Memphis 'een goede teamspeler geworden': 'In bijzonder als we bal niet hebben'

Memphis 'een goede teamspeler geworden': 'In bijzonder als we bal niet hebben'

Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 10:51wo 05-12-2018 om 10:51

Laatste update: woensdag 5 december 2018 om 12:31wo 05-12-2018 om 12:31

Olympique Lyon-coach Bruno Genesio ziet dat Memphis Depay zich steeds beter ontwikkelt in Frankrijk. Niet alleen wat zijn prestraties betreft, maar ook zijn inzet voor het team wordt volgens de coach steeds beter.

"Wanneer het over Memphis gaat, hebben de media het altijd over zijn statistieken, maar ik vind dat hij ook progressie heeft gemaakt in zijn betrokkenheid bij de groep", zegt Genesio op de persconferentie voorafgaand aan de wedstrijd tegen Rennes.

Vooral zijn inzet is vooruitgegaan, vindt de coach. "In het bijzonder wanneer wij de bal niet hebben, in defensief opzicht. Hij is een heel goede teamspeler geworden." Memphis komt dit seizoen echt tot bloei bij zijn club. De aanvaller van het Nederland elftal wist al vijf doelpunten te maken en zeven assists te leveren. Mocht Lyon de wedstrijd tegen Rennes winnen dan bezet het de tweede plek in de Ligue 1.

Poll

Kan Memphis de stap naar de absolute top weer gaan maken?

(429 stemmen)

Plaats een reactie

Sanders +4349
woensdag 5 december 2018 om 11:05
Vind hem in de centrale rol ook veel leuker om te zien. Goeie snelle steekpasses en creatief in de kleine ruimtes. Vind ik veel leuker dan om een mannetje heen spelen op de flank, wat hij eerst altijd deed.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 11:07
Zou mooi zijn als hij nogmaals de stap omhoog kan zetten.
Hij is tenslotte toch de spits van Oranje dus als hele natie hebben we er wel belang bij dat hij zich blijft ontwikkelen.
Ik zou hem wel graag weer in Engeland zien. En dan bij voorkeur bij Liverpool. Die speelt Firmino daar zo uit de basis.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +5874
woensdag 5 december 2018 om 11:09
Denk ik ook!
Vind ik leuk
HveenLFC +4355
woensdag 5 december 2018 om 11:13
Firmino is een beetje uit vorm, maar in gewone doen zou Depay hem niet uit de basis spelen. En Depay heeft een Man U verleden, dus ik zie hem nooit naar Liverpool gaan.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 11:15
Hij heeft nou niet bepaald goed herinneringen aan United lijkt mij. Ik vind hem wel degelijk beter dan Firmino en samen met Mané en Salah zou het een van de beste aanvallen van Europa zijn, zo niet de beste.
Vind ik leuk
Rodajc +19415
woensdag 5 december 2018 om 13:02
Hij heeft toch duidelijk aangegeven nog sympathie van Man. Utd te hebben, zie hem ook echt niet naar Liverpool gaan
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 09:28
denk ik...lijkt mijn.....houd toch op.Hij is de toppertje van het Nederlandse elftal.Geloven is niet zien.De meeste zeggen eerst zien dan geloven.Alleen hooligans schrijven en zeggen dit over Depay en MU!
Vind ik leuk
Asarkan +182
woensdag 5 december 2018 om 12:32
Vorige maand was er alleen maar kritiek op Memphis en nu is het een teamspeler? Knap
Vind ik leuk
Smithsonian +45338
woensdag 5 december 2018 om 15:40
Als hij zo door gaat komt hij er wel.
Vind ik leuk
Doenorma +179
woensdag 5 december 2018 om 17:59
Was dit niet de trainer die memphis hard onderuit haalde eerder dit seizoen. Heeft ie last van borderline of zo
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws