'Rakitic liet megadeal met PSG lopen en mag elke Barça-wedstrijd spelen'

    'Rakitic liet megadeal met PSG lopen en mag elke Barça-wedstrijd spelen'

    Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 21:39di 20-11-2018 om 21:39

    Ivan Rakitic heeft afgelopen zomer een opvallende deal gesloten met zijn trainer Ernesto Valverde, schrijft Diario Sport. De Kroaat werd afgelopen zomer nadrukkelijk gelinkt aan een monstertransfer naar Paris Saint-Germain, maar besloot uiteindelijk om toch in Camp Nou te blijven.

    PSG was volgens Sport bereid om liefst negentig miljoen euro neer te tellen voor de dertigjarige middenvelder en de directie van de regerend Spaans landskampioen overwoog om dit bod te accepteren. Rakitic zelf twijfelde ook of hij het grote geld achterna moest gaan, waarna Valverde ingreep. De trainer sloot een 'pact' met Rakitic en beloofde de Kroaat dat hij, mits fit, elke wedstrijd zou spelen.

    De middenvelder bleef bij de Catalanen en kwam dit seizoen inderdaad tijdens zeventien van de achttien wedstrijden in actie, voordat hij een hamstringblessure opliep. Alleen het Copa del Rey-duel met Cultural Leonesa mocht hij laten schieten. Vorig seizoen liet Valverde de Kroaat in 55 officiële wedstrijden in actie komen. 

    Plaats een reactie

    BarcAjax +9449
    dinsdag 20 november 2018 om 21:43
    Goed dat hij is gebleven. Echt een uitstekende middenvelder voor Barca.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 21:45
    Toch zou dit niet moeten kunnen !
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 22:38
    Tuurlijk wel, speelgarantie is voor een rasvoetballer het beste medicijn! Maar er staat ook bij : mits fit, daar zijn dan ook weer brede begrippen voor uitgevonden!
    Vind ik leuk
    Arbee +2289
    dinsdag 20 november 2018 om 22:51
    Juist niet. Speelgarantie hoor je af te dwingen met je prestaties op het veld. Niet als middel om je over te halen niet achter het PSG-geld aan te gaan. Op het moment dat Barcelona een speler heeft die beter is, moet Valverde die gewoon kunnen opstellen en niet gebonden zijn aan een of ander achterlijk pact.
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1221
    woensdag 21 november 2018 om 02:51
    Rakitic heeft dat inmiddels toch wel afgedwongen. Wie gaat hem vervangen dan ?
    Best slim gedaan van valverde hoor. Want ook zonder pact had rakitic al die wedstrijden gespeeld.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 07:04
    Nee je kan het niet maken de ene selectiespeler wel een basisgarantie te geven en de ander niet
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33089
    dinsdag 20 november 2018 om 21:46
    Aan de andere kant is 90 miljoen best veel voor een 30-jarige speler. Helemaal als je kijkt wat Barça tegenwoordig uitgeeft aan spelers hadden ze dat ook wel kunnen gebruiken voor iemand die iets langer meegaat. Of met een bizarre constructie zijn eigen contract voor 222 miljoen af kan kopen.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9449
    dinsdag 20 november 2018 om 21:48
    Dat wel, maar Barca loopt al niet geweldig dit seizoen ondanks de 1e plaats. Moet je nagaan als Rakitic ook nog vertrokken was. Achteraf dus toch goed geweest.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33089
    dinsdag 20 november 2018 om 21:54
    Dat is wel zo, maar aan de andere kant zijn Rakitic en Busquets 30, Messi, Suarez en Vidal 31 en Alba 29. Dan moet je toch op den duur aan vervanging gaan denken en ik weet niet hoeveel Barça nog uit kan geven, maar niet genoeg om die spelers allemaal voor dezelfde kwaliteit te vervangen volgens mij.
    Dus dan lijk 90 miljoen voor een 30-jarige mij een leuke bod.
    Kijk naar Milan, die hadden het verjongen ook niet helemaal goed ingeschat en die club is finaal in elkaar gestort. Al was het daar nog veel erger.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9449
    dinsdag 20 november 2018 om 21:56
    Arthur is jong, Alena en Puig komen eraan en ze willen Frenkie graag hebben. Een middenvelder met wat meer ervaring erbij is dan wel lekker.

    Ik snap je punt overigens wel hoor, maar ik ben blij dat hij er nog is.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33089
    dinsdag 20 november 2018 om 22:00
    Ik snap jouw punt ook hoor, alleen degene die over de transfers gaat overwoog het ook.
    Al wil ik niet zeggen dat die er verstand van heeft, want zo goed doen ze het niet met transfers.
    Vind ik leuk
    Arbee +2289
    dinsdag 20 november 2018 om 23:05
    Laat Barcelona dan eerst maar eens gaan voor een trainer die de jeugd de kans geeft. Zowel Valverde als Enrique voor hem laten jeugdspelers alleen maar opdraven in de voorbereiding en tegen de amateurs in de Copa. Zolang dat niet veranderd, heb je niks aan Alena en Puig. Net zoals Samper en Denis Suarez geremd zijn in hun ontwikkeling door de trainers, en dat Grimaldo zijn heil elders besloot te beproeven.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2784
    woensdag 21 november 2018 om 10:43
    Met jeugdspelers blijf je geen absolute topclub. Een zwaluw maakt nog geen zomer. Dat ze een goede generatie jeugdspelers hebben voorgebracht wilt nog niet zeggen dat ze dat elke keer kunnen flikken. De laatste jeugdexperimenten zijn veel en veel te ligt bevonden.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2784
    dinsdag 20 november 2018 om 22:01
    Barca heeft alleen niet de drang om zijn spelers met winst te verkopen. 90 miljoen leuk maar wel een vaste kracht die vertrekt die nog zeker 2 jaar mee kan. Goed dat hij is gebleven.

    Het leven in Barcelona lijkt me ook fijner dan in Parijs.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33089
    dinsdag 20 november 2018 om 22:02
    Die drang zou misschien wel goed voor ze zijn. City en PSG hebben meer geld.

    Zo erg is Parijs niet volgens mij.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2784
    woensdag 21 november 2018 om 10:38
    Wat levert het ze op?

    90 miljoen waarvan ten minste 30% afgaat en nog wat andere belastingen. Dan moeten ze nog een andere speler terughalen (kosten minimaal 50 miljoen + tijd, geld en energie) die speler moet nog wennen, zijn plek vinden in de stad en het team etc.

    Met andere woorden: Laat hem maar gewoon nog 2 jaar blijven, daar heb je als topclub veel meer aan. Geld is tegenwoordig niet meer het probleem, een goede speler vinden wel.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33089
    woensdag 21 november 2018 om 11:59
    Volgens mij heeft barca eerder te weinig dan teveel geld om te concurreren
    Vind ik leuk
    popiejopie +2784
    woensdag 21 november 2018 om 16:10
    Ja en dan zou je één van je basisspelers verkopen om vervolgens weer een andere speler aan te moeten trekken want Barca is een absolute topclub en kan dat gat onmogelijk opvullen met jeugdspelers.

    Daarbij vind ik die drang om spelers te verkopen met winst juist heel het voetbal kapot maken. Spelers worden daardoor op vroege leeftijd weggehaald uit o.a. onze competitie.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33089
    woensdag 21 november 2018 om 16:18
    Nou zo goed gaat dat jeugdspelers niet.

    Oke. Dat kan.
    Vind ik leuk
    power +6118
    dinsdag 20 november 2018 om 21:48
    Mee eens, hij verdient volgens mij minder dan Dembele presteert beter dan hem..
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 21:54]
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6540
    dinsdag 20 november 2018 om 22:14
    Maar dembele is beter op de playstation
    Vind ik leuk
    power +6118
    dinsdag 20 november 2018 om 22:19
    Niet alleen dat,,, ook bij te laat komen
    Vind ik leuk
    SvL +355
    dinsdag 20 november 2018 om 22:27
    Dat zeker maar gezien zijn leeftijd het bod zeker geaccepteerd. Met dat geld kun je concurreren tegen de andere ploegen voor Frenkie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 23:09
    Dat zou wel rap afgelopen zijn als frenkie komt
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 21:43
    Mooi toch
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 21:44
    Je moet er wat voor over hebben toch .
    Vind ik leuk
    babbel1908 +244
    dinsdag 20 november 2018 om 21:48
    Niet heel gek toch om je beste spelers op te stellen als ze fit zijn? En Rakitic heeft gewoon het geluk dat zijn lichaam het aan kan. Heeft vorig seizoen volgens mij de meeste wedstrijden van Europa gespeeld. Dus hij is behoorlijk fit.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1307
    dinsdag 20 november 2018 om 21:51
    Slim van Valverde.
    Denk dat rakitic zo ongeveer als eerste op het formulier staat.
    Dus die belofte was nie moeilijk.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34251
    dinsdag 20 november 2018 om 22:09
    Ook al sluit je geen deal met hem moet je hem opstellen.

    Prima speler.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 22:29
    Geweldige speler en we moeten blij zijn dat die niet is verkocht. Wat een enorme werktempo heeft hij toch en hij lijkt me ook echt de ideale middenvelder voor achter Messi. Het is zwaar, maar hij is iemand die dat wel aankan
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws