Superboeren moeten het met 'gewone jongens' doen: 'Niet akkoord met degradatie'

Superboeren moeten het met 'gewone jongens' doen: 'Niet akkoord met degradatie'

Gepubliceerd: zondag 2 december 2018 om 07:26zo 02-12-2018 om 07:26

Henk de Jong is vastbesloten om niet te degraderen met De Graafschap. De Superboeren verloren zaterdagavond na een vroege rode kaart voor Lars Nieuwpoort op eigen veld met 2-0 van PEC Zwolle, maar de trainer van De Graafschap zag genoeg aanknopingspunten.

Na de rode prent voor Nieuwpoort speelde De Graafschap een moeizame wedstrijd. "We hebben het met elf tegen elf al lastig tegen Zwolle, maar dan krijg je ook nog zo'n onnozele rode kaart", baalt De Jong na afloop in gesprek met de NOS. "Ik wil de tien jongens wel een compliment geven, ze hebben hard hun best gedaan en daar kan ik wel van genieten."

"We hebben dingetjes nodig waar we plezier uit kunnen halen", vervolgt de 54-jarige oefenmeester. "De mensen voelen dat we het moeilijk hebben, dus willen ze strijd zien van ons. We moeten het met hele gewone jongens gaan doen."

De Jong heeft er nog alle vertrouwen in dat zijn ploeg het tij kan keren. "Ik ga niet akkoord met degradatie, wij gaan gewoon proberen om erin te blijven en die punten gaan we ook wel pakken. Als we dat doen hoeven we niet eens naar anderen te kijken."

Poll

Kan De Graafschap dit seizoen degradatie ontlopen?

(2139 stemmen)

Plaats een reactie

Mr bien +8699
zondag 2 december 2018 om 07:33
Voor iedereen het 1e de Jong topic voor vandaag.
Vind ik leuk
HanV +5687
zondag 2 december 2018 om 08:56
Dat wordt ook Barcelona, maar dan Parc Guell en de Sagrada Familia.
Vind ik leuk
Ron jans +623
zondag 2 december 2018 om 07:36
Ja dit heb ik eerder gehoord. "Cambuur gaat niet degraderen" aldus De Jong.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 07:48
Wat moet hij dan zeggen? Ik heb een klote selectie we gaan zeker degraderen want ze kunnen er geen kut van?
Vind ik leuk
Ron jans +623
zondag 2 december 2018 om 07:51
Van mij mag De Jong alles zeggen, ik constateer slechts dat ik deze woorden eerder heb gehoord.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 07:55
Pfff die hoor ik elk jaar van alle degradatie kandidaten
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +21058
zondag 2 december 2018 om 07:54
Zou wel een keer leuk zijn voor de verandering 😁
Vind ik leuk
mazu +4069
zondag 2 december 2018 om 08:22
Daar is Henk de Jong weer met z'n slappe praatjes. Bij Pec hebben we een k..... trainer, maar de Graafschap heeft er ook één hoor. Wat hebben we toch een geweldige groep en wat hebben ze weer hun best gedaan op de training........pffff vermoeiend die man
Vind ik leuk
Il Gordo +20912
zondag 2 december 2018 om 09:31
:-D
Vind ik leuk
-40 +1060
zondag 2 december 2018 om 08:34
Er zijn al veel te veel boeren in de Eredivisie, degraderen is dan ook het beste voor het voetbal in Nederland.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
zondag 2 december 2018 om 16:35
Je kunt nooit te veel boeren hebben, boeren zijn goed volk.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 10:36
Het begint bij de Jong ! Hij moet strijdbaar overkomen óók in de media, we zijn Henk de laatste op tv vooral als een-gezellige-vent ! 😉
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 12:55
Ik vrees dat Henk voor de tweede keer gaat degraderen
Vind ik leuk
harrie v. +751
zondag 2 december 2018 om 23:21
Ik zou die Jurjus meteen eruit flikkeren, wat een kutkeeper is dat toch! Ik heb m vorig jaar een heel jaar bij mijn club gezien en die eikel pakte werkelijk niks en nu zie ik 'm precies hetzelfde volleyballen. Jurjus is niks, pakt niks en zal ook nooit wat worden. Graafschap wordt wakker en flikker die loser eruit!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws