Brama ziet teamgenoot falen: 'Heel pijnlijk, iedereen weet dat dit een fout is'

Brama ziet teamgenoot falen: 'Heel pijnlijk, iedereen weet dat dit een fout is'

Gepubliceerd: zondag 18 november 2018 om 19:25zo 18-11-2018 om 19:25

De pijnlijke thuisnederlaag van FC Twente tegen Go Ahead Eagles op zondagmiddag hakt er flink in. Voor het oog van zo'n 30.000 fans ging Twente met 1-0 onderuit. Routinier Wout Brama vond zijn ploeg ondanks het verlies 'dominant spelen'. 

"Ik vind ons nog niet goed genoeg. We kunnen beter, maar hebben vandaag wel laten zien wat we kunnen. Die goal kun je ons verwijten, maar verder hebben we de wedstrijd wel gedomineerd", zei Brama na de wedstrijd tegen RTV Oost

Aan de winnende treffer van Jaroslav Navratil ging een gigantische blunder van vleugelverdediger Ricardinho vooraf. Brama zag zijn ervaren teamgenoot hopeloos falen. "Vlak voor rust krijg je dat moment met Ricardinho. Heel pijnlijk, het ziet er ook heel lullig uit. Iedereen weet dat dit een fout is. Dat weet-ie zelf ook", zei Brama bij FOX Sports. "Wat kun je er verder over zeggen?"

Door de nederlaag in de Grolsch Veste blijft Twente op de vijfde plaats steken, met 26 punten uit veertien duels. Koploper Go Ahead Eagles heeft zes punten meer. 

Lees ook: Tiental van Go Ahead verslaat Twente in topper: 30.000 toeschouwers op tribune

Poll

Gaat FC Twente dit seizoen promoveren?

(603 stemmen)

Plaats een reactie

Lurton +2276
zondag 18 november 2018 om 19:28
Mooie overwinning voor de Adelaren uit Deventer. Op naar promotie.
Vind ik leuk
Twente +296
zondag 18 november 2018 om 19:29
Ze mogen die pusic ontslaan van mij
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 19:37
mariNO pusic
Vind ik leuk
Kuip +9687
zondag 18 november 2018 om 19:49
Twente heeft heel zwakke voetballers, maar die trainer heeft ook geen idee hoe die z’n ploeg moet laten voetballen. Fred Rutten maar aanstellen als trainer. Promotie zit er niet in dit seizoen en dat is jammer. Nu komt er nog veel publiek, dat zal volgens seizoen anders zijn. Promoveren zal steeds moeilijker worden het kan dan zomaar 5 a 6 jaar duren.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6060
zondag 18 november 2018 om 20:27
Hoezo zit promotie dit jaar er niet meer in?
Kampioenschap kun je vrijwel vergeten maar daar ging ook bijna geen enkele twentenaar van uit.
Maar nacompetitie via periode titel of stand ranglijst zit er nog steeds in.
En als je dan een volledig elftal heb met vuckic en assaidi erbij heb je wel degelijk kans op promotie.
Niemand gaat er hier vanuit hoor, gezien de visie 2 tot misschien 3 jaar overleven
Vind ik leuk
Kuip +9687
zondag 18 november 2018 om 20:32
Twente hoort in de eredivisie. Als het dit jaar niet lukt kan het jaren duren. En ze spelen echt heel slecht. En Vuckic en Assaidi zijn altijd geblesseerd. Dus daar heb je niks aan. Misschien kunnen ze in de winterstop nog wat doen.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6060
maandag 19 november 2018 om 07:45

Goed waren ze gisteren niet dat klopt.
Maar dit is de eredivisie ook niet hè.
Als je ziet dat de Eagles koploper zijn maar eigenlijk gezien de kansen en spelbeeld (vooral 2de helft) had Twente gewoon van ze moeten winnen.
Daar wil ik de Eagles niets te kort aan doen.
Maar ook dat Brama zonder wedstrijdritem (was er lange tijd eruit met blessure) en Smith die vrijdags een interland wedstrijd had, Zekhini miste ivm interland verplichting en zo ook (invaller) Maria, Ramos, Vuckic en Assaidi geblesseerd waren en Aitor1 dag fit (blessure/pijntjes) en Oosterwijk griep heeft gehad, kan ik me wel iets erbij voorstellen dat het gisteren niet liep.
Uit tegen Den bosch was Den Bosch gewoon te sterk.
Andere wedstrijden verliepen wisselvalluig, van slecht naar normaal naar redelijk.
Dus ik snap jouw onderbouwing van dat Twente wel heel slecht speelt en niet zal promoveren eigenlijk niet.
Nogmaals, goed is het niet.
Maar dat is het nooit een divisie lager.
Vind ik leuk
Echt? +5256
maandag 19 november 2018 om 17:33
Promoveren? Ik hoop dat ze komend seizoen degraderen
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 19:34
Kampioen zullen ze niet worden maar nacompetitie halen ze echt wel,NEC werd tweede op 1 punt,Emmen op 15 punten, NEC nog steeds in de eerste divisie, en Emmen in de eredivisie...als je de nacompetitie maar haalt
Vind ik leuk
Nuance +10427
zondag 18 november 2018 om 19:39
Jezus jongens, dertig-duizend man op de tribunes. Indrukwekkend.
Vind ik leuk
Hast57 +577
zondag 18 november 2018 om 19:54
Dus de mindere prestaties van Twente heeft toch niet gelegen aan de afwezigheid van de Messi van Twente. Maar is wel eerlijk als hij zegt WE kunnen beter want als er één onder de maat bleef was het Brama wel.
Vind ik leuk
Romarioo +628
zondag 18 november 2018 om 20:06
Waarom praat iedereen zo somber
Twente heeft nog 24 wedstrijden om alles recht te trekken
Met 6 punten achter!!
Vind ik leuk
frankn27 +5641
maandag 19 november 2018 om 07:05
Eens met jou! Als Sparta zou hebben gewonnen en het gat was 7 punten geweest dan zou ik ook wat meer in paniek zijn... ik zag een twente dat beter was dan de Eagles alleen ze creëeren weinig. Gebrek aan creativiteit. Daar gaan ze in de winter iets aan doen. Hopelijk vuckic en assaidi erbij... zekhnini werd nodig gemist op de flank dankzij de knvb regels. Maar 6 punten kunnen nog makkelijk goed gemaakt worden. Brama er weer bij. Ik heb er ook nog wel vertrouwen in. Twente gewoon 1 van de 5 kandidaten
Vind ik leuk
Echt? +5256
maandag 19 november 2018 om 17:36
Sparta verloor omdat ze 9 spelers misten. Sparta wordt gewoon kampioen..... 🍏 🥚
Vind ik leuk
4everfcu +5087
zondag 18 november 2018 om 20:33
we hebben de wedstrijd wel gedomineerd en we hadden meer balbezit altijd hoor je hetzelfde gelul van trainers.
dat is ook niet moeilijk als je tegenstander zich terug trekt en helemaal niet komt om te voetballen maar puur om te counteren
Vind ik leuk
Dorzon +4586
zondag 18 november 2018 om 21:04
Mooi fc fraude nog paar jaar lan ger in kkd
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws