Sneijder: 'Dat je Ballon d'Or opdraagt aan spelers als ik, toont je grootsheid'

    Sneijder: 'Dat je Ballon d'Or opdraagt aan spelers als ik, toont je grootsheid'

    Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 15:22wo 05-12-2018 om 15:22

    Laatste update: woensdag 5 december 2018 om 15:53wo 05-12-2018 om 15:53

    Wesley Sneijder heeft Luka Modric via een instagram-post gefeliciteerd met het winnen van de Ballon d'Or. De oud-international van Oranje liet weten te waarderen dat de Kroaat na het binnenhalen van de prijs zijn waardering uitsprak richting oud-collega's, waaronder Sneijder zelf.

    "Er waren in het verleden al een paar andere spelers die misschien de Gouden Bal hadden kunnen winnen, zoals Xavi, Iniesta of Sneijder, maar dat gebeurde niet", zei Modric eerder. Sneijder kende in 2010 een fantastisch voetbaljaar waarin hij onder meer de Champions League won met Inter en met het Nederlands elftal in de WK-finale stond, maar Sneijder stond niet eens op het podium bij de Ballon d'Or.

    'Tegen jou spelen was altijd lastig, maar leuk', laat Sneijder weten in zijn post. 'Dat je de Ballon d'Or opdraagt aan andere spelers, waaronder ikzelf, toont jouw grootsheid en bescheidenheid aan. Dikverdiend Luka, gefeliciteerd'.

     
     
     
     
     
    Dit bericht bekijken op Instagram
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    Playing against you was both difficult and enjoyable. Seeing you dedicating the Ballon D'Or to other players including myself shows your greatness yet humbleness. Completely deserved Luka, congratulations!

    Een bericht gedeeld door Wesley Sneijder (@sneijder10official) op

    Plaats een reactie

    Blindsy +13486
    woensdag 5 december 2018 om 15:26
    Jemig, nou.... 2009-2010.. wát een seizoen voor Sneijder...

    Maar ik snap Modric..
    Ronaldo en Messi.. 30ers.. niet meer onaantastbaar, onomstreden.. men durft beide heren te passeren, en dan kan n Modric ineens winnen. Iets wat bijv. Sneijder destijds nog niet kon afdwingen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 15:28]
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 15:30
    Onbegrijpelijk.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13486
    woensdag 5 december 2018 om 16:47
    Volgens mij was Modric best aardig bezig.. toch?
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 16:54
    Hij heeft een goed seizoen achter de rug en pakte de CL.
    Maar om nou de stellen dat het de beste voetballer van afgelopen jaar was gaat mij dan weer wat te ver.
    Ronaldo en Messi zijn in principe beiden nogal wat beter maar lieten het op het WK afweten.
    Nouja, en als die twee hem niet winnen kom je al gauw bij Modric uit maar hadden bijv. ook Mbappe of Griezmann het kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13486
    woensdag 5 december 2018 om 18:06
    Juist. Maar die waren wat minder groots met hun club.
    Wat dat betreft is het n beetje n loterij.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 18:01
    Oh nee ik doelde op dat Sneijder hem niet won in 2010
    Vind ik leuk
    Blindsy +13486
    woensdag 5 december 2018 om 18:04
    Aha! 😉
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 19:12
    Zeker weten toen won Sneijder ook veel Finale WK
    De dubbel .
    Hij verdiende hem toen wel zeker .
    🏆hier heb je hem alsnog
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 19:13]
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 20:26
    Thanks, ik zal m aan Wesley geven!
    Vind ik leuk
    Unknown007 +2048
    woensdag 5 december 2018 om 15:32
    Snap nog steeds niet waarom er niet gewoon een prijs voor elke linie wordt gegeven.

    Dan kunnen mannen als Neuer, De Gea, Ramos, Marcelo en nog vele anderen ook een keer de prijs omhoog houden voor beste speler (in hun linie).

    Nu gaat het alleen maar om de goals en de acties en niet om de 10 anderen op het veld die al de goals mede mogelijk maken.
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1179
    woensdag 5 december 2018 om 15:57
    Canavaro had hem ooit eens gewonnen vanwege gebrek aan beter
    Vind ik leuk
    Pindy-SvS +249
    woensdag 5 december 2018 om 16:01
    Er was 1 persoon veel beter dan Canavaro dat jaar (die wel een echt geweldig toernooi speelde dat jaar) en die persoon was Ronaldinho. Nog steedts de meest gekke uitkomst van allemaal
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1179
    woensdag 5 december 2018 om 18:41
    Ik vind die van 2010 het vreemdste...
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    woensdag 5 december 2018 om 15:59
    Exact. Goed punt. Spelers worden op zo'n andere manieren beoordeeld, maar ieder zo cruciaal in z'n rol, dat je inderdaad per linie een gouden bal zou moeten uitreiken.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13486
    woensdag 5 december 2018 om 16:41
    Kwestie van Elftal vh Jaar belangrijker maken?
    Vind ik leuk
    Unknown007 +2048
    woensdag 5 december 2018 om 17:10
    Dat is denk ik niet speciaal genoeg voor al die ego's.. 4 per seizoen zou nog net kunnen, maar 11 doet ze gewoon iets minder (heb ik zo het gevoel).
    Vind ik leuk
    Blindsy +13486
    woensdag 5 december 2018 om 18:08
    Dan inderdaad n prijs voor beste doelman, aanvaller, etc. Maar de beste voetballer van de wereld.. spreekt toch.wat meer tot Z verbeelding..
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9380
    woensdag 5 december 2018 om 15:38
    Maar ik vond vorig jaar Ronaldo toch echt beter, dat zie je nu ook terug bij Real
    Vind ik leuk
    Blindsy +13486
    woensdag 5 december 2018 om 16:34
    Het wás de afgelopen jaren ook lastig om C7 en Messi te passeren.
    Modric speelde deze zomer n prima WK, dat heeft vast de doorslag gegeven.
    Vind ik leuk
    windforce11 +2324
    woensdag 5 december 2018 om 15:28
    Lik lik lik brrrr enge dwerg
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19102
    woensdag 5 december 2018 om 15:34
    En toch heb je vaak voor hem zitten juichen toen hij belangrijk was voor Oranje.
    Of ben je pas 6?
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1109
    woensdag 5 december 2018 om 15:36
    Hahaha sterk! Waarschijnlijk is hij nog een kleuter inderdaad als hij zo over Sneijder praat
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19102
    woensdag 5 december 2018 om 15:42
    Zulke opmerkingen zijn echt kansloos.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1109
    woensdag 5 december 2018 om 15:56
    Huh wat?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19102
    woensdag 5 december 2018 om 16:00
    Dat Sneijder een dwerg is etc..
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1109
    woensdag 5 december 2018 om 16:01
    Oh ja klopt, hij verdiend wel wat meer respect, maarja laat ze maar lullen
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19102
    woensdag 5 december 2018 om 16:04
    Doe ik nu ook, ik zit op Sinterklaas te wachten!
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1109
    woensdag 5 december 2018 om 16:06
    Hahaha die man schiet ook nooit op he
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19102
    woensdag 5 december 2018 om 16:12
    Echt hoor!
    Wortels in mijn schoen gedaan en nog niks..
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2584
    woensdag 5 december 2018 om 17:19
    op pakjesavond komen de cadeautjes ook niet via de schoorsteen, schoentje zetten is dus onnodig, op pakjesavond klopt die lul met schimmel gewoon aan om snel weg te rennen met zijn pietjes...

    funfact, piet is in belgie ook wel een veel gebruikte naam voor je penis, een katholieke priester met een zwarte piet wordt dan ineens wel heel raar...
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19102
    woensdag 5 december 2018 om 17:27
    Verpest jij mij hele pakjesavond even, bedankt!
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2584
    woensdag 5 december 2018 om 17:38
    hohoho, oow wacht dat is de kerstman

    maar in ieder geval wilde ik zeggen hohoho dat is je eigen schuld, jij had je beter in moeten lezen over de werkwijze van de sint en zijn daklooppietjes.
    Vind ik leuk
    windforce11 +2324
    woensdag 5 december 2018 om 15:44
    Heb me vaker aan hem zitten ergeren maar dan meer n.a.v. het randgebeuren. Overal zag je die kop van hem met dat aandachtsgeile wijf erbij.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19102
    woensdag 5 december 2018 om 15:55
    Dat kan ik begrijpen, maar om hem daarom zo te noemen..
    En wel een 'wijf' die geen zak over d'r hoofd hoeft te doen... ;-)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33623
    woensdag 5 december 2018 om 15:28
    Mooi van Modric.

    Sneijder had hem toen zeker wel verdient.

    Topjaar.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19102
    woensdag 5 december 2018 om 15:39
    Was echt ongelooflijk dat Sneijder hem niet won in 2010!
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5835
    woensdag 5 december 2018 om 15:35
    Inter won dat jaar aan de hand van Sneijder de beker, de titel en de CL. Vervolgen brengt hij oranje naar de WK finale en zet daarin Robben alleen voor de keeper.
    De gouden bal had Sneijder toen echt verdiend, meer dan Modric nu.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 15:38]
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19102
    woensdag 5 december 2018 om 15:43
    Precies!
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 15:45
    Eigenlijk een groot onrecht. Messi won destijds gevolgd door Xavi en Iniesta die met Barca kampioen waren geworden. In 2009 hadden ze alles gewonnen wat mogelijk was maar in 2010 alleen kampioen en de Spanjaarden de wereldtitel.

    Kun je zien dat het een kutverkiezing is. Jarenlang is het een soort populariteitspoll geweest tussen Messi en Ronaldo.
    Vind ik leuk
    Lampenpit +923
    woensdag 5 december 2018 om 16:05
    Geweldig samengevat
    Vind ik leuk
    Maauwert +262
    woensdag 5 december 2018 om 16:09
    Grootsheid van een lilliiputter, dan is het nog geen anderhalve meter.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 16:38
    Mooi gebaar toont aan dat je groots ben .
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22030
    woensdag 5 december 2018 om 17:26
    Zo is dst. Modric is niet alleen prima voetballer maar ook een goed mens.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +536
    woensdag 5 december 2018 om 17:55
    Klopt wel idd. Er hadden wel meer middenvelders deze prijs mogen winnen.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 22:38
    Niet serieus te nemen heel die verkiezing. Komop zeg, zelfs een mindere Ronaldo (hoewel...minder) en een Messi op één been zouden het nog meer verdienen dan Modric. En zelden wordt een verdediger gekozen. Tsja...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws