Barcelona zegeviert: Cillessen maakt foutje, 19-jarige debutant geeft assist

    Barcelona zegeviert: Cillessen maakt foutje, 19-jarige debutant geeft assist

    Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 23:21wo 05-12-2018 om 23:21

    Laatste update: woensdag 5 december 2018 om 23:46wo 05-12-2018 om 23:46

    FC Barcelona heeft zich comfortabel geplaatst voor de achtste finales van de Copa del Rey. In Camp Nou werd derdeklasser Cultural Leonesa met 4-1 verslagen. Jasper Cillessen stond negentig minuten onder de lat.

    Barça boekte vijf weken geleden in de heenronde een zuinige 0-1 overwinning op Cultural Leonesa. Woensdagavond ging het in eigen huis een stuk makkelijker. Munir El Haddadi opende de Catalaanse schiettent met een knap doelpunt na achttien minuten.

    Nog voor rust werd het ook 2-0 en 3-0. Denis Suarez en Malcom zorgden voor de goals. Barcelona speelde met de tweede garnituur. Van de gebruikelijke basiself stonden alleen Nélson Semedo en Ivan Rakitic in de basis. Sergio Busquets deed de tweede helft mee.

    In de tweede helft maakte Cultural Leonesa een eretreffer via Josep Sene, waarbij Cillessen er niet goed uitzag. Twintig minuten voor tijd zorgde Suarez voor het slotakkoord. De Spaanse middenvelder scoorde op aangeven van de negentienjarige Riqui Puig, die zijn officiële debuut maakte: 4-1.

    De 3-1 van Cultural Leonesa:

    De 4-1 van Barcelona:

    Plaats een reactie

    henkmeijer +3235
    woensdag 5 december 2018 om 23:27
    Waarom bokst hij die bal niet gewoon?
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 23:30
    Het naar de zijkant ‘duwen’ van de bal is inmiddels heel normaal geworden omdat geen keeper een bal meer klemvast pakt. Je kunt je ook afvragen waar zijn verdedigers en in het bijzonder zijn linksback is dat die gast zo vrij kan oppikken en voorgeven in de 16...
    Vind ik leuk
    Erik-Vites +354
    donderdag 6 december 2018 om 00:37
    Daarvoor gaat het al fout...
    Bij de corner staan er 3 tegenover 2 van barca.
    Daarnaast mag er een speler van een met of 25 vrij uithalen zonder een speler in de buurt....
    Dan verwerkt cillessen de bal ook nog verkeerd door de bal naar de zijkant te aaien in plaats van te stompen, waardoor die niet ver genoeg naar de zijkant gaat.
    Dan is de mandekker(kan de linksback zijn) nergens te bekennen, waardoor de bal terug voor gegeven word.
    Tot slot staat barca tussen de 5 en de 11 meter te slapen waardoor de bal in het doel terecht komt.
    Er ging wel erg veel fout bij die goal, beetje gemakzucht misschien?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 00:50
    Precies.. maar om de schuld nu alleen bij de keeper te leggen is te kort door te bocht...
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 23:44
    Omdat hij niet de beste keeper is.
    Vind ik leuk
    RenW +534
    woensdag 5 december 2018 om 23:46
    Kees gaat die gehaktstaaf helpen.
    Hoe diep kan je zinken zeg!
    Vind ik leuk
    pietprecies +7461
    donderdag 6 december 2018 om 09:18
    Rustig aan, je hebt al een ban gehad, straks begin je weer op 0.

    Cillessen is gewoon een degelijke keeper, als je Barca een beetje volgt dan weet je dat Ter Stegen gemiddeld vaker een kletser maakt.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 23:27
    Mooi om Vermaelen weer terug te zien op het veld, speelde een ijzersterk wedstrijd. Is natuurlijk een 3de divisie team, maar in de heenwedstrijd had onze defensie hier wel moeite mee

    Munir moest een hattrick hebben, 2 enorme kansen gemist. Wel mooie dingen gezien van Denis en heel jammer dat Malcom geblesseerd uitvalt. Ik hoop dat zijn blessure meevalt
    Vind ik leuk
    El Cazador +7293
    woensdag 5 december 2018 om 23:48
    Wat een Uber trieste figuren kom je hier soms tegen met het verstand van een pinda c.q. gemalen vlees!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 00:13
    Een heel gedoe om zo'n wedstrijd tegen een 3e klasser.
    Vind ik leuk
    yuuup +9858
    donderdag 6 december 2018 om 05:15
    Heeft Barca wel eens verloren met Cillessen op doel?
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +6127
    donderdag 6 december 2018 om 05:24
    Hij staat nooit op doel.
    Vind ik leuk
    yuuup +9858
    donderdag 6 december 2018 om 05:33
    Tja ik kan echt niet anders dan dit een domme reactie noemen. Hij staat ondertussen op 23 wedstrijden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 05:37]
    Vind ik leuk
    cheeks +3869