 17:29
    Dus als je iets niet weet ga je zomaar wat stoms lullen? Medelijden met de mensen om je heen.. zal niet makkelijk zijn om iemand met z'n laag IQ op te voeden en dat blijkt wel
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22124
    vrijdag 16 november 2018 om 18:14
    Harry is nooit de slimste van de 2 geweest.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19203
    vrijdag 16 november 2018 om 19:05
    Popie Jopie..
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22124
    vrijdag 16 november 2018 om 19:20
    Koud he
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19203
    vrijdag 16 november 2018 om 19:23
    Wat is het koud he?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 17:05
    Ik vind dat je niet zoveel onzin uit moet kramen
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2480
    vrijdag 16 november 2018 om 17:35
    Waarom? Zo slecht heeft Ajax het niet gedaan. Niet elke werkgever heeft medisch personeel in dienst of in de buurt.
    Stel hij was een waardeloze voetballer en een goed lasser, moest zijn werkgever dan ook maar betalen als ie in elkaar gestort was?
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1167
    vrijdag 16 november 2018 om 16:05
    Wat een heerlijk ventje was die Nouri, ook zonde voor deze arts dat dit allemaal is gebeurd. Respect voor alle artsen en mensen die werk doen waarbij ze andere mensen zo goed mogelijk proberen te helpen!
    #StayStrongAppie
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 16:06
    Amen
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6875
    vrijdag 16 november 2018 om 16:05
    Beter voor alle partijen. Zal altijd een ware last op die man zijn schouders blijven. Nu wordt hij er dan hopelijk wat minder mee geconfronteerd.
    Ajax blijft gewoon verantwoordelijk voor de kosten en dergelijke naar Nouri toe.
    Vind ik leuk
    Wurmpie +270
    vrijdag 16 november 2018 om 16:05
    Dan zal er vast meer gebeurd zijn dan dat wij weten
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 16:07
    Arts heeft verkeerd gehandeld en dat zal hem altijd blijven achtervolgen. Een trieste waarheid. Dat is gebeurd.
    Vind ik leuk
    Emnu +5187
    vrijdag 16 november 2018 om 16:15
    Gelukkig hoeven wij ook niet alles te weten.

    Maar dat bedoelde je vast niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 16:06
    Triest voor alle partijen. Ondanks dat hij "fout" gehandeld heeft, zeer triest voor de man ook.
    Vind ik leuk
    Mari +10219
    vrijdag 16 november 2018 om 16:13
    Voor alle partijen het beste.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90968
    vrijdag 16 november 2018 om 16:19
    Beetje laat, maar wel goed.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1167
    vrijdag 16 november 2018 om 16:20
    Hoezo een beetje laat?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90968
    vrijdag 16 november 2018 om 16:25
    Menselijk falen. Het zal je kind maar zijn, wedden dat je er alles aan doet om diegene weg te krijgen.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1167
    vrijdag 16 november 2018 om 16:27
    Ja het is ook fuckedup, maar die dokter zelf heeft het er ook lastig mee. Moeilijke situatie dit inderdaad. Ik snap wel wat je bedoelt
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90968
    vrijdag 16 november 2018 om 17:51
    Voor alle partijen is dit lastig. Maar vooral voor de familie Nouri als grootste verliezer.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10274
    vrijdag 16 november 2018 om 18:18
    Er is niks met opzet gedaan...dus Ajax probeert rekening te houden met de menselijke aspecten van beide kanten, die arts is ook een slachtoffer en we maken allemaal fouten.
    Vind ik leuk
    Jozef +39921
    vrijdag 16 november 2018 om 20:30
    Zo is het.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 01:57
    omdat het om een bekende gaat krijgt het aandacht. Dagelijks maken doctoren gruwelijke fouten maar wordt er niet naar gekraaid omdat het (met alle respect) gewone mensen zijn. Beter trainer en begeleiden zorgt ervoor dat men kan vertrouwen op het goed uitvoeren van je taken. Hard leermoment voor de sportwereld
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22165
    vrijdag 16 november 2018 om 17:36
    Niet mee eens. Vindt het vooral lullig voor de arts dat hij nu altijd zl rondlopen als die gast die Nouri heeft doen falen


    Laat hem toch met rust media
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90968
    vrijdag 16 november 2018 om 17:50
    Jij bent zelf nog een kind, niet lullig bedoelt.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22165
    vrijdag 16 november 2018 om 18:07
    Zeker waar maar ik ben wel van fe tweede kansen en zeker als wat hij deed een fout was en geen opzet!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 16:20
    Heel triest allemaal , alleen maar verliezers
    Vind ik leuk
    Edenees80 +538
    vrijdag 16 november 2018 om 16:35
    Uiteraard een zeer trieste zaak met, zoals hier boven al gezegd, allemaal verliezers. Ook deze clubarts! Deze man heeft dit uiteraard echt niet zo gewild, op het fatale moment een foute inschatting gemaakt en daarop gehandeld.. Maar ook deze man moet hier de rest van zn leven mee verder en zal hier altijd invloed van houden.. Ik vind het dan ook zo onnodig dat dit zo als nieuws naar buiten gebracht wordt, met naam en toe naam. Dat zn contract opgezegd wordt prima maar had dat gewoon in stilte gedaan..
    Vind ik leuk
    Hoekie89 +452
    vrijdag 16 november 2018 om 16:43
    Helemaals mee eens. Ik vindt het al diep triest dat de media hier hoogte van krijgt en dit daadwerkelijk naar buiten brengt. Ook de media is zeer respectloos in deze situatie...
    Vind ik leuk
    Edenees80 +538
    vrijdag 16 november 2018 om 16:48
    De media maar ook zeker Ajax.. Door dit zo op een vergadering, waar pers bij aanwezig is, naar buiten te brengen.. Had het gewoon stil gehouden en alleen de familie en direct betrokkenen van Nouri op de hoogte gebracht..
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6051
    vrijdag 16 november 2018 om 16:37
    Dan zie je weer die foto en dan besef je hoe wreed het leven soms kan zijn..
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27542
    vrijdag 16 november 2018 om 17:24
    Verdrietig verhaal met enkel verliezers.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34241
    vrijdag 16 november 2018 om 17:27
    Die man zou nooit meer aan de bak mogen als arts als het aan mij ligt.
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1186
    vrijdag 16 november 2018 om 17:48
    Wij als buitenstaanders kunnen en mogen er niet over oordelen. Appie's medisch dossier is prive, de werkwijze kan men ook niet beoordelen en al helemaal niet of deze man al in dienst was bij constatering van een stoornis! Probeer alstublieft rationeel te denken, tenzij u familie bent.
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1186
    vrijdag 16 november 2018 om 17:46
    Wij als buitenstaanders kunnen en mogen er niet over oordelen. Appie's medisch dossier is prive, de werkwijze kan men ook niet beoordelen en al helemaal niet of deze man al in dienst was bij constatering van een stoornis! Probeer alstublieft rationeel te denken, tenzij u familie bent.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 17:49]
    Vind ik leuk
    El Cazador +7512
    vrijdag 16 november 2018 om 19:38
    Don de Winter zal ongetwijfeld een kundige arts zijn. Elke arts maakt in zijn/haar carrière weleens een fout, maar deze inschattingsfout waarbij de wereld over je nek mee kijkt is natuurlijk mega vervelend voor de patient en de arts in kwestie. Dat de arbeidsverhouding verstoord is, is volkomen logisch.
    Vind ik leuk
    Hyena +30637
    zaterdag 17 november 2018 om 05:14
    Is absoluut een kundige arts. Hij stond toevallig langs het veld toen mijn schouder voor de eerste maal uit de kom schoot. Hij heeft hem toen op het veld direct teruggezet. Hele aardige man en verstaat zijn vak goed.

    Deze gebeurtenis kent helaas alleen maar verliezers.
    Vind ik leuk
    Harry.f +348
    zaterdag 17 november 2018 om 00:56
    Dit is een schuldbekentenis!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws