Advocaat in kleedkamer arbiter, Poldervaart loopt leeg: 'Neem ik 'm kwalijk'

Advocaat in kleedkamer arbiter, Poldervaart loopt leeg: 'Neem ik 'm kwalijk'

Gepubliceerd: vrijdag 30 november 2018 om 22:57vr 30-11-2018 om 22:57

Excelsior-trainer Adrie Poldervaart heeft zich verbaasd over FC Utrecht-collega Dick Advocaat. Nadat Excelsior met een 3-0 voorsprong ging rusten, liep De Kleine Generaal de kleedkamer van scheidsrechter Richard Martens in.

De camera's van FOX Sports registreerden hoe Advocaat reageerde op een handgebaar van Martens, waarna de Hagenaar inging op de 'uitnodiging' van de scheidsrechter. "Dat vind ik iets heel raars", oordeelt Poldervaart in gesprek met diezelfde zender. "Het wringt mij dat hij naar binnen werd geroepen om de beelden te bekijken. Dat neem ik de scheidsrechter kwalijk. Als ze dat doen bij elke trainer die wat roept, krijgen ze het druk in de rust."

Toeval of niet, in de tweede helft wist FC Utrecht de 3-0 achterstand om te buigen tot een 3-3 gelijkspel. De gelijkmaker kwam voort uit een penalty van Simon Gustafson, die volgens Poldervaart een discutabele was. "Kom op, Chris (FOX Sports-verslaggever Christian Willaert, red.)… Laten we alsjeblieft eerlijk zijn", is de veelzeggende reactie van de Excelsior-trainer.

"De VAR kijkt hierna en zegt: penalty. De scheidsrechter gaat zelf niet eens kijken! De VAR en Excelsior is niet zo'n goede combi... Denis Mahmudov speelt de bal verdomme!"

Poll

Begrijp jij de woede van Poldervaart?

(1038 stemmen)

Plaats een reactie

JuventusCR7 +1036
vrijdag 30 november 2018 om 23:06
Hij ging gewoon ff een advocaatje met ze drinken
Vind ik leuk
RenW +5641
vrijdag 30 november 2018 om 23:09
Lijkt van Bommel wel.
Vind ik leuk
Maan88 +6426
zaterdag 1 december 2018 om 09:12
Piep piep piep
Vind ik leuk
vrijdag 30 november 2018 om 23:12
Ik ruik toch n luchtje
Vind ik leuk
vrijdag 30 november 2018 om 23:14
Dan moet jij je billen bij elkaar houden
Vind ik leuk
vrijdag 30 november 2018 om 23:19
Top reactie!
Ik denk goed voor 48 likes.
Ga zo door paprika
Vind ik leuk
Justin Kees +3399
vrijdag 30 november 2018 om 23:25
Hij is de 3-0 zeker vergeten??
Vind ik leuk
Voetbal34 +410
vrijdag 30 november 2018 om 23:28
Dit is roch ongelooflijk, als een trainer van een iets mindere naam dit deed kreeg hij dit nooit voor elkaar. Dit zegt toch iets over de scheidsrechters in Nederland
Vind ik leuk
elmagico070 +23636
zaterdag 1 december 2018 om 00:10
Heeft niet voor niets de bijnaam de kleine generaal.
Vind ik leuk
mcmodd +28690
zaterdag 1 december 2018 om 06:43
Ik denk dat de meeste standpunten wel gewisseld zijn. Er waren in ieder geval twee penalties na lichte aanrakingen binnen het strafschopgebied. Beide volgens mij te licht om er een pingel voor te geven, voortkomend uit dezelfde fout van de jonge scheidsrechter. Een meer ervaren scheids zou in beide gevallen niet gefloten hebben, beide ‘overtredingen’ hadden niets, of niet voldoende, om het lijf. Eventueel had er dan door de VAR een bekijkmoment ingelast kunnen worden, indien de scheids iets gemist had. Nu is het keurig over twee partijen verdeeld en heeft niemand hier schade van. De gegeven gele kaarten vond ik ook allemaal bedenkelijk en de tweede van Jansen, die tot rood leidde, was er in ieder geval geen een. Dat vind ik eigenlijk erger, want meer van invloed op het resultaat doordat spelers er onterecht anders door gaan voetballen.
Vind ik leuk
Maan88 +6426
zaterdag 1 december 2018 om 09:10
Zeer begrijpelijk zijn woede
Vind ik leuk
mars77 +131
zaterdag 1 december 2018 om 10:29
Een scheidsrechter met een beetje ballen doet dit niet!
Vind ik leuk
deltiaan +1469
zaterdag 1 december 2018 om 12:23
het is en blijft Mafia dat scheidsrechter gebeuren word met de week erger.
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 15:43
Scheidsrechter geïntimideerd door de persoon Advocaat.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws