Ronaldo moet 'alle strafschoppen scoren': 'Moet hij doen om vergeven te worden'

Ronaldo moet 'alle strafschoppen scoren': 'Moet hij doen om vergeven te worden'

Gepubliceerd: zondag 2 december 2018 om 07:55zo 02-12-2018 om 07:55

Cristiano Ronaldo moet van zijn trainer verplicht alle strafschoppen die hij voor Juventus mag nemen scoren. De Portugees scoorde tegen Fiorentina (3-0) in de slotfase vanaf de stip en heeft volgens Allegri nog iets goed te maken.

Ronaldo scoorde in het Champions League-duel tussen Real Madrid en Juventus in april diep in blessuretijd de beslissende goal voor de Madrilenen. "Ronaldo neemt onze strafschoppen", meldt Allegri op de persconferentie na de wedstrijd. "Hij scoorde die ene tegen ons in blessuretijd met een snelheid van 139 kilometer per uur. Moet ik iemand anders hem dan laten nemen?"

"Hij moet wel iets doen om daar voor vergeven te worden", roept Allegri de kwartfinale van de Champions League in april nog maar eens in herinnering.  "Hij moet al onze penalties nemen en scoren. Altijd."

Ronaldo staat na achttien officiele duels voor de Oude Dame op elf treffers. De Portugees heeft daarmee een groot aandeel in de goede competitiestart van de ploeg uit Turijn, die na veertien wedstrijden met veertig punten koploper is in de Serie A.

Plaats een reactie

Choppa +427
zondag 2 december 2018 om 08:00
Leuke coach en wat een fenomeen die Ronaldo, scoort overal
Vind ik leuk
AllAdIn +25124
zondag 2 december 2018 om 08:02
Ben geen fan van Ronaldo, maar wat een fenomeen is dat zeg!
Als Ajax de CL niet wint dan mag Juventus de CL winnen.. 😎
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 08:37
Dat pleuris Juventus mag van mij helemaal niks winnen... Wat is dat een nare nepclub! De enige Italiaanse club die niet mooi is. Alleen maar successupporters. De echte supporters in Turijn zijn voor Torino. Ik hoop dat Ajax of Spurs Juventus loot en ze ff laten zien hoe je moet voetballen.
Vind ik leuk
AllAdIn +25124
zondag 2 december 2018 om 08:46
Gelukkig verschillen meningen, anders is/wordt alles ook zo saai.. 😁
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 08:47
Dat is zeker waar.
Vind ik leuk
AZVork +2209
zondag 2 december 2018 om 09:16
Het Ajax van Italië dus.
Vind ik leuk
Jordtt +1547
zondag 2 december 2018 om 09:37
Nouja als jij ook dit jaar nog voor AZ bent, dan ben jij iig geen successupporter ;) maar elke club heeft een marge die aanhaakt bij succes, bij de ene club groter dan bij de ander.
Juve vond ik altijd mooie club, heeft zichzelf in diskrediet gebracht met alle schandalen... Maar toch met spelers als Chielini, tot vorig jaar Buffon blijft het mijn zwak houden. Maar zoals bij al die clubs/hele voetbal neemt dat af (barca is geen schim meer van het oude barca, idem voor United, Bayern is ook aan het aftakelen...
Vind ik leuk
AZVork +2209
zondag 2 december 2018 om 09:55
Haha. Heb het alweer verwerkt hoor. Het is weer zo'n seizoen bij ons. En ja iedere club heeft die supporters. En gelukkig maar want anders zaten de stadions overal voor de helft gevuld.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 09:58
Vind ik niet! Ajax heeft ook heel veel echte supporters en in Amsterdam en omstreken heb je sws ook geen alternatief. Ajacieden zijn in mijn ogen absoluut geen succes supporters. Ik vind wel dat Ajax de meeste succes'supporters' heeft dat kan je ook moeilijk ontkennen, maar denk tegelijkertijd ook dat Ajax de meeste echte supporters heeft.

Wel denk ik dat bijde ploegen heel erg gehaat worden door de rest van het land, maar Juventus wordt ook en miss wel juist gehaat in hun eigen stad.
[Reactie gewijzigd op zondag 2 december 2018 om 09:59]
Vind ik leuk
M477Y +1399
zondag 2 december 2018 om 10:55
heb 4 jaar in Turijn gewoond (Rivoli) maar grotendeel is gewoon voor Juve hoor;-) Ik zie Juve wel als grote rivaal van Ajax door de finale van 96. ravanelli.... maar goed de docu over het vermeende doping gebruik van de spelers van dat Juve heeft mij dusdanig kwaad gemaakt Dat ze nooit de CL mogen winnen:-)
[Reactie gewijzigd op zondag 2 december 2018 om 10:56]
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 11:10
Maar ook dat laatste idd. Gewoon een crimenele club. Vroeger was de club vlgm ook mooi, maar de haat neemt steeds meer toe. Afgelopen zomer was ik in Italië en iedereen had haat naar Juventus. Ik ben in Turijn en Milan geweest, maar ook naar het eiland Elba en de barman in een restaurant liet niets over van Juventus.
Vind ik leuk
Emnu +7095
zondag 2 december 2018 om 08:09
Ronaldo en vergeving...

Is n penalty toch niet t eerste wat bij me opkwam 🤨
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 08:36
Het is een geweldige voetballer, maar ik kan mij zelf er maar niet aan ontrekken van het feit, dat ie misschien wel iets heel smerigs gedaan heeft. Niet zo zeer de daad zelf, maar wel de manier waarop. Als ie daar voor wordt vergeven, het zij door een rechter of een andere hoogere macht, pas dan kan ik hem weer waarderen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws