Gifkikker van Oranje: Ik probeer gewoon m'n ding te doen

    Gifkikker van Oranje: "Ik probeer gewoon m'n ding te doen"

    Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 08:23di 20-11-2018 om 08:23

    Tonny Vilhena bracht tegen Duitsland het gif waar Oranje behoefte aan had. Dankzij de linkerpoot van de Feyenoorder kon Virgil van Dijk in de blessuretijd de 2-2 binnen schieten.

    Vilhena probeert iets extra's te brengen als hij van bondscoach Ronald Koeman in mag vallen. "In de wedstrijd merk je daar niet zoveel van. Ik probeer gewoon m'n ding te doen en m'n energie kwijt te raken", vertelt hij aan Voetbal Inside. "Dat is drukzetten en de juiste momenten kiezen. Ik denk dat het goed lukt en hoop dat ik het vasthoud."

    De late 2-2 maakte veel los bij Vilhena. "Als je weet dat je eerste wordt in de poule met 2-2..Er ging veel door m'n hoofd. Ik was blij, emotioneel, van alles. Ik zie het team strijden. Eerst maken we 2-1 door Quincy Promes, daarna de 2-2. Dan besef je toch dat iedereen blij is. De supporters, de trainers, iedereen. Dat is mooi om te zien."

    Plaats een reactie

    dinsdag 20 november 2018 om 08:25
    Niet slecht voor een postbode 😜.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 08:28
    Die viel gisteren wel prima in.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7611
    dinsdag 20 november 2018 om 09:55
    Hij mocht 10 minuten vol gaan. Daar is hij erg goed in. Aan 90 minuten heb je niets aan hem want dat houdt je nooit vol.
    Vind ik leuk
    yuuup +9908
    dinsdag 20 november 2018 om 12:11
    Een helft gaat hem ook wel lukken. Maar prima toch? Laat iedereen zo zijn waarde hebben. Ik vind het toch knap dat hij maar blijft groeien.
    Vind ik leuk
    Ropa +180
    dinsdag 20 november 2018 om 11:56
    Van mij mag dan elke wedstrijd zijn post op deze manier afleveren!
    Vind ik leuk
    AjaxRio81 +329
    dinsdag 20 november 2018 om 08:28
    Viel goed in. Goed om er in de breedte bij te hebben.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3429
    dinsdag 20 november 2018 om 09:14
    Precies dat
    Vind ik leuk
    ajaksiet +549
    dinsdag 20 november 2018 om 08:30
    Hij viel perfect in! Heeft iets in zijn spel van Davids, ik mag dat wel.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +5054
    dinsdag 20 november 2018 om 08:46
    Ja dat zou echt een prima rol zijn voor Vilhena. Lekker fel en stevig.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 08:46]
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1495
    dinsdag 20 november 2018 om 08:46
    Inderdaad, Continu jagen, dat maakt die Duitsers gek. Ze krijgen het idee geen seconde bedenktijd te hebben en gaan te gehaast spelen.
    Als het niet mooi kan, dan maar door te sleuren. En dat heeft oranje gisteren uitstekend gedaan.
    Vind ik leuk
    3Bier +10752
    dinsdag 20 november 2018 om 10:10
    Ik vind hem ook wel wat hebben. Hij moet zich schikken in een dienende rol. Lekker fel afjagen, agressief spelen, ballen afpakken en meteen weer afspelen. Als hij dat door heeft dan kan hij wel eens de Europese subtop halen.
    Bij Feyenoord wil hij nog wel eens het spel verdelen of de beslissende pass geven en loopt hij teveel met de bal. Ik vind hem ook in Oranje vaak beter spelen dan bij Feyenoord.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:45
    Omdat niemand anders bij feyenoord op t middenveld t lijkt te kunnen. Ayoub is dan een optie. Maarja. Gio weigert Clasie op de bank te zetten. Voor Oranje een prima speler voor op de bank, aangezien de Roon t ook aardig doet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 19:56
    Dat komt omdat ons middenveld creativiteit ontbeert. Een ziyech of in dit geval de jong naast hem en je kunt hem perfect gebruiken.
    Vind ik leuk
    3Bier +10752
    dinsdag 20 november 2018 om 20:22
    Dat denk ik ook. Een dienende rol past perfect bij hem
    Vind ik leuk
    PlaisirN +20
    dinsdag 20 november 2018 om 08:32
    Hij viel hartstikke goed in!
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41886
    dinsdag 20 november 2018 om 08:33
    Viel samen met Luuk natuurlijk heel goed in.
    Beide gaan geen basisspeler meer worden. Maar goed voor een Plan B.
    Vind ik leuk
    Obl93 +2544
    dinsdag 20 november 2018 om 08:40
    Zoals van Marwijk in 2010 zei: je moet als team meerdere wapens hebben, en juist dat zit wel goed met dit elftal.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10506
    dinsdag 20 november 2018 om 10:15
    Dat is wel heel diepzinnig van van Marwijk, daar is nog nooit iemand op gekomen.......wat een voetbal filosoof !
    Vind ik leuk
    Obl93 +2544
    dinsdag 20 november 2018 om 14:56
    Qua prestatie bij Nederland wel de beste coach van de laatste 36 jaar.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10506
    dinsdag 20 november 2018 om 18:55
    Hij heeft gewoon matig gepresteerd en de laatste jaren was het helemaal bar en boos, hij heeft een paar uitschieters gehad maar je kan ook stellen dat hij het wereld kampioenschap verspeeld heeft.
    Vind ik leuk
    Obl93 +2544
    woensdag 21 november 2018 om 18:46
    In welk opzicht heeft hij het wk verspeeld dan?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10506
    woensdag 21 november 2018 om 19:27
    Omdat hij het niet gewonnen heeft.
    Vind ik leuk
    Obl93 +2544
    woensdag 21 november 2018 om 20:06
    Lekker kort door de bocht... laat maar.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10506
    woensdag 21 november 2018 om 21:17
    Daar heb je gelijk in ;)
    Vind ik leuk
    ajaksiet +549
    dinsdag 20 november 2018 om 10:43
    Wat zei dezelfde van Marwijk in 2012?

    "Ik neem mijn schoonzoon weer mee, halen we zeker geen punten.."
    Vind ik leuk
    Stom +357
    dinsdag 20 november 2018 om 10:11
    Toch handige spelers. Soms zelfs voor de basis lijkt me. Ik heb vaak mijn vraagtekens geplaatst bij Vilhena. Vond zijn handelingssnelheid bijvoorbeeld te laag. Maar zie nu zijn waarde. Bij open spel dat op-en-neer gaat past Wijnaldum beter, maar bij een vechtwedstrijd heb je meer aan Vilhena. Geweldig dat Wijnaldum loopacties maakt, opduikt in de 16-meter, etc. maar Vilhena kan wat extra brengen als je de slag om het middenveld zelf moet winnen door veel 1-op-1 duels aan te gaan! Houden dus, net als Luuk nuttig voor de breedte van de selectie!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:48
    Ja ook echt een vergelijking. Een nummer 10 van Liverpool met een verdedigende middenvelder van Feyenoord. Vergeet niet dat Wijnaldum t ook flink lastig heeft gehad in het Nederlands Elftal.
    Vind ik leuk
    Mcbc +120
    dinsdag 20 november 2018 om 08:50
    Edit VP : reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 09:25]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 08:57
    Geraporteerd.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 08:58]
    Vind ik leuk
    Mcbc +120
    dinsdag 20 november 2018 om 08:57
    Edit VP : reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 09:25]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 09:12
    Zielige reactie dit
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 09:29
    Onbeschofte reactie. En je stijlfouten verraden een leeftijd van rond de 8 jaar of bijzonder laag IQ.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9392
    dinsdag 20 november 2018 om 08:52
    Hij viel gisteren erg goed in. Dat is ook wel fijn, wat keuze op het middenveld. Straks Propper en Klaassen er ook nog bij. 👍🏻
    Vind ik leuk
    Strijp +13990
    dinsdag 20 november 2018 om 09:01
    Ik denk dat die jongens de generatie zijn die we moeten laten varen
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9392
    dinsdag 20 november 2018 om 09:09
    Waarom? Zijn nog redelijk jong en ze hebben specifieke kwaliteiten. Ik zou ze er zeker bij houden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 18:14
    Propper is wat ouder maar Klaassen is nog maar 25, die kan je er in 2022 nog wel bij hebben in de breedte. Klaassen komt voor het doel en met Depay heb je niet echt iemand die voor het doel komt.

    Daarom dat Nederland eigenlijk beter begon te spelen toen De Jong en Van Dijk voorin rondliepen.
    Vind ik leuk
    The Genius +3515
    dinsdag 20 november 2018 om 08:56
    toch vind ik dat vilenha vaak in de passlijn van frenkie ging staan waardoor het spel weer naar achter moest worden geplaatst
    Vind ik leuk
    Garinsha +4853
    dinsdag 20 november 2018 om 09:30
    Hoe verzin je dit... als je niets zinnigs te zeggen hebt typ dan niets.. in de passlijn.. rot toch op met je zogenaamde tactische gelul. Frenkie speelde voor dat villehna erin kwam al matig.. wanneer er druk op hem word gezet kan hij niets klaarmaken.
    Vind ik leuk
    cj_fey +4165
    dinsdag 20 november 2018 om 09:59
    Dat viel dus niet alleen mij op ;)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 10:00]
    Vind ik leuk
    The Genius +3515
    dinsdag 20 november 2018 om 10:56
    toch interessant dat je een mening van iemand anders afdoet met "rot toch op met je zogenaamde tactische gelul" ... erg sterk!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 10:59]
    Vind ik leuk
    Garinsha +4853
    dinsdag 20 november 2018 om 11:16
    Omdat het ook gelul is.. meer kan ik er niet van maken.. in de passlijn... hoe verzin je het.. alsof frenkie op een eilandje speelde. Complete Bullshit.
    Vind ik leuk
    The Genius +3515
    dinsdag 20 november 2018 om 11:36
    nog zo'n sterke reactie "het is gewoon zo"... ok, maar ga even de wedstrijd terugkijken dan zal je zien dat vooral aan de linker kant bij rond de middenlijn het 5/6 keer voorkomt dat vilhena verkeerd gepositioneerd staat. Door daar slecht vrij te lopen diskwalificeert hij zichzelf niet alleen maar ook de (in dit geval frenkie) andere speler die wel in die ruimte / de ruimte achter hem vrij staat.

    Vind ik leuk
    Strijp +13990
    dinsdag 20 november 2018 om 09:00
    Voor gif had die met Dumfries moeten starten.
    Vind ik leuk
    Just Nuts +283
    dinsdag 20 november 2018 om 09:10
    voor gif had je Singed erin moeten zetten (ff checken hoeveel er dit weten)
    Vind ik leuk
    AFCA_S +4
    dinsdag 20 november 2018 om 09:12
    “Stille motor, Gifkikker” way to go VP
    Vind ik leuk
    rexxo +2652
    dinsdag 20 november 2018 om 09:12
    In Oranje hoort het niet uit te maken bij welke club een speler speelt.
    Ze zijn mij allemaal lief, Oranje staat boven allen partijen / clubs.
    Wordt weer tijd voor een eind toernooi, lekker biertje erbij met een heel Nederland in Oranje uitgedost.
    Vind ik leuk
    Maan88 +4568
    dinsdag 20 november 2018 om 09:23
    Geen fan van vilhena en toch juichde ik toen Koeman hem inbracht. Precies dezelfde denkwijze als Koeman gehad denk ik. Vilhena kan voor dat beetje extra (feyenoordiaans) GIF zorgen. En dat deed ie voortreffelijk! Assist was een bekroning op zijn invalbeurt. Chapeau.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2138
    dinsdag 20 november 2018 om 09:28
    Gevalletje Dutiser die niet weet wie hij voor zich had en hem dus gezellig naar zijn linkerbeen liet gaan.
    Dan kan je dit soort voorzetten krijgen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 09:32
    daar wordt je als duitser niet blij van, de gelijkmaker mede door een tuinkabouter….
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 10:03
    Vilhena viel top in gisteren. Is volgens mij ook wel een speler die beter gaat spelen met betere spelers om hem heen.Was in de jeugd bij Oranje elftallen altijd de Man. Dat kan je toch niet zomaar kwijt zijn?
    Vind ik leuk
    YC93 +389
    dinsdag 20 november 2018 om 10:28
    Precies, Vilhena is een speler die eigenlijk zo snel mogelijk de bal weer moet inleveren. Bij Feyenoord zijn er weinig tot geen lopende mensen dus gaat hij zelf lopen met de bal, bij het Nederlands elftal heb je met een Depay en de Jong spelers die altijd in de bal komen en zichzelf aanspeelbaar maken, dan komt Vilhena ook in zijn kracht als balafpakker.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:12
    Inderdaad dan kan hij in z'n kracht spelen. Balveroveren, jagen en als hij de bal heeft inleveren,alhoewel hij best wel aardig kan ballen ook.
    Vind ik leuk
    FR1987 +1
    dinsdag 20 november 2018 om 10:33
    Ook goede spelers hebben goede spelers om zich heen nodig. Daarnaast draag je met zn allen een team met een paar ervaren spelers erbij moet dat zeker wel goed komen.

    Ik ben totaal geen fan van Babel maar ben blij dat hij erbij zit. Hij is toch een dragende spelers en belangrijk voor de onervaren gastjes.
    Vind ik leuk
    Leozao +5617
    dinsdag 20 november 2018 om 10:48
    Hoewel het een F'noorder is, ben ik wel een fan van hem. Zo'n type heb je altijd nodig. Het wordt voor hem tijd om ergens anders op een hoger niveau te ballen.
    Vind ik leuk
    Lady Sam +156
    dinsdag 20 november 2018 om 11:58
    Goed gedaan Tonny ,dit is de reden dat Ronald Koeman jou er bij wil hebben...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:30
    Prima in gevallen!!!! 👍👍
    Vind ik leuk
    Ray01 +87
    dinsdag 20 november 2018 om 12:49
    Vilhena heeft de potentie om een topspeler in Oranje te worden en evt de basisplek van Wijnaldum (op termijn) over te nemen.. Een mooie wedstrijd gisteren gespeeld! Vooral doorgaan met je ontwikkeling..!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 20:02
    Mwah zie hem dan eerder de positie van de roon bekleden. Of je moet frenkie doorschuiven naar de 10, maar dan loopt je opbouw vast. Vilhena moet passlijnen dichtlopen, duels winnen en loopacties maken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:06
    Held
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws