Van Hanegem: 'Vente bestempeld als groot talent, moeten we nog te zien krijgen'

Van Hanegem: 'Vente bestempeld als groot talent, moeten we nog te zien krijgen'

Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 11:16wo 05-12-2018 om 11:16

Feyenoord-icoon Willem van Hanegem lijkt nog niet volledig overtuigd van de kwaliteiten van Dylan Vente. De jonge spits zou in de inhaalwedstrijd tegen VVV-Venlo (donderdag) zomaar in de basis kunnen beginnen bij de Rotterdammers.

Van Bronckhorst kan namelijk niet beschikken over de geblesseerde Nicolai Jörgensen, die waarschijnlijk pas na de winterstop weer in actie komt. Mogelijk begint Robin van Persie tegen de Venlonaren in de basis, maar ook Vente is een optie. Van Bronckhorst is enthousiast over de 19-jarige spits. "Toch blijft het afwachten hoe ver Vente daadwerkelijk is'', aldus Van Hanegem tegenover het Algemeen Dagblad.

"Tegen PSV kon hij de bal niet vasthouden en dat was een van de redenen waarom Feyenoord wat meer onder druk kwam te staan na de pauze", vervolgt hij. "Vente wordt bestempeld als een heel groot talent, maar dat moeten we nog te zien krijgen. Misschien is dit een moment voor hem."

Poll

Kan Vente uitgroeien tot de eerste spits van Feyenoord dit seizoen?

(2782 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 5 december 2018 om 11:19
Inderdaad Willem, ook ik moet nog maar zien dat Vente een topspeler is.
Vind ik leuk
mba4u2c +3589
woensdag 5 december 2018 om 16:24
Dat is ie nog niet, da's makkelijk!
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6974
woensdag 5 december 2018 om 11:20
Toptalent natuurlijk!
Vind ik leuk
Berbr +2229
woensdag 5 december 2018 om 12:09
Hopelijk blijft ie niet eeuwig een talent.
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6974
woensdag 5 december 2018 om 12:40
Als alle Feyenoorders dit nu gewoon hard roepen kan je hem in ieder geval voor een smak verkopen.

Ik weet het, het is voor ons tegennatuurlijk, maar zolang het bestuur faalt in de stadion discussie moeten wij er maar voor zorgen dat er meer geld in het laatje komt.
Vind ik leuk
010Fr +1885
woensdag 5 december 2018 om 11:21
Deze mening deel ik ook. Hij heeft een goede loop actie is behendig, maar dat is niet per se wat Feyenoord nodig heeft en fysiek mist hij zeker nog de nodige kracht.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10590
woensdag 5 december 2018 om 11:32
Hele goede loopacties inderdaad. Wat dat betreft leert hij veel van Makaay. En ook in de kaats is hij echt ijzersterk, maar hij zal zeker nog in alle facetten moeten groeien. Absoluut. Wel wil ik een nuance plaatsen bij de opmerking dat feuyenoord de bal niet meer kon vasthouden met vente in de ploeg. Vente stond namelijk veel geïsoleerder en kreeg minder aansluiting dan nicolai.
Vind ik leuk
Bep Slatter +12052
woensdag 5 december 2018 om 11:59
Dat hij behendig is (en dus ook een bal kan vasthouden) heb ik hem toch twee keer in de hoek van het veld zien doen. De pijp ging een beetje leeg bij de rest toen hij erin kwam.
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 11:59]
Vind ik leuk
The Rock +1936
woensdag 5 december 2018 om 13:15
Hoe behendig hij is móet je eens aan Schwaab vragen 🤭
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 11:21
Lekker 1 á 2 jaartjes uitlenen aan Excelsior.
Vind ik leuk
Unknown007 +2260
woensdag 5 december 2018 om 13:15
Meh. Omarsson doet het leuk op het moment en die hebben we voor best veel geld gehaald.

Aan de andere kant kan Omarsson ook best op rechts en hebben we met Bruins op links toch al een hangende speler staan. Dan zal het tijdens de wedstrijd meer op een 442 gaan lijken.

Ook niet slecht als ik er zo over nadenk.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 13:33
Ah chips, jammer voor hem.
Dan maar ergens anders naar toe.
Sympathiek hoor dat Excelsior.
Ieder jaar gewoon keurig middenmoot eindigen, is gewoon knap met de beperkte middelen die jullie ter beschikking hebben.
Chapeau!
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 14:07]
Vind ik leuk
Unknown007 +2260
woensdag 5 december 2018 om 14:03
Het gaat dit seizoen nog prima. Hebben een aantal keer dom de voorsprong uit handen gegeven (fortuna, H'veen, Utrecht, Willem II), anders hadden we mooi in het linkerrijtje gestaan.

Aan het einde van het seizoen, als we erin blijven, gaat als het goed is het stadion weer verder worden uitgebreid. De meeste supporters zullen we nooit krijgen, maar Excelsior kan zich wel als ''de business club'' van Rotterdam gaan profileren.

Het is natuurlijk, zeker met ons budget, de vraag of je in het tsadion wilt investeren of een betere selectie op de been wilt met een grotere kans op ED voetbal.

Lastige keuzes, maar hoop dat ze voor het stadion gaan. Terug in de ED komen we uiteindelijk wel weer. Hopelijk dan met een paar boxen erbij en 5.000-6.000 plaatsen.
Vind ik leuk
windforce11 +3379
woensdag 5 december 2018 om 11:21
Leuk Ventje
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 11:22
kijk je kan zien dat Vente op voetballen zit, maar als die het echt gaat maken is nog maar de vraag.. ik denk zelf dat hij in een twee spitsen systeem beter past. maar laten we het hopen
Vind ik leuk
Blindsy +20602
woensdag 5 december 2018 om 11:27
Uiteraard heeft Willem gewoon weer gelijk.
Vind ik leuk
Smithsonian +45301
woensdag 5 december 2018 om 11:31
Verhuur hem nou maar een jaar.
Vind ik leuk
Degier +2050
woensdag 5 december 2018 om 11:32
Vente is voetballend prima, maar mist nog wat fysiek om in de spits op te boksen tegen 2 sterke cv's. Dat hij tegen PSV de bal niet langer voorin vast kon houden is begrijpelijk. Hij heeft nu eenmaal niet het postuur van een Pelle, of een Jorgensen. Op dat moment heeft hij spelers nodig, die in zijn buurt zijn om de bal af te kunnen leggen. maar dat ontbrak er de tweede helft wel aan, omdat het spel zich veel meer op de helft van Feyenoord afspeelde. Zeker na de wissel van Clasie.
Vind ik leuk
soplul +3568
woensdag 5 december 2018 om 11:37
Vooralsnog te licht om in de spits te spelen.
Heeft zijn lengte al niet mee, maar ook totaal geen "body".

Iets dat me wel opvalt aan meerdere jonge spelers van Feyenoord.
Natuurlijk zijn ze nog jong, maar beetje grote sterke kerel zit er niet bij die de afgelopen tijd kansen krijgen om zich te laten zien.
Vind ik leuk
LIO7 +1903
woensdag 5 december 2018 om 11:53
Negatieve van Hanegem altijd... ouwe zeur is het aan het worden.
Vind ik leuk
COYG +8526
woensdag 5 december 2018 om 12:06
Ja Vente is een spits voor de toekomst. Zoals De Wolf al zei, verhuur hem eventueel volgend seizoen aan een Eredivisie team, want bij bijna alle ploegen onder Feyenoord staat hij gelijk in de basis. Zijn enige probleem is zijn 'body'. Hij is tenger en 'maar' 1.81 meter. Dit compenseert hij echter met een grote sprongkracht. Ook is zijn kaats al erg goed en kan hij goed schieten. Voor hem is het dit jaar echter noodzaak om zoveel mogelijk minuten te pakken. Net als voor Kökcü en Malacia. Verder zouden de andere paar grote talenten al de kans moeten krijgen bij een ruime voorsprong.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 12:15
ligt er een basisplaats voor Geertruida in het verschiet?
Vind ik leuk
COYG +8526
woensdag 5 december 2018 om 12:25
Hoe graag ik ook ja zou willen zeggen, nee die kans is nihil. Hij zou het niveau zeker aankunnen, maar met Botteghin, Van der Heijden, Van Beek en St. Juste voor hem zal Gio echt niet voor hem kiezen.
Vind ik leuk
Mr bien +9021
woensdag 5 december 2018 om 12:11
Hij deelde wel een mooie panna uit bij Schwaab
Vind ik leuk
rinirat +4222
woensdag 5 december 2018 om 14:38
Toen Vente inviel tegen PSV viel gelijk het doek en kwam Feyenoord best in de problemen.
Omdat hij geen duel won en geen bal kon vasthouden.
Ik zie er eerlijk gezegd nog niets van.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 15:32
meneer van Hanegem heb altijd gelijk nu dus ook
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws