'Belangrijke kanttekening' van Vermeulen: 'Goede aanvaller erbij zou prettig zijn'

    'Belangrijke kanttekening' van Vermeulen: 'Goede aanvaller erbij zou prettig zijn'

    Gepubliceerd: zondag 18 november 2018 om 11:24zo 18-11-2018 om 11:24

    Arno Vermeulen is positief over de toekomst van het Nederlands elftal, maar maakt zich lichte zorgen over de breedte van de selectie. Volgens de chef voetbal van de NOS beschikt bondscoach Ronald Koeman niet over een gelijkwaardige vervanger voor Memphis Depay.

    "Dat is de belangrijkste kanttekening als je kijkt naar het nieuwe Oranje", vertelt Vermeulen aan de website van zijn werkgever. "Als Depay zou wegvallen, heb je niet zo snel iemand achter de hand. Een hele goede aanvaller erbij zou nog wel prettig zijn."

    Op het middenveld heeft Oranje dat soort problemen niet, meent de commentator. Wanneer Frenkie de Jong, Marten de Roon of Georginio Wijnaldum absent is, heeft Koeman altijd nog Davy Pröpper achter de hand. "Ik zou hem niet vergeten. Dat is ook een hele goede voetballer, maakte tegen Portugal (0-3 oefenzege, red.) nog het verschil", aldus Vermeulen. "Pröpper kan, net als Wijnaldum, op veel posities terecht. Het hangt van tactiek af waar je hem zou neerzetten."

    'Het hart van het volk'
    Willem Vissers, journalist namens De Volkskrant, ziet echter weinig beren op de weg voor Oranje. "Er zit plezier in en dat is zo belangrijk. Je ziet dat ze graag voetballen. Het is weer een ploeg die het hart van het volk een beetje heeft gewonnen." Vissers meent dat Koeman de beschikking heeft over een perfecte mix van routine en talent. "De Ligt die helemaal ontbolsterd is. Frenkie de Jong die er net bij is en anderen beter laat voetballen. Depay die aan zijn tweede jeugd bezig is. En Ryan Babel zo'n beetje aan zijn derde jeugd."

    Lees ook: Gouden Oranje-toekomst: 'Sinds Sneijder geen speler gezien die zó kan voetballen'

    Lees meer over:NederlandNederland

    Poll

    Gaat Oranje zich plaatsen voor het EK 2020?

    (1129 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 18 november 2018 om 11:28
    En we gaan voor 🏆
    Beetje voorbarig maar ik zie kansen .
    Vind ik leuk
    stratumseind +173977
    zondag 18 november 2018 om 11:29
    Bij barca hebben ze een soortgelijk probleem: als messi weg valt hebben ze geen gelijkwaardige vervanger..........................


    Wanne pipo die vermeulen
    Vind ik leuk
    John Garp +2285
    zondag 18 november 2018 om 11:34
    1. Appels


    2. Peren


    3. Terug van weggeweest?
    Vind ik leuk
    stratumseind +173977
    zondag 18 november 2018 om 11:44
    1 en 2 : begrijpend lezen

    3 ???
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:37
    Betrap ik jou nou gewoon zomaar op een eerste zinnige bijdrage? Of word je gesouffleerd door iemand met meer dan 2 hersencellen?😎🥚
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1369
    zondag 18 november 2018 om 11:43
    Dat die Vermeulen nog op tv is zegt genoeg over de NOS, je kunt zien dat er subsidiegeld achter zit want bij elk commercieel station was hij allang van de buis gehaald. Propper kan misschien De Roon vervangen maar zeker De Jong en Wijnaldum niet. Misschien kan iemand van knoop in je zakdoek Vermeulen vervangen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:49
    Ben ik helemaal mee eens
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4941
    zondag 18 november 2018 om 13:03
    Pipo? Eerder een complete idioot.
    Vind ik leuk
    Kuip +8467
    zondag 18 november 2018 om 11:36
    Klopt wat Vermeulen zegt. In de breedte is het nog zwak. Maar behalve Memphis is er voor Frenkie ook geen vervanger. Propper is een heel ander type speler.
    Het is te hopen dat er de komende twee jaar nog wat bij komt. De hoop is gevestigd op Chong, Redan en Zirkzee. En net zou goed zijn voor Vilhena om snel naar het buitenland te vertrekken. Misschien dat hij dan ook kan aanhaken en als een Edgar Davids kan spelen.
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1369
    zondag 18 november 2018 om 11:39
    Ik weet dat van de Feyenoorders Vilhena het paradepaardje is maar die kan in Oranje echt niet mee op het middenveld. Prima back, dat dan weer wel.
    Vind ik leuk
    Kuip +8467
    zondag 18 november 2018 om 11:45
    Oranje bestaat nu uit ideale schoonzonen. We hebben ook een rat nodig. Vilhena kan dat zijn. Soms heb je in bepaalde situaties zo’n type nodig. Tijdens de wedstrijd tegen België zorgde hij voor de ommekeer. Maar hij moet wel direct naar het buitenland om beter te worden.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:54
    Vond 't eerder tegen België een stomme overtreding die hij maakte.Ben nog niet overtuigd van 'm in Oranje.
    Vind ik leuk
    Kuip +8467
    zondag 18 november 2018 om 12:03
    Ik vond juist die overtreding het kantelmoment. Tot die tijd durfde niemand Hazard aan te pakken. Hij is juist degene die een grens aangeeft. Dat deed ie ook tegen Portugal door Ronaldo eventjes aan te pakken. Het verleden heeft geleerd dat je in je ploeg zo’n speler nodig hebt. Van Hanegem, Wouters, Davids, van Bommel. Ik hou d’r van.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:10
    Ja maar heb bij Tony 't idee dat 't meer onkunde is dan een professionele overtreding. Hij loopt op z'n tenen daarom maakt hij van die stomme overtredingen. Bij die andere genoemde zijn t gewoon tactisch slimme overtredingen. En met de VAR erbij heb je hier niks meer aan.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31509
    zondag 18 november 2018 om 14:33
    Het blijft een structureel gegeven dat men elkaar flink napraat als het om de capaciteiten en prestaties van Tonny Vilhena gaat. De feiten spreken steeds in zijn voordeel, maar dat past niet in het plaatje dat in stand wordt gehouden. Daarom gaat het hierbij altijd over de vorm en niet over de inhoud.
    Vind ik leuk
    Krav +142
    zondag 18 november 2018 om 14:51
    Dat hij soms iemand aanpakt klopt. Maar om nou te zeggen dat hij wedstrijden doet kantelen?!?!?
    Vind ik leuk
    Peterfc +2269
    zondag 18 november 2018 om 12:01
    Is dat zo? Ik zie liever 5 Frenkies en 5 De Ligtjes. De ratten zoals die van Benfica kunnen me gestolen worden.
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1369
    zondag 18 november 2018 om 12:36
    Pfff fijn hè zo'n bril. Wat een sneue reactie. 5 x De Ligt en 5 x De Jong. Dan ben je gewoon een zielepoot als je denkt dat zij de enige zijn die er toe doen. Maar laat me raden, jouw club heeft al 4 jaar geen prijs gewonnen. Wel de hoofdprijzen met de transfers maar zilver in de prijzenkast erbij ho maar. Met je kortzichtigheid pas je er prima bij....
    Vind ik leuk
    Peterfc +2269
    zondag 18 november 2018 om 13:44
    Pppff..... bij wijze van spreken, bedoel ik. Zeven Dumfries en vier Bergwijnen mag ook, dat zijn ook geen ratten.
    PS ik heb een blauw-witte bril en mijn club speelt vanmiddag. Ik reageerde vriendelijk op " kuip" die graag een rat zag bij Nederland.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 14:09]
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1369
    maandag 19 november 2018 om 12:52
    Ok dan verkeerd begrepen. Ik ben vooral een grote fan van Koeman. Die kreeg het in zijn tijd bij PSV en Feyenoord altijd voor elkaar om zijn team goed neer te zetten in topwedstrijden. Laat hem kiezen uit de Nederlandse talenten en het komt echt weer goed. Kampioen worden we waarschijnlijk niet maar een EK of WK missen met deze coach geloof ik niet. Als je dan potentiële toppers zoals De Ligt, De Jong, Bergwijn, Dumfries etc hebt dan kun je daarvan met Cilissen, V Dijk, Blind, Clasie, Depay en Babel een prima team neerzetten. Doet hij goed. Ik geloof er heilig in dat hij zich de afgelopen kwalificatie reeksen wel geplaatst had. Maar dat zullen we nooit meer weten. Feit is wel dat de KNVB met oranje op de goede weg is. Nu de competities (gras moet, inkrimpen lijkt mij onzin) en arbitrage nog.
    Vind ik leuk
    COYG +6854
    zondag 18 november 2018 om 12:07
    Als we zo'n beest hebben rondlopen dan hebben we alle facetten rondlopen die een middenveld moet hebben. Vilhena zou zo'n rol zeker aankunnen. Ook als back deed hij het meer dan prima.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    zondag 18 november 2018 om 12:21
    Heb je Chong zien spelen afgelopen vrijdag? Die is nog lang niet toe aan het grote Oranje. Zodra Malen z'n basisplaats heeft bij PSV zie ik in hem de ideale aanvallende versterking. Zowel op links, rechts, in de spits als op 10 inzetbaar. Snelheid, acceleratie, individuele actie, overzicht en scorend vermogen.
    Vind ik leuk
    Kuip +8467
    zondag 18 november 2018 om 12:34
    Ik heb inderdaad Chong zien spelen. Maar deze wedstrijd zegt me niets. Slecht veld en het zwakke spel van Oranje waren daar debet aan.
    Maar Chong zal eerst bij Manchester wat wedstrijden moeten spelen voordat ie bij Oranje komt.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 12:34]
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    zondag 18 november 2018 om 12:53
    Dus het zwakke spel van Oranje was debet aan het feit dat hij z'n directe tegenstander niet voorbij kwam, z'n medespelers niet zag en zo vaak de bal verspeelde? Volgens mij was hijzelf 1 van de zwakste schakels in die wedstrijd
    Vind ik leuk
    Kuip +8467
    zondag 18 november 2018 om 13:47
    Yep, als de hele ploeg zwak speelt en je bent spits, dan ga je meestal mee in de malaise. Er is dan ook geen steun van de rest van de ploeg.
    Klopt dat hij een zwakke wedstrijd speelde, maar dat zegt niets over de potentie van deze jongen. Je moet er doorheen kunnen kijken.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    zondag 18 november 2018 om 13:53
    Waar moet ik doorheen kijken om van een rechtsbuiten een spits te maken? Chong z'n mindere spel kwam voort uit het feit dat hij z'n acties en dribbels veel te ver wilde doorvoeren. Op tijd naar iemand in hetzelfde kleur shirt passen is niet al te moeilijk als je op dat niveau speelt (Lijkt mij) Dat hij heel getalenteerd is ben ik met je eens. Maar voorlopig komt hij nog niet in beeld bij Oranje en zeker niet in de spitspositie. Tahith is namelijk een vleugelaanvaller
    Vind ik leuk
    Kuip +8467
    zondag 18 november 2018 om 13:59
    Ik bedoel met spits ook vleugelspits. En ik gaf ook al aan dat ie eerst bij Manchester zijn minuten moet maken voor die in aanmerking komt voor Oranje. En met minuten bedoel ik niet letterlijk minuten , maar een flink aantal wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    zondag 18 november 2018 om 14:02
    Die gaat hij de aankomende jaren niet krijgen. Mourinho is onder de indruk van hem maar vindt dat hij fysiek nog lang niet klaar is voor dat niveau. Het beste voor Chong zal een verhuurperiode zijn.
    Vind ik leuk
    dijkie87 +1250
    zondag 18 november 2018 om 13:06
    komt ook tekort niet voor niks mislukt bij arsenal
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    zondag 18 november 2018 om 13:11
    Mislukt bij Arsenal? Waar haal je die info vandaan? Hij zat gewoon bij het eerste in de voorbereiding van afgelopen seizoen en koos zelf voor een vertrek. Arsenal wilde hem graag behouden
    Vind ik leuk
    dijkie87 +1250
    zondag 18 november 2018 om 13:33
    als opvulling ja zat ie erbij kwam tekort
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    zondag 18 november 2018 om 13:48
    Hahahaha Te grappig dit. Hoeveel wedstrijden bij Arsenal U18, U19 en U23 van hem heb jij bekeken? Iedereen op London Colney wist dat Malen en Nelson de 2 toppers van de academy waren. Je probeert gewoon je eigen onzin goed te lullen hahaha. Fijne zondag
    Vind ik leuk
    dijkie87 +1250
    zondag 18 november 2018 om 15:12
    heb jij totale andere info check je feiten man hij zei het pas zelf nog dat ie tekort kwam voor het 1e mja zoon afgezakte club is ook beter om te verlaten
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    zondag 18 november 2018 om 15:16
    "Nog te kort komen" of "mislukt zijn" is een wereld van verschil. Op 18 jarige leeftijd krijgt geen enkele aanvaller een kans in de top van de Premier League. Vooral niet bij Arsenal die in een crisis verkeerden en daardoor Lacazette en Aubameyang aankochten.
    Vind ik leuk
    COYG +6854
    zondag 18 november 2018 om 14:47
    Dus waarschijnlijk de eerste wedstrijd die je van hem ziet bepaalt gelijk dat hij er nog lang niet klaar voor is? Er zijn meerdere wedstrijden waar hij laat zien het wel te kunnen.

    Echter gaat het bij Chong en Malen wel over een tijdsbestek van 2 of meer jaren. Laat beiden eerst maar eens presteren als ze in de basis staan en dat 20 wedstrijden achter elkaar.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +457
    zondag 18 november 2018 om 14:46
    Kluivert al afgeschreven?
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2016
    zondag 18 november 2018 om 11:39
    Dit is dus gewoon zoeken naar dingen om te kunnen zeiken.

    Altijd lekker gezellig die witte ping-pong Chinees.
    Vind ik leuk
    COYG +6854
    zondag 18 november 2018 om 12:07
    Eerder rode albino.
    Vind ik leuk
    Lee +436
    zondag 18 november 2018 om 11:48
    Misschien Miedema een keer proberen?
    Vind ik leuk
    Peterfc +2269
    zondag 18 november 2018 om 12:03
    Had die maar twee paspoorten. Een jongenspaspoort en een meisjespaspoort met jongensvisum.
    Die goal van haar tegen Zwitserland was identiek aan de kans die Depay miste. Had je dat gezien?
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 12:04]
    Vind ik leuk
    Lee +436
    zondag 18 november 2018 om 12:06
    Hahaha, als ze nou effe genderneutraal in haar paspoort laat zetten😉
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1790
    zondag 18 november 2018 om 11:49
    Redan, chong en anderen schijnen al door turkije, marokko en benin gebeld te zijn vanwege hun namen.
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1193
    zondag 18 november 2018 om 12:17
    Arno Vermeulen lult zoals altijd maar weer wat. Aanvallend komt er genoeg talent aan voor de komende jaren, kluivert en bergwijn natuurlijk, En daarachter Malen, Chong, Boadu, Stengs, Dilrosun,Piroe, Redan, Zirkzee. Als daar 1 of 2 van doorbreken naar de top de komende 2 jaar ben je klaar.

    Verdedigend ook geen probleem, een ruime keuze, en er komt nog meer talent aan.

    Het probleem is juist wel het middenveld. Wijnaldum rendeert alleen met goede spelers achter zich. We hebben maar 1 echte creatieve spelmaker in De Jong, daarachter zie ik niet heel val talent van dat niveau. Propper, Van de Beek,Rosario zijn een ander soort spelers en net een niveautje minder. De Jong, en niemand anders is de sleutel van het huidige succes.

    Als de Jong weg valt zak je weer terug naar een niet-creatief middenveld dat geen kansen weet te creeren voor de voorhoede.

    En ik zie op dit moment er nog niet iemand aankomen van hetzelfde niveau. Het wordt dan 4-5 jaar op Xavi Simons wachten voordat je heel misschien (-zie Odegaard) een goed alternatief krijgt.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 12:19]
    Vind ik leuk
    Gein +448
    zondag 18 november 2018 om 14:18
    Odegaard is noors international? Bij PSV en Ajax lopen ook nog Ihattaren, Gravenberg en nog iets jonger, Unuvar die allemaal creatieve middenvelders zijn met veel talent. Dus er zit in potentie best wel wat aan te komen.
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1193
    zondag 18 november 2018 om 15:01
    Nee, ik doelde op de Xavi Simons hype. Odegaard was net zo'n hype toen hij 15 was en het is twijfelachtig of hij ooit de top haalt. Bij spelers als Ihattaren en Unuvar is natuurlijk de vraag voor welk land ze gaan kiezen, tegenwoordig is het waarschijnlijker dat die voor Marokko resp. Turkije gaan kiezen natuurlijk.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 15:04]
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13250
    zondag 18 november 2018 om 12:23
    Als Depay niet kan spelen moet je Promes daar neerzetten als je hetzelfde wil blijven spelen.. En met Luuk de Jong en Weghorst heb je 2 pinchhitters.. Geen wereldtop, maar goed, heel slecht is het ook niet allemaal..
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 13:59
    Vermeulen heeft op zich wel een punt, maar geef dan ook zelf een naam als je dit vind. Geef ons een optie dan.
    Vind ik leuk
    DEWEE +2523
    zondag 18 november 2018 om 14:01
    Rustig aan Brobbey komt er aan. Malen en Redan hadden al zo ver kunnen zijn maar die kozen voor verloren jaren in het buitenland.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 17:40
    Depay aan z'n tweede jeugd, wat een gelul, die jongen is net 24.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1662
    zondag 18 november 2018 om 18:05
    Die goede aanvaller komt er vanzelf wel bij. Heeft alleen even tijd nodig. Vergeet niet dat je Depay ook door een spits kunt laten vervallen of hem weer op de flank kan zetten....Overigens kan ook Bergwijn naar de spit s en Kluivert als flankspeler....