'Willem II en RKC volgen Frenkie-ontwikkelingen op de voet: 4,8 en 2,8 miljoen'

    'Willem II en RKC volgen Frenkie-ontwikkelingen op de voet: 4,8 en 2,8 miljoen'

    Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 06:53di 20-11-2018 om 06:53

    Willem II en RKC Waalwijk wachten de ontwikkelingen rondom Frenkie de Jong vol spanning af, schrijft het Brabants Dagblad dinsdagochtend. De controleur van Ajax wordt nadrukkelijk begeerd door clubs als FC Barcelona en Manchester City en de twee Brabantse clubs kunnen flink meeprofiteren.

    De Jong trad in 2012 toe tot de gezamenlijke jeugdopleiding van Willem II en RKC, maakte in het voorjaar van 2015 zijn debuut voor de Tricolores en verhuisde daarna naar Ajax. Bij die transfer werd afgesproken dat Willem II bij een eventuele doorverkoop recht heeft op tien procent van de transfersom. De Tilburgers zouden op hun beurt weer veertig procent van dat bedrag aan RKC af moeten staan.

    De Britse boulevardkrant The Mirror bracht afgelopen zondag het nieuws dat Manchester City een bod van 68 miljoen euro gaat neerleggen bij Amsterdam. Mocht Ajax daadwerkelijk akkoord gaan met dit bedrag, dan zouden de Amsterdammers ongeveer 6,5 miljoen aan Willem II moeten overmaken, rekent het BD uit. Bovendien krijgen beide Brabantse clubs een opleidingsvergoeding: twee derde voor Willem II en één derde voor RKC. Willem II houdt dan bijna 4,8 miljoen over en RKC ontvangt dan 2,8 miljoen, bijna de gehele jaarbegroting van de Waalwijkers.

    Poll

    Waar speelt Frenkie de Jong volgend jaar?

    (7503 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 20 november 2018 om 06:57
    Haha, een jaar in de eredivisie en dan is het op en mooi weer terug!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 07:03
    Dat bedrag zou voor jullie niet genoeg zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 07:44
    Dus frenkie heeft in Brabant leren voetballen
    Vind ik leuk
    Kevindo +1563
    dinsdag 20 november 2018 om 09:44
    Ik snap zo’n opmerking niet, dat je daar zo lollig om doet. Zorg eerst maar eens dat je zelf de Eredivisie maar weer weet te halen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 09:44
    Zo zal het niet lopen maar vind er wel het volgende van (maar wie ben ik!)

    Hoop dat we nu allemaal weer realistisch zijn! Iedereen minimaal 10% minder waard na gisteren, geluk hoort bij het voetbal en dat hadden we gisteren! (Respect voor van Dijk dat hij de scheids even een hart onder de riem stak vlak na het eind signaal, top aanvoerder los van het doelpunt)
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +454
    dinsdag 20 november 2018 om 10:00
    Ik vind hetniet zo waanzinnig veel over de individuele waarde van de spelers zeggen. Het was niet goed maar die Duitsers deden het op z'n Portugees. Bij elke counter trokken ze de speler aan de bal zowat ondersteboven en zodra Depay aan de bal was werden z'n benen onder z'n lijf vandaan geschopt. Daarnaast speelde same en Werner een hele goeie pot en gingen de schoten op doel er ook direct in. Er was ook meer sprake van een team wat niet goed opgewassen was tegen de manier van spelen van de Duitsers. Ook dat zegt weinig over de individuele kwaliteit. Je kunt hoogstens zeggen dat 4 man tegelijk passeren voor frenkie toch net te gortig is. Denk dat er heel weinig zijn die dat wel kunnen
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13190
    dinsdag 20 november 2018 om 06:58
    Lekker zeg voor die clubs..
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 07:01
    Ik geloof hier geen snars van.
    Mss gaat de Jong verkocht worden voor 40mio.

    Op dit moment schat ik de Jong 0 euro.
    Laat het officiële bod van Ajax maar komen.
    Vind ik leuk
    Korm +37552
    dinsdag 20 november 2018 om 08:20
    ???
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19146
    dinsdag 20 november 2018 om 07:03
    Volgens mij is 10% van 68 miljoen 6,8 miljoen..
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 07:17
    Misschien even verder kijken dan je neus lang is? In het artikel (stel dát je het helemaal leest) staat een link naar het BD, die het berekend hebben. Daarin wordt dus ook de solidariteitsbijdrage genoemd, dat verklaart het verschil. Ik leg het maar even uit, maar als je het echt wilde weten, had je ook iets verder kunnen klikken. Minder "werk" dan deze reactie typen.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19146
    dinsdag 20 november 2018 om 07:22
    Natuurlijk heb ik het artikel helemaal gelezen, ik heb de link alleen niet bekeken. My bad, maar thanks voor de info.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 07:30
    Doorverkoop percentage blijft nog 10% dus 6,8. Die 'extra' vergoedingen lijken mij daaroverheen te komen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 07:03
    Mooie bedragen voor rkc en willemll.
    Vind ik leuk
    Echt? +3860
    dinsdag 20 november 2018 om 07:07
    Ajax is verandert in een handelshuis, geld wordt voornamelijk verdient met elders opgeleide spelers. In principe top voor de aandeelhouders maar als fan heb je te maken dat de spelers die nooit prijzen pakken omdat ze al weer weg zijn zodra ze lekker beginnen te draaien.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1774
    dinsdag 20 november 2018 om 09:14
    Ehmm volgens mij werkt het bij Ajax precies hetzelfde de afgelopen vier jaar? Knappe spelers gaan weg en we pakken geen prijzen? Lol
    Vind ik leuk
    pico323 +6504
    dinsdag 20 november 2018 om 09:14
    bij Feyenoord komt geen geld binnen,afhaken word dat voor hun. Terwijl ajax goede spelers kan terug kopen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 09:14]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 07:07
    Lekker bezig hoor die tilburgers/waalwijkers.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1777
    dinsdag 20 november 2018 om 07:13
    Na gisteren is zijn waarde, net als die van de ligt, flink gedaald. Voor blind krijg je er nu zelfs een euro bij.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 07:22
    Word jij nooit moe van jezelf?
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46534
    dinsdag 20 november 2018 om 07:28
    Ophemelen tot absurde hoogtes mag wel?
    Frenkie leverde gisteren de ballen in bij Duitsland. Niet prettig als je de bal in je laatste linie verspeeld.
    Maar dat mag niet gezegd worden natuurlijk...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 07:32
    Hier klinkt een kleine frustratie door...
    Na één mindere wedstrijd lekker je gelijk gaan halen man. Dapper, elke wedstrijd wachten om je gelijk te gaan halen. Is dat zielig!
    Kritiek mag altijd, doe het dan inhoudelijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 08:27
    Frenkie de Jong had een geslaagd passingspercentage van 94% dus leg me even uit hoe hij alles heeft ingeleverd? En van mij mag je alles zeggen over Frenkie de Jong, maar roep dan op zn minst dingen die kloppen.
    Vind ik leuk
    pico323 +6504
    dinsdag 20 november 2018 om 09:16
    Precie s Maarten ze zien wat ze willen zien. Maar ja het komt uit Eindhoven. Beetje dom zijn ze daar.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1774
    dinsdag 20 november 2018 om 09:16
    Eens, al was zijn spel wel risicoloos. Kan ook bijna niet anders met 3 man aan mandekking als je aan de bal bent. Alleen maar mooi, dan kan hij nog een paar stappen maken in de toekomst! Weerstand is het antwoord..daar leer je van!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 09:23]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 09:14
    Het was collectief onvoldoende.
    Duitsland zocht Frenki extra op. ( goede tactiek).
    MAAR dit houdt in dat anderen moeten opstaan. Frenkie is goed idd, maar kan niet alles in zijn 1 tje.. Blijft een teamsport!

    Je geeft ook te weinig credits aan Duitse team wat tactisch prima speelde na een snelle
    2-0 voorsprong.
    Ik snap ook niet de Ajax/PSV bashen doorgaat bij Nl s elftal.


    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46534
    dinsdag 20 november 2018 om 09:23
    Dit heeft dan ook niets met bashen te maken.
    Het was overall slappe hap.
    Ik bied gewoon een gezond tegenwicht na alle hosanna verhalen. We doen net alsof we na Frankrijk wereldkampioen zijn geworden. Bedragen voor Frenkie en De Ligt werden verdubbeld en meer van dat soort ongein.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:29
    Team is in opbouw met 19 , 20, 21 jarigen.
    ( Bergwijn De Jong De Ligt.)
    Tuurlijk is dit elftal grillig in prestaties. Laten we aub blij zijn met de progressie het afgelopen half jaar. Tuurlijk kan en moet het beter dan gisteren. Daarbij vond ik vrijdag en maandag spelen tekort rust

    Laat je niet gek maken door VP of andere media. Je hoeft de bedragen toch niet te betalen? Des te meer een club bekeken wordt ( ben je zelf debet aan) hoe meer ze zullen plaatsen. Ik heb voorkeur voor Ajax maar vind het ook teveel. Leve de socialmedia!
    Vind ik leuk
    yuuup +9862
    dinsdag 20 november 2018 om 09:24
    Haha lachwekkend weer. Frenkie leverde gisteren de ballen in bij Duitsland. De Jong had gisteren samen met De Ligt veruit het hoogste percentage geslaagde passing en lagen daarmee mijlenver voor op de rest. Kortom de rest verspeelde de bal nog veel vaker, maar dat zie je dan weer niet, wat eigenlijk een groot compliment is aan De Ligt en De Jong. Zelfs Wijnaldum met z'n ene balcontact deed het nog veel slechter. Hoe meer je de bal krijgt toegeschoven, omdat je teamgenoten het niet weten, hoe groter de kans dat je hem een keer verspeelt. Daar, ik heb het gezegd. De Jong is zo goed omdat hij risico neemt en lang wacht, waardoor anderen kunnen vrijkomen. Maar als de rest als zoutzakken blijven staan, loopt zelfs De Jong zich een keer vast.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46534
    dinsdag 20 november 2018 om 09:26
    De rest was ook niet veel beter hoor.
    Vind ik leuk
    Echt? +3860
    dinsdag 20 november 2018 om 11:05
    Hij leverde een paar keer de bal in voordat hij een pass verstuurde.... Dat zit niet bij dat percentage inbegrepen. Natuurlijk is het een hele goede voetballer, maar laten we nou niet doen alsof het de nieuwe Cruijff is.
    Vind ik leuk
    yuuup +9862
    dinsdag 20 november 2018 om 11:14
    En ook niet alsof hij de enige schuldige was gisteren. Als er voorin geen beweging is, loopt hij vaker vast. Dat zit gewoon in zijn spel. Hij wacht lang waardoor er ruimte ontstaat maar hij moet op een gegeven moment wel de bal kwijt kunnen. Daarom denk ik dat hij bij Barcelona zou kunnen passen in de toekomst. Die zijn altijd aanspeelbaar. Volgens mij komt hij dan juist tot zijn recht. Maar we gaan het vanzelf zien.
    Vind ik leuk
    Echt? +3860
    dinsdag 20 november 2018 om 11:15
    Denk dat hij naar City gaat...
    Vind ik leuk
    yuuup +9862
    dinsdag 20 november 2018 om 11:19
    Misschien wel. Alleen vraag ik me af of hij daar heel blijft.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 11:19]
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1774
    dinsdag 20 november 2018 om 16:36
    Die betalen te weinig..Overmars houdt van uitknijpen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 07:13
    Je moet de huid pas verkopen.....
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 08:54
    Rekenen rekenen en nog eens rekenen en dan komt Ajax dat ze hem hebben betrokken in een ruildeal ….en dan komen de tranen in Tilburg en Waalwijk ;-)

    Zoals Vorm destijds bij Swansea - Tottenham
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 09:48
    Vrij zeker dat er een clausule is om dat te voorkomen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 11:39
    Zou het wel grappig vinden...clubs aan de bedelstaf en zichzelf rijk rekenen en dat Ajax dan opeens komt dat er een ruildeal is en dat er een topper van Man City of Barca opeens opduikt bij de toekomst
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +310
    dinsdag 20 november 2018 om 12:00
    Ik weet niet waar je vandaan haalt dat WII aan de bedelstaf is? We zitten namelijk al een aantal jaartjes netjes in categorie 1. En als er een doorverkoop percentage afgesproken is lijkt het me vrij normaal dat we daar gewoon blij mee zijn. Bedelen is toch iets totaal anders, we hebben namelijk gewoon recht op dit geld. Jammer dat er weer op zo'n arrogante hoofdstad manier gereageerd moet worden. Je zou ook gewoon blij kunnen zijn dat we Frenkie opgeleid hebben voor jullie maar jij vindt vast dat dat bij Ajax is gebeurd natuurlijk...
    Vind ik leuk
    DeNeutrale +101
    dinsdag 20 november 2018 om 08:55
    Frenkie is wel goed in de eredivisie, maar op een hoger niveau zakt hij door het ijs. Cilissen krijgt 3 ballen op doel en 2 ervan wordt een doelpunt. Cilissen cijfer 2. Frenkie veel balverlies; de Duitsers hadden daardoor zomaar de 3 - 0 kunnen maken, dan was het over en uit. Frenkie cijfer 2 net als de Ligt, die 2 doelpunten had moeten voorkomen. Blind, Depay, de Roon een 6. Vilhena 6,5. Promes en Babel een 5. Van Dijk een 4, ondanks zijn doelpunt. Wijnaldum en Tête een 3. Koeman stelt Tête i.p.v. Dumfries op; Koeman een 5. Frenkie een geslaagd passingspercentage van 94%. Degene die dat heeft
    berekend, heeft niet opgelet tijdens de wiskunde lessen!
    Vind ik leuk
    yuuup +9862
    dinsdag 20 november 2018 om 09:40
    Fuck wat een gekleurde bril zeg! Eerste goal was perfect ingeschoten. Doe je niks aan als keeper. Tweede van richting veranderd is al helemaal niet de schuld van een keeper.
    Die percentages worden bijgehouden door grote bedrijven die niets anders doen. Die doen dat wel even beter dan jan lul die denkt dat hij het weet. De Jong heeft hooguit 3 keer balverlies geleden punt!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 10:10
    Aldus 'de neutrale' . En wie ben jij dan dat je de spelers van het NL-ELFTAL even de maat mag nemen?
    De nieuwe van Gaal?
    Niemand, maar dan ook niemand had verwacht dat het NL-ELFTAL 1e zou worden in deze poule. Een wereldprestatie als je bedenkt dat dit tegen de wereldkampioen en vice-Wereldkampioen behaald is.
    Dat het NL-ELFTAL gisteren minder goed speelde was duidelijk. Maar ze hebben zich als TEAM teruggeknokt in de wedstrijd.
    Als je, ondanks dat het totaal niet liep, toch een resultaat weet te halen tegen de Duitsers, heb je als TEAM stappen gemaakt.
    Drink je nu ff netjes je fles azijn verder leeg?
    Grafzerk😎
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:00
    ha ha ha ha!! beetje jaloers!
    Vind ik leuk
    52N6E +1067
    dinsdag 20 november 2018 om 09:01
    ....wordt een beetje Frenkie moe....
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 09:16
    Dan lees je dit onderwerp niet.
    Zo simpel is het!
    Vind ik leuk
    Humberto01 +523
    dinsdag 20 november 2018 om 09:05
    De geldwolven ze ruiken allemaal geld!😳
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +310
    dinsdag 20 november 2018 om 12:04
    Hebben recht op, das toch net iets anders.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 09:33
    Gisteren hebben we gezien dat zowel de Ligt en de Jong nog moeten rijpen. Mijn mening is nog 1 seizoen Ajax en dan het grote werk! Of, en dat is (heb ik al eerder aangegeven) mijn droom scenario eerst naar Spurs (ben ik al 35 jaar fan van) en dan na een seizoen of 2 zijn ze zeker klaar voor de top van de top! Maar dat is puur hoe ik erover denk dus het zal waarschijnlijk anders lopen omdat eerst het pad van geld gevolgd word meestal helaas?! (Ajax nog 1 seizoen of eerst beide 2 seizoenen Spurs aub)
    Vind ik leuk
    Talentscout +1360
    dinsdag 20 november 2018 om 10:02
    Ging hij pas op z'n 15e naar een BVO?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 11:58
    Ajax zou wel gek zijn als ze de jong gaan verkopen voor een habbekras van 68.000.000!! lekker houden dan hou je veel meer over als je 2x de cl ronden speelt
    Vind ik leuk
    wil +1151
    donderdag 22 november 2018 om 19:54
    Willem II wrijft zich al in de handen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws