Van Mbappé naar Sané: 'Ziet hem altijd op tv, dat is makkelijker voorbereiden'

    Van Mbappé naar Sané: 'Ziet hem altijd op tv, dat is makkelijker voorbereiden'

    Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 08:36ma 19-11-2018 om 08:36

    Denzel Dumfries speelde vorig seizoen bij sc Heerenveen, maar lijkt na zijn optreden van afgelopen vrijdag niet meer weg te denken uit het Nederlands elftal. De rechtsback beseft dat hij opeens de mooiste wedstrijden speelt.

    "Ik zat erover na te denken en dacht: dit zijn wel mooie potjes die ik speel. Die speelde ik vorig jaar en het jaar daarvoor niet. Heel mooi", tekent De Telegraaf op uit de mond van de PSV'er. "Het is verslavend om op het hoogste niveau te acteren."

    Maandagavond staat Dumfries vermoedelijk opnieuw in de basis tegen Duitsland. Mogelijk is na Kylian Mbappé dan Leroy Sané zijn directe tegenstander. "Je ziet hem altijd op tv toch?", aldus een grijzende Dumfries. "Dat is iets makkelijker voorbereiden dan op een kleinere tegenstander bijvoorbeeld. Je moet gewoon rustig blijven en de juiste keuzes maken."

    Poll

    Dumfries voortaan altijd in de basis bij Oranje?

    (2739 stemmen)

    Plaats een reactie

    Strijp +14015
    maandag 19 november 2018 om 08:38
    Zet deze lijn door Denzel, zo wel bij Nederland als PSV.

    Een ruwe diamant die ook opgekomen is uit het niks, wie had er 3 jaar geleden gedacht dat Dumfries, de Ligt en de Jong, de sterkste spelers zouden zijn tegen Frankrijk wat net wereldkampioen geworden eis.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 08:42]
    Vind ik leuk
    ppdf +1221
    maandag 19 november 2018 om 08:57
    Yep inderdaad bij Heerenveen was hij ook goed maar ook wild. Sommige spelers passen zich snel aan op hoger niveau. Was met Kuit en Stam ook zo. Wel knap. Hij fysiek natuurlijk alles mee om zich op ieder niveau makkelijk aan ta passen. Ook gewoon relaxte gast.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 09:10
    "Sommige spelers passen zich snel aan op hoger niveau."

    Precies. Daarom moet ik ook altijd hartelijk lachen om mensen die iemand bij een stap omhoog direct affakkelen.

    Je ontdekt pas waar je plafond zit als je het op een hoger niveau gaat proberen. Trainen en spelen met mensen die beter zijn dan jij kan zorgen voor een volgende stap in je ontwikkeling.
    De een pikt dat snel op. De ander iets langzamer. De derde blijkt het niet te redden.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 08:59
    Er zit een nuchtere en bescheiden kop op. Die komt echt wel ver als hij blijft nadenken over zijn keuzes.
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +3600
    maandag 19 november 2018 om 09:40
    De Ligt had ik je wel kunnen vertellen. Die was al zó goed.
    Vind ik leuk
    Strijp +14015
    maandag 19 november 2018 om 09:53
    Toen speelde hij zijn minuten bij Ajax onder 19 en had hij een marktwaarde van 100 duizend euro. Je kunt potentieel gezien hebben, maar inschatten dat hij hier nu zou staan is praktisch onmogelijk.
    Vind ik leuk
    ppdf +1221
    maandag 19 november 2018 om 09:58
    Ja is ook zo. Het blijft toch vaak koffiedik kijken om er maar eens een cliché in te gooien. Je weet het nooit. Top talenten die wereld toppers gaan worden volgens alles kenners en nu ergens bij onduidelijke clubs op de bank zitten. Voorbeelden genoeg. En andersom spelers die geruisloos mee liepen die bij top clubs spelen. Het hangt van zoveel dingen af.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2937
    maandag 19 november 2018 om 10:25
    Heeft vaak met het karakter, de mentaliteit en de kans krijgen te maken. Dat hij ontzettend ver kon komen zagen we al heel vroeg. Haalde altijd minimaal een 7 in de jeugdteams. Z'n fysiek heeft er ook aan bijgedragen dat hij nu al op dit podium presteert
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +3600
    maandag 19 november 2018 om 16:31
    Nou ja, als je op je 16e speler van het toernooi wordt (als verdediger) bij een toernooi(toernooi voor spelers onder de 19, ben de naam even vergeten) waar topopleidingen als arsenal en anderlecht aab meededen, zegt dat echt al veel hoor.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 16:31]
    Vind ik leuk
    Strijp +14015
    maandag 19 november 2018 om 16:35
    Dat zegt zeker wat, maar hou in gedachten dat van deze jongens de meeste alsnog de top niet halen. Neemt natuurlijk niet weg dat als je de jongens goed volgt en er oog voor hebt je de potentie kan zien.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 08:40
    Denzel is ook nog is extreem slim:
    'je moet gewoon de juiste keuzes maken'

    Zo heeft vast nog nooit iemand naar voetbal gekeken, wow!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    maandag 19 november 2018 om 08:54
    Het klinkt wat minder raadselachtig dan Cruijff, maar veel minder is het volgens mij niet hoor.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 08:54
    Zou hij het stokje dan overnemen? Haha
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    maandag 19 november 2018 om 08:58
    Ik vind het wel leuk. Frenkie als nieuwe Cruijff op het veld en Denzel als nieuwe Cruijff naast het veld.
    Vind ik leuk
    ppdf +1221
    maandag 19 november 2018 om 08:59
    Haha ja en wat hij anders zeggen. Ik ga het vandaag heel moeilijk maken, allee maar verkeerde keuzes maken.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    maandag 19 november 2018 om 09:00
    Ja, of aan een interviewer uitleggen wat je precies allemaal moet doen en kunnen om back te spelen.
    Vind ik leuk
    windforce11 +2399
    maandag 19 november 2018 om 09:26
    Eens, alsof Cruijff zo'n poëet was. In elke oneliner zat wel een taalfout.
    "Als je niet ken winnen, moet je zorgen dat je niet verliest"
    "Elke nadeel heb zijn voordeel"
    Enzovoorts enzovoorts
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    maandag 19 november 2018 om 09:28
    Taalfouten kan ik mee leven, volgens mij was de rest van de stad er niet veel beter in.
    Het was gewoon uiteindelijk heel simpel.
    "In voetbal is het simpel: je bent op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent, moet je zorgen dat je op tijd vertrekt."
    Dat vind ik niet perse veel ingewikkelder. Alleen zo klinkt het wel.
    Vind ik leuk
    windforce11 +2399
    maandag 19 november 2018 om 09:32
    Het is allemaal heel simpel..."als je de bal hebt hoef je niet te verdedigen want er is maar een bal"
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    maandag 19 november 2018 om 09:07
    Zou ie het ook wellicht niet over Koeman hebben... ;-)
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1971
    maandag 19 november 2018 om 08:41
    Nope... vorig jaar werd je nog in je ballen geknepen door Vitesse.
    Vind ik leuk
    Jordtt +1246
    maandag 19 november 2018 om 08:49
    Wat een poll... Voortaan altijd in de basis? Nouja ligt aan veel zaken eh. Als hij vandaag zn been breekt zou ik t niet doen. Over 20 jaar zou ik 't heel misschien ook niet meer doen... Maar als die zich zo blijft doorontwikkelen en beter blijft dan de concurrentie op zn positie...
    Vind ik leuk
    Leeuw +6199
    maandag 19 november 2018 om 08:50
    Met Denzell Duracell kom je er wel. Oranje heeft dit soort taaie voetballers nodig.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 08:57
    Haha Denzel Duracell😅 die hoor ik voor het eerst, maar inderdaad zijn gezicht en uitstraling straalt rusteloosheid uit.
    Alles geven voor de winst.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 10:12
    Dan heb jij sinds de wedstrijd tegen Frankrijk geen krant gelezen, internet gekeken of nabeschouwing gevolgd haha.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2689
    maandag 19 november 2018 om 08:53
    Wat een beest is dit.. vreet iedere tegenstander zowat op en dan knalt hij naar voren.. die respect voor zijn ontwikkeling en drive
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    maandag 19 november 2018 om 09:08
    Hij is een kannibaal!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    maandag 19 november 2018 om 09:02
    Je hoort dat al die scouts komen voor De Jong en De Ligt. Ik zou gewoon die jongen nemen die in een paar jaar van Barendrecht via Sparta en Heerenveen bij PSV en Oranje is gekomen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 09:07
    Mooie ontwikkeling maakt hij door. Met zijn type spel en fysiek gemaakt voor de Premier League. Nog wel even door rijpen in de eredivisie en iets constanter worden.
    Vind ik leuk
    ENSTN-FULB +519
    maandag 19 november 2018 om 09:38
    Hij heeft 120% inzet.
    Verdedigend niet getest tegen Frankrijk.
    opbouwend zwak daarom wordt hij ook vaak overgeslagen.
    Aanvallend, als back, sterk.

    Moet nog veel leren maar het begin is.
    Sry
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 10:10
    @ESTN-FULB -> Verdedigend niet getest ??? Wat een onzin ! De gehele wereld heeft gezien dat hij zowat in zijn uppie 2 aanvallende wereldvoetballers uitschakelde en zijn gehele flank tot en met het strafschopgebied van de tegenstander, de gehele wedstrijd Domineerde.
    Hoezo opbouwend zwak???


    Vind ik leuk
    rinirat +2900
    maandag 19 november 2018 om 09:48
    Gretige voetballer, soms iets te gretig.
    Hij komt er wel, kan nog jaren mee!
    Vind ik leuk
    rexxo +2118
    maandag 19 november 2018 om 10:06
    Wordt wederom een zeer grote uitdaging voor Duracel, ik vind die Sane net als Mbappé een geweldige speler. Normaal gesproken tikt hij die rechterkant van Oranje helemaal neurologisch maar we zullen het zien.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 10:17
    Doe nou niet. We zitten nu in de extase dat Denzel onoverwinnelijk is en gewoon wereldtop is. Dat hij eigenlijk niet kan voetballen, een blind paard is en vrijdag boven zichzelf uitsteeg zijn we even vergeten. Als morgen blijkt dat Sané, Denzel kapot gemaakt heeft, roepen we met zijn allen dat een speler die 4 jaar geleden nog bij Barendrecht speelde niks in Oranje te zoeken heeft.
    Vind ik leuk
    rexxo +2118
    maandag 19 november 2018 om 10:29
    Ok, ik zeg wel Sane is echt niet beter dan de gemiddelde linksbuiten van de NL competitie.😁
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws