Blind: Misschien komt er komende zomer wel weer iets anders op mijn pad

Blind: "Misschien komt er komende zomer wel weer iets anders op mijn pad"

Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 08:18wo 05-12-2018 om 08:18

Daley Blind sluit niet uit dat hij na zijn rentree in Amsterdam tóch weer een nieuw, buitenlands avontuur aangaat. De 28-jarige verdediger is niet naar Ajax gekomen om af te bouwen, verzekert hij in gesprek met Voetbal International. 

Na vier seizoenen bij Manchester United signeerde Blind in juli een vierjarig contract in de Johan Cruijff Arena. "Het is niet zo dat ik 32 jaar ben. Dat ik hier even kom afbouwen. Integendeel. Met 28 jaar voel ik me in de kracht van mijn carrière", aldus de Oranje-international.

"Als ik dit niveau kan vasthouden, bij Ajax en bij Oranje, misschien komt er komende zomer wel weer iets anders op mijn pad. Of volgend jaar. Het is niet zo dat ik nu te oud ben om een volgende stap te maken."

Blind zit nog boordevol ambitie. "Ik voel me topfit en zie het wel. Wie weet blijf ik hier wel tot het einde van mijn loopbaan, maar zeker hoe we het nu doen, hoe we onszelf profileren, in de Champions League en met Oranje, is dat geen uitgemaakte zaak. Ik denk dat ik nog bij veel buitenlandse clubs op de radar sta."

Plaats een reactie

Smithsonian +38087
woensdag 5 december 2018 om 08:22
Nog een club of misschien land die je kunt verkloten. succes.

was meer voor danny bedoelt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 12:53]
Vind ik leuk
Roffel1998 +1825
woensdag 5 december 2018 om 08:23
Slaat natuurlijk nergens op deze reactie, heeft het gewoon goed gedaan bij Manchester United, ook bij Ajax heeft ie t geweldig gedaan en doet ie t nog steeds top.
Vind ik leuk
Smithsonian +38087
woensdag 5 december 2018 om 08:26
Mwoah. 16 miljoen voor blind is en blijft belachelijk.
Vind ik leuk
Alex Koopman +1225
woensdag 5 december 2018 om 08:27
Hoe is dat Blind zijn schuld precies?
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 08:36
Moet iets “jouw schuld” zijn voordat het belachelijk kan zijn?
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 12:43
De investering in blind is al lang mede dankzij zijn verdedigende werk terugverdiend en nog meer dan dat. Kortom, het valt wel mee hoe belachelijk het is. Verder is 16 miljoen nu hetgeen waar 5 jaar geleden 10 miljoen voor wordt betaald en 10 miljoen is Blind echt wel waard
Vind ik leuk
Alex Koopman +1225
woensdag 5 december 2018 om 13:12
Ik heb nooit gezegd/beweerd dat het belachelijk is, 16 miljoen is hij ook zeker wel waard.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 13:47
Reageerde ook eerder op Smithsonian
Vind ik leuk
Alex Koopman +1225
woensdag 5 december 2018 om 13:52
Klik zijn naam dan aan de volgende keer 😆 kan gebeuren
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 14:13
:P
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 18:35
Voor internationale begrippen zelfs een koopje.
Vind ik leuk
carl coenr +164
woensdag 5 december 2018 om 17:12
En hij speelt gewoon goed en is zeker beter geworden na zijn periode bij MU
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 08:28
Vind het wel mooi hoor, en maar kopen, kopen, kopen. En wie staat er bovenaan? PRECIES!
Vind ik leuk
Iggy +4116
woensdag 5 december 2018 om 08:49
Ach jochie toch!
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 10:21
Kan jij ook voetbalinhoudelijke reactie's plaatsen??
Want jij bent net zo dom en zielig als die jankend PSV-ers .
Vind ik leuk
Iggy +4116
woensdag 5 december 2018 om 11:50
Ow ja joh?!
Vind ik leuk
groninger +1838
woensdag 5 december 2018 om 08:55
Net als de grootste koopckub PSV.
Vind ik leuk
dhrwobo +36682
woensdag 5 december 2018 om 09:01
Ho ho ho, zijn reactie slaat natuurlijk nergens op, maar ga niet zeggen dat PSV de grootste koopclub is ajb ;-). Dat waren we jarenlang, maar zijn we niet meer gelukkig.
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 09:01]
Vind ik leuk
Lucky Kes +5514
woensdag 5 december 2018 om 09:26
Nee, daar heeft Ajax jullie ruimschoots mee gepasseert ;-)
Vind ik leuk
Molukker +125
woensdag 5 december 2018 om 10:15
Dat doet Ajax wel mooi zonder steun, allemaal opgespaard geld. :-)
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 10:40
En jij wil nu echt beweren dat Ajax nog nooit gesteund is door de gemeente ???
Ook niet toen de Arena gebouwt werd .
Vind ik leuk
Molukker +125
woensdag 5 december 2018 om 11:12
Je gaat nu een andere onderwerp tegemoet. Het ging over transfers. Om te zien dat je niet tegen de waarheid kan. Op stadion gebied heeft Ajax zeker hulp gehad althans, nog steeds.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 11:20
Dat is hetzelfde onderwerp , want als Ajax niet de steun van de gemeente had gekregen , dan had Ajax ook iets minder opgespaard geld gehad voor die transfers .

En ik zal je nog ff verder uit je droom helpen .
Ik ben noch voor PSV noch voor Ajax .

Ik wil niet bij die kleuterschool horen , die hier dagelijks op vp actief is .
Vind ik leuk
Molukker +125
woensdag 5 december 2018 om 11:26
Al was je wel voor PSV noch Feyenoord, Europees juich ik voor ze wanneer ze spelen. Ik ben geen hater op het gebied van andere clubs. Ajax zou inderdaad minder opgespaard geld hebben, maar dat betekent niet dat zij ruimschoots achteruit zouden gaan. Als je ziet wat voor slimme handelingen ze gedaan hebben kijkend naar CL, Transfers, Marketing etc.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 23:04
Je doet er anders wel aan mee met je opmerking 😂
Vind ik leuk
Lucky Kes +5514
woensdag 5 december 2018 om 11:11
Zeg ik dat dan?
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 10:47
Hoezo? Volgens mij heeft PSV afgelopen zomer meer spelers gekocht dan Ajax hoor. Niet dat het me uitmaakt, vind dat als je het geld hebt, je daar gebruik van moet maken. Maar om even aan te geven dat ik "ruimschoots" wel een beetje overdreven vindt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 10:48]
Vind ik leuk
Lucky Kes +5514
woensdag 5 december 2018 om 11:09
Tel de laatste drie jaar bijelkaar op en dan kom je tot de conclussie dat Ajax ruimschoots meer transfer/teken geld heeft betaald dan PSV


En ik veroordeel dat ook niet maar is gewoon een feit.
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 11:10]
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 11:14
21 vs 19 nieuwe spelers. Ajax heeft 2 spelers meer gehaald dan PSV in de afgelopen 3 jaar. Nogmaals, "ruimschoots" vind ik overdreven.
Vind ik leuk
Lucky Kes +5514
woensdag 5 december 2018 om 12:23
Ik heb het over geld
Vind ik leuk
imho +1454
woensdag 5 december 2018 om 13:24
Dus als Ajax (of welke club dan ook) voor 30 miljoen iemand verkoopt, mogen ze maar voor max 5 miljoen iemand anders halen, want anders is het een koopclub?
Vind ik leuk
Lucky Kes +5514
woensdag 5 december 2018 om 14:14
ha ha ha.
Echt zeg, jullie proberen het altijd zo te verdraaien hè.
Ajax kocht de meeste spelers, zelfs om Jong Ajax te versterken met oa Schuurs, 2 Colombianen, speler van Heerenveen,een Deen en nog meer, en dan ook nog minimaal 7 basisspelers in drie jaar waarvan er ééntje met dikke winst verkocht is (Sanchez).
En dan praat ik niet eens over de Jong, Dolberg, Onana of Schöne, want die zaten er al.
Vind ik leuk
AllAdIn +20920
woensdag 5 december 2018 om 14:28
De laatste drie jaar heeft Ajax veel meer aan spelers uitgegeven dan PSV, maar Ajax heeft ook veel meer verdiend aan uitgaande transfers.

Onder de streep hield Ajax iets van 42 miljoen over en PSV 16 miljoen.
Vind ik leuk
Lucky Kes +5514
woensdag 5 december 2018 om 15:55
Maakt toch ook niets uit?
Weet je, toen Twente en PSV zo'n zeven jaar geleden als koopclubs bestempeld werd en Ajax en Feyenoord als opleidingsclub, riep heel Nederland de media na in koor: PSV en Twente moeten het voorbeeld van Ajax en Feyenoord nemen.
Bulshit dacht ik toen.
Je moet een mix maken.
Iets wat Ajax nu dus doet, met een visie.

Destijds had Twente ook vele miljoenen winst uit hun transfers.
Denk maar eens aan de "gratis"of goedkoop ingekochte spelers als arnoutovics, Elia, Braafheid, Tioté, Luuk de Jong, Chadli, Ola John, Promes, allen miljoenen opgeleverd.
Of de met veel winst verkochte spelers als Ruiz, Tadic en Ziyech.
Zaten ook heel veel miskopen bij, net zoals bij Ajax nu, maar door mismanagement is er niets van overgebleven.
Integendeel.
Het ging mij er niet om of wat Ajax doet goed, slim of fout is, maar dat ze qua budget ver uitlopen met inkopen doen op de rest.

En het was eigenlijk als grapje bedoeld op een PSV supporter waar Ajax hun wel op voorbij gestreeft was.
Vind ik leuk
AllAdIn +20920
woensdag 5 december 2018 om 15:59
Maakt mij ook niks uit, ik reageerde alleen op jouw reactie waarin je het over geld had.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 23:06
Jou reactie is vreselijk kort door de bocht. Al je verkochte spelers kan je niet opvangen met jeugd. Ja het kan wel, maar dan doe je niet mee om de titel.
Vind ik leuk
Lucky Kes +5514
donderdag 6 december 2018 om 07:39
Heb je het over mijn reactie?
Weet je wel waar dit over gaat?
Moet je alle reacties vanaf het begin (mijn discussie) lezen.
Dan weet je ook waarom ik die verkochte spelers opnoem.
Vind ik leuk
groninger +1838
woensdag 5 december 2018 om 09:49
Gaat mij helemaal niet om koopclub. Iedere club koopt. Was gewoon reactie op zijn domme reactie
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 10:23
Je hebt helemaal gelijk , die PSV-ers moeten niet zo janken .
Maar sommige Ajacieden zijn helaas net zo erg , daarom begint het hier op een kinderdagverblijf te lijken .
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 19:55
Daar kan ji over mee praten hé.
Vind ik leuk
windforce11 +3006
woensdag 5 december 2018 om 10:29
Vanaf 2016 tot en met nu hebben Ajax en PSV beide 19 spelers gehaald....
Vind ik leuk
DeanJayden +10845
woensdag 5 december 2018 om 09:02
Wie overwintert in Europe, volgens mij word die andere prijs iets later verdeeld en staat Ajax daarvoor gewoon op schema!!!
Vind ik leuk
plein19 +2605
woensdag 5 december 2018 om 10:00
Het overwinteren kan gemakkelijk punten kosten. En dan kan het eerdere puntverlies nog erg kostbaar blijken
Vind ik leuk
DeanJayden +10845
woensdag 5 december 2018 om 10:10
Waarom zou dat moeten, omdat dat onder Bosz gebeurd is. Die bleef maar jonge jongens opstellen en gaf ze geen rust. Ten Haq heeft bij Bayern het vak geleerd en rouleert indien nodig. 2 wedstrijden in de week moet geen probleem zijn. Ajax speelt bijna geen wedstrijd volle bak in de ED en houden duidelijk in na de 2-0 of 0-2. De jongens zijn inmiddels wat ouder en de bank is veel beter en ten Haq schroomt niet om een speler indien niet fit op de bank te zetten. Ze worden enkel maar beter van CL wedstrijden. Ook is de poule fasen straks afgelopen en heel veel verder zullen ze eerlijk gezegd toch niet komen...….En komen ze wel een ronde verder zijn dat maar 2 extra wedstrijden. Denk je dat ze in andere landen moeilijk doen om een extra wedstrijd???? Ten Haq traint ze veel harder en de jongens hebben een beter fysiek als andere ED spelers
Vind ik leuk
plein19 +2605
woensdag 5 december 2018 om 12:03
Prachtige betoog van de manager van Ten Hag. hij rouleert ook indien niet nodig en daarom staan we 2 punten achter. En van het vak geleerd bij de semi profs van Bayern was niets te zien het 1e half jaar.
Meer wedstrijden betekent meer vermoeidheid en een grotere kans op blessures. Niet iedereen is makkelijk vervangbaar. En statistieken wijzen gewoon uit dat ploegen grotere kans hebben na zware Champions League wedstrijden
Vind ik leuk
DeanJayden +10845
woensdag 5 december 2018 om 13:03
Ook met de opgestelde spelers tegen Almelo had er met de juiste instelling gewonnen moeten worden. PSV was een flop van ten Haq en de doelpunten op kinderlijke manier weggeven door blunders uit de Fjes. Erna is het beter gaan draaien en zijn de spelers en trainer naar elkaar toegegroeid. Verder is het uniek dat PSV een dergelijke reeks neerzet en is Ajax er miss ook nu wel mee bezig. Sowieso zitten de Ajax spelers in een veel betere flow dan die van PSV momenteel. Verder zijn het gelukkig maar 2 punten en is een verlies in Eindhoven helaas wel vaker het geval dus niet beslissend voor het kampioenschap.
Vind ik leuk
plein19 +2605
woensdag 5 december 2018 om 13:19
ik met je eens dat het na PSV veel beter gaat. Het lijkt nu echt een geheel. Al zullen er altijd spelers zijn die andere voorkeuren hebben. Over Heracles ben ik het niet met je eens. Technisch hadden de opgestelde spelers het moeten kunnen winnen. Maar net als in bekerwedstrijden tegen "makkelijker" tegenstanders gaat het vaak mis als er veel gewisseld is. En als dat instelling is dan is dat wel iets wat TH had moeten inschatten.
Ik vind het wel knap van TH dat hij na eigenlijk een hele lange aanloop die heel matig verliep hij en het team er zo'n eenheid van hebben gemaakt. Nu afwachten hoe tegenslagen worden overwonnen want die zullen vast nog komen
Vind ik leuk
AllAdIn +20920
woensdag 5 december 2018 om 09:03
Want PSV koopt niet?
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 09:13
De club die bovenaan staat heeft volgens mij ook bijna alles aangekocht. Ze staan (voor als nog) bovenaan, maar na het weekend zou ik toch wel twijfels gaan krijgen. Zijn pas de eerste verliespunten, maar zie er (graag) wel meer bijkomen.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 09:43
de grootste koop club van Nederland is PSV...niks geen eigen jeugd de jaren hiervoor ..misschien zit er wat aan te komen onder Marc ..bij alle andere trainers werd jullie jeugd naar de klote geholpen. dus zwijg zwijg.nog een paar wedstrijden en PSV staat 2e op een straat lengte van Ajax. Ojaaaa en wat waren we goed europees, je moet je schamen met 1 puntje belachelijk gewoon
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 09:44]
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 10:26
En jouw dag is nu ook weer goed , want je hebt weer ff lekker kunnen provoceren .
Nu weer vlug samen met die PSV-ers de klas weer in , want sinterklaas is op jullie schooltje .
Vind ik leuk
Wilex +2118
woensdag 5 december 2018 om 10:33
Noem is 5 echte grote Psvers die niet ooit elders aangekocht zijn.
Je mag ze uit heel de historie nemen, ik wens je veel succes.
Dat je als psver een andere club op het kopen, kopen gaat wijzen is zo'n beetje het meest lachwekende wat er bestaat.
Er zijn weinig clubs in de wereld die hun historie zo te danken hebben aan het met extern geld aankopen van spelers.

Vind ik leuk
RenW +2095
woensdag 5 december 2018 om 11:10
Ik denk de club met spelers die niet gekocht zijn.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 11:36
En wie is er al uitgeschakeld in de beker en in Europa? Juist...:
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 14:07
@frikandel kroket ja wat maakt het nu uit wie er op ditmoment boven sta zo zie je maar weer dat jij zo een PSV friek bent en een anti Ajax friek maar ik zal je dit zeggen onze Ajax mag nu nog 2 de staan maar die 2 punt achter stand op PSV is en kan zo weer ingelopen worden de competitie is nog lang niet ten einde en PSV ga zeker nog wel wedstrijdjes verliezen hoor reken er maar op
Vind ik leuk
Jozef +40970
woensdag 5 december 2018 om 08:30
Het blijkt gewoon van niet. Ook Tadic speelt zwak soms, maar door de komst van deze heren is Ajax zo stabiel als een huis en dat was 10 jaar lang nou net het grote probleem door relatief veel te veel jeugd.

Vind ik leuk
Korm +38354
woensdag 5 december 2018 om 09:22
Ajax heeft gewoon een uitstekend team!
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 10:16
Er zit duidelijk meer balans in het elftal bij Ajax. En dat komt onder andere door een paar degelijke voetballers als bijvoorbeeld Blind.

Geen enkel elftal kan structureel optimaal functioneren als je 11 Messi's opstelt. Nog even los van het feit dat je geen 11 Messi's zo gek kan krijgen om in de ED te gaan lopen ballen.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 08:35
Oké en kan hij er wat aan doen? De markt zit gewoon zo inelkaar. Feit dat jij dat niet ziet, maakt vooral jou belachelijk.
Vind ik leuk
The Iceman +12945
woensdag 5 december 2018 om 08:41
Niet gek als hij eerst voor 17,5 miljoen aan United is verkocht.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 08:45
Vind ik totale onzin. Blind is momenteel de sterkhouder van Ajax. Steekt in bloedvorm. Als Romero 10 miljoen waard is, had Blind ook wel 40 miljoen mogen kosten.

In de hedendaagse voetbalwereld is 16 miljoen voor een speler als Blind kleingeld.
Vind ik leuk
Maan88 +5819
woensdag 5 december 2018 om 09:19
Ja is goed knul, welkom in het echte leven.
Vind ik leuk
DeanJayden +10845
woensdag 5 december 2018 om 09:00
Ik weet het niet hoor, maar met de prijzen heden ten dagen is 16 miljoen een goedkope speler!!!!!!!
Vind ik leuk
Arvin +6183
woensdag 5 december 2018 om 09:23
Klopt, dat wij hier in de eredivisie nou eenmaal achterlopen en nog niemand aan die bedragen is gewend.

Als ik hierboven dan ook de comment lees over Romero, zoveel ben je tegenwoordig gewoon kwijt aan een talent. Als je mee wilt doen, zul je moeten betalen.
Vind ik leuk
Korm +38354
woensdag 5 december 2018 om 09:23
in het buitenland wel, in nederland is 16 wat kan uitgroeien tot 21 een smak met geld wat niet zomaar uitgegeven wordt.
Wel vind ik blind het geld waard hoor, prima voetballer!
Vind ik leuk
DeanJayden +10845
woensdag 5 december 2018 om 09:37
Maar om enige aansluiting te vinden zullen we wel moeten, je kunt niet enkel goedkope buitenlanders halen of spelers van de subtop! Ajax ontvangt ook genoeg transfer inkomsten voor zijn talenten dus moet ook meer uitgeven om weer prijzen op te halen
Vind ik leuk
Korm +38354
woensdag 5 december 2018 om 10:26
ben ik er zeker mee eens, maar dan moet je ook om kunnen gaan met concequenties dat men hem dan ook anders beoordelen.
Vind ik leuk
DeanJayden +10845
woensdag 5 december 2018 om 13:08
Maar buiten de ED om een speler kopen die al 25 is geweest om routine te brengen onder de 20 word steeds moeilijker. Talenten word al moeilijk in de huidige tijd, want in deze markt is 17 miljoen voor een speler van UTD een fooi
Vind ik leuk
AllAdIn +20920
woensdag 5 december 2018 om 09:03
Het is iig minder dan de 18 die Ajax voor Sulejmani betaalde, en presteerde beduidend minder dan Blind.

Blind doet het toch goed bij Ajax, of vind jij van niet?
Vind ik leuk
DeanJayden +10845
woensdag 5 december 2018 om 13:09
En de transfersommen zijn meer dan verdubbeld sinds deze miskoop
Vind ik leuk
Rondebal +718
woensdag 5 december 2018 om 09:06
Die eerste reactie van jou is belachelijk!!
Vind ik leuk
Berbr +2224
woensdag 5 december 2018 om 09:12
Geheel oneens. Blind bewijst elke week dat het een stabiele topper is. Zijn geld meer dan waard.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12401
woensdag 5 december 2018 om 10:24
Dus jij vindt dat wel een terechte afspiegeling van de kwaliteiten van deze spelers onderling ? enerzijds Tadic voor 10 en de ander, Blind voor 18 miljoen .
Vind ik leuk
DeanJayden +10845
woensdag 5 december 2018 om 13:11
Ja zeker, Blind kan nog een move maken en brengt die 17 gewoon weer op dan......Verder is Blind zeer belangrijk voor de rest, als je niet op trainingen komt en je volgt Ajax niet dan snap je er geen reet van denk ik
Vind ik leuk
rpaulp50 +12401
woensdag 5 december 2018 om 19:26
Ik ben het niet met je eens.
Ik vind Blind wel een aanwinst voor Ajax, maar ik denk dat hij niet meer waard is dan Tadic, zo'n 10 miljoen.
Uiteindelijk is hij mislukt in de Pl en ik zie hem ook wedstrijden spelen dat ik denk, " ja, ik begrijp waarom hij niet mee kon in de PL".
Op die leeftijd zit er niet veel verandering meer in je prestatie curve, dat kan nog nog wel begin 20/ 25 maar Blind zit wel aan z'n top.
Overmars zelf heeft aangegeven teveel te hebben betaald en daar komt mijn 'betoog' dan ook op neer.
Lees svp:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/839943/overmars-ook-belangrijk-voor-matthijs-speelde-graag-met-hem-samen-bij-oranje-.html
Vind ik leuk
Jackhalls +261
woensdag 5 december 2018 om 09:15
Als die straks gewoon weer voor 20 mil weg gaat is het toch gewoon goed beleid? Kijk jij weleens wedstrijden van ajax ? Denk dat blind de eerste is die ten hag opstelt. Die jongen staat altijd goed kan goed voetballen en heeft een goede trap. Met ruimte in de rug is die soms kwetsbaar maar dat is elke verdediger
Vind ik leuk
benny-boys +1680
woensdag 5 december 2018 om 10:02
Ja maar dan krijg je wel Tikkie Terug mee.
Vind ik leuk
Jozef +40970
woensdag 5 december 2018 om 10:51
Is ook wel eens nódig. Ajax speelt al genoeg rechtstreeks vooruit. Een beetje balans hierin is meer dan welkom. Je kunt niet continu de bal naar voren jassen.
Vind ik leuk
DeanJayden +10845
woensdag 5 december 2018 om 13:13
Zie je de laatste wedstrijden wel, er spatten meer aanvallende ballen van zijn voet als van Frenkie!!! Echt zo een domme reacties hier!
Vind ik leuk
JAG89 +467
woensdag 5 december 2018 om 10:51
Vind 16 mil die Ajax heeft betaald meer dan normaal voor zo’n speler zoals hij. In de Huidige markt is 16 mil niks meer.
Vind ik leuk
benny-boys +1680
woensdag 5 december 2018 om 10:51
Barcelona, sla je slag. Een Juweeltje;
Vind ik leuk
Molletje +1132
woensdag 5 december 2018 om 10:52
kan belachelijk zijn, maar niet zo belachelijk als jouw eerste reactie.

Want welke club heeft hij dan verkloot?
Vind ik leuk
imho +1454
woensdag 5 december 2018 om 10:54
Of 16 miljoen belachelijk is weten we op dit moment niet. Of je iemand beter voor 16 miljoen had kunnen halen, misschien wel misschien niet. Ik vind Blind nuttig en zijn werk goed doen. En als hij zijn werk zo blijft doen en hij gaat deze zomer of volgend jaar zomer weer, ontvang je er ook wel weer een paar miljoen voor terug hoor.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 08:27
Of ie het slecht doet bij 020 intreseert me geen ene reet. Maar bij ons oranje wel, hoort niet thuis in oranje, zie liever Willems, tig keer beter als die lompe slome houthakker
Vind ik leuk
Smithsonian +38087
woensdag 5 december 2018 om 08:28
Zie liever van aanholt. of kongolo.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3636
woensdag 5 december 2018 om 13:45
of Aké
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 08:30
Tja, voetbalintelligentie is ook lastig te begrijpen. Daar moet je voor langere periodes je aandacht erbij houden om te zien, niet voor iedereen weggelegd.
Vind ik leuk
3Bier +11603
woensdag 5 december 2018 om 08:59
De mensen willen graag dravers zien die lekker aanvallen. Of spelers die er vaak tackles uitgooien.
Dat ze positioneel niet goed staan en vaak te laat zijn wordt dan niet gezien.
Ondanks dat Blind niet snel is wordt hij bijna nooit gepasseerd of weggespeeld door zijn tegenstander.
Het ziet er niet spectaculair uit en daarom wordt hij zwaar ondergewaardeerd.
Vind ik leuk
Jozef +40970
woensdag 5 december 2018 om 08:31
Willems?

Je meent het.
Vind ik leuk
Corse996 +1631
woensdag 5 december 2018 om 08:33
Aan je naam te zien sponsor jij Willems. Dus begrijp je wel.
Vind ik leuk
Gearry +1291
woensdag 5 december 2018 om 08:38
Blind is ook geen linksback. Op het middenveld is hij stukken beter.
Vind ik leuk
fedor2501 +5396
woensdag 5 december 2018 om 08:43
Willems??? Hou op zeg.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 08:43
In ieder geval geen Willems, gewoon Aké
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 08:44
Alles beter dan Blind
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 23:19
Alles beter dan jouw slappe geouwehoer 😂
Vind ik leuk
zwollie +8660
woensdag 5 december 2018 om 08:47
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 10:46]
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 08:48
Jij kijkt duidelijk geen bundesliga
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 08:49
Jij blijkbaar ook niet, want als je dat wel deed, was je opgevallen dat Jetro'tje meer minuten op de bank maakt dan in het veld.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3636
woensdag 5 december 2018 om 13:48
Dan moet je eens naar het laatste jaar van Blind bij Manchester United kijken
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 13:50
Waarom zou ik daar naar kijken als ik hem wekelijks goed kan zien spelen bij Ajax? Blijf niet zo hangen in het verleden man. Luuk de Jong was waardeloos bij newcastle en is nu de meest gevreesde spits in Nederland. Time's change.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3636
woensdag 5 december 2018 om 13:53
Jij hebt het toch over minuten op de bank i.p.v. in het veld. Als je Blind zijn palmares opnoemt is het enige jaar dat Man Utd iets won het jaar dat Blind zo vaak mogelijk op de bank zat.
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 13:54]
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 14:10
Wat boeit dat? Wat heeft dat in godsnaam met deze discussie te maken? Iemand oppert hier dat Willems eerder in Oranje moet spelen dan Blind, vervolgens zegt diegene Willems speelt Bundesliga, Blind eredivisie. Vervolgens geef ik aan dat Willems niet speelt in de Bundesliga en nu kom jij aan met manchester united? Is dat relevant voor het NL elftal? Nee. Heeft het toegevoegde waarde in deze discussie? Nee. Oordeelt Koeman op het palmares van een speler? Nee. Die kijkt gewoon naar huidige vorm en kwaliteiten van een speler.

Daarnaast, al was het relevant. Manchester United en Eintracht Frankfurt vergelijken? Really?
Vind ik leuk
Pagan1964 +3636
donderdag 6 december 2018 om 07:48
Het zegt wat over het niveau van de speler. En ik denk dat Manchester United een zware dobber zou hebben aan Eintracht Frankfurt. En als jij niet ziet dat hij verschillende wedstrijden in het Nederlands elftal behoorlijk heeft lopen schutteren, tsja….
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 12:56
Jij ook niet. Zie mijn reactie (10:24) op jouw eerdere geblaat over Willems.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 08:47
Je kan vinden wat je wilt van Blind, maar als je Blind een lompe houthakker vind, heb je er echt weinig verstand van. Die trekt liever zijn pootje terug dan dat ie er lomp opklapt.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3636
donderdag 6 december 2018 om 09:10
Dat is nou precies het probleem
Vind ik leuk
gerard.. +582
woensdag 5 december 2018 om 09:25
Hij wil gewoon dat iedereen weet dat hij nog voor veel beschikbaar is. Komt er niks dan is dat prima zit hij heel goed bij Ajax. Komt er wel wat dan bekijken we dat. Meer is de bedoeling van deze reactie niet en die snap ik wel.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 16:32
Smithje wilde scoren. Helaas.
Vind ik leuk
Orphen89 +3005
woensdag 5 december 2018 om 08:26
wat een haat naar Blind?
Hij speeld dit seizoen, op de 1e wedstrijden na, hartstikke goed. Hij is niet de snelste maar weet zo veel goed te maken met zijn positionering en slimmigheidjes.
Bij het NL-elftal ook sterk de laatste paar keer.

Ik snap die haat bij mensen niet... misschien omdat zijn vader het niet best heeft gedaan als bondscoach ofzo...
Vind ik leuk
Jozef +40970
woensdag 5 december 2018 om 08:35
Blind jr. is gewoon een fijne hardwerkende jongen zonder enige arrogantie, die als geen ander zijn beperkingen kent en juist daarom altijd weer boven komt drijven.

Maar...

Hij komt van Ajax en dan moet je nu eenmaal negatief zijn. Hij is op.dit moment van grote waarde voor de.stabiliteit in het spel van Ajax. Een enorm verschil met afgelopen jaar. Wie dat niet ziet kijkt nooit naar Ajax. Dan zou het ook beter zijn om geen kritiek te hebben....
Vind ik leuk
markie +1831
woensdag 5 december 2018 om 08:26
-1
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 08:37
Met name in de vaderlandse competitie en de Champions League waar hij fout op fout stapelde en oh ja in de bekercompetitie natuurlijk waar hij ook menig wedstrijd verkloot heeft.
Mijn tip: niet te lang op de Playstation spelen, is slecht voor de ogen. Fijne dag.
Vind ik leuk
aartstyle +1759
woensdag 5 december 2018 om 08:41
DALEY Blind. Niet Danny. Ff de slaap uit je ogen wrijven :)
Vind ik leuk
Smithsonian +38087
woensdag 5 december 2018 om 12:54
druk op werk, dacht 2 sec dat het over danny ging. het is vp ook maar. mn werk is belangrijker.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 08:45
Je blijft, in weerwil van de keuzes die opeenvolgende bondscoaches en twee coaches van Manchester United hebben gemaakt deze speler een 'verkloter' vinden. Waar haal je de kennis vandaan om tot dit oordeel te komen? Zou je die dan willen delen met mij?
Zoals ik het zie voegt Blind spelintelligentie toe en wordt die daarom vooral opgesteld. Imho is het achterhaald om te denken dat alleen de technisch vaardigste, snellste, dodelijkste of hardste spelers op het veld moeten staan in de verschillende linies.
Overzicht, inzicht en bovengemiddeld vermogen om informatie in een split second te vertalen naar een passende actie, dat telt nu.
Sommige spelers die hier worden afgemaakt beschikken over een of meer van deze kwaliteiten. Zoals Blind.
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 08:50]
Vind ik leuk
Korm +38354
woensdag 5 december 2018 om 09:20
kansloze reactie weer...
Vind ik leuk
Smithsonian +38087
woensdag 5 december 2018 om 12:54
druk op werk, dacht 2 sec dat het over danny ging. het is vp ook maar. mn werk is belangrijker.
Vind ik leuk
Korm +38354
woensdag 5 december 2018 om 15:51
reageer dan niet als je het niet gelezen heb...
Vind ik leuk
Smithsonian +38087
woensdag 5 december 2018 om 16:00
Ik reageer altijd.
Vind ik leuk
Korm +38354
woensdag 5 december 2018 om 19:56
Wat is je oude naam? Zie aan je punten dat je hier ook al ff zit ;)
Vind ik leuk
Smithsonian +38087
woensdag 5 december 2018 om 20:21
Ziet hier al meer dan 5 jaar alleen reageerde nooit.
Vind ik leuk
Korm +38354
woensdag 5 december 2018 om 22:19
En al je likes te zien reageer je zat
Vind ik leuk
Smithsonian +38087
woensdag 5 december 2018 om 22:33
Likes boeien me niets gozert.

Mis de oude garde:

midden noord

united en ga zo maar door ;)
Vind ik leuk
Korm +38354
donderdag 6 december 2018 om 08:11
snap ik dat likes je niet boeien maar jij zegt dat je nooit reageer, dat kan niet met zoveel likes ;)

Ik mis de oude garde ook wel hoor, tegenwoordig zijn het meestal de bloedzuigers die komen.

Maar jij heb altijd deze naam gehad? ik herken je niet maar ik zit er toch al een aantal jaartjes ;-)
Vind ik leuk
Smithsonian +38087
donderdag 6 december 2018 om 08:41
Nooit reageerde in het begin. Nee niet altijd deze naam gehad. :)
was de gewone smith haha.
Vind ik leuk
Korm +38354
woensdag 5 december 2018 om 19:56
Ja maar nu komt het niet zo snugger over 😜
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 09:37
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 09:50]
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 09:46
FC Poco Poco wil hem kopen, hoorde ik...
Vind ik leuk
Plattekar bv +28876
woensdag 5 december 2018 om 09:48
Voor de top moet hij toch écht harder kunnen renne. Dus subtop buitenland..mjah
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 09:56
Jij hebt het artikel goed gelezen zeg! Zware aantijgingen en dan gaat het nog over de zoon ook.
Vind ik leuk
Smithsonian +38087
woensdag 5 december 2018 om 13:14
druk op werk, dacht 2 sec dat het over danny ging. het is vp ook maar. mn werk is belangrijker
Vind ik leuk
Gizmo +3758
woensdag 5 december 2018 om 20:31
Blijf je dit berichtje posten tot je een like krijgt of zo ?
Vind ik leuk
Smithsonian +38087
woensdag 5 december 2018 om 22:32
Plaats het voor de mensen die maar blijven zeiken :))
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 10:29
Verkloten XD niks mis met die jongen. Harde werker. Mensen verwachten er soms te veel van. Hij heeft er tegenaan gezeten bij united. En speelt wekelijks prima bij ajax dat overwintert op cl niveau. Hoe goed ben jij wel niet als je dat verkloten noemt?
Vind ik leuk
RenW +2095
woensdag 5 december 2018 om 11:08
Blij dat je er geen van heb.
Wat een onzin over zo'n getalenteerde voetballer.
Vind ik leuk
Smithsonian +38087
woensdag 5 december 2018 om 13:14
Blij dat je je zin niet af kunt maken,

druk op werk, dacht 2 sec dat het over danny ging. het is vp ook maar. mn werk is belangrijker
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 11:52
Domme reactie.
Vind ik leuk
Smithsonian +38087
woensdag 5 december 2018 om 16:00
Nee.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9617
woensdag 5 december 2018 om 08:23
Misschien Sergio padt?

Wel geweldig nieuws dit. Pak het net mee, voor mijn werkdag begint.

Vind ik leuk
markie +1831
woensdag 5 december 2018 om 08:23
Blind haters kom er maar in....
Vind ik leuk
Jan Guevara +9617
woensdag 5 december 2018 om 08:25
Je bedoelt blind lovers. De haters willen er echt niet in.
Vind ik leuk
markie +1831
woensdag 5 december 2018 om 08:27
Jij bent er toch ook?
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 08:24
Zal ie meer als Frenkie waard zijn?
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 08:31
Hij komt wel van Ajax, kwam die van Psv dan max 2 mil
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 08:44
ok,dus 1 mil.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 10:32
Meer dan..
Vind ik leuk
markie +1831
woensdag 5 december 2018 om 08:26
Blind is gewoon een stabiele factor. Maar volgens vele niet Ajacieden een slechte voetballer. Tja, als je nooit een wedstrijd van Ajax kijkt ... En al die bondscoaches zitten er ook allemaal naast...
Vind ik leuk
Jan Guevara +9617
woensdag 5 december 2018 om 08:29
Zijn vader was als bondscoach ook een stabiele factor.

Je doet net alsof dat iets positiefs is.
Vind ik leuk
markie +1831
woensdag 5 december 2018 om 13:04
Ook Koeman stelt hem op. Wat is je punt?
Vind ik leuk
Korm +38354
woensdag 5 december 2018 om 09:25
ben ik mee eens hoor, maar je kan niet ontkennen dat hij soms nog wat blunders maakt. Nederlands elftal bijvoorbeeld zie ik hem dingen doen waar ik niet gelukkig van wordt. Bij Ajax vind ik hem wel beter spelen dan in Oranje.
Vind ik leuk
markie +1831
woensdag 5 december 2018 om 13:03
Foutjes geen blunders
Vind ik leuk
Korm +38354
woensdag 5 december 2018 om 15:48
nou bij het nederlands elftal waren het meer dan fouten :)
Vind ik leuk
derksen +8940
woensdag 5 december 2018 om 08:32
Als iedereen nou eens realistisch blind beoordeeld heb die jongen het natuurlijk fantastisch gedaan tot nu toe , weggestuurd worden door Ajax men vond hem niet goed genoeg kijhard geknokt bij Groningen toen weer terug naar Ajax toen Nederland s elftal toen naar man United in een kut elftal waar hij nooit de slechtste was en ook nu weer bij Ajax goed ch League goed en die prijs om zijn hoofd bepaald niet blind maar de markt
Ik weet dat ik stom kan lullen maar sommige hebben nog nooit geen hamer vast gehouden want die slaan de plank alleen maar mis
Vind ik leuk
Corse996 +1631
woensdag 5 december 2018 om 08:35
Waarom zou je met een hamer op een plank willen slaan? Iets met spijkers......
Vind ik leuk
Gerro +7967
woensdag 5 december 2018 om 08:44
Denk dat blind een aug.afgeeft naar de directie. Als er.komende zomer 5 a 6 spelers vertrekken dan is er voor Blind en Tadic ook weinig eer te behalen komend seizoen. Dus directie zie dat je de.meest aan boord houd en dat betekent maar 1 ding. Investeren in je eigen selectie.
Vind ik leuk
Leozao +6250
woensdag 5 december 2018 om 08:46
Hij gaat wel lekker. Hij wordt vooral wat comfortabeler aan de bal. Maar zoals ik al eerder gezegd heb, verwacht ik dat hij binnen 2 jaar voorbij gestreefd wordt. Dus een transfer zou dan goed uitkomen voor beide partijen. Ik verwacht dat in zomer 2020, wnt in ziomer 2019 zullen er al te veel gaan.
Vind ik leuk
torinofc +622
woensdag 5 december 2018 om 08:53
Hahahahahahahahaha Hij en Luuk de Jong denken nog steeds dat er een club op hun zit te achten na nu buitenlandse flop.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 09:17
Bij Roma zoeken ze gezelschap op de tribune voor Kluivert
Vind ik leuk
Korm +38354
woensdag 5 december 2018 om 09:27
denk dat blind te goed is voor de bank, hij zal ajax ook niet ruilen voor een club waar hij moet banken
Vind ik leuk
Korm +38354
woensdag 5 december 2018 om 09:20
Prima voetballer die je er gewoon bij kan hebben :)
Vind ik leuk
Vinnie J +2020
woensdag 5 december 2018 om 09:23
Strik erom en nooit meer oproepen. Wat een drama speler.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 09:25
Tja, spelen bij Ajax of bankzitten elders..
Vind ik leuk
BT410 +258
woensdag 5 december 2018 om 09:40
Past perfect bij een subtopper in Duitsland of Italië!
Vind ik leuk
14forever +8911
woensdag 5 december 2018 om 09:46
Dit is echt een speler, die gewoon door alles te geven een leuke carriere heeft.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 09:48
Gewoon met zn allen blijven voor automatischme en steeds aan t einde van het seizoen een dikke bonus krijgen
Vind ik leuk
Wurmpie +293
woensdag 5 december 2018 om 09:56
Echt weer zo'n Amsterdamse jongen vol arrogantie je draait goed met je team en gelijk denken dat ze staan te springen om je
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1433
woensdag 5 december 2018 om 10:09
Blind vol arrogantie? Denk eens na voor je wat schrijft. Blind is juist het toonbeeld van bescheidenheid.
Vind ik leuk
JoeyC +3374
woensdag 5 december 2018 om 10:13
Niet slim om dan op die leeftijd voor 16+ miljoen naar Ajax te verkassen. Ajax zal hem niet voor minder gaan verkopen en hij wordt nu per seizoen alleen maar minder waard.
Vind ik leuk
john52 +484
woensdag 5 december 2018 om 10:14
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 10:49]
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 10:28
op naar de zandbak dan maar..
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 10:44
Twee beentjes op de grond daley. Ajax is het hoogst haalbare voor je.
Vind ik leuk
oostkust +661
woensdag 5 december 2018 om 11:20
doei doei
Vind ik leuk
Xtacy +516
woensdag 5 december 2018 om 12:45
Voor een zeer beperkte speler, haalt ie er toch verdomd veel uit!
Vind ik leuk
MR - +166
woensdag 5 december 2018 om 14:20
Na 1 jaar alweer weg, terwijl je voor zo'n groot bedrag gehaald bent?
Iets meer loyaliteit mag wel...
Vind ik leuk
Wurmpie +293
woensdag 5 december 2018 om 14:32
Dat kennen ze daar niet
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 16:43
Misschien zandbak?
Vind ik leuk
isaa +24
woensdag 5 december 2018 om 19:53
Haayeee strikje eromheen en wegwezen
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 11:20
Hij had na 1 seizoen ook wel weer door waarom het niet leuk is om voetballer bij ajax te zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws