BILD: Bayern-iconen botsen, Hoeness ontzegt oud-collega toegang tot eretribune

    BILD: Bayern-iconen botsen, Hoeness ontzegt oud-collega toegang tot eretribune

    Gepubliceerd: maandag 26 november 2018 om 22:55ma 26-11-2018 om 22:55

    Bayern München-iconen Uli Hoeness en Paul Breitner (foto) zijn met elkaar in conflict gekomen, meldt BILD maandagavond. Manager Hoeness heeft zijn oude ploeggenoot, actief als adviseur en scout, in Beieren, naar verluidt de toegang tot de eretribune van de Allianz Arena ontzegd.

    De beruchte persconferentie in oktober waarin Hoeness, technisch directeur Hasan Salihamidzic en voorzitter Karl-Heinz Rummenigge de oorlog aan de media verklaarden, heeft volgens BILD de kiem voor het conflict gelegd. Breitner bekritiseerde het optreden van zijn ex-ploeggenoot en deze kritiek is bij Hoeness kennelijk in het verkeerde keelgat geschoten.

    Financieel directeur Jan-Christian Dreesen zou de opdracht hebben gekregen om Breitner te bellen en de boodschap over te dragen. Het incident komt op een opmerkelijk moment. Eerder op de dag opperde de Duitse tak van Eurosport nog dat Breitner een mogelijke tegenkandidaat voor Hoeness kon zijn voor de presidentsverkiezingen in november 2019.

    Plaats een reactie

    Niels92 +30205
    maandag 26 november 2018 om 22:58
    Off topic!

    Ook ruzie in Athene, er zijn rellen uitgebroken! Het is beschamend maar het blijkt dat ze het supportershome van de Grieken hebben aangevallen, waar gaat het heen met dat tuig! :(
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27373
    maandag 26 november 2018 om 23:00
    Wie is ZE, Niels? Grieken zelf?
    Vind ik leuk
    Niels92 +30205
    maandag 26 november 2018 om 23:02
    Ajacieden werden aangevallen door Grieken in de stad en later hebben ze het supportershome aangevallen van AEK, blijkt dat Ajacieden samen met supporters van Panathinaikos dat supportershome hebben aangevallen!
    Vind ik leuk
    maandag 26 november 2018 om 23:06
    Dat zijn dus de redenen waarom ik nooit naar een Europese uitwedstrijd zal gaan, dat gespuis vergalt het toch altijd weer.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27373
    maandag 26 november 2018 om 23:12
    Dank voor de update. Wat een ellende. De naam van Ajax door het slijk gehaald door wederom een kleine groep. De goedwillende supporters moeten vanaf nu goed oppassen en over hun schouders kijken voor rancuneus AEK tuig. Zo jammer dat dit er ook schijnt bij te horen. Niks voetbalfeest.
    Vind ik leuk
    maandag 26 november 2018 om 23:15
    Ik keur het verre van goed , maar het begint natuurlijk met de aanval van de Grieken
    Wel jammer dit want Ajax heeft een voorwaardelijke straf van de UEFA .
    Dus het zou zomaar kunnen zijn dat er geen Ajax supporters aanwezig mogen zijn bij het uitduel in de volgende ronde .
    Vind ik leuk
    4everfcu +3514
    dinsdag 27 november 2018 om 07:47
    ajax viel aan bedoel je samen met nog twee clubs blijkbaar durven hooligans niet meer alleen
    Vind ik leuk
    Vak 129 +630
    dinsdag 27 november 2018 om 14:17
    Je kunt zoals Utrecht ook gewoon wegrennen in je eigen stad. Is beter.
    Vind ik leuk
    Niels92 +30205
    maandag 26 november 2018 om 23:03
    http://www.soccernews.nl/news/517859/ajaxhooligans-zorgen-voor-grote-problemen-in-athene
    Vind ik leuk
    Laliga +2225
    maandag 26 november 2018 om 23:08
    In nederland heel snel straffen naar engelse maatstaven in gaan voeren. Opsporen en direct een stadion verbod voor het leven in alle nederlandse stadions en op wedstrijddagen kilometers van het stadion verwijdert blijven.
    Vind ik leuk
    Gerro +7232
    maandag 26 november 2018 om 23:15
    Erg triest en slechte reklame voor Ajax maar je kon er op wachten de geruchten vooraf voorspelde al niet veel goeds. Precies de reden waarom ik die wedstrijd heb laten schieten en met mij nog de nodige supporters. In München was er geen vuiltje aan de lucht en in Lissabon was er voor de wedstrijd ook niets aan de hand tot dat de ME daar provocerend begon te doen.
    Door dit geouwehoer lopen de goeie supporters mogelijk de eerst volgende Europese uit wedstrijd mis gelet op de.recente straf die Ajax kreeg opgelegd.
    Vind ik leuk
    maandag 26 november 2018 om 23:57
    Dat denk ik niet hoe erg het ook is wat er is gebeurt vanavond, maar volgens mij kan de UEFA hier geen straf op uitdelen omdat het niet in het stadion is gebeurt, en ook niet op de wedstrijddag zelf..
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4683
    maandag 26 november 2018 om 23:40
    dat krijg je, middeleeuwse taferelen, veel " fans " denken dat ze een leger zijn en volledig in hun recht staan. als je die gasten niet bij de clubs weg haalt dan kost je dat na verloop van tijd de club. debielen zijn het.verplicht steriliseren zodat ze zich niet meer kunnen voortplanten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 26 november 2018 om 23:40]
    Vind ik leuk
    dinsdag 27 november 2018 om 07:01
    Ben ik nu gek of ging dit over Bayern en niet over ajax en aek?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 27 november 2018 om 07:26]
    Vind ik leuk
    Vak 129 +630
    dinsdag 27 november 2018 om 08:54
    Vervelende bijwerkingen van het haantjes gedrag is dat wij nu constant goed moeten opletten. Je reist naar Athene voor Ajax, en moeten nu constant achterom kijken of er geen wraakzuchtige Grieken in je nek hijgen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27373
    maandag 26 november 2018 om 22:59
    Het gaat lekker daar in Munchen. Binnen alle geledingen is het hommeles. FC Hollywood doet zijn naam weer eer aan.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +2187
    maandag 26 november 2018 om 23:12
    Die Hoeneß is zo'n ontzettend verschrikkelijk stuk vreten, niet normaal. Wat die allemaal op z'n kerfstok heeft... een 'normaal' mens zou allang in een TBS-kliniek zijn geplaatst. Maar ja, "one law for the rich and another for the poor". Ik hoop zó dat-ie toch een keer de verkeerde tegenkomt. Brrrrrrr........
    Vind ik leuk
    Gerro +7232
    maandag 26 november 2018 om 23:17
    HOENESS DAS UNE ECHTE DUISTERD ALS JE BEGRIJPT WAT IK.BEDOEL
    Vind ik leuk
    FISH +248
    maandag 26 november 2018 om 23:48
    WASS?
    Vind ik leuk
    dinsdag 27 november 2018 om 07:05
    Verklaar je nader. Zoveel heeft hij niet gedaan en ik ken mensen die ergere dingen gedaan hebben en minder lang gezeten hebben in Nederland. Duitsland en zeker in Beieren zijn de straffen erger en de gevangenis ook. Nederland heeft gewoon een 5 sterren hotel met tra,les ervoor
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1144
    dinsdag 27 november 2018 om 08:06
    Uit onderzoek blijkt dat Nederland juist strengere straffen heeft als Duitsland.
    Vind ik leuk
    dinsdag 27 november 2018 om 12:47
    Nou onze onderzoeken zijn waardeloos,ik kan je uit ervaringen van vrienden vertellen. Geloof me maar dat Nederlandse straffen lachwekkend zijn
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1144
    dinsdag 27 november 2018 om 13:13
    Ik ben jurist en geloof mij maar dat Nederland tot de strengst straffende landen in Europa hoort en Duitsland absoluut niet. Je bent echt volstrekt abuis.
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1144
    dinsdag 27 november 2018 om 13:18
    Zo is levenslang in Nederland bijvoorbeeld levenslang. In Finland ongeveer 12 jaar en in Duitsland minimaal ( en meestal ook maximaal) 15 jaar.
    De maximale tijdelijke straf in Nederland is 30 jaar. In Duitsland 15 jaar. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 27 november 2018 om 13:58]
    Vind ik leuk
    dinsdag 27 november 2018 om 14:16
    Ja zeker daarom ken ik iemand die een pistool op iemand zijn hoofd gezet heeft en de trekker heeft overgehaald,hij had een schietvergunning,2 snelladers bij zich en 2,5 jaar gezeten. Zo dat is een zware straf om zijn ex dood te schieten. Moet ik nog meer voorbeelden geven van de praktijk in Nederland?
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1144
    dinsdag 27 november 2018 om 14:41
    Tja, dat is een specifieke zaak waarvan ik de feiten niet ken. Kan ik weinig zinnigs over zeggen. We hadden het over de vergelijking van het Nederlandse strafrecht met het Duitse en de geiten zijn dat het Nederlandse strafrecht aanzienlijk strenger is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 27 november 2018 om 15:03
    Feiten zijn dat die van Nederland belachelijk laag zijn en de gevangenissen gewoon een Hilton hotel is met tralies. Kijk naar Folkert g ,in Limburg reed een pool een kind dood nog geen 9 maanden gekregen en omdat zijn vrouw zwanger is mocht hij Nederland verlaten en naar Polen, naar zijn vrouwtje gaan,mag alleen Nederland niet meer binnenkomen.
    Maar ik denk dat je aan de kant van de wet staat en alles doet om ons te laten geloven dat Nederland zo streng is terwijl iedereen weet dat dat niet zo is. Ik hoef maar om me heen te kijken naar de straffen die iedereen kreeg en krijgt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 27 november 2018 om 14:59
    Trouwens ik krijg een idee dat je voor het ministerie van justitie werkt dat je met zo'n opmerking komt. Iedereen aan de grens eet dat de straffen en de gevangenis in Nederland een lachertje is tov het buitenland
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1144
    dinsdag 27 november 2018 om 15:25
    Net als velen heb jij het idee dat er in Nederland laag wordt gestraft, terwijl dat feitelijk niet juist is. Nederland straft relatief juist streng. In Europa zijn we zelfs de strengste van allemaal. Google het gewoon eens en dan zul je zien dat je een verkeerde perceptie hebt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 27 november 2018 om 15:29
    Pff ga je werkgever verdedigen,ik weet uit ervaring van de mensen om me heen dat Nederland waardeloos straft,hoef ik niet voor te googlen,hoef ik maar naar de straffen van mijn vrienden en kennissen te kijken en bekende,dan weet ik dat Nederland waardeloos straf. Google jij maar dan hou ik het bij praktijk ervaring
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 27 november 2018 om 15:29]
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1144
    dinsdag 27 november 2018 om 15:32
    Jij baseert je mening op onderbuikgevoelens, ik op feiten. Ieder zijn ding en nee, ik werk niet voor de overheid, maar ik heb wel geleerd om feiten op een juiste manier te interpreteren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 27 november 2018 om 22:15
    Leer eens lezen
    Hoezo onderbuik gevoelens als ik genoeg mensen ken die met justitie in aanraking zijn gekomen? Dat zijn feiten jij praat met je onderbuik gevoelens,jij zit wat te Google en je weet totaal niet wat de praktijk is. Ik praat alleen over praktijkervaring in tegenstelling tot jou
    Vind ik leuk
    wijnsmaakt +310
    maandag 26 november 2018 om 23:06
    Scheiss am Kugeln
    Vind ik leuk
    BassieN +11069
    maandag 26 november 2018 om 23:07
    Kijk eens wie er ook botsen, lieve Ajax en Panathinaikos fans met Athene fans: https://www.dumpert.nl/mediabase/7571609/3d3149bf/ajax_fans_in_athene.html
    Vind ik leuk
    maandag 26 november 2018 om 23:09
    Je bent te laat me je laatste nieuws.
    Vind ik leuk
    rexxo +2064
    maandag 26 november 2018 om 23:47
    Wat kan je als club doen tegen dit soort figuren?
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15286
    maandag 26 november 2018 om 23:53
    Kunnen jullie hier Ajax supporters er tussen uit halen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 27 november 2018 om 00:01
    Ik snap niet dat Ajax het toestaat dat er weer een aantal idioten de boel lopen te vergallen, schijnbaar hebben ze nog niet genoeg gedaan en mag Ajax weer een boete betalen door het gedrag van een aantal gespuis !
    Vind ik leuk
    dinsdag 27 november 2018 om 00:02
    Dit zijn geen supporters maar idioten die er op uit zijn om alleen maar gedonder uit te halen !
    Vind ik leuk
    Thobar +4406
    dinsdag 27 november 2018 om 02:19
    Probleem vd Griekse justitie. Land uitzetten als ongewenst vreemdeling en ze komen van hun leven Griekenland niet meer in. Zou overigens wel een goede aanvulling op Schengen zijn dat wanneer iemand die dat in 3 landen heeft, niet meer vrij mag reizen binnen de EU.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5159
    dinsdag 27 november 2018 om 04:05
    Gewoon een half jaar in de gevangenis gooien die gekken. Zullen wel Tsjechen zijn of Panathinaikos-aanhangers.
    Ajax-fans zijn lieverdjes, die doen zoiets niet.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 27 november 2018 om 04:05]
    Vind ik leuk
    dinsdag 27 november 2018 om 08:00
    Inderdaad lijkt mij een goede straf en ook een levenslang stadionverbod erbij zou een terechte straf zijn !
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5159
    dinsdag 27 november 2018 om 04:03
    Ik zou zeggen dat Breitner dan meer verstand heeft dan Hoeness.
    Vind ik leuk
    dinsdag 27 november 2018 om 06:57
    Het rommelt in Munchen !
    Nog ff laten rommelen tot na AJAX-uit !
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2359
    dinsdag 27 november 2018 om 07:20
    Je zal maar niet tegen kritiek kunnen..
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1621
    dinsdag 27 november 2018 om 07:36
    Het is en blijven toch voetballers met een ego dat blijkt wel.
    Als ik Breitner was ging ik er gewoon zitten.
    Dan stond je de dag erop waarschijnlijk op straat maar so be it
    Vind ik leuk
    dinsdag 27 november 2018 om 14:40
    Bayern krijgt niet voor niets de bijnaam FC Hollywood. Al het nieuws wordt uitvergroot.

    Niet lekker natuurlijk als een brand ambassador openlijk kritiek geeft op het bestuur...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws