'PSV kan druk zetten én counteren... Die zijn gewoon te goed voor dit Feyenoord'

'PSV kan druk zetten én counteren... Die zijn gewoon te goed voor dit Feyenoord'

Gepubliceerd: zondag 2 december 2018 om 00:03zo 02-12-2018 om 00:03

Laatste update: zondag 2 december 2018 om 00:04zo 02-12-2018 om 00:04

FOX Sports-analisten Kees Kwakman en Kenneth Perez verwachten allebei een overwinning voor PSV in de kraker tegen Feyenoord. De Noord-Hollander voorspelt een 2-4 in De Kuip, terwijl Perez het houdt op 1-3.

Volgens Kwakman moet Feyenoord vooral hopen op de magie van het eigen stadion. "PSV heeft het altijd moeilijk gehad in De Kuip. Als de fans er vol achter staan, zal Feyenoord daar kracht uit moeten putten." PSV is voetballend én mentaal echter ruimschoots in het voordeel, verwacht de 35-jarige oud-speler van onder meer FC Volendam en NAC Breda. "Alles gewonnen in de competitie, goede wedstrijd gespeeld tegen FC Barcelona, kunnen druk zetten, kunnen op de counter spelen... Die zijn gewoon te goed voor dit Feyenoord, denk ik."

Perez is benieuwd of Robin van Persie fit genoeg zal zijn om mee te doen. "Hij kan je beste speler zijn, maar ook je zwakste schakel. Hij is niet meer zo mobiel als vroeger, maar als je de overhand hebt en hem rondom de zestien meter kunt gebruiken, is hij veruit de beste speler."

De Deen vraagt zich echter af of Feyenoord hieraan toe gaat komen. "Als PSV zelf onder druk wordt gezet, kunnen ze altijd de lange bal op Luuk de Jong geven." De spits kan dan zijn snelle collega's Hirving Lozano en Steven Bergwijn aan het werk zetten. "Als er ruimte achter Eric Botteghin en Jan-Arie van der Heijden komt, is Lozano bijna niet te stoppen."

Lees ook: Bruggink en De Wolf over Feyenoord - PSV: "Er is maar een speler die het echt kan"

Lees meer over:EredivisieFeyenoordPSV

Poll

Wat wordt Feyenoord - PSV?

(4233 stemmen)

Plaats een reactie

Vamos7 +10955
zondag 2 december 2018 om 00:05
Ik eis van Van Bommel dat Guti begint. Dus Hendrix en Pereiro op de bank...
Vind ik leuk
Druiloor44 +387
zondag 2 december 2018 om 00:08
Doet ie toch niet..
Vind ik leuk
Snapje? +8602
zondag 2 december 2018 om 00:38
Hup Feyenoord!
Vind ik leuk
bert +553
zondag 2 december 2018 om 01:33
Kan je vergeten,komen met de top twee echt niet meer mee,wil niet zeiken maar ze spelen of gaan spelen elk jaar voor de kruimels.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 11:41
ik vrees toch voor puntverlies van mn clubje, feyenoord-uit is gewoon lastig
Vind ik leuk
Snapje? +8602
zondag 2 december 2018 om 16:43
3 ook goed
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 00:38
Ben het er mee eens, alleen niet voor deze wedstrijd. Want Pereiro blinkt altijd uit tegen Feyenoord en Ajax. En Hendrix is goed om Berghuis op te vangen als Angelino naar voren is. Aan de andere kant heb je natuurlijk wel Guti nodig om steekpassen te geven op Bergwijn en Lozano die beide tegen “slechte” backs en slome centrale verdedigers spelen.
Vind ik leuk
stratumseind +195101
zondag 2 december 2018 om 00:08
gaan we maar met tien man beginnen dan?
Vind ik leuk
Maauwert +849
zondag 2 december 2018 om 00:08
Hendig
Vind ik leuk
Momo&Mimi +24817
zondag 2 december 2018 om 00:41
Ja anders is het niet spannend
Vind ik leuk
Vamos7 +10955
zondag 2 december 2018 om 00:51
10 man om het eerlijker te maken . Met 11 man spelen is niet eerlijk voor onze tegenstanders.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 05:51
Mogen ze volgend jaar zelf met 15 man spelen om puntjes te halen in de CL en miss een bekerronde te overleven.
Kom op zeg, net doen of PSV alles zo geweldig heeft gespeeld? De JC schaal, wedstrijden tegen Nac, Zwolle, Fortuna, Groningen, RKC waren niet om aan te gluren. En tegen Vitesse was het maar de vraag of ze punten hadden gepakt zonder die rode kaart na 15 minuten.
Lijkt wel of ze in Eindhoven de arrogantie van A'dam hebben overgenomen? Komt keihard terug...
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 09:20
Ja hahahahahhaha, arrogantie in Eindhoven je wordt er gek van.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6421
zondag 2 december 2018 om 00:57
Met 7 man winnen we nog van dit Feyenoord.

Die sparen zich om met mijn clupke VVV te sparren om de subtop.

Dan krijgen ze 2 keer thuis op de zak als ze tenminste in alle paniek niet weer het licht uitdoen
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 07:55
Pff wat een onnozel geklets van je,praat je altijd met je nek? Feyenoord wint want psv heeft het altijd lastig in de kuip en ze hebben ook altijd een betere selectie gehad. Dat Barcelona alleen met Messi kwam om van psv te winnen wil niet zeggen dat psv dat ook kan bij Feyenoord.
Een beetje nederig gedrag zou je staan als je net met 11 man tegen 1 man hebt verloren
Vind ik leuk
Lucien1978 +6421
zondag 2 december 2018 om 11:11
En dan zeg je dat ik uit mijn nek klets. 😂😂😂
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 11:21
Waarom spreek je in de 'WE' zin als vvv venlo je club is ?
Vind ik leuk
Lucien1978 +6421
zondag 2 december 2018 om 11:57
Ik ben opgevoed met VVV en PSV .

Feyenoord vind ik overigens ook een van de mooiste clubs van Nederland.

Ajax daarentegen .
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 13:16
Als je met psv bent opgevoed dan zou je ook moeten weten dat psv het altijd lastig heeft in de kuip,als ik goed heb won Feyenoord vorig jaar ook
Vind ik leuk
Lucien1978 +6421
zondag 2 december 2018 om 13:59
Vorig seizoen was het 1-3 voor Psv.

Het klopt dat historisch psv het er erg moeilijk heeft.

Nu is echter de tijd veranderd en in mijn ogen het klasseverschil te groot.

Maar het blijft voetbal en een ongelofelijke sfeer daar
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 16:18
Ooh wist niet meer dat psv gewonnen had daar,helaas nu voor je is het weer voor Feyenoord. Ik weet statistieken zeggen niet alles maar vertellen wel een heleboel. Vooral omdat psv meestal een beter team heeft dan Feyenoord.( Ik probeer altijd neutraal en objectief te blijven bij voetbal,op andere dingen zie je dat ik het voor psv het opneem als het over de cl van dit jaar gaat)
Vind ik leuk
Lucien1978 +6421
zondag 2 december 2018 om 16:26
Van harte gefeliciteerd. Het was een dik verdiende overwinning voor Feyenoord.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 16:30
Ik ben Roda,Bayern,Liverpool en Barcelona fan 😂😂
Ik hoop dat je me straks kunt feliciteren met Liverpool 😂😂
Vind ik leuk
Lucien1978 +6421
zondag 2 december 2018 om 16:32
Oww ik ben VVV en psv. Dus kutweekend .

En buitenland bayern/barca/liverpool.

Komt aardig overeen hah.

Laten we het hopen
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 16:37
Ik mag niet klagen en laten we eerlijk zijn VVV doet het super in de eredivisie. Ik snap alleen niet waarom fans van Roda en VVV nu niet meer normaal met elkaar om kunnen gaan. Vroeger was het gewoon 1 groot feest VVV uit of thuis. Dat vond ik altijd geweldig,kon je ook gewoon tussen het VVV of Roda publiek staan. Nu weet ik het niet of ik dat met mijn kinderen zou doen
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 15:19
Voorlopig brengen ze het er niet goed van af in ieder geval.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6421
zondag 2 december 2018 om 15:25
Ik zal je sterker vertellen. Het is dik en dik verdiend dat Feyenoord voor staat
Vind ik leuk
barry m +520
zondag 2 december 2018 om 04:08
dat vroeg ik me ook al af!

zo goed is guti nu ook weer niet om 2 basis spelers te vervangen.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 08:48
In Eindhoven zijn ze vergeten dat Ajax met 10 man wel van Barça won...met dank aan Denswil
Vind ik leuk
Kayzer +3244
zondag 2 december 2018 om 06:24
Zeker een feyenoorder die dat eist.
Maken ze een klein kansje!
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 00:08
Goh ik vermoed dat Van Bommel nu zit te beven thuis van angst omdat Bien eist dat Gutiérrez speelt!
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 00:37
Van Bommel wordt daar niet koud of warm van.
Vind ik leuk
JOJO +1795
zondag 2 december 2018 om 00:39
Nee joh, belangrijker is Pereiro eruit, Luuk op 10 en Malen erbij. Lozano dan diep in de spits.

Als PSV zo speelt, staat Luuk op de kleine Clasie en niet tegen kopper Botteghin. Met Lozano diep in de spits worden de trage Botteghin en v/d Heijden helemaal zoek gespeeld. Mits allebei fit uiteraard. Sowieso gaat hun centrum het druk krijgen omdat ze de backs moeten steunen. Bergwijn en dus Malen in mijn optiek, vlammen samen met Dumfries en Angelino zo over de matige flanken van Feyenoord heen. Want Berghuis trekt continu naar binnen, waardoor de RB er alleen voor staat tegen Angelino en dus Malen. Op rechts worden Larsson en Malacia of Verdonk helemaal zoek gespeeld door Dumfries en Bergwijn. Na 20 min er achteraan rennen zijn die kapot.

Als Van Bommel het zo aanpakt, speel je heel Feyenoord kapot. Je zet ze dan zo onder druk met kopkracht, diepgang op de flanken en snelheid voorin. Die kunnen dat niet bijbenen en zelf opbouwen lukt dan al helemaal niet meer. Sowieso ontbreekt het Feyenoord onwijs aan technische spelers die iets kunnen creëren. Als Persie al meedoet, kan hij het niet in zn eentje en al helemaal niet vanuit de spits. Berghuis is wel een speler die het kan, maar laat zich voort veel te veel maar binnen zakken en speelt vaak als libero op 6. Larsson laat sowieso niks zien sinds zijn aantreden in Rotterdam. En van de middenvelders van Feyenoord kun je geen creativiteit verwachten. Clasie, Vilhena en Toornstra zijn een beetje het zelfde type. Controlerend, waarbij de één meer verdedigend is ingesteld en de ander wat aanvallender. Maar geen technisch hoogstaande voetballers, met een actie op het middenveld.

Kortom, het gaat een makkelijke middag worden voor PSV. En na Spurs en Barca uit, zijn ze wel wat gewend qua heksenketel. Ik verwacht binnen 30 min al een 0-3 en bij rust nog eentje meer. Het zou niet gek zijn als er aan het eind van het duel een 0-5, 0-6 of zelfs een 0-7 op het scorebord staat. Kijk naar de recente wedstrijden van beide clubs, naar het spelersmateriaal, de spelvormen incl. taktiek en de resultaten en je kan niet anders dan het met deze voorspelling eens zijn.
PSV klapt erop, er over en laat Feyenoord gedesillusioneerd achter. Morgen gaan we meemaken wat de nieuwe realiteit wordt; PSV en Ajax nemen definitief afstand van de rest van de ED. Het verschil in vele opzichten is te groot en morgen gaat dit inzichtelijk worden.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 01:50
Dat jij hier moeite voor neemt om dit geleuter te schrijven.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 02:14
Ik lees het niet eens.
Ben niet de enige, denk ik.
Koekebakker!
Vind ik leuk
Bergwag +1107
zondag 2 december 2018 om 02:43
Klopt
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 08:47
Hahaha nee je bent zeker niet de enige 😂🤗
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 11:53
Tjonge wat ben jij complimenteus zeg moet dit rioooootje?
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 11:56
Darth vader,
Heb jij het gelezen?
Kan je het samenvatten voor mij?
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 12:31
begrijp je wel maar dan koekebakker erbij te zetten voor niks nodig.fijne dag nog
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 05:17
Tering wat een achterlijk lang gedicht en maar 1 like..

Ik hoop dat je plezier eraan beleefd hebt.
Vind ik leuk
Emnu +7051
zondag 2 december 2018 om 05:50
😂😂😂
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 08:06
Goh, wat een arrogantie en jouw reactie is op hoogmoed gebaseerd. Des te meer hoop ik dat het 6-0 of 7-0 voor Feyenoord wordt. Vergeet het niet he als Zoet niet zo uitstekend in vorm was tegen Tottenham, het met speels gemak 6-0 voor Tottenham was geworden.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 16:22
Mooi boekwerk. Maar wat zei je nou? 0-6, 0-7 ? Ik zie 2-1 op mijn scherm...
Vind ik leuk
Hast57 +566
zondag 2 december 2018 om 00:44
Dus met 10 man gaan spelen!!!
Vind ik leuk
ForzaToro +120
zondag 2 december 2018 om 03:30
Dan staan ze met 10 spelers
Vind ik leuk
barry m +520
zondag 2 december 2018 om 04:06
je kan toch niet 2 basis spelers eruit zetten ( hendrix en pereiro)
en voor die 2 alleen guti het veld in sturen!
lijkt me geen strak plan, zo goed is guti nu ook weer niet.
wil je 11 tegen 10 gaan spelen hahaha.
Vind ik leuk
Entombed +1433
zondag 2 december 2018 om 08:51
Dus... PSV met 10 man aan de start?
Vind ik leuk
Dezeun +6226
zondag 2 december 2018 om 08:52
Waarom gaat toch goed.
Daarbij heeft van Bommel al meermaals aangegeven dat guti de speelstijl nog niet helemaal beheerst.
Guti zal hey fus met een inval beurt moeten doen

Vind ik leuk
Vamos7 +10955
zondag 2 december 2018 om 14:53
Lulkoek
Vind ik leuk
Maauwert +849
zondag 2 december 2018 om 00:08
Veel vetrouwen in een driepunter morgen, maar je weet het maar nooit wat ons scheidsrechterke uitvreet...
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10012
zondag 2 december 2018 om 00:14
Oja daar zal het aan liggen op voorhand.De enige kans op verliespunten is door beslissingen vd scheids. Verander je naam pls in jankert ipv mauwert...
Vind ik leuk
Maauwert +849
zondag 2 december 2018 om 00:24
Jij in Verdrietigdorp010. Het begrip kuipvrees heeft alleen betrekking op scheidsrechters. Maar dat zal wel niet waar zijn he.
Vind ik leuk
De fries +2037
zondag 2 december 2018 om 00:38
Deze wedstrijd is geen probleem voor PSV maar dan moeten ze eindigen met 11 tegen 11.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 00:39
Altijd lastig voetballen tegen 12 man.😄
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 02:15
Mauw mauw mauw
Janken joh!
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 00:14
Nu hopen dat Lozano geen speler een rode kaart aansmeert morgen.
Vind ik leuk
stratumseind +195101
zondag 2 december 2018 om 00:37
ik hoop ook dat er eens een keer verdedigers zijn die m niet door midden moeten schoppen omdat ie ze weer eens te snel af is
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 00:40
Dat lukt niet zonder de noodrem. De verdedigers in de Eredivisie zijn een paar houthakkers die niks anders kunnen.
Vind ik leuk
AZVork +2043
zondag 2 december 2018 om 00:47
Dat klopt niet. De verdediging van AZ bijvoorbeeld is poeslief.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 00:45
Daar heb je gelijk in, maar geef dan ook toe dat er momenteel in de ED niemand beter is in "zich laten vallen en matennaaien" dan Lozano.

Hij is goed, maar dat is een walgelijke eigenschap van hem.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 00:44
Als hij niet wordt onderuit getapt valt er ook geen rode kaart.
Maar Feyenoord kende, moeten ze het niet hebben van voetbal.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15560
zondag 2 december 2018 om 00:15
Wát een analyse over Van Persie. Echte klasse hoor.
Vind ik leuk
ronnieb +685
zondag 2 december 2018 om 00:22
1-0
Vind ik leuk
Pietje2015 +17157
zondag 2 december 2018 om 00:28
Dit gaat morgen een bikkelhard duel worden.
Een volle kuip achter Feyenoord.
Serdar Gözübüyük gaat bepalen wie er deze pot wint als hij tenminste zijn kaarten niet vergeet.
Vind ik leuk
bert +553
zondag 2 december 2018 om 01:30
Snap echt niet dat ze nog altijd bij Feijenoord op van persie hopen.hoe wil je nu een wedstrijd spelen met een speler van persie als hij elke wedstrijd maar 40 minuten meekomt.en dat hij goed is valt wel erg mee ( was goed)
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 04:18
JIj heb niet echt de wedstrijden gekeken vermoed ik zo...
Vind ik leuk
jayjay49 +71
zondag 2 december 2018 om 05:49
5-voor-12!!! Feyenoord heeft nieuw management nodig, met visie en daadkracht! Er zijn grote, structurele fouten gemaakt in de laatste jaren door MvG en zijn team!!!!
Vind ik leuk
Emnu +7051
zondag 2 december 2018 om 06:21
Kijk, dat is taal waar we mee verder kunnen, geen halve maatregelen!

Broeva! Haro!
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 07:06
Goed op de hoogte die Perez. Sven van Beek speelt.
Vind ik leuk
El Lobo +2225
zondag 2 december 2018 om 08:45
Denk dat alle Ajacieden vandaag een beetje voor Feyenoord zijn:-)
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 09:40
In Eindhoven een kansloze missie voor Feyenoord! Maar in de kuip geef ik het toch een kans denk 50/50 kan alle kanten op(: ben benieuwd
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 10:08
Veel te goed voor de veel grotere club Feyenoord...
Vind ik leuk
Chebaisit +1417
zondag 2 december 2018 om 10:21
Dat kan Feyenoord ook maar PSV kan alleen lange bal spelen bang als ze zijn voor de counter van de tegenstander. Feyenoord kan nog voetbal laten zien.
Hoop dat Feyenoord met het hart speelt.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 13:21
Zou dicky niet graag bij feyenoord willen choachen kijk es hoe hij met minder kwaliteit toch utrecht goed stand houd nu missen ze wel ayoub
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws