Van der Vaart steekt loftrompet over De Jong: 'Daar is hij een meester in'

    Van der Vaart steekt loftrompet over De Jong: 'Daar is hij een meester in'

    Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 11:06wo 05-12-2018 om 11:06

    Rafael van der Vaart is te spreken over de recente prestaties van het Nederlands elftal. Als voetballiefhebber steekt één speler er voor hem bovenuit: Ajax-middenvelder Frenkie de Jong.

    "Het zal niet verbazen dat ik een zwak heb voor Frenkie", vertelt Van der Vaart in een interview met Voetbal International. "Vanwege de manier waarop hij zijn technische kwaliteiten koppelt aan inzicht, spelplezier en lef. Frenkie lijkt ogen in zijn achterhoofd en aan de zijkanten te hebben: voordat hij in balbezit komt, heeft hij zijn hele omgeving al gescand. Dat is het moeilijkste van de positie waarop hij speelt. Daar is hij een meester in."

    Van der Vaart is van mening dat je juist naar een speler met zoveel kwaliteit kritisch moet kijken. "Met zijn kwaliteiten moet hij vaker de dodelijke steekpass geven en ook meer goals maken. Dat heeft hij in zijn mars."

    Volgens Van der Vaart is De Jong nu vooral een voedende speler, maar moet hij voor meer doelgevaar zorgen. "Als hij dat aspect aan zijn spel kan toevoegen, en de kwaliteiten heeft hij ervoor, dan hebben we het over Europese top. Maar hij moet nu niet gaan forceren om aan al die verwachtingen te voldoen, want dat dan kan het ook zomaar misgaan en minder worden."

    Plaats een reactie

    Jackpot +2652
    woensdag 5 december 2018 om 11:08
    Waar is onze frenkie geen meester in? Meester plusser je weet zelf.
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1236
    woensdag 5 december 2018 om 11:08
    Jaaaa daar is er weer 1
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:09
    Een dag niet gefrenkied is een dag niet geleefd.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:12
    ‘Gefrenkied’

    Kanshebber voor het woord van 2018.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:13
    Hmmm, ik heb helaas al op Blokkerfries gestemd.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:16
    Gelijk heb je.
    Vind ik leuk
    Andre As +3076
    woensdag 5 december 2018 om 11:29
    Anders had jij je account wel "Alle ballen op Frenkie" genoemd.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:56
    Als Amsterdam in Friesland had gelegen had ik het zeker niet uitgesloten.
    Vind ik leuk
    Andre As +3076
    woensdag 5 december 2018 om 11:57
    Gooien we er even een herindeling in.

    Amsterdam (ook) de hoofdstad van Friesland;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:59
    Het is gauw beter dan Leeuwarden dus waarom niet..
    Vind ik leuk
    Andre As +3076
    woensdag 5 december 2018 om 12:02
    Welkom Henkie ehhh Frenkie
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 12:02]
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6832
    woensdag 5 december 2018 om 11:29
    Hij is dit jaar niet weg. Volgend jaar kan dat woord nog prima.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 12:15
    👍🏻
    Vind ik leuk
    Nigelinho +122
    woensdag 5 december 2018 om 14:23
    Alle ballen op Frenkie
    Vind ik leuk
    stefanvanm +345
    woensdag 5 december 2018 om 11:10
    Een dag dat Van der Vaart z'n mening niet heeft gegeven is een dag niet geleefd.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:10
    Frenkie For President!
    Vind ik leuk
    Leeuw +6200
    woensdag 5 december 2018 om 11:57
    Waarvan?
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:12
    Ohh onze Frenkie toch. Hij speelt bij onze rivaal maar wat geniet ik van dat joch.
    Vind ik leuk
    gerard.. +383
    woensdag 5 december 2018 om 11:14
    Is gewoon vriendelijke beschijden jongen.Heel anders al Kluivertje ha ha
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +23888
    woensdag 5 december 2018 om 11:20
    Bescheiden jongen, anders dan kluivert Gerritje
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    woensdag 5 december 2018 om 11:42
    Gerard, Fritz
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:15
    Het is uiteraard een fantastische speler. Persoonlijk vind ik dat hij ook wel wat meer snelheid in zijn spel mag steken. Of misschien zie ik het helemaal verkeerd 🤣
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1331
    woensdag 5 december 2018 om 11:20
    Ik ben een van de grootste Frenkie fans, maar de laatste wedstrijden vind ik hem ook wat traag aan de bal. Hij moet snel weer een stapje gaan maken om aan de verwachtingen te blijven voldoen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13659
    woensdag 5 december 2018 om 11:30
    Ah, dus al die berichtjes komen speciaal voor jóu langs.
    Hou je 't wel droog?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 11:31]
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 16:47
    Niemand houd het droog , bij weer een Frenkie topic Blindsy .
    Ook jij niet .
    Vind ik leuk
    Blindsy +13659
    woensdag 5 december 2018 om 16:48
    Klopt! Zo ontroerend, zó mooi... :-(
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 16:52
    Geef me je adres , ik heb bij Ali baba dozen vol met zakdoekjes,met het hoofd van Frenkie erop besteld .

    Dan stuur ik je een doos op , zodat jij je traantjes met Frenkie kan drogen .
    Vind ik leuk
    Blindsy +13659
    woensdag 5 december 2018 om 18:03
    Zijn ze verder wit? Deal!
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 22:51
    Tsja, wat zal ik ervan zeggen. Het is jouw mening, dus ja, weinig verkeerds aan toch? Wat anderen ervan vinden moet je compleet schijt aan hebben. Lekker boeiend wat anderen van je vinden. Ik ben het met je eens. Frenkie De Jong moet met meer snelheid voetballen. Maar ja, het wat langzame slel dat komt gedeeltelijk ook door zijn ploeggenoten heb ik soms het idee.
    Vind ik leuk
    Leedz +7057
    woensdag 5 december 2018 om 11:16
    Nou Rafa als ik naar een Busquets kijk zie ik die ook geen steekpasjes geven die leiden tot een doelpunt en om nog maar te zwijgen over dat die doelpunten maakt en dan is hij 1 van de beste op die positie
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 11:18]
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi1 +1273
    woensdag 5 december 2018 om 11:17
    Ik heb het gevoel dat vd Vaart de laatste tijd nadrukkelijk aanwezig is als het gaat om een mening ventileren of andere voetballers. Misschien ook wel zijn job, maar kan ietsje minder.
    Vind ik leuk
    YC93 +361
    woensdag 5 december 2018 om 12:26
    T is niet te geloven, één op de vijf berichten gaan over vd vaart
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 12:26]
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 22:52
    Eens.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:18
    Leuk dat ‘de Jong’ families altijd goeie voetballers op de wereld brengen 😅😜.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    woensdag 5 december 2018 om 11:43
    Toch maar mijn achternaam laten veranderen denk ik..
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:47
    haha doe dat maar ja.
    Mijn vriendin is in verwachting van een zoon die elk moment geboren kan worden, dus dat voorspeld dus al veel goeds.
    😜🥳🤗
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    woensdag 5 december 2018 om 11:50
    Hahaha Gefeliciteerd man, ik hoop dat alles goed verloopt met je zoon, misschien ook nog Frenkie noemen voor extra zekerheid? ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:57
    Dankjewel, dat waardeer ik echt.😎
    Ik zal kijken of zij het ook een leuke naam vind aangezien we nog twijfelen😅.

    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    woensdag 5 december 2018 om 12:00
    Hahaha ik ben benieuwd wat het wordt.
    Vind ik leuk
    Jozef +39746
    woensdag 5 december 2018 om 13:16
    De Tsubambaatjes doen het toch ook gewoon verschrikkelijk goed?🙄😀
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    woensdag 5 december 2018 om 13:24
    Als jij het zegt..
    Vind ik leuk
    Jozef +39746
    woensdag 5 december 2018 om 13:29
    😁

    Vooral Freek Tsubamba heeft veel talent, maar toch ook Sjoerd Tsubamba is een pareltje als.je het mij vraagt. Hun neefjes Arie, Kees en Anton Tsubamba zitten daar net een trapje onder, net als Leo Tsubamba, maar dat is geen familie begreep ik.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    woensdag 5 december 2018 om 13:38
    Ja dat zou zomaar kunnen, maar ik ken alleen Hendrik-Jan Tsubamba en Hugo-Frederik Tsubamba die allebei vrij talentloos zijn.
    Vind ik leuk
    Jozef +39746
    woensdag 5 december 2018 om 14:20
    Die moeten het meer van hun inzet hebben begreep ik.

    Ik hoop trouwens wel dat ze voor Oranje kiezen als het erop aankomt...
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    woensdag 5 december 2018 om 14:42
    Ja dat klopt inderdaad dankzij hun inzet kunnen ze misschien nog enigszins ver komen.

    Ja ik ook, ik denk wel als de KNVB een beetje moeite in ze stopt ze wel voor Oranje kiezen, ze zijn zo kaaskopperig als het maar kan.
    Vind ik leuk
    Jozef +39746
    woensdag 5 december 2018 om 15:06
    De grootste kaaskop lijkt me toch wel Youssoef Tsubamba, misschien wel het grootste talent van de familie, maar hij is nog maar 10, dus dat komt wel goed😀
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    woensdag 5 december 2018 om 15:21
    Ja Youssoef dat is me dr eentje, volgensmij speelt hij ook met de naam Kaaskop op zijn rug.
    Vind ik leuk
    Jozef +39746
    woensdag 5 december 2018 om 15:33
    😂😂😂
    Vind ik leuk
    Leozao +5505
    woensdag 5 december 2018 om 11:18
    Kijk even hoe kort hij nog maar in het eerste van Ajax en in het NL-elftal staat. Iedereen onderkent zijn enorme voetbalpotentie. Maar gevaarlijker worden voor het doel van de tegenstander (assits/goals) is nog een puntje waar hij aan mag werken.
    Vind ik leuk
    Goatinho +91
    woensdag 5 december 2018 om 11:25
    Mensen moeten hun verwachtingen eens bijstellen. Frenkie is een fantastisch talent dat staat buiten kijf. Maar als je een NL en Ajax watcher bent zie je dat hij op een CVM positie staat. Je gaat toch ook niet van Busquets eisen dat hij de doelpunten en de assists gaat geven. Frenkie bepaalt gewoon het tempo en creëert ontzettend veel ruimte voor het elftal
    Vind ik leuk
    Blindsy +13659
    woensdag 5 december 2018 om 11:29
    Hoppa, nummer 1 van vandaag is binnen.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:33
    Frenkie is een fantastische voetballer maar de laatste weken krijgt hij wel vedetteneigingen
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:42
    Onderbouw dan ook eens even waarom je dat denkt..
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 22:53
    Kom met argumenten bitte. Wat je zegt moet je ook kunnen aantonen. Anders blijft het een boude uitspraak.
    Vind ik leuk
    onbemind +380
    woensdag 5 december 2018 om 12:03
    F.de Jong gaat ook steeds meer naar de frontlinie, en zoekt naar een
    kans te scoren, prima natuurlijk. Jammer dat hij vertrekt, samen met
    zijn maatje de Ligt. Ajax moet zich snel orienteren op goede opvolgers.
    Ik vrees dat er meer spelers, en doelman, vertrekken bij Ajax.
    Vind ik leuk
    Jozef +39746
    woensdag 5 december 2018 om 13:18
    Gezien hun talent is elke speler die haalbaar is en voor hen in de plaats komt een verzwakking.

    Helaas.
    Vind ik leuk
    Romarioo +236
    woensdag 5 december 2018 om 12:03
    Dan moet ie achter de spitsen spelen en niet naast blind
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 12:34
    Hee het is niet Frenkie vd FEBO!
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1155
    woensdag 5 december 2018 om 13:22
    Dan is die blind want tegen Duitsland zakte die volledig door het ijs, maar ja Ajacieden zijn niet de meest objectieve mensen als het gaat om hun spelertjes
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 22:56
    Nou nou, je weet zelf ook dat dit niet waar is. Ajax talenten zijn eenmaal anders dan andere talenten. Veel talentvoller en met veel meer gogme voetballend. Dat dit voor supporters van andere clubs moeilijk tot niet te begrijpen valt kan ik ook niet aan doen.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 15:02
    En super als Van der Vaart bij ajax de spelers nog beter kan maken
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 22:58
    Zekers. Laat Van der Vaart techniektrainer worden voor de middenvelders maar ook voor de aanvallers. Niets mis mee. Spelers zullen NOG beter zijn dan ze al zijn. Smullen geblazen in het kwadraat zeg ik je.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1286
    woensdag 5 december 2018 om 16:33
    Blijft opvallend dat de meningen verdeeld zijn over wat frenkie is...opvolger van busquets of iniesta?

    Ik ben bang dat ie voor beide tekort komt..bij iniesta komt ie niet in de buurt en busquets. Denk ik dat hij body tekort komt.

    Jammer dat wenger weg is bij arsenal.
    Daar had hij zeker gespeeld en vrijheid gekregen.Zie nu geen club waar hij in de basis zal staan..dan bedoel ik van de topteams in de competities.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 23:00
    Ik denk dat je Frenkie de Jong onderschat. Druk zetten op De Jong heeft geen enkele zin. Hij heeft iets goddelijks over zich. Dit verklaart waarom het De Jong niets doet als er druk gezet wordt op hem.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1286
    donderdag 6 december 2018 om 07:33
    Ik denk meer dat hij nu nog een beetje overschat word.

    Het is een hele goede voetballer,maar zie hem juist onder druk foutjes maken.
    Dan wil ie nog steeds de actie maken terwijl het niet kan.
    Op die momenten moet hij juist simpel spelen.
    Zag het tegen Benfica,psv en duitsland.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 20:41
    Zou kunnen wat je zegt. Ik denk dat De Jong’s aandacht tijdens wedstrijden regelmatig verslapt, omdat de anderen zijn niveau volstrekt niet kunnen ‘bijhouden’.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws