Kluivert: 'Ik zei toen al dat Frenkie een fantastische speler kon worden'

    Kluivert: 'Ik zei toen al dat Frenkie een fantastische speler kon worden'

    Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 17:44ma 19-11-2018 om 17:44

    Clarence Seedorf en Patrick Kluivert genieten van de opmars van het Nederlands elftal. De bondscoaches van Kameroen zijn met name vol lof over Frenkie de Jong en Memphis Depay, de twee grote uitblinkers van het team van bondscoach Ronald Koeman. 

    Kluivert zag jaren geleden al het talent bij De Jong, vertelt hij voor de camera van de NOS"Ik heb Frenkie natuurlijk een paar jaar gevolgd bij Ajax toen mijn zoon Justin daar nog speelde. Zo'n twee, drie jaar geleden zei ik al dat hij een fantastische speler kon worden."

    "Hij neemt bij balbezit bijna altijd de goede beslissing. Ik vind het mooi om te zien dat het er nu ook uit komt."

    Seedorf is onder de indruk van Memphis. "Soms geven we jonge spelers te weinig vertrouwen. Bij Memphis was het een kwestie van tijd, een kwestie van de juiste coach en een kwestie van vertrouwen. Hij is zo'n speler waarvoor je naar het stadion gaat. Ik ben blij dat hij op de juiste plek terecht is gekomen."

    Poll

    Wat wordt de uitslag bij Duitsland-Oranje?

    (6319 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 19 november 2018 om 17:46
    Die linkse op de foto is echt Clarence Seedorf niet.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 17:48
    Je meent het.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 17:49
    VP gooit er gelijk een andere foto op.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 17:53
    Gekke wereld. Bij de NOS hebben ze de goede foto.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 17:56
    Zag het, tussen Verstappen en van Barneveld in.......Toch?
    Vind ik leuk
    Echt? +4120
    maandag 19 november 2018 om 17:49
    Die rechter ook niet.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 17:46
    Ik heb nog nooit een land zo erg een speler zien ophemelen dag na dag. Zelfs in Polen is Lewandowski nog nooit zo erg opgehemeld. HAha, tering
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 17:46]
    Vind ik leuk
    Echt? +4120
    maandag 19 november 2018 om 17:48
    Lewandowski🤔 Is dat die Pool van Bayern?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41967
    maandag 19 november 2018 om 17:49
    Dan volg jij weinig internationaal voetbal.
    Dit is niks vergeleken bij de Zuid Amerikaanse en Zuid Europese taferelen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 19:46
    Dit idd.
    Vind ik leuk
    CR.17 +278
    maandag 19 november 2018 om 17:49
    Geeft ook maar aan hoe diep we de laatste jaren zijn gezonken.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 17:49
    Dat komt omdat die nog niet 1 tiende van het talent dat Frenkie heeft bezit. ;)
    Vind ik leuk
    Garrie +3781
    maandag 19 november 2018 om 18:17
    Dit is of wordt op zijn minst de beste middenvelder van de wereld. Het ophemelen is dus compleet terecht en Frenkie zal nooit naast zijn schoenen gaan lopen, dus in dit geval ook nog ongevaarlijk.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6274
    maandag 19 november 2018 om 18:23
    Eigen land, volg je de buitenlandse media niet?
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 18:34
    In hoeveel landen ben jij geweest dan, spreek en leest je alle talen knap.
    Vind ik leuk
    Sunil010 +247
    maandag 19 november 2018 om 19:00
    Zo goed is Lewandowski ook weer niet, leuke voetballer meer niet.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 19:25
    Boniek vast wel.
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    maandag 19 november 2018 om 19:31
    polensky

    ja maar onze frenkie is wel niet de eerste de beste,hij is een bijzondere speler en mens, in alle opzichten
    frenkie daar kun je echt van gaan houden.
    Vind ik leuk
    Lampenpit +997
    maandag 19 november 2018 om 19:38
    Het verbaasd me nog dat Piet de Visser dit niet gezegd heeft.
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    donderdag 22 november 2018 om 13:12
    Lewandowsky, die mag als voetballer nog niet bij Frenkie naast staan bij het plassen. Jij met het ophemelen,Frenkie wordt zoveel genoemd om dat hij terecht de speler is die nu Nederland aan het voetballen krijgt
    Als je dat niet erkent en ook ziet dan hapert iets aan je voetbal kennis.
    ere wie ere toekomt. en niets anders.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 17:47
    Come on Nederland!
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 17:47]
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 17:49
    Ik zeg er niets meer over
    Vind ik leuk
    Gerro +7484
    maandag 19 november 2018 om 17:49
    Tja dat zeiden ze van kluivertje ook maar die maakte een verkeerde keuze waardoor ie zijn plekkie voorlopig kwijt is
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8673
    maandag 19 november 2018 om 18:10
    Tja, je moet ook nooit, maar dan ook nooit tegen de ajax maffia bij de knvb ingaan.

    Want je wordt gestraft!
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +4014
    maandag 19 november 2018 om 17:50
    Heeft Kluivert toen een wedje gelegd? :)
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 19:47
    ‘I told you so’ zal Patje wel weer hebben gezegd.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 17:56
    Hup holland hup

    Zo veegt de leeuw zijn kont af en smeert t uit
    Vind ik leuk
    M1GST4R40 +21
    maandag 19 november 2018 om 18:01
    Ik ben kritisch op Frenkie. Hij doet wat er verwacht mag worden van een middenvelder. Maar vooral van een voetballer. Hard rennen, tegen een bal aan schoppen, een beuk uitdelen of blijven staan als er iemand aan je hangt... mag ik verwachten dat een professionele voetballer in het veld goede keuzes maakt?

    Vanavond kijk ik nog kritischer naar Frenkie.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4224
    maandag 19 november 2018 om 18:11
    😳
    Vind ik leuk
    M1GST4R40 +21
    maandag 19 november 2018 om 18:17
    ?

    Ik ben niet zo van het ophemelen. Laat die gozer nou echt het helemaal laten zien. Ik zie ook wedstrijden zoals tegen Benfica uit, waar ook hij aan het ploeteren was.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4224
    maandag 19 november 2018 om 18:22
    Als jij niet ziet dat deze jongen ieta extras heeft dan houdt t op. Daar hoef je niet kritisch voor te kijken hoor!
    Het lijkt simpel wat hij doet. Masr bijna elke bal gaat voorwaarts. Waardoor je aan voetballen komt. Ook verliest hij zelden de bal en de manier waarop hij de bal beroerd is fenomenaal!

    De hele top zit terecht achter hem aan. Guardiola heeft hem als topprioriteit benoemt.

    En dan zeg jij dat hij alleen maar doet wat een middenvelder hoort te doen?

    Tsja, dat kan ik dan niet heel serieus nemen!
    Vind ik leuk
    M1GST4R40 +21
    maandag 19 november 2018 om 18:55
    In dat zelfde artikel van Guardiola staan er 2 of 3 andere namen.

    Vele mensen praten na en kijken niet.

    Voorlopig zie ik niet meer dan Hedwiges Maduro die na zijn eerste wedstrijd in Oranje al met de grote der aarde vergeleken werd.

    Tegen Frankrijk had hij wat briljante momenten, maar ik zag veel ballen breed en terug.

    Dus... voeten terug op aarde..en laat hem het nog maar een paar wedstrijden laten zien. Dan sluit ik ook aan in de polonaise voor Frenkie
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 20:31]
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4224
    maandag 19 november 2018 om 19:00
    Nogmaals,

    Als jij niet meer hebt gezien van frenkie dan toendertijd met maduro dan houdt deze discussie snel op. Tuurlijk speelt hij af en toe breed en terug. Maar NOOIT als er ern mogeljkheid is om vooruit te spelen!
    Ik durf het wel aan om te zeggen dat er het 1 en ander mis is met jou voetbalinzicht
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 19:51
    Je hebt de verkeerde sport gekozen. Zelfs Stevie Wonder zou inzien dat Frenkie een Cruijffiaanse jongen is, een voetballer die al vér op voorhand (als hij de bal nog niet heeft) de keuze weet te maken (de verdomd goede keuze vaak) wat hij gaat doen als hij eenmaal de bal heeft. Frenkie heeft de gave om het voetbal er simpel te laten uitzien. Dat is het moeilijkste wat er is. Frenkie neemt ballen niet aan, maar hij toucheert ze op een dusdanige manier dat je het nauwelijks waarneemt. Alleen een lange stilte past voor deze géniale voetballer.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 19:52]
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    zaterdag 24 november 2018 om 18:02
    Soolike 1208
    Wat ben je me nu aan het wijs maken,dat had ook met wat minder woorden gekund.
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    maandag 19 november 2018 om 19:33
    doe dat
    Vind ik leuk
    DEWEE +2535
    maandag 19 november 2018 om 18:05
    Ik zag het 25 jaar geleden al aan zijn ouders dat Frenkie een fantastische voetballer zou worden.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 18:07
    Toen speelde hij bij Willem 2
    Droeftoeter van een kluivert
    Vind ik leuk
    frankje +45
    maandag 19 november 2018 om 18:18
    Inderdaad
    Vind ik leuk
    torinofc +514
    maandag 19 november 2018 om 18:08
    Goed zo Patje, laat iedereen ff weten dat wat iedereen zag jij ook al zag
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 19:52
    Hehe.
    Vind ik leuk
    Strijp +13990
    maandag 19 november 2018 om 18:11
    We kunnen niets zeggen over het inzicht van Seedorf & Kluivert, geweldige carieres gehad, maar ik word een beetje moe van dat “ik zei het, en “ik zag het toen al”.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 18:12]
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 19:53
    Idd. Alsof hij probeert zijn onzekerheid weg te poetsen. Get real Patje met je gelijk proberen te halen.
    Vind ik leuk
    frankje +45
    maandag 19 november 2018 om 18:17
    Kluivert spreekt alsof Frenkie al jaren bij Ajax voetbalde,maar drie jaar terug voetbalde hij nog gewoon in Tilburg.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 18:26
    Deel 18 van” ik wist het en ik zei het toch”
    Vind ik leuk
    Blindsy +14024
    maandag 19 november 2018 om 18:27
    Knap hoor, Patje. 4 Jaar geleden door Ajax overgenomen als een van de allergrootste, misschien wel grootste talent van Nederland.. en eenmaal spelend in Jong Ajax, zag jij dat het een grote kon worden. Dat had Vincent Bijloo ook kunnen zeggen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 19:54
    Dit idd. Patje, schei uit hoor met je ‘i told you so’ gedrag. Die Patje heeft aandacht nodig.
    Vind ik leuk
    Blindsy +14024
    maandag 19 november 2018 om 21:45
    Hij gaat maar in Italië vertellen hoe goed zn zoon is, en dat hij dat al jaren wist... 😉
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:06
    Echt he. Waarna de Italiaantjes, uiteraard niet onder de indruk van Patje Peër, in hilarisch gebrul uitlachen en het lachen tot de uiteinden der wereld hoorbaar is.
    Vind ik leuk
    Blindsy +14024
    dinsdag 20 november 2018 om 08:06
    Hij was zelf overigens een topper, hoor. Ik kan alleen slecht tegen die open deuren-intrappers. Zeg maar Aad en al die analisten die zonodig wat moeten melden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 21:07
    Oh zeker. Ik was heelgroot supporter van hem. Zijn touches in en overzicht waren absurdistisch goed. Maar praten moet hij maar niet meer doen.
    Idd, ik kan daar ook slecht tegen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 21:08]
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 18:29
    Ik vind Memphis vaak heeeel irritant, elke keer weer een hakje, panna het kan nooit een wedstrijd zonder..

    Ik krijg dan snel het gevoel alsof hij zichzelf wat overschat, Messi en Ronaldo zie ik dit bijna nooit doen, alleen als het functioneel is..
    Waarschijnlijk kunnen ze dit beide 2x zo goed als een Memphis, maar dat is nou net het grote verschil.

    Zelf inzicht!
    Vind ik leuk
    10Wijnaldum +1019
    maandag 19 november 2018 om 18:30
    Frenkie wel. Jij hebt de foute keuze gemaakt. Had nog minimaal twee jaar het ajax shirt dat je steeds kuste moeten dragen. Nu ga je Bazoer, Riedewahl enz achterna. Maar ja het grote geld. De overeenkomst tussen kluivert en het grote geld is nu dat het allebei op de bank terecht is gekomen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 18:30]
    Vind ik leuk
    Pec010 +2192
    maandag 19 november 2018 om 19:16
    Het is de papa van Kluivert. Ene Patrick Kluivert...
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    donderdag 22 november 2018 om 13:21
    10Wijnaldum
    Frenkie heeft niets maar ook niets met geld. Dat moet je goed begrijpen
    Hang die spreuk maar in de Keuken en bekijk hem elke dag,je zult er plezier aan krijgen
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 24 november 2018 om 17:56]
    Vind ik leuk
    10Wijnaldum +1019
    vrijdag 23 november 2018 om 10:38
    Begrijpend lezen? Ik zeg dat Kluivert te vroeg voor het grote geld heeft gekozen. En natuurlijk heeft ook Frenkie wat met geld, alleen stippelt Frenkie zijn carrière zorgvuldiger uit.
    Vind ik leuk
    Andre As +3303
    maandag 19 november 2018 om 18:35
    Seedorf en Kluivert, de succesvolle technische staf van Kameroen.

    Na hun eigen voetbalcarrière niets laten zien. overigens wel een mooie carrière.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 18:38
    2 jaar geleden speelde hij bij willem2
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2289
    maandag 19 november 2018 om 18:48
    Patrick Kluivert kijkt ook ff een koe in de kont. Man man man zo kan ik het ook.
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    zaterdag 24 november 2018 om 17:59
    Koekie 1970
    een koe in de kont kijken, ik denk dat je daar niet te kort bij moet staan.
    Dat kan verkeerd aflopen Koekie 1970
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 24 november 2018 om 18:04]
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2289
    zaterdag 24 november 2018 om 18:20
    Ervaring mee Pieter14. Sta er regelmatig achter hoor (Veearts)
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1784
    maandag 19 november 2018 om 18:54
    Wat heeft kluivert gesnoven?
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 19:55
    480 jointjes.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2289
    zaterdag 24 november 2018 om 18:21
    Ga jij lekker jointjes snuiven ik rook ze wel!
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    vrijdag 23 november 2018 om 19:40
    Niets
    Vind ik leuk
    nironi +50
    maandag 19 november 2018 om 19:04
    kijk Frenkie juichen,omdat Depay heeft gescoord.Mooi hoe Frenkie kijkt.Ook het kapsel van Frenkie is mooi,De lach van Frenkie verraadt zijn klasse.Ook mag Frenkie in de pikorde het eerste meejuichen.Frenkie is de man waar alles om draait.Frenkie onthoudt die naam.een van de beste aller tijden.Frenkie
    Vind ik leuk
    HupHolland +2846
    maandag 19 november 2018 om 19:07
    Seedrof heeft natuurlijk gelijk. Hoe dom kon Man u zijn om niet in Depay te vertrouwen. Het is niet voor niks dat Man U gewoon een sub-topper is.
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    donderdag 22 november 2018 om 13:14
    Frenkie ik ga elke topic nog meer van je houden,het kent geen grenzen meer.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws