'Ik voel mezelf best weleens gepasseerd, altijd twijfels bij Eredivisie-clubs'

    'Ik voel mezelf best weleens gepasseerd, altijd twijfels bij Eredivisie-clubs'

    Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 18:28wo 05-12-2018 om 18:28

    Laatste update: woensdag 5 december 2018 om 18:42wo 05-12-2018 om 18:42

    Bijna vijftien jaar hoofdtrainer in Nederland, maar slechts één half jaar in de Eredivisie: Hans de Koning kan ermee leven. De huidige coach van FC Volendam had wel gehoopt op meer kansen op het hoogste niveau.

    "Het klopt: ik heb mijn trainerschap op een half jaar na volledig doorgebracht in wat nu de Keuken Kampioen Divisie heet, ja. Niks om me voor te schamen, maar je krijgt toch een naam", vertelt De Koning aan Voetbal International. "Waar ik de afgelopen jaren wel moeite mee heb gehad, is het welles-nietes aan het werk komen."

    "Ik voel mezelf best weleens gepasseerd. Dan denk ik: Kom op, hé, overal waar ik werkte heb ik met minimale middelen wat neergezet en ben ik nergens met ellende weggegaan. Maar toch voelde ik altijd twijfels bij clubs uit de Eredivisie."

    Het ontbreekt De Koning ook aan status, denk hij. "Neem Marcel Keizer, geweldige gozer, maar niet geslaagd bij Telstar en Cambuur. Wordt bij Jong Ajax neergezet als trainer en schuift met de juiste contacten door naar de positie van hoofdtrainer. Daar gaat het mis, maar is je status wel zo groot dat je bij Sporting Lissabon aan de slag kan. Ik wil me niet met iedereen vergelijken, maar dat zou ik ook kunnen."

    Plaats een reactie

    Sjaakhaak +2621
    woensdag 5 december 2018 om 18:33
    Welkom in de wereld van vriendjespolitiek.. niks aan gelogen.
    Vind ik leuk
    Josip Broz +760
    woensdag 5 december 2018 om 18:36
    "Nergens met ellende weggegaan"? Daar doe je het fout!

    Kijk maar naar Mourinho. Die gaat zonder ellende gewoon niet weg.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 18:42]
    Vind ik leuk
    Leozao +5505
    woensdag 5 december 2018 om 21:00
    En met ellende voorlopig ook niet...
    Vind ik leuk
    Josip Broz +760
    woensdag 5 december 2018 om 21:10
    Maar wel met een zak geld.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 22:26
    Inderdaad goede man / trainer met ook nu een prima verhaal.
    Vind ik leuk
    Mr bien +3784
    woensdag 5 december 2018 om 18:40
    Koning van de eerste divisie.
    Keizer was de keizer van de ere divisie
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 18:41]
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 18:47
    Echt een prima trainer ook nog bij mijn club getraind . Ontzettend aardige en sympathieke man ook. Doet het nu weer meer dan uitstekend met Volendam!
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    woensdag 5 december 2018 om 18:48
    Jammer dat 't niet lukte bij Eagles, dan had je de stap kunnen maken.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 19:31
    Wellicht moet Feyenoord eens bellen met de Koning indien Gio weggaat.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17218
    woensdag 5 december 2018 om 20:18
    Waarom dan?
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 20:55
    Vrijdag mag je het laten zien tegen Twente ! Succes !!! 💪
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 23:11
    Komt dat je lui bent Hans.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 10:13
    Mooi gesproken en eerlijk ook, alleen mis hij daardoor toch dat beetje bravour dat ook nodig is denk ik.

    Als je in een gesprek net niet goed weet over te brengen maar een Pastoor of Maaskant hebben en kunnen dat wel ben je 2e, denk dat De Koning beter is als trainer dan die 2 maar die hebben wel dat verhaal en die bravoer om die kansen te pakken.
    Vind ik leuk
    AVDV +727
    donderdag 6 december 2018 om 13:04
    Top Oss legend
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws