'Barça is er klaar mee en legt slecht etende, onaangepaste Dembélé ultimatum op'

'Barça is er klaar mee en legt slecht etende, onaangepaste Dembélé ultimatum op'

Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 11:57ma 19-11-2018 om 11:57

Ousmane Dembélé moet op zijn tellen passen bij FC Barcelona. Als de jonge Fransman niet snel iets verandert aan zijn onprofessionele houding en ongezonde levensstijl, kan hij een toekomst in Camp Nou op z'n buik schrijven. Dat meldt Sport maandag in een groot artikel. 

AS pakte afgelopen zaterdag uit met het nieuws dat de 21-jarige Dembélé vermoedelijk kampt met een gameverslaving. De problemen lijken echter veel groter. Barça heeft ook het nodige aan te merken op de levensstijl en het eetpatroon van de international van Frankrijk. Na anderhalf jaar in Spanje is Dembélé de Spaanse taal bijvoorbeeld nog altijd niet machtig. Daardoor heeft de pijlsnelle aanvaller aanpassingsproblemen. 

Sport schrijft dat landskampioen Barça Dembélé inmiddels een ultimatum heeft opgelegd. Na de huidige interlandperiode moet de oud-speler van Borussia Dortmund en Rennes snel verbetering tonen. Barcelona verwacht dat Dembélé keurig gedrag vertoont, niet meer te laat komt en haast maakt met het leren van de taal.

Het geduld van trainer Ernesto Valverde is volgens Sport bijna op. Als Dembélé zijn leven niet betert, is de kans groot dat hij in januari verbannen wordt uit de selectie. Engelse media schrijven al weken over een mogelijke wintertransfer naar de Premier League. Liverpool, Chelsea en Tottenham Hotspur zouden interesse hebben in de Fransman. 

In augustus 2017 betaalde Barcelona liefst 105 miljoen euro aan Dortmund voor Dembélé. 

Poll

Gaat Dembélé uiteindelijk slagen bij Barça?

(5710 stemmen)

Plaats een reactie

HierDieTitel +4567
maandag 19 november 2018 om 12:05
Weggooier! Belachelijk dat dit allemaal kan als je zoveel geld verdiend!
Vind ik leuk
Emnu +6558
maandag 19 november 2018 om 12:07
Gelukkig is Balotelli van onbesproken gedrag...
Vind ik leuk
davidben +6118
maandag 19 november 2018 om 12:08
1 L inderdaad
Vind ik leuk
HierDieTitel +4567
maandag 19 november 2018 om 12:17
Wat heeft dit met mijn reactie te maken?

Of wil je likes pakken?
Vind ik leuk
Emnu +6558
maandag 19 november 2018 om 12:40
Met jouw reactie niks, met je naam des te meer.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4567
maandag 19 november 2018 om 12:42
55 jaar... Emnu.. en een foto van een legende waar hij zo opkijkt.. ik weet al wat voor type jij bent!

Fijne dag
Vind ik leuk
Vak 129 +1061
maandag 19 november 2018 om 13:27
55 jaar, en dan met afstand meest kinderachtige reactie van de dag komen. Gefeliciteerd!
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 13:28]
Vind ik leuk
Emnu +6558
maandag 19 november 2018 om 15:38
Kan ik me nauwelijks voorstellen.

Oh, en dank je, die heb ik eigenlijk elke dag wel maar bedankt voor de interesse.
Vind ik leuk
Itsese +5942
maandag 19 november 2018 om 12:22
Hoezo weggooier?😁 Als de hele wereld je wel wil hebben, bij Barca maakt hij 0,0 kans met zo’n aanval, moet je iedere dag op de training komen maar je speelt toch niet. Die moet gewoon naar Chelsea, de Engelse leren hem wel dat hij moet eten.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4567
maandag 19 november 2018 om 12:43
Het houdt een keer op dat iedereen je wilt hebben denk ik, verder heeft het gewoon te maken met respect voor je werkgever!
Vind ik leuk
Itsese +5942
maandag 19 november 2018 om 12:49
Klopt maar respect voor de werkgever is hetzelfde als respect voor de werknemer toch? Dat gameveralaving zal wel meevallen, dat hij slecht eet ook wel die is typisch iets wat Barcelona altijd doet om iemand inderdaad te verkopen, die er niet bij past. Zodra je er daar niet bij past wordt je uitgekotst. Ben benieuwd wie hem oppikt, denk Chelsea, want hij is op z’n minst toch echt een super sub.
Vind ik leuk
Rectificatie +1195
maandag 19 november 2018 om 12:53
Hij had anders dezelfde problemen bij dortmund. Dus ik weet niet waarom jij er zelf bij verzint dat het allemaal wel meevalt.
Vind ik leuk
Itsese +5942
maandag 19 november 2018 om 12:55
Welke problemen had hij bij Dortmund? Dus je gaat me vertellen dat hij gameverslaafd was en niet genoeg voedsel in zich nam, en toch verkocht werd voor 105 Miljoen? En je denkt dat de medische staf van Barca zo’n transfer dan niet stopt?
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 12:57]
Vind ik leuk
Rectificatie +1195
maandag 19 november 2018 om 12:58
Bij dortmund kwam hij ook vaak te laat. Wou zich weinig tot niet aanpassen en zijn gedrag om tot een transfer te komen was ook niet om naar huis te schrijven.

Van een gameverslaving was toen nog geen sprake. Maar je hebt meestal een reden waarom je te laat bent natuurlijk(nachtclubs, gamen etc.).

Hij heeft volgens mij ook geen eetstoornis(weet niet wie dat verzint). Hij eet te veel junkfood en etc.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 12:59]
Vind ik leuk
HierDieTitel +4567
maandag 19 november 2018 om 12:57
Bij Dortmund kwam hij ook al slecht daglicht te staan door zijn problemen, en ik kan mij herinneren dat Dortmund hem niet wilde verkopen in het begin.. Waarom zou Barcelona hem willen weg doen als hij alle regels naleeft en dus presteert?

Ik snap het gewoon niet als je zo goed bent haha
Vind ik leuk
Nummer Diez +3097
maandag 19 november 2018 om 14:13
Een super sub dat wel, maar wel eentje waarvan je meer inzet verwacht, en minder van het kan mij allemaal niet schelen.
Tenslotte is hij bij een van de mooiste clubs ter wereld, en wordt er ook van hem verwacht dat hij zich een beetje aanpast en net dat is er voor Ousman teveel aan, spijtig want er zit veel talent in hem, maar hij was ook in Duitsland een enfant terrible, en de Franse bondscoach heeft hier ook weet van, nadat hij had gehoord dat hij niet op training was verschenen , en van het te laat plaatsnemen in de tribune tijdens de match tegen Real Betis .
Als hij naar de PL gaat en hij komt bij Liverpool terecht zal hem net hetzelfde te wachten staan , tenslotte verdient hij een pak geld waar velen enkel maar van kunnen dromen, en is het zijn godverdomde plicht zich professioneler op te stellen tegenover zowel zijn werkgevers als zijn ploegmaats en de duizenden fans die veel geld betalen om mooie voetbal te zien.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 14:23]
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 13:17
Bangers & Mash
Vind ik leuk
AllAdIn +22402
maandag 19 november 2018 om 12:40
Die gast heeft de mentaliteit van een zandkorrel, zou goed voor hem zijn als hij alles zo verkloot dat geen enkele club hem meer wil hebben.

Kan hij over een aantal jaar een krantenwijk nemen in Frankrijk.
Vind ik leuk
pietprecies +10380
maandag 19 november 2018 om 16:47
Een zandkorrel? Hmm, misschien Qatar dan?
Vind ik leuk
Boefje +385
maandag 19 november 2018 om 12:42
Wat zal Borussia Dortmund blij zijn dat ze hem verkocht hebben voor een goede prijs.
Vind ik leuk
RenW +3302
maandag 19 november 2018 om 13:02
Als, Als het waar zou zijn zou dit nooit zo naar buiten worden gebracht.
Dembele is ff aan de beurt in Spain.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +5944
maandag 19 november 2018 om 15:14
In Nederland lopen mensen rond die na 30 jaar daar wonen nog geen woord Nederlands spreken. Dan loopt dit nog wel los :)
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4372
maandag 19 november 2018 om 12:07
Laatste waarschuwing nr... 5 inmiddels?
Vind ik leuk
dhrwobo +40187
maandag 19 november 2018 om 12:16
Exact. Barca is blij als ze hem voor 80 miljoen verkocht krijgen komende winter/zomer. Bij Barca zal hij never nooit meer slagen denk ik. Niet als dit soort verhalen ontstaan.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 13:05
Denk je dat ze er nog 80miljoen voor krijgen? Vindt dat erg veel geld voor een enfant terrible. Het risico is natuurlijk erg groot, denk dat hij 50miljoen opleverd. Wellicht dat Chelsea 80miljoen wil betalen. Zij hebben wel ervaring met het weggooien van geld :D.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 12:07
Dossiernummer: 534
‘Dembele eet slecht’
Vind ik leuk
Smithsonian +41223
maandag 19 november 2018 om 12:07
Hier wil Liverpool dus 98 miljoen voor betalen?
Vind ik leuk
Dani82 +2773
maandag 19 november 2018 om 12:11
Ja, maar zoals je leest, hij eet niet veel, dus dat verdienen ze zo terug ;)
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 12:13
Moet je vooral naar Liverpool gaan, zit je nog meer te gamen als 't weer met bakken uit de hemel valt.
Vind ik leuk
wildlife +71
maandag 19 november 2018 om 12:13
Geen mentaliteit, niet zelfbewust en onverantwoordelijk m.a.w. zonder enige aanpassing stagneert zijn ontwikkeling ook. Als je dan ziet in wat voor omstandigheden veel van zijn landgenoten leven en waar zijn roots liggen zou ik juist bij hem enorm veel dankbaarheid verwachten.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 12:21
En dat claim jij allemaal op basis van een artikel op VP. Hoeveel onzin heb je hier inmiddels gelezen? Je snapt toch zelf ook wel dat dit allemaal uit de lucht gegrepen onzin is. Nooit is er inzage in de privelevens van voetballers. Prive zaken worden bij voetballers altijd binnenshuis gehouden, maar bij Dembele komt alles naar buiten? En mensen geloven het ook nog. Elke dag lees je hier weer een artikel over Dembele, dan weer een eetstoornis, huurachterstand, gameverslaving, taalgebrek, te laat komen.

Je denkt echt dat Barca deze jongen nog zou laten spelen als hij bovenstaande dingen allemaal geflikt had? Denk het niet.

Is het hier niemand opgevallen dat Dembele ondanks al deze beschuldigingen geen disciplinaire schorsing van Barca gehad heeft? Vreemd he.
Vind ik leuk
wildlife +71
maandag 19 november 2018 om 12:54
Dat claim ik niet, slechts een conclusie op basis van wat afgelopen dagen naar buiten is gebracht. Waar rook is is vuur. Nog geen claims gezien dat dit totale onzin is.

Wel een reactie van Barcelona waarin zij aangeven dat hij zich nog moet aanpassen, dat hij hulp krijgt van zijn medespelers, maar geen reactie waarin staat dat dit is allemaal complete onzin: "Er is geen probleem met Dembélé, deze situatie is normaal met een jonge speler" aldus Segura.

Mischien neemt Barcelona geen evidente afstand omdat Barcelona het wel prettig vindt dat de media druk zet op Dembele, zodat Dembele niet zo Dembiele doet. Of wilt Barcelona de schijn hoog houden, zodat hij toch zijn waarde behoudt. Ja, ik denk dat hij ondanks zijn fratsen alsnog zou spelen.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 13:01]
Vind ik leuk
Rectificatie +1195
maandag 19 november 2018 om 12:56
Hij deed precies hetzelfde bij dortmund hoor.....

Daarbij heeft hij geen eetstoornis, maar eet hij te ongezond. Hij kwam te laat door zijn game verslaving en huur achterstand heb ik nog nooit wat van gehoord, dus kan ik weinig over zeggen.

Zet dingen aub wel in een goeie context.
Vind ik leuk
RenW +3302
maandag 19 november 2018 om 13:05
Zijn landgenoten in Frankrijk bedoel je?
Vind ik leuk
wildlife +71
maandag 19 november 2018 om 13:11
Nee, zijn andere landgenoten, die in Afrika. Precies die omstandigheden die van Dembele een Fransman hebben gemaakt.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 12:13
De manier waarop hij van Dortmund naar Barcelona ging, had al een grote hint moeten zijn, zeker ook wat dat betreft geen medelijden met Barcelona.
Vind ik leuk
Bizzy +23299
maandag 19 november 2018 om 12:14
Vertoont geen overgewicht toch ?
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 12:20
Nee, maar als je te weinig voedingsstoffen binnen krijgt - door te weinig te eten of gewoon verkeerde dingen te eten - zullen prestaties daar ook onder leiden.
Vind ik leuk
yuuup +10410
maandag 19 november 2018 om 13:34
Hij draagt ook geen bril, maar wat heeft dat te maken met slecht eten???
Vind ik leuk
JD85 +651
maandag 19 november 2018 om 12:16
Gewoon salaris inhouden als hij te laat komt.
Voor elke dag dat hij te laat is een boete opleggen van 100.000 euro. Wedden dat hij voortaan op tijd is.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29047
maandag 19 november 2018 om 12:17
Snel verpatsen aan de Engelse clubs voor ze zich bedenken! Geen eer aan te behalen.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 12:20
Als een club 105 miljoen voor je neerlegt dan mag je toch wel 200% inzet verwachten
Dat gastje is gewoon nog niet volwassen
Hij speelt liever Fifa op zijn PlayStation dan echt voetbal in Camp Nou
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 14:49
En camp nou zit niet eens in fifa 19 dus zegt weer genoeg ;₩
Vind ik leuk
Wim59 +578
maandag 19 november 2018 om 12:27
Barca heeft veel te veel betaald voor dat verwende mannetje met kutkarakter.
Vind ik leuk
RenW +3302
maandag 19 november 2018 om 13:07
Dat baseer je op wat roddel artikelen?
Vind ik leuk
Wim59 +578
maandag 19 november 2018 om 13:09
Hoezo roddelberichten?
Vind ik leuk
RenW +3302
maandag 19 november 2018 om 13:26
Ja roddels, hoe kom je aan die volgens jou (waarheden)?
Ik heb die jongen nooit persoonlijk meegemaakt.
En jij ook niet, Dus waarom zeg je verwend en kutkarakter?
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 12:41
Verbaasd me dat nog zoveel clubs interesse in hem hebben. Ik bedoel hetzelfde deed hij ook toen Barcelona interesse toonde bij Dortmund.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 12:42
Deden ze dit in Den Haag maar is met mensen die hier willen werken en wonen. Leer eerst de taal maar is....
Vind ik leuk
berwi +497
maandag 19 november 2018 om 13:05
weg er mee
Vind ik leuk
Gu3rilla +15959
maandag 19 november 2018 om 14:03
Ik vindt dat mensen te snel oordelen over hem. Die jongen is opgegroeid met niks in een compleet andere cultuur waar dit gedrag normaal is. Nu gaat het allemaal te snel en te veel druk en gaat hij het nog meer doen. Barca moet hem meer helpen I.p.v dreigingen te geven.

Hij is niet van LA Masia waar dit er allemaal vanaf je 8ste in word gegoten. Hij kent dit allemaal niet.
Vind ik leuk
Sanders +4234
maandag 19 november 2018 om 17:53
Blijven mensen natuurlijk.
Vind ik leuk
jari11 +2359
maandag 19 november 2018 om 14:09
Heb het vorige keer ook al gezegd. Hij heeft geen mentaliteit. Toen was ik ineens zijn vader en moest ik me er niet mee bemoeien! Word nu toch wel bevestigd dat er iets niet goed zit in de mentaliteit..
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 14:18
Ze willen af van dembele dat blijkt wel (verlengde drama) krijgen we nog hoop Frenkie nieuws vandaag voetbalprimeur?
Vind ik leuk
Roodbergen +9597
maandag 19 november 2018 om 14:26
Gelukkig kostte hij maar 105 miljoen
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 14:41
game over?
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 15:05
VP heeft elleke dag wel een stukje over ene F de Jong èn over ene Dembele....pffff saai man
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 17:25
Wil niet eten mama, Mousa wil spelletje doen.
Vind ik leuk
soksa +1705
maandag 19 november 2018 om 18:15
Ach ja. Soms vergeten we nog wel eens dat mensen van 21 eigenlijk vaak nog kinderen zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws