Van Hanegem: 'Vente bestempeld als groot talent, moeten we nog te zien krijgen'

    Van Hanegem: 'Vente bestempeld als groot talent, moeten we nog te zien krijgen'

    Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 11:16wo 05-12-2018 om 11:16

    Feyenoord-icoon Willem van Hanegem lijkt nog niet volledig overtuigd van de kwaliteiten van Dylan Vente. De jonge spits zou in de inhaalwedstrijd tegen VVV-Venlo (donderdag) zomaar in de basis kunnen beginnen bij de Rotterdammers.

    Van Bronckhorst kan namelijk niet beschikken over de geblesseerde Nicolai Jörgensen, die waarschijnlijk pas na de winterstop weer in actie komt. Mogelijk begint Robin van Persie tegen de Venlonaren in de basis, maar ook Vente is een optie. Van Bronckhorst is enthousiast over de 19-jarige spits. "Toch blijft het afwachten hoe ver Vente daadwerkelijk is'', aldus Van Hanegem tegenover het Algemeen Dagblad.

    "Tegen PSV kon hij de bal niet vasthouden en dat was een van de redenen waarom Feyenoord wat meer onder druk kwam te staan na de pauze", vervolgt hij. "Vente wordt bestempeld als een heel groot talent, maar dat moeten we nog te zien krijgen. Misschien is dit een moment voor hem."

    Poll

    Kan Vente uitgroeien tot de eerste spits van Feyenoord dit seizoen?

    (2775 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 5 december 2018 om 11:19
    Inderdaad Willem, ook ik moet nog maar zien dat Vente een topspeler is.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    woensdag 5 december 2018 om 16:24
    Dat is ie nog niet, da's makkelijk!
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6581
    woensdag 5 december 2018 om 11:20
    Toptalent natuurlijk!
    Vind ik leuk
    Berbr +2251
    woensdag 5 december 2018 om 12:09
    Hopelijk blijft ie niet eeuwig een talent.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6581
    woensdag 5 december 2018 om 12:40
    Als alle Feyenoorders dit nu gewoon hard roepen kan je hem in ieder geval voor een smak verkopen.

    Ik weet het, het is voor ons tegennatuurlijk, maar zolang het bestuur faalt in de stadion discussie moeten wij er maar voor zorgen dat er meer geld in het laatje komt.
    Vind ik leuk
    010Fr +985
    woensdag 5 december 2018 om 11:21
    Deze mening deel ik ook. Hij heeft een goede loop actie is behendig, maar dat is niet per se wat Feyenoord nodig heeft en fysiek mist hij zeker nog de nodige kracht.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9210
    woensdag 5 december 2018 om 11:32
    Hele goede loopacties inderdaad. Wat dat betreft leert hij veel van Makaay. En ook in de kaats is hij echt ijzersterk, maar hij zal zeker nog in alle facetten moeten groeien. Absoluut. Wel wil ik een nuance plaatsen bij de opmerking dat feuyenoord de bal niet meer kon vasthouden met vente in de ploeg. Vente stond namelijk veel geïsoleerder en kreeg minder aansluiting dan nicolai.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10973
    woensdag 5 december 2018 om 11:59
    Dat hij behendig is (en dus ook een bal kan vasthouden) heb ik hem toch twee keer in de hoek van het veld zien doen. De pijp ging een beetje leeg bij de rest toen hij erin kwam.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 11:59]
    Vind ik leuk
    The Rock +1862
    woensdag 5 december 2018 om 13:15
    Hoe behendig hij is móet je eens aan Schwaab vragen 🤭
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:21
    Lekker 1 á 2 jaartjes uitlenen aan Excelsior.
    Vind ik leuk
    Unknown007 +2048
    woensdag 5 december 2018 om 13:15
    Meh. Omarsson doet het leuk op het moment en die hebben we voor best veel geld gehaald.

    Aan de andere kant kan Omarsson ook best op rechts en hebben we met Bruins op links toch al een hangende speler staan. Dan zal het tijdens de wedstrijd meer op een 442 gaan lijken.

    Ook niet slecht als ik er zo over nadenk.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:33
    Ah chips, jammer voor hem.
    Dan maar ergens anders naar toe.
    Sympathiek hoor dat Excelsior.
    Ieder jaar gewoon keurig middenmoot eindigen, is gewoon knap met de beperkte middelen die jullie ter beschikking hebben.
    Chapeau!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 14:07]
    Vind ik leuk
    Unknown007 +2048
    woensdag 5 december 2018 om 14:03
    Het gaat dit seizoen nog prima. Hebben een aantal keer dom de voorsprong uit handen gegeven (fortuna, H'veen, Utrecht, Willem II), anders hadden we mooi in het linkerrijtje gestaan.

    Aan het einde van het seizoen, als we erin blijven, gaat als het goed is het stadion weer verder worden uitgebreid. De meeste supporters zullen we nooit krijgen, maar Excelsior kan zich wel als ''de business club'' van Rotterdam gaan profileren.

    Het is natuurlijk, zeker met ons budget, de vraag of je in het tsadion wilt investeren of een betere selectie op de been wilt met een grotere kans op ED voetbal.

    Lastige keuzes, maar hoop dat ze voor het stadion gaan. Terug in de ED komen we uiteindelijk wel weer. Hopelijk dan met een paar boxen erbij en 5.000-6.000 plaatsen.
    Vind ik leuk
    windforce11 +2324
    woensdag 5 december 2018 om 11:21
    Leuk Ventje
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 11:22
    kijk je kan zien dat Vente op voetballen zit, maar als die het echt gaat maken is nog maar de vraag.. ik denk zelf dat hij in een twee spitsen systeem beter past. maar laten we het hopen
    Vind ik leuk
    Leozao +5461
    woensdag 5 december 2018 om 11:23
    Feijenoord/Willem koester je eventuele talenten. Natuurlijk doen ze nog niet alles goed. Maar zij zijn de toekomst (ook financieel). Niet meteen te kritisch worden, want dat kan ze net knakken.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13486
    woensdag 5 december 2018 om 11:27
    Uiteraard heeft Willem gewoon weer gelijk.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33623
    woensdag 5 december 2018 om 11:31
    Verhuur hem nou maar een jaar.
    Vind ik leuk
    Degier +512
    woensdag 5 december 2018 om 11:32
    Vente is voetballend prima, maar mist nog wat fysiek om in de spits op te boksen tegen 2 sterke cv's. Dat hij tegen PSV de bal niet langer voorin vast kon houden is begrijpelijk. Hij heeft nu eenmaal niet het postuur van een Pelle, of een Jorgensen. Op dat moment heeft hij spelers nodig, die in zijn buurt zijn om de bal af te kunnen leggen. maar dat ontbrak er de tweede helft wel aan, omdat het spel zich veel meer op de helft van Feyenoord afspeelde. Zeker na de wissel van Clasie.
    Vind ik leuk
    soplul +3428
    woensdag 5 december 2018 om 11:37
    Vooralsnog te licht om in de spits te spelen.
    Heeft zijn lengte al niet mee, maar ook totaal geen "body".

    Iets dat me wel opvalt aan meerdere jonge spelers van Feyenoord.
    Natuurlijk zijn ze nog jong, maar beetje grote sterke kerel zit er niet bij die de afgelopen tijd kansen krijgen om zich te laten zien.
    Vind ik leuk
    LIO7 +1162
    woensdag 5 december 2018 om 11:53
    Negatieve van Hanegem altijd... ouwe zeur is het aan het worden.
    Vind ik leuk
    onbemind +377
    woensdag 5 december 2018 om 11:57
    Geef Vente een goede spits trainer, als Makaay, en hem veel laten spelen,
    en hij wordt de nieuwe spits van Feyenoord. Hij moet ook brutaler gaan
    spelen, en op snelheid trainen.
    Vind ik leuk
    COYG +6710
    woensdag 5 december 2018 om 12:06
    Ja Vente is een spits voor de toekomst. Zoals De Wolf al zei, verhuur hem eventueel volgend seizoen aan een Eredivisie team, want bij bijna alle ploegen onder Feyenoord staat hij gelijk in de basis. Zijn enige probleem is zijn 'body'. Hij is tenger en 'maar' 1.81 meter. Dit compenseert hij echter met een grote sprongkracht. Ook is zijn kaats al erg goed en kan hij goed schieten. Voor hem is het dit jaar echter noodzaak om zoveel mogelijk minuten te pakken. Net als voor Kökcü en Malacia. Verder zouden de andere paar grote talenten al de kans moeten krijgen bij een ruime voorsprong.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 12:15
    ligt er een basisplaats voor Geertruida in het verschiet?
    Vind ik leuk
    COYG +6710
    woensdag 5 december 2018 om 12:25
    Hoe graag ik ook ja zou willen zeggen, nee die kans is nihil. Hij zou het niveau zeker aankunnen, maar met Botteghin, Van der Heijden, Van Beek en St. Juste voor hem zal Gio echt niet voor hem kiezen.
    Vind ik leuk
    Mr bien +3744
    woensdag 5 december 2018 om 12:11
    Hij deelde wel een mooie panna uit bij Schwaab
    Vind ik leuk
    rinirat +2892
    woensdag 5 december 2018 om 14:38
    Toen Vente inviel tegen PSV viel gelijk het doek en kwam Feyenoord best in de problemen.
    Omdat hij geen duel won en geen bal kon vasthouden.
    Ik zie er eerlijk gezegd nog niets van.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 15:06
    Volgens mij is Vente, meer een spits die in de 16 aangespeeld moet worden.
    Vind ik leuk
    soplul +3428
    woensdag 5 december 2018 om 15:16
    Je bedoelt lekker in de 16 met verdediger in je rug en dan je fysiek er langs worstelen?
    Vind ik leuk
    Blindsy +13486
    woensdag 5 december 2018 om 15:21
    Nee, meer vrijlopen / n slimme actie maken / op snelheid de 16 in komen : de bal er subtiel in tikken.
    Vind ik leuk
    soplul +3428
    woensdag 5 december 2018 om 15:23
    Ja ik denk dat elke spits dat wil.
    Balletje in 16 krijgen zodanig dat hij er maar hoeft in te blazen :)
    Vind ik leuk
    Blindsy +13486
    woensdag 5 december 2018 om 15:24
    En er zíjn soms van die wedstrijden.. 😉
    Vind ik leuk
    Blindsy +13486
    woensdag 5 december 2018 om 15:19
    Een gebied waar een Feyenoord-spits, muv de wedstrijden tegen Ajax en PSV, best vaak te vinden is 😉.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 17:23
    Ik bedoel dat hij niet zo all round is als Jørgensen. Hij kan goed koppen en combineren.
    Er zijn nog veel verbeterpunten.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13486
    woensdag 5 december 2018 om 18:02
    Ik vind t n speels, lichtgewicht spitsje. Vooral fysiek moet hij echt nog stappen maken. Beetje fitness, zonder snelheid te verliezen.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 15:32
    meneer van Hanegem heb altijd gelijk nu dus ook
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws