Advocaat in kleedkamer arbiter, Poldervaart loopt leeg: 'Neem ik 'm kwalijk'

Advocaat in kleedkamer arbiter, Poldervaart loopt leeg: 'Neem ik 'm kwalijk'

Gepubliceerd: vrijdag 30 november 2018 om 22:57vr 30-11-2018 om 22:57

Excelsior-trainer Adrie Poldervaart heeft zich verbaasd over FC Utrecht-collega Dick Advocaat. Nadat Excelsior met een 3-0 voorsprong ging rusten, liep De Kleine Generaal de kleedkamer van scheidsrechter Richard Martens in.

De camera's van FOX Sports registreerden hoe Advocaat reageerde op een handgebaar van Martens, waarna de Hagenaar inging op de 'uitnodiging' van de scheidsrechter. "Dat vind ik iets heel raars", oordeelt Poldervaart in gesprek met diezelfde zender. "Het wringt mij dat hij naar binnen werd geroepen om de beelden te bekijken. Dat neem ik de scheidsrechter kwalijk. Als ze dat doen bij elke trainer die wat roept, krijgen ze het druk in de rust."

Toeval of niet, in de tweede helft wist FC Utrecht de 3-0 achterstand om te buigen tot een 3-3 gelijkspel. De gelijkmaker kwam voort uit een penalty van Simon Gustafson, die volgens Poldervaart een discutabele was. "Kom op, Chris (FOX Sports-verslaggever Christian Willaert, red.)… Laten we alsjeblieft eerlijk zijn", is de veelzeggende reactie van de Excelsior-trainer.

"De VAR kijkt hierna en zegt: penalty. De scheidsrechter gaat zelf niet eens kijken! De VAR en Excelsior is niet zo'n goede combi... Denis Mahmudov speelt de bal verdomme!"

Poll

Begrijp jij de woede van Poldervaart?

(1038 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 30 november 2018 om 23:06
Hij ging gewoon ff een advocaatje met ze drinken
Vind ik leuk
RenW +3404
vrijdag 30 november 2018 om 23:09
Lijkt van Bommel wel.
Vind ik leuk
Maan88 +6595
zaterdag 1 december 2018 om 09:12
Piep piep piep
Vind ik leuk
vrijdag 30 november 2018 om 23:12
Ik ruik toch n luchtje
Vind ik leuk
vrijdag 30 november 2018 om 23:14
Dan moet jij je billen bij elkaar houden
Vind ik leuk
vrijdag 30 november 2018 om 23:19
Top reactie!
Ik denk goed voor 48 likes.
Ga zo door paprika
Vind ik leuk
Justin Kees +1313
vrijdag 30 november 2018 om 23:25
Hij is de 3-0 zeker vergeten??
Vind ik leuk
Twente +331
vrijdag 30 november 2018 om 23:28
Dit is roch ongelooflijk, als een trainer van een iets mindere naam dit deed kreeg hij dit nooit voor elkaar. Dit zegt toch iets over de scheidsrechters in Nederland
Vind ik leuk
elmagico070 +23775
zaterdag 1 december 2018 om 00:10
Heeft niet voor niets de bijnaam de kleine generaal.
Vind ik leuk
stratumseind +191645
vrijdag 30 november 2018 om 23:40
Poldervaart heeft hier volkomen gelijk
Vind ik leuk
Rood&wit +4252
vrijdag 30 november 2018 om 23:43
Huilie huilie bedoel je? Hoor hem niet over de gemakkelijk gegeven penalty van excelsior die wou hij niet 3 x terug zien.
Vind ik leuk
stratumseind +191645
vrijdag 30 november 2018 om 23:45
nee ik heb het over het feit dat het arbitrale trio advocaat uitnodigt in de kleedkamer om beelden te komen bekijken .
Dat is van de zotte
Vind ik leuk
Rood&wit +4252
vrijdag 30 november 2018 om 23:49
Maar er zijn geen beelden gekeken volgens advocaat. Er is alleen een rustig gesprek geweest tussen beiden heren omdat advocaat over de gang stond te schreeuwen. De beste man heeft advocaat alleen verteld dat de Var het een lichte overtreding vond en doorom dus een penalty. Dus wat is er mis met een rustig gesprek? Of geloof je gelijk de sensatie zoekers? Want er zijn geen beelden dat advocaat samen met de scheidsrechter de beelden aan het bekijken zijn toch?
Vind ik leuk
stratumseind +191645
vrijdag 30 november 2018 om 23:52
Er zijn ook geen beelden dat het alleen bij een gesprek is gebleven toch?

En er staat hetvolgende in de tekst :
"De aanhouder wint: Dick Advocaat uit zijn onvrede richting scheidsrechter Richard Martens en mag vervolgens samen naar de beelden gaan kijken"

Dus zeg jij het maar....
Vind ik leuk
Rood&wit +4252
vrijdag 30 november 2018 om 23:53
Sensatie en speculeren ouwe reus!
Vind ik leuk
stratumseind +191645
vrijdag 30 november 2018 om 23:55
ohh dat zou zo maar kunnen hoor , maar ik weet niet wie de waarheid dan spreekt.

Op zich is het natuurlijk op zijn zachts gezegd een "unieke " actie van de scheids want ik geloof niet dat ik dit eerder ooit gezien heb jij?
Vind ik leuk
Rood&wit +4252
vrijdag 30 november 2018 om 23:58
Volgensmij is dit ook nog niet eerder gebeurd. Weet het eigenlijk niet eens. Maar vind wel dat het erg opgeblazen word door de media. En geloof eerder advocaat als een journalist. Maar als je het echt zou willen weten moeten ze het de scheidsrechter vragen dan heb je twee antwoorden.
Vind ik leuk
stratumseind +191645
zaterdag 1 december 2018 om 00:00
dat klopt maar mijn mening is toch dat de scheids zich hier op glad ijs beweegt en ik betwijfel of ze er in zeist zo blij mee zullen zijn.
Vind ik leuk
elmagico070 +23775
zaterdag 1 december 2018 om 00:14
Martens was onder de indruk van Dicks Haagse Bluf-;)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 1 december 2018 om 00:14]
Vind ik leuk
stratumseind +191645
zaterdag 1 december 2018 om 00:16
haha dat denk ik ook ja
Vind ik leuk
elmagico070 +23775
zaterdag 1 december 2018 om 00:52
😁
Vind ik leuk
RonnieX1989 +3236
zaterdag 1 december 2018 om 00:41
Ik weet bijna wel zeker dat scheidsrechters vaker dan jij nu denkt met de coach van een club praten in de club. Gewoon om te zorgen dat ze een coach niet weg hoeven te sturen. In de trend van: hey, het is nu klaar. Of ik nu wel of niet een fout heb gemaakt doet er niet toe, maar het heeft geen zin om nog tegen de 4e man te blijven schreeuwen. Doe je dat wel zal ik je naar de tribune sturen! Dus doe even rustig aan wil je?

Doen scheidsrechters namelijk ook wel eens OP het veld!
Verschil is dat er nu een camera in de gang stond die dit toont
Vind ik leuk
mcmodd +26128
zaterdag 1 december 2018 om 06:43
Ik denk dat de meeste standpunten wel gewisseld zijn. Er waren in ieder geval twee penalties na lichte aanrakingen binnen het strafschopgebied. Beide volgens mij te licht om er een pingel voor te geven, voortkomend uit dezelfde fout van de jonge scheidsrechter. Een meer ervaren scheids zou in beide gevallen niet gefloten hebben, beide ‘overtredingen’ hadden niets, of niet voldoende, om het lijf. Eventueel had er dan door de VAR een bekijkmoment ingelast kunnen worden, indien de scheids iets gemist had. Nu is het keurig over twee partijen verdeeld en heeft niemand hier schade van. De gegeven gele kaarten vond ik ook allemaal bedenkelijk en de tweede van Jansen, die tot rood leidde, was er in ieder geval geen een. Dat vind ik eigenlijk erger, want meer van invloed op het resultaat doordat spelers er onterecht anders door gaan voetballen.
Vind ik leuk
Maan88 +6595
zaterdag 1 december 2018 om 09:10
Zeer begrijpelijk zijn woede
Vind ik leuk
mars77 +109
zaterdag 1 december 2018 om 10:29
Een scheidsrechter met een beetje ballen doet dit niet!
Vind ik leuk
deltiaan +1383
zaterdag 1 december 2018 om 12:23
het is en blijft Mafia dat scheidsrechter gebeuren word met de week erger.
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 15:43
Scheidsrechter geïntimideerd door de persoon Advocaat.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws