België zakt door het ijs in Nations League: Ik heb hier geen woorden voor

    België zakt door het ijs in Nations League: "Ik heb hier geen woorden voor"

    Gepubliceerd: zondag 18 november 2018 om 22:51zo 18-11-2018 om 22:51

    Toby Alderweireld weet niet waar hij het zoeken moet na de ontluisterende nederlaag van België in de Nations League. Zwitserland poetste een 0-2 achterstand weg en versloeg de Rode Duivels met liefst 5-2 in Luzern.

    Alderweireld begrijpt er niets van. "Ik heb hier geen woorden voor", stamelde de verdediger in een eerste reactie bij VTM. "Er werden gewoon te veel individuele fouten gemaakt. Eerst was er die domme penalty (1-2, red.) en daarna kregen we nog die domme tweede goal. We hadden gewoon een complete off-day."

    Niemand in België verwachtte een dusdanige nederlaag, ook Alderweireld niet. "Normaal gebeurt dit ons nooit. We hadden de voorbije wedstrijden een heel standvastig niveau, maar iedereen is er doorheen gezakt. In de rust is er geroepen, maar dat haalde niks uit... Het was gewoon niet genoeg. Jammer."

    Door de nederlaag doet België, aanvoerder van de FIFA-wereldranglijst en nummer drie van het afgelopen WK, in juni 2019 niet mee aan de finaleronde van de Nations League. Zwitserland, Portugal en Engeland zijn er wel zeker van. Bij winst of een gelijkspel tegen Duitsland komt Nederland daar als laatste land bij.

    Plaats een reactie

    zondag 18 november 2018 om 22:55
    Na de 0-2 dachten ze dat ze er al waren en vervolgens ging alles mis wat er maar mis kon gaan, ze misten recordinternational en een van de meest stabiele krachten Vertonghen achterin, maar dat is zeker geen excuus.
    Vind ik leuk
    Aal +22676
    zondag 18 november 2018 om 22:56
    Het is net als Duitsland niet veel dat Belgie.... ze denken het zonder inzet wel te halen. Werk naties winnen gewoon einfach!
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12804
    zondag 18 november 2018 om 23:14
    O echt?
    Zou het ook kunnen dat de spelers "voetbalmoe" worden?

    Vergeet niet dat de onze een lekkere lange zomervakantie hebben gehad. Zowel Belgie, Kroatie als Frankrijk is tot het einde actief geweest op het WK.
    En dan moet je weer aan de slag voor iets idioots als de Nations League.
    Kan me voorstellen dat je op een gegeven moment je dan niet meer op kunt laden als voetballer..
    Kijk die poules onder ons eens, poule van 3, de nr 1 promoveert en de nr 3 degradeert.... kan het nog gekker??

    Dus nee, ondanks de successen van Nederland ben ik nog niet enthousiast over dit toernooi.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 23:17]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 23:19
    Amen. De voetbal bonden zijn gepaaid met extra TV inkomsten. Over de rug van de spelers.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 23:38]
    Vind ik leuk
    Mo +11813
    zondag 18 november 2018 om 23:16
    ‘Het is niet veel??’. Zijn gewoon een van de beste ploegen ter wereld.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17317
    zondag 18 november 2018 om 23:00
    Dan is het toch een excuus! Het blijven Belgen, als ze in teamverband iets moeten doen dan blijft het ondermaats. Met de spelers die ze hebben hadden ze zonder problemen de finale in Rusland moeten kunnen halen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 23:02
    Het is i.i.g. geen excuus om als een kaartenhuis in elkaar te zakken als je met 0-2 voor komt bij met alle respect Zwitserland, o.a. Alderweireld (Tottenham Hotspur) en Kompany (Man. City) stonden ook nog achterin en Courtois op doel (Real Madrid).
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 23:03]
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17317
    zondag 18 november 2018 om 23:14
    Dan mis je Vertonghen toch niet?
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 23:16
    Je bent vanzelfsprekend beter af als hij er wel bij is (vergeet ook niet dat Martinez met 3 centrale verdedigers speelt), maar zoals gezegd is zijn afwezigheid geen excuus voor de 5-2 nederlaag.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 23:17]
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17317
    zondag 18 november 2018 om 23:45
    Je krijgt gewoon na een riante voorsprong alsnog enorm voor de klote. Daar had vandaag geen Vertonghen een zak aan gedaan!
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 23:51
    Je lijkt nog steeds geheel ten onrechte van het idee uit te gaan dat ik zei dat ze met Vertonghen hadden gewonnen, ik zeg wel dat het evident is dat ze beter af zouden zijn geweest als ze een van de meest stabiele centrale verdedigers in de PL wél op hadden kunnen stellen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 23:53]
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17317
    maandag 19 november 2018 om 01:19
    Ik zeg en zei nergens dat jij er vanuit ging dat met Vertonghen er wel gewonnen zou worden. Jij gaf zelf aan dat het met hem een significant verschil zou zijn. Wat wil je daarmee zeggen dan?
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 01:53
    Precies wat je in eerste instantie al kon lezen, namelijk dat ze een hele respectabele pion achterin moesten missen en dus zeker niet op volle oorlogssterkte konden opereren vanavond, net zoals het gemis van De Bruyne zich natuurlijk liet gelden, jij was degene die er geheel ten onrechte een "excuus" in meende te lezen, voor mij was het slechts een kanttekening.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 01:57]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 23:19
    Ik vond Vertonghen en Alderweireld een aantal jaar tot de betere centrale verdedigers behoren. Alhoewel Vertongen er vanavond niet bij was, maken ze ook bij de Spurs beide nog steeds domme foutjes. Er ontbreekt bij allebei een beetje spelintelligentie lijkt wel, vind je niet?
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 23:22
    Vertonghen is een van de meest solide en gerespecteerde centrale verdedigers van de afgelopen jaren in de Premier League, stond o.a. afgelopen jaar nog in het team van het jaar dat door collega's van hem in de PL werd gekozen, wat niet wegneemt dat ook hij sporadisch wel een foutje maakt (net zoals Laporte, Van Dijk, Stones etc. die ook maken, wie eigenlijk niet?); het is betrekkelijk ridicuul om te veronderstellen dat het in dit geval Jan Vertonghen aan spelintelligentie ontbreekt, dat zou net zoiets zijn als zeggen dat het Harry Kane aan scorend vermogen ontbreekt.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 23:28]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 23:53
    Als je goed leest zie je dat ik hen beide tot de betere centrale verdedigers vond behoren. Vertonghen speelde zoals je weet de afgelopen jaren ook vaak linksback. Naar mijn mening is het niet ridicuul te veronderstellen dat het met intelligentie te maken heeft, want ik zie de foutjes met me eigen ogen. Tuurlijk maakt iedereen fouten, alleen hun hebben van die typisch Belgen dingen😋 Misschien zie jij het niet dat kan, daar kan ik ook niks aan doen natuurlijk!😊 Je Kane stukje is puur zieltjes winnen, want de vergelijking slaat nergens op. Kane is een B dubbele A S.😎
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 23:55
    Het zegt al genoeg dat je stelt dat Vertonghen "vaak" linksback heeft gespeeld de laatste jaren (terwijl dat in werkelijkheid maar in een klein percentage van de wedstrijden die hij speelde het geval was), misschien moet je hem eerst eens wat nadrukkelijker gaan volgen en misschien dat je dan na een tijdje een volwassen mening kunt vormen, nu toon je vooral aan amper inzicht te hebben in een speler waar je nogal geforceerd een gepeperde mening over lijkt te willen ventileren.

    De vergelijking met Kane is vrij treffend, jij zegt iets volkomen ridicuuls over Vertonghen (het zou hem aan spelintelligentie ontbreken), terwijl iedereen die een beetje ingevoerd is, weet dat dat totale onzin is.. Net zoals iedereen zich dood lacht als je zegt wanneer het Kane aan scorend vermogend ontbreekt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 00:08]
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 00:13
    Relax een beetje joh gekkie. Bij België vaste linksback. Zijn ook wedstrijden of niet? Heb je aandelen Tottenham ofzo😁
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 00:23
    Het zijn zeker wedstrijden, neemt niet weg dat hij slechts in een klein percentage van de wedstrijden die hij de afgelopen jaren speelde als linksback opereerde, maar daar kom je nog wel achter als je je eerst eens gaat verdiepen in de speler Vertonghen, tot nu toe kraam je voornamelijk grote onzin over hem uit.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 00:25]
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 02:35
    Het is bijna aandoenlijk, hoe jij denkt slim te zijn. Helaas sla je weer de plank mis. Je hanteert ook steeds dezelfde tactiek. Nu leg je weer de nadruk op iets (het percentage wedstrijden als linksback), maar daar gaat het niet over. Het ging om "Belgenfoutjes" weetje nog😉 Is gewoon een "nice-to-know" dat ie af en toe bij Tottenham linksback stond en bij België de vaste is (mits Kompany fit). Dan brabbel je over dat ik me in de voetballer Vertonghen moet verdiepen, omdat jou mening niet dezelfde is. Vervolgens doe je net alsof je 't zojuist allemaal "vet onderbouwd heb", en zeg je dat ik voornamelijk grote onzin uitkraam over hem. Gaat helemaal nergens over wat je zegt. Hoe oud ben jij serieus.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 02:43
    Dan moet je je wat minder onzorgvuldig uitdrukken als je dat bedoelt en niet zeggen "Vertonghen speelde zoals je weet de afgelopen jaren ook vaak linksback", het ging overduidelijk in algemene zin over de speler Vertonghen en het overgrote deel van de wedstrijden speelt hij nog altijd bij Spurs en dus nagenoeg altijd als centrale verdediger, maar daar kom je nog wel achter als je je gaat verdiepen in de materie.. Misschien dat je dan ook gaat inzien hoe ridicuul je opmerking is dat hij een bepaalde spelintelligentie mist, alsof je het over een willekeurige verdediger van Groningen hebt i.p.v. een van de beste centrale verdedigers in Engeland die afgelopen seizoen nog in het PFA Team of the Year stond, haha.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 02:58]
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 04:45
    Doe je het gewoon weer. Je draaft door, reageert ongenuanceerd en geeft zelf invulling aan dingen. Minder onzorgvuldig uitdrukken? Wat ik typ is vrij duidelijk. Daarbij bepaal jij niet wat moet, snapje? Als iets niet duidelijk is voor jou, hoor je te vragen wat iemand bedoelt. Dat is fatsoen.

    "Overduidelijk ging het in algemene zin over Vertonghen." Klopt. En over Alderweireld. Vanaf het begin trouwens, lees goed.

    Zomaar willekeurige verdediger van Groningen!? Waar praat jij over?

    Neem je denigrerende manier van typen eens onder de loep; "misschien moet je hem eerst eens wat nadrukkelijker gaan volgen en misschien dat je dan na een tijdje een volwassen mening kunt vormen, nu toon je vooral aan amper inzicht te hebben in een speler waar je nogal geforceerd een gepeperde mening over lijkt te willen ventileren."

    Steeds die bijdehante toon als je het verbaal aflegd. Check maar. Kom je er niet uit, ga je klooien. Iedereen met een beetje koppie koppie ziet dat. Je probeert geforceerd wijs over te komen, daar prik ik doorheen, pech voor jou.😁 Als een klein verwend kind wil je je gelijk halen en het laatste woord👏

    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:12
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 07:15]
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 22:08
    Je klinkt als een Belg
    Enorm op hun teentjes getrapt zodra er iets word gezegd over de belgjes
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 00:34
    Sara lul je niet omver, vriend. Verbaal geeft ze je billenkoek en zet ze je voor straf in de hoek.
    Ondank een aanvaring die ik met haar in het verleden had, respect voor haar voetbalkennis...
    En haar spelling is i.t.t anderen goed.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 02:19
    Waar heb jij het over? Zie je een spelfout? Met mijn spelling is gelukkig niet veel mis, snap niet dat jij zo snel onder de indruk bent. Sara_North_London overdrijft met een hoop poeha. Zou mij niet verbazen als het zo'n klein kut jochie is die erop kickt dat er jongens zijn zoals jij, die denken dat het een meisje is. Zat mensen die dat niet serieus nemen, neem dat maar van mij aan.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:05
    Maakt mij niet uit of het een mannelijk of een vrouwelijk persoon is. Kan ik niet uit zijn/haar reacties aflezen, maar goed, fijne (voetbal)week.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 13:31
    Thanks jij ook
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 00:21
    Grappige is; "zeggen dat het Harry Kane aan scorend vermogen ontbreekt", is een zin die alleen jij typt😂 denk dat niemand zoiets typt. Je bent uniek!
    Vind ik leuk
    Henk3 +853
    maandag 19 november 2018 om 06:57
    Het zit je wel dwars, zeg.
    Vind ik leuk
    power +6192
    zondag 18 november 2018 om 22:57
    Eerlijk zeggen, ik vind NL de beste team tot nu toe.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 22:57]
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9336
    zondag 18 november 2018 om 22:57
    Lekker voor ze, op te grote arrogante voet geleefd met hun gouden generatie
    Vind ik leuk
    N.E.C. +450
    zondag 18 november 2018 om 22:57
    Puntje in Duitsland pakken en dan zijn de rollen opeens weer omgedraaid..
    Vind ik leuk
    Kuip +8494
    zondag 18 november 2018 om 23:00
    De bekende golfbeweging. België is over z’n hoogtepunt heen. De gouden generatie heeft verzuimd wereldkampioen te worden. Daar zullen ze eeuwig spijt van hebben. De neerwaartse spiraal was begonnen met het gelijke spel tegen Nederland en zet zich nu door. De verhoudingen zullen weldra genormaliseerd worden. De Belgiës zullen weer tegen ons opkijken. Zoals het hoort.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4355
    zondag 18 november 2018 om 23:20
    Wat een zeer mooi betoog. België moet gewoon doorselecteren, net als Duitsland..
    Vind ik leuk
    Wilex +1479
    maandag 19 november 2018 om 07:01
    Dan moet je wel spelers van niveau hebben om door te kunnen selecteren
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 00:22
    Fijn dat ze alvast een mooi Oost Europese stadion waarin ze hun kunsten mogen vertonen
    Past perfect straks weer bij hun niveau
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    zondag 18 november 2018 om 23:03
    Belgische miljonairs willen ook wel eens een maandje vrijaf.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 23:12
    Magazijnbediendes willen ook wel even los, in afwachting van de maandagochtendfiles en dodelijk saaie loonslaafroutines.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    zondag 18 november 2018 om 23:13
    Die misschien nog wel meer maar daar ontbreken de middelen vaak.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 23:14
    Verliezen is een keuze. Daarmee is de overeenkomst tussen voetbalmiljonairs en loonslaven benoemd.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 23:06
    Plotsklaps is de Nations League de liksteen voor leedvermaak van primeurpassanten, nadat het toernooi aanvankelijk verguisd werd.

    Hypocrisie, huichelarij en opportunisme vormen moeiteloos een triptiek.
    Vind ik leuk
    pietprecies +7787
    zondag 18 november 2018 om 23:12
    Ok Laufpensum
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    zondag 18 november 2018 om 23:14
    HIj heeft wel een punt.
    Nu Nederland het goed doet en de "gehate landen" zoals duitsland frankrijk en belgie niet is dat natuurlijk koren op de Hollandse windmolen.
    Vind ik leuk
    pietprecies +7787
    zondag 18 november 2018 om 23:23
    Zeg ik dan dat ik het oneens ben met die strekking?
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    zondag 18 november 2018 om 23:26
    geen idee, je refereerde alleen aan een oude gebruikersnaam van hem
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22165
    zondag 18 november 2018 om 23:14
    Een zeldzaam fenomeen. Ik ben het met je gebrabbel eens.
    Na een paar overwinningen in een schijntoernooi viert euforie hoogtij terwijl er als er voor hey echte werk opgedraafd moet worden Oranje weer teleur zal stellen en iedereen het weer af zal geven op manager Koeman
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 00:26
    Liksteen, dat woord gebruikte Schwalbe ook, héé Schwalbe...!!!
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5235
    maandag 19 november 2018 om 00:36
    Ik heb dit prachtige toernooi juist altijd toegejuicht. Een echte toevoeging.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 23:11
    Zag die Belgen ook dingen doen waarbij ik dacht; jezus, wat een Belg! Alderweireld stond ook te slapen bij de 5-2.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4355
    zondag 18 november 2018 om 23:18
    Bij sommigen is het beste ook af...
    Weet iemand waarom Sporza dit niet uitzond?
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1784
    zondag 18 november 2018 om 23:26
    Die zagen het al aankomen.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2289
    zondag 18 november 2018 om 23:20
    België door het ijs gezakt.. laat ze het in Friesland niet horen; voor je het weet gaan ze de rayonhoofden bij elkaar roepen.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1784
    zondag 18 november 2018 om 23:26
    Die martinez is gewoon een middelmatige coach. Nou niet doen of hij zo goed is. Tactisch geen helder licht, net als aagje bij ajax, schromelijke zelfoverschatting.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20739
    zondag 18 november 2018 om 23:43
    Waarom haal je Ajax er weer bij, loser!!!!

    Totaal, maar dan ook totaal geen relevantie hier.

    Heerlijk, dat je voor 'straf' 24/7
    Ajax in je hoofd hebt.😂😂😂
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10630
    maandag 19 november 2018 om 01:00
    Oranje is gewoon het sterkste team van Europa, punt uit.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 06:40
    Ik ken nog een land wat steevast genekt wordt door hoogmoed. En het is niet eensch Frankrijk. 'Wat heb ik gewonnen, mama?' 'Een Griekse trofee, Jantje!'
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    maandag 19 november 2018 om 09:07
    Belgie is dan ook lang niet zo goed als iedereen ze vindt.

    Roep het al jaren, 6 of 7 hele goede spelers die eigenlijk op 4 plaatsen in het elftal moeten staan. En als je ze toch opstelt en je laat er dus 3 op een andere plek spelen, je hebt al jaren geen behoorlijke backs, hou je een tamelijk matig elftal over.
    En het wordt er niet beter op aangezien er een aantal van die hele goeie op leeftijd raken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws