Memphis 'een goede teamspeler geworden': 'In bijzonder als we bal niet hebben'

    Memphis 'een goede teamspeler geworden': 'In bijzonder als we bal niet hebben'

    Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 10:51wo 05-12-2018 om 10:51

    Laatste update: woensdag 5 december 2018 om 12:31wo 05-12-2018 om 12:31

    Olympique Lyon-coach Bruno Genesio ziet dat Memphis Depay zich steeds beter ontwikkelt in Frankrijk. Niet alleen wat zijn prestraties betreft, maar ook zijn inzet voor het team wordt volgens de coach steeds beter.

    "Wanneer het over Memphis gaat, hebben de media het altijd over zijn statistieken, maar ik vind dat hij ook progressie heeft gemaakt in zijn betrokkenheid bij de groep", zegt Genesio op de persconferentie voorafgaand aan de wedstrijd tegen Rennes.

    Vooral zijn inzet is vooruitgegaan, vindt de coach. "In het bijzonder wanneer wij de bal niet hebben, in defensief opzicht. Hij is een heel goede teamspeler geworden." Memphis komt dit seizoen echt tot bloei bij zijn club. De aanvaller van het Nederland elftal wist al vijf doelpunten te maken en zeven assists te leveren. Mocht Lyon de wedstrijd tegen Rennes winnen dan bezet het de tweede plek in de Ligue 1.

    Poll

    Kan Memphis de stap naar de absolute top weer gaan maken?

    (429 stemmen)

    Plaats een reactie

    Leozao +5505
    woensdag 5 december 2018 om 10:57
    Een hele goede speler, maar hij moet het iets teveel van zijn spieren hebben. Net geen absolute top denk ik.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 10:59
    Als hij het van zijn spieren moet hebben dan lijkt hij mij wel goed genoeg voor de absolute top.
    Veel meer afgetraind als dit ga je ze niet vinden.
    Vind ik leuk
    RS0201 +73
    woensdag 5 december 2018 om 11:01
    alleen Henkie
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:04
    Mijn sixpack lijkt inmiddels meer op een fust pils.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2082
    woensdag 5 december 2018 om 11:16
    Achja, in een Fust zit dan ook wel weer meer bier als in een 6-pack
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:02
    Memphis is onze sterspeler momenteel. In potentie een absolute wereldster!
    Vind ik leuk
    Leozao +5505
    woensdag 5 december 2018 om 11:10
    Door teveel spieren verlies je wendbaarheid en snelheid!
    Vind ik leuk
    Josip Broz +741
    woensdag 5 december 2018 om 11:39
    Er zullen vast wel mensen om hem heen zijn die hem helpen op schema te blijven. 🤣
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:52
    Moet je Ronaldo vertellen.

    😂
    Vind ik leuk
    Leozao +5505
    woensdag 5 december 2018 om 11:56
    Kijk naar Ronaldo en Zlatan. Beiden zeer gespierd maar geen bodybuilders. Dat is Memphis wel een beetje. Zou hun lengte vs gewicht wel eens willen bekijken. Zlatan 195cm/91kg - CR 185cm/81kg - Memphis 178cm/78kg Dit bedoel ik dus
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 11:59]
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:24
    Ok, als je dat vindt zeg ik kijk eens naar Hazard, of Marcello en zeg dan dat zij niet kort "gespierd" maar toch wendbaar zijn.
    😉

    1 vent noemt Memphis "te gespierd" en de rest neemt over. En dat terwijl de speler nu het beste voetbal van zijn carrière vertoont.
    Vind ik leuk
    Leozao +5505
    woensdag 5 december 2018 om 13:29
    De 2 die je opnoemt zijn wat kleiner. Kijk naar de armen van Memphis, voor een voetballer zwaar. Dus ook naar de verdeling van de spiermassa.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 14:18
    Ok, Seedorf?

    (het ging toch om de lengte/spier verhouding icm een negatieve wendbaarheid?)

    We moeten "donkere" spelers in deze niet aan de "blanke" maatstaaf houden, want dan zijn ze al gauw "te" gespierd.
    De bouw van die mensen is gewoon anders, kijk naar die Afrikaanse spelers die zijn allemaal gespierd maar gewoon wendbaar hoor (Mane Liverpool).

    In die context zit hij volgens mij gewoon goed in elkaar, want net wat ik schreef hij speelt nu zijn beste voetbal (met dit lichaam).

    😉
    Vind ik leuk
    Leozao +5505
    woensdag 5 december 2018 om 14:24
    Donkere maatstaf? Kijk alleen al naar het verschil tussen West- en oost Afrikanen. Daarnaast: Hoogte zwaartepunt bepaalt veel in wendbaarheid.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 14:34
    Maar niet alles.
    Alles valt of staat op de juiste mix per lichaam.
    Ik denk dus meer 'tailor made'. Basketballers zijn bijvoorbeeld heel wendbaar maar wel tenger. terwijl American football spelers (de buitenspelers) heel gespierd sterk en wendbaar zijn, Baseballers ook.

    Oh en terugkomend op dat "donker en licht verhaal". Daar heb je altijd nog de rugbyspelers tussen, die "witte lui" zijn gespierd sterk snel en wendbaar.Noem hen maar de "delta" in die theorie. 😉😂

    Ik weet het ook niet meer, maar blijf erbij Memphis is 'niet' (underscore) "te" gespierd.
    😜
    Vind ik leuk
    Binkie +53
    donderdag 6 december 2018 om 01:05
    Heel andere bouw joh
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 01:05]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 02:01
    Aangepast zie ik🙂.
    Maar ben ik nu gek of ligt de verhouding nu precies als bij ronaldo (tot 2 cijfers achter de komma)?
    Dat zou ronaldo dan toch ook ”te gespierd” maken? En dat was nu net mijn punt, dat zijn ze niet.💪🚫
    Vind ik leuk
    Doenorma +96
    woensdag 5 december 2018 om 17:57
    Ja vertel dat aan Cristiano
    Vind ik leuk
    HardSchot +11
    woensdag 5 december 2018 om 11:38
    Ja hij heeft zeker een supergoed lichaam, daar is niks op aan te merken
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 09:25
    Media roddeld.Roddel is een leugen dus je liegt gewoon mee.(voor de likes.)
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 22:58
    Idd. Het is geen Patrick Kluivert of Dennis Bergkamp waar de échte klasse van afdroop.
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 09:25
    niet te veel denken.
    Vind ik leuk
    Sanders +4136
    woensdag 5 december 2018 om 11:05
    Vind hem in de centrale rol ook veel leuker om te zien. Goeie snelle steekpasses en creatief in de kleine ruimtes. Vind ik veel leuker dan om een mannetje heen spelen op de flank, wat hij eerst altijd deed.
    Vind ik leuk
    Josip Broz +741
    woensdag 5 december 2018 om 11:40
    Was het allemaal maar zo simpel... 😋
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:07
    Zou mooi zijn als hij nogmaals de stap omhoog kan zetten.
    Hij is tenslotte toch de spits van Oranje dus als hele natie hebben we er wel belang bij dat hij zich blijft ontwikkelen.
    Ik zou hem wel graag weer in Engeland zien. En dan bij voorkeur bij Liverpool. Die speelt Firmino daar zo uit de basis.
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1236
    woensdag 5 december 2018 om 11:09
    Denk ik ook!
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4395
    woensdag 5 december 2018 om 11:13
    Firmino is een beetje uit vorm, maar in gewone doen zou Depay hem niet uit de basis spelen. En Depay heeft een Man U verleden, dus ik zie hem nooit naar Liverpool gaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:15
    Hij heeft nou niet bepaald goed herinneringen aan United lijkt mij. Ik vind hem wel degelijk beter dan Firmino en samen met Mané en Salah zou het een van de beste aanvallen van Europa zijn, zo niet de beste.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15720
    woensdag 5 december 2018 om 13:02
    Hij heeft toch duidelijk aangegeven nog sympathie van Man. Utd te hebben, zie hem ook echt niet naar Liverpool gaan
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 09:28
    denk ik...lijkt mijn.....houd toch op.Hij is de toppertje van het Nederlandse elftal.Geloven is niet zien.De meeste zeggen eerst zien dan geloven.Alleen hooligans schrijven en zeggen dit over Depay en MU!
    Vind ik leuk
    Andre As +3076
    woensdag 5 december 2018 om 11:45
    Als hij dit niveau een tijd vasthoudt, komt hij er wel.
    Vrees alleen dat hij dit niet lang vast kan houden.
    Vind ik leuk
    onbemind +380
    woensdag 5 december 2018 om 12:12
    Man.United heeft al een tijdje spijt dat ze Memphis hebben laten
    gaan, en kunnen hem nu goed gebruiken.
    Vind ik leuk
    Asarkan +134
    woensdag 5 december 2018 om 12:32
    Vorige maand was er alleen maar kritiek op Memphis en nu is het een teamspeler? Knap
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33923
    woensdag 5 december 2018 om 15:40
    Als hij zo door gaat komt hij er wel.
    Vind ik leuk
    Doenorma +96
    woensdag 5 december 2018 om 17:59
    Was dit niet de trainer die memphis hard onderuit haalde eerder dit seizoen. Heeft ie last van borderline of zo
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws