Volgend FC Twente-ontslag hangt in de lucht: 'Balanceert nog altijd op het randje'

    Volgend FC Twente-ontslag hangt in de lucht: 'Balanceert nog altijd op het randje'

    Gepubliceerd: maandag 3 december 2018 om 07:22ma 03-12-2018 om 07:22

    Laatste update: maandag 3 december 2018 om 08:18ma 03-12-2018 om 08:18

    FC Twente-trainer Marino Pusic heeft flink te lijden onder de 2-5 nederlaag tegen Jong Ajax van vrijdagavond, schrijft clubwatcher Leon ten Voorde in TC/Tubantia. Volgens de journalist staat de geboren Bosniër onder grote druk bij de achterban.

    Pusic werd vorig seizoen twee keer aangesteld als tussenpaus, na het ontslag van René Hake en Gertjan Verbeek, en kon de degradatie van de Tukkers niet meer voorkomen. Afgelopen zomer beleefde de trainer een rommelige voorbereiding met FC Twente, aangezien de selectie pas laat in de zomer vorm kreeg.

    Volgens Ten Voorde is dit echter geen excuus voor de teleurstellende vijfde plek in de Keuken Kampioen Divisie en het weinig overtuigende veldspel. 'De trainer is er wel verantwoordelijk voor dat het elftal al tijden zwak speelt, geen ontwikkeling doormaakt en niet als team opereert', analyseert de journalist. 'De organisatie in het veld rammelt aan alle kanten en er is geen structuur, tactische discipline en samenhang in het spel te ontdekken.'

    'Krediet deels afgebrokkeld'
    Zijn eerste seizoen als zelfstandig hoofdtrainer is voor Pusic een zware beproeving, meent Ten Voorde. 'Hij worstelt, voelt de druk en weet dat zijn krediet al voor een groot deel is afgebrokkeld', valt er te lezen in de plaatselijke krant. 'Zomaar wat vragen die knellen op dit moment: Moet men weer een trainer slachtofferen? Dat zou alweer de vijfde op rij zijn. Maar wat hebben al die ontslagen FC Twente nou opgeleverd?'

    Hoewel Hake en Verbeek nog steeds doorbetaald worden door FC Twente, sluit de clubwatcher niet uit dat het bestuur nóg een keer ingrijpt. 'Tegelijkertijd dient de clubleiding zich de vraag te stellen of men ervan overtuigd is dat Pusic de boel nog aan de praat gaat krijgen? En hoe groot is de schade als je onverhoopt niet promoveert? Voor alle duidelijkheid: de club FC Twente balanceert nog altijd op het randje', waarschuwt Ten Voorde.

    Lees ook: Pusic en Twente-tweetal aangeboden op Marktplaats: "Heb ik nog niet meegemaakt"

    Lees ook: Fluitconcerten en 'schaam je kapot' bij 'ereronde' FC Twente: 'Natuurlijk terecht'

    Poll

    Haalt Pusic de Kerst in Enschede?

    (1312 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 3 december 2018 om 07:27
    Geef hem ff de tijd. Zo dramatisch gaat het nou ook weer niet. En als je weer een nieuwe trainer aanstelt kom je weer in hetzelfde gezeik als vorig jaar.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 07:28
    Echt hè, hij heeft iets van 20 nieuwe spelers gehad en dan is het raar dat het niet gelijk smetteloos verloopt.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 07:31
    Idd en die goede trainers voor een club in de KKD liggen niet voor het oprapen.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 07:34
    Ook dat. Zo’n club moet sterk stelling nemen. Net ff gekeken, 35 spelers zijn er vertrokken on de laatste 2 seizoenen. En dan ook nog winkelen met een lege portomonnaie.
    Wat denken ze nou?
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    maandag 3 december 2018 om 07:48
    Een lege portemonnee? Denk dat je daar toch vies mis zit...
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2689
    maandag 3 december 2018 om 08:00
    De portemonnee is leeg idd maar gelukkig heeft Twente altijd een achterzak waar ze uit kunnen graaien ;)
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 08:11
    Er is een salarisbudget maar nagenoeg geen transferbudget.
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    maandag 3 december 2018 om 08:15
    En die centen voor de salarisbudget en eventueel transferbudget komen niet van vermogende derden?
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 09:51
    Dat weet ik niet. Salarisbudget is volgens mij opgenomen in de begroting. Om schulden af te betalen was er nagenoeg geen transferbudget.
    Waar het(transfergelden) dan vandaan komt weet ik niet maar dat zal dan via sponsoring of leningen moeten komen. Ik denk niet dat ze daar nu weer mee beginnen.
    Zo ver mij bekend is er weinig uitgegeven.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +3019
    maandag 3 december 2018 om 08:38
    Hij krijgt ze pas 4 dagen voor de competitie en het zijn allemaal twijfelgevallen.
    Lekker begin voor zo n trainer.
    Vind ik leuk
    NikoS +5
    maandag 3 december 2018 om 09:58
    Het seizoen is op de helft...
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 10:02
    Ja en? Mourinho zit er al 2 jaar. Heeft godsvermogen uitgegeven, staat bekend als toptrainer en lukt het al niet.
    Om een team te smeden heb je tijd nodig.
    Vind ik leuk
    Toppert +1789
    maandag 3 december 2018 om 10:30
    En de juiste spelers. Van Leeuwen heeft allemaal spelers gehaald die niet overlopen van kwaliteit en echte broodvoetballers zijn. Die komen naar Twente voor de poen en voor niets anders. een jarige contractjes, promoveren of niet, het zal ze een worst zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 09:56
    Probleem is dat hij spelers neerzet op posities waar ze niet horen te staan.Daarnaast blijft die vasthouden aan de 2 zwakste broeders, Holscher en Boere.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 12:55
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze daar te weinig voor zie voetballen.
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2563
    maandag 3 december 2018 om 07:55
    Wat betreft resultaten gaat het niet al te dramatisch. Maar op voetballend gebied is dat twente nog slechter dan de degradatieploeg. Hij wisselt ook steeds dezelfde namen , geeft wisselspelers zelden een fatsoenlijke kans ( zie boere en holscher die er al 10 wedstrijden helemaal niets van bakken ). Het is gewoon niet meer leuk om naar fc twente te gaan , en dat is in de situatie waarin ze nu zitten heel gevaarlijk , want het laatste wat ze kunnen gebruiken is dat er supporters afhaken

    Vind ik leuk
    Dr_HeverLee +1629
    maandag 3 december 2018 om 09:56
    Mee eens. Het excuus van late selectie etc. moet nu toch echt afgelopen zijn. We zijn nu ruim 4 maanden verder en er moeten nu toch contouren van verbetering ontstaan die ik niet zie. Dan Verbeek maar terughalen als hij tenminste nog wil (wordt toch nog betaald) en Pusic als rechterhand.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 07:56
    Verliezen we Vrijdag aan de dijk in Volendam. Dan is het einde Pusic. Niemand zal dit accepteren. Bij de degradatie had hij al eigenlijk weggemoeten. Maar hij heeft in samenwerking met van Leeuwen de investeerders overgehaald dat hij het kan. Dus krediet gekregen. Maar die is langzamerhand aan het weg ebben en terecht.
    Vind ik leuk
    Gro050 +31
    maandag 3 december 2018 om 08:41
    Iedere 3 maanden een nieuwe trainer gaat niet werken.. wordt het een grotere puinhoop van.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 10:54
    kost weinig ,Pochetje
    Vind ik leuk
    Kuip +8441
    maandag 3 december 2018 om 19:10
    De tijd geven? We zijn al in december. Al vier maanden onderweg en het spel wordt steeds slechter. Kom op zeg. Binnen vier maanden mag je toch wel wat verwachten?
    Die man kan er niks van. Hup, een ander.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 20:02
    Net of de trainer voor een club in crisis in de KKD voor het uitkiezen zijn haha!
    Vind ik leuk
    Kuip +8441
    maandag 3 december 2018 om 21:13
    Ze kunnen mij bellen hoor.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 07:30
    Ik vrees dat dit nog een jaartje KKD word, echt geen schande btw met het niveau dat de KKD op dit moment heeft.
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    maandag 3 december 2018 om 07:50
    Vraag me trouwens af, wat de vooruitzichten zijn indien ze niet promoveren. Daar is zo’n schitload aan geld erdoor gejakkerd dit jaar...in combinatie met de torenhoge schulden, gaat het verval daar denkelijk enorm zijn! Mits ze überhaupt nog wel alles kunnen betalen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 07:54]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4631
    maandag 3 december 2018 om 07:59
    Johnie johnie johnie.
    Hoeveel geld is er dit jaar er doorheen gegaan dan?
    En waar kwam dit geld vandaan?
    Dat het momenteel niet goed gaat is zo waar als een drol op een grasveld.
    Maar de intentie was promoveren in 2 (twee) jaar en heel misschien zouden ze 3 (drie) jaar kunnen uitzingen.
    Ook al spelen ze nu slecht, als ze het tweede gedeelte "op gang" komen en net als Emmen op het laatst kunnen pieken ze alsnog via de nacompetitie promoveren is er nog steeds "niets" aan de hand.
    Ik weet wel daar kun je niet op gokken, maar nu al van het slechtste scenario uitgaan is weer meer onrust zaaien.
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    maandag 3 december 2018 om 08:18
    Ik vind ook niet dat ze slecht draaien, het bestuur denkt daar echter anders over. Wbt de gelden is het duidelijk dat die ergens anders vandaan komen dan de eigen portemonnee. Maar is het niet tevens zo, wie betaald bepaalt? Neem niet aan dat ze een zak met geld hebben gekregen om er zo mee te gaan kutten...

    En tuurlijk weet ik als buitenstaander heen bedragen. Maar ik weet wel dat het bedragen zijn waardoor onder andere Spaanse spelers van pak en beet Sevilla, maar wat graag naar Twente kwamen om in de kkd te spelen. Zal vast een hongerloontje zijn denk ik danZ
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4631
    maandag 3 december 2018 om 09:14
    Deels heb je gelijk.
    Voor een hongerloontje komen ze ook niet maar ook niet weer spectaculaire bedragen.
    Als Twente eerst andere spelers op het oog had maar die niet naar Twente konden komen omdat ze elders (NEC en Sparta) meer konden verdienen valt dat wel mee toch?
    Ook is Holla van de hand gedaan omdat hij een te groot salaris pakket had voor Twente naar KKD begrippen.
    Raad waar hij speelt?
    Fc Den Bosch.
    Wat het salaris betreft vergeten velen dat er ruim meer spelers vertrokken zijn dan erbij.
    Dus in principe hou je dan een positief salaris saldo over?
    En 7 miljoen zou geïnvesteerd zijn, maar niet alles in spelers.
    Er mag zelfs nog eens 7 miljoen geínvesteerd worden in de winterstop door de investeerders.
    Of dat gebeurd is ten tweede en wat daar allemaal waar van is moet ik ook maar gokken.
    Nee, Twente staat er momenteel niet goed op (financieel) maar mag niets aflossen van het geld wat de investeerders er in stoppen (alleen bestemd voor selectie, jeugd).
    Ook had twente gewoon pech met de blessures van Assaidi, Vuckic en lange tijd Brama, de belangrijkste spelers van Twente.
    En drie keer drie spelers afstaan ivm interland verplichtingen terwijl de competitie door ging.
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 09:16]
    Vind ik leuk
    NikoS +5
    maandag 3 december 2018 om 10:09
    Wel een schande want Twente heeft een begroting van 20 miljoen euro dan moet je gewoon kampioen worden
    Vind ik leuk
    Pimman +6033
    maandag 3 december 2018 om 07:32
    Keizer eruit door Twente..Pusic eruit door Jong Ajax...zou wat zijn ;)
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2563
    maandag 3 december 2018 om 07:56
    Ajax heeft het duidelijk wat opgeleverd , nu Twente nog
    Vind ik leuk
    Pimman +6033
    maandag 3 december 2018 om 09:11
    Dat wel.maar als Keizer de tijd was gegund en óók had kunnen profiteren van de financiële middelen zoals ten Hag nu kan dan wie weet had hij het ook op de rails gekregen. Óók het hele gebeuren Nouri moest Keizer met de spelersgroep verwerken. Ik als Ajaxfan vind ik het nog steeds niet netjes hoe dat is gegaan met Keizer...maar ja nu gaat het wel heel goed dus die credits moet je het bestuur wel weer geven.
    Vind ik leuk
    Andre As +3023
    maandag 3 december 2018 om 07:34
    Op naar de afgrond
    Vind ik leuk
    Storm015 +273
    maandag 3 december 2018 om 07:34
    Dat wordt dan de derde trainer die de FC Twente moet doorbetalen. Fredje kom er maar in, het maakt allemaal niet uit. Geld zat toch! Ik denk niet dat Van Slishuizen dit labbekakkerige zooitje aan de praat krijgt. Ik voorspel einde verhaal daar aan het einde van dit seizoen👍

    Edit VP : Reactie aangepast.
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 09:39]
    Vind ik leuk
    Fcdhfc +36
    maandag 3 december 2018 om 07:38
    Misschien is hij Verbeek iets ze betalen ze saliris toch wel
    Vind ik leuk
    Mooseair +98
    maandag 3 december 2018 om 07:52
    Zet gewoon Rutten voor de groep en Pusic als assistent ernaast. Kost het je niks en dan kan Pusic rijpen. Dat heeft het meeste effect en is de goedkoopste oplossing. Verder zal je toch echt wel in de verdediging wat moeten investeren. Kijk nou eens naar Douglas. Oud speler van Twente, speelt gewoon in Lissabon op het tweede niveau en een goede spits huren voor een half jaar die elders weinig aan spelen komt, want met Boere en Oosterwijk ga je het niet redden. Hopen dat Assaidi en Vukic in februari/maart weer mee kunnen doen.
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2563
    maandag 3 december 2018 om 07:58
    Douglas heeft zijn contract is Lissabon ontbonden en is dus transfervrij.
    Dat er getwijfeld wordt aan zijn fysieke gesteldheid kan ik nog inkomen , maar laat het dan op zijn minst meetrainen om te zien hoe hij ervoor staat.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 08:29
    Rutten wil niet. Blijft op de achtergrond. Assaidi en Vuckic word niks meer.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5835
    maandag 3 december 2018 om 07:53
    Fc Twente betaald dankzij v Halst oa de salarissen van verbeek, de jonge , Hake (gedeeltelijk) , ultee, van halst zelf en velderman gewoon door.
    Daar komt pusic ook nog bij.

    De hoop is op Rutten gevestigd, dat hij de puinhopen van van halst kan opruimen. Van halst mismanagement kost de club minimaal de komende jaren nog een vermogen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 07:54]
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 08:03
    Staatsen....Jean Paul de Jong, Andre Paus, Micheal Reiziger zo maar wat namen die eventueel met Rutten kan samenwerken??
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5835
    maandag 3 december 2018 om 08:30
    Of gewoon weer een dubbelfunctie. Met eventueel pusic(ivm doorlopend contract)

    Van leeuwen haalt ook alleen maar spanjaarden van dezelfde zaakwaarnemer. Dan weet je dat er weer over de rug van Twente geld aan word verdiend.
    Integriteit van Rutten is op dit moment echt een must.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1844
    maandag 3 december 2018 om 08:04
    Begint lachwekkend te worden daar. Misschien hebben ze gewoon niet zo'n goed elftal als ze denken.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9259
    maandag 3 december 2018 om 08:45
    Wordt je 5e en promoveer je via de playoffs ben je die succes trainer die Twente terugbracht..... Geduld....
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33647
    maandag 3 december 2018 om 09:12
    Heel de club opdoeken, is makkelijker.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 09:24
    hup twente ontsla maar weer een trainer met tig- kosten.

    zo stom kunnen ze toch niet zijn.
    begrijp niet dat ze daar niet zeggen, :met zijn allen samen" trachten de boel op de rit te krijgen.

    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 09:25]
    Vind ik leuk
    peinke +2111
    maandag 3 december 2018 om 10:02
    Leon ten Voorde, die moeten ze helemaal niet serieus nemen bij Twente. Laat hem lekker leuteren als club watcher. Binnenkort verschijnt hij weer een keer bij De Tafel van Kees en zwamt hij er weer een uur lang over elk onderwerp over FCT, zeker als er sprake is van een dip. Wat verwacht je dan, dat FCT zo maar even de KK divisie gaat domineren. Daar heeft de uitstekende Ted van Leeuwen toch iets meer tijd voor nodig. Laten ze bij Twente nu gewoon zorgen dat de organisatie weer op niveau komt; scouting in ere wordt hersteld en vooral geduld opbrengen.
    Overigens ben ik het nooit eens als een assistent die al zijn voorgangers niet heeft gesteund, zelfs er op uit is geweest om op deze positie te komen, hoofdtrainer te laten worden. Dat mislukt immers. Bovendien schrijf ik hem te weinig kwaliteit toe. Waar blijft die Fred Rutten nu, die heeft toch de handen vrij. Daar moet FCT in investeren. Dit is de enige man die op deze plaats moet komen, al het andere zal tegenvallen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 10:03]
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    maandag 3 december 2018 om 10:32
    Uitstekende ted van leeuwen? Echt?
    Wat heeft hij goed gedaan dan? Een compleet vreemdelingenlegioen binnen gehaald wat amper kwaliteit heeft! Raar he, dat daar geen elftal van te maken is?
    En nu lees ik in een stukje van staatsten dat de spanjaarden allemaal via dezelfde zaakwaarnemer zijn aangetrokken. Dus geloof maar dat er ook heel wat flappen in de achterzak van tedje zijn verdwenen!

    Maar goed, ik zou gewoon een standbeeld voor ted van leeuwen neerzetten....
    Vind ik leuk
    peinke +2111
    maandag 3 december 2018 om 19:11
    Daar geloof ik helemaal niets van. Als je zo laat nog een nagenoeg nieuw team moet samenstellen, dan is de spoeling dun en heb je vaak de zoveelste keus aan spelers. Dat je dan gebruik maakt van een relatie in het circuit van makelaars is logisch.
    Ted van Leeuwen heeft bewezen om een aardig team op de been te krijgen met weinig middelen en over het algemeen over een goed netwerk te beschikken. IJzer met handen breken gaat niet. Een beetje geduld lijkt me op z'n plaats, zeker als je weet waar Twente nu staat en vandaan komt.
    MAar de verwachtingen zijn bij supporters weer torenhoog en dat is gewoon niet terecht. Die trainer heb ik al wat van gezegd hierboven. Dat is een scholletje eersteklas en onbetrouwbaar.
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 19:12]
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 10:14
    Haha... toen Haké er uit gegooid werd en Verbeek kwam, was het al snel dat Twente Pusic had moeten kiezen en nooit Verbeek had moeten halen. En nu is hij weer niet goed.. nou geloof me, niemand gaat het bij Twente goed doen. Het is een rommeltje daar en erg uitgebalanceerd is die selectie ook niet. Ik zou er nog een TD tegenaan gooien, geld zat daar.. 😂
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    maandag 3 december 2018 om 10:24
    Wel ja, nog een afkoopsom meer of minder.... en dat terwijl je nog op het randje balanceert...

    Als twente niet promoveert is ted van leeuwen de hoofdschuldige! Die heeft een heel vreemdelegioen binnen gehaald die ook nog eens weinig kwaliteit hebben. Raar he, dat het dan niet loopt?

    Ongelooflijk dat deze prutser op een voetstuk staat in enschede
    Vind ik leuk
    Ron777 +132
    maandag 3 december 2018 om 10:44
    Als hij ontslagen wordt gaat de schuld weer met 500 duizenu euro is weer lekker
    Vind ik leuk
    Lubje +742
    maandag 3 december 2018 om 10:47
    Als je een waardeloze selectie hebt, maakt het weinig uit wie er als trainer voor staat.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:08
    Kan er niet wakker van liggen van die Pony Club. Stekker eruit!
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 12:17
    Hij haalt de kerst zeker wel, als de pers (Leon ten Voorde) zou stoppen met alleen maar negatieve berichtgeving rond te sturen.
    Dat heeft de FC al heel veel geld gekost.
    LEON STOP MET DIE NEGATIEVE BERICHTGEVING.
    Ze staan 4e en nog maar 3 punten verwijderd van de nummer 1.
    Vind ik leuk
    Caniggia +940
    maandag 3 december 2018 om 19:24
    Begrijp je het dan zelf niet ? Ze hadden met hun begroting nu 12 punten los moeten staan en niet 4e met 3 punten achterstand en dan met 5-2 verliezen.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 14:26
    Kan de gemeente enschede weer mooi bijspringen
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 17:02
    Ik denk dat Pusic gewoon weer assistent moet worden. Ik vond hem in het begin wel een goede trainer. De wedstrijden die hij coachte zagen er eigenlijk best goed uit. Voorin werd er misschien niet altijd genoeg georganiseerd, maar de organisatie stond vaak wel goed. Dit seizoen heb ik het idee dat het drukzetten en inzakken soms niet als team gaat afstanden te groot. Als people manager vind ik Pusic echter wel heel sterk, hij komt altijd rustig over en zorgt voor een positieve sfeer in de groep, terwijl hij wel de grenzen aanhoudt. Verder zit er natuurlijk ook veel te weinig scorend vermogen in de ploeg. Op het middenveld wordt de bal af en toe nog wel mooi naar de zeikant verplaats, maar Aitor kan niet echt een man paseren en Espinosa is meer een middenvelder. Daarnaast zijn hollscher en Smith ook niet spelers die de zestien induiken. Toch lijkt me het beste als Pusic assistent wordt en dat Fred Rutten trainer wordt. Met hem zou twente nooit met 5-2 in eigen huis verliezen.
    Vind ik leuk
    Caniggia +940
    maandag 3 december 2018 om 19:21
    Ja ontsla er rustig nog 1 jullie hebben toch geld zat.Dat sponsoren gaan betalen voor het ontslag van die trainers.Hoe gek ben je dan?
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 21:05
    Ze moeten deze man écht over het randje duwen

    Dit is zo'n slechte trainer. Zou eigenlijk na afloop van het seizoen al verdwijnen, maar heeft ervoor gezorgd dat anderen ontslagen werden en bleef zelf zitten

    Deze man gun ik helemaal niets !

    En dan mag Twente zonder hem van mij terugkeren in de eredivisie
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws