Spijt na 'domme' actie tegen Ajax: Dan denk je: wat heb ik gedaan, man?

    Spijt na 'domme' actie tegen Ajax: "Dan denk je: wat heb ik gedaan, man?"

    Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 07:36do 06-12-2018 om 07:36

    Jerry St. Juste vindt het 'logisch' dat hij na zijn razendsnelle rode kaart in de Johan Cruijff Arena openlijk werd aangepakt door teamgenoten van Feyenoord. Eind oktober kreeg de verdediger al na een paar minuten rood tijdens Ajax-Feyenoord. 

    Na de verloren Klassieker kreeg de rechtsback de wind van voren van trainer Giovanni van Bronckhorst en van meerdere collega's. "Ze waren niet tegen mij, maar tegen mijn actie. Ik wist voor mezelf dat het een domme actie was, dat is vervelend genoeg", legt St. Juste deze week uit aan de Volkskrant. 

    "Dan is er nog je team, je club die je in de steek laat. Dat hebben we intern besproken. Je mag elkaar op een correcte manier op fouten wijzen. Ze weten dat ik er zelf ook van baalde. Het is niet mijn intentie om er binnen vijf minuten tegen Ajax af te gaan."

    Het was voor St. Juste 'zwaar' om het grootste deel van de wedstrijd te volgen vanuit de kleedkamer. "'Je hoort het publiek schreeuwen, de scheidsrechter fluiten, Ajax scoren en je kunt niets doen, ja, hopen dat het niet erger wordt. Duurde lang, hoor. Dan denk je: wat heb ik gedaan, man? Iedere keer dat je daarna niet speelt, baal je."

    St. Juste werd voor drie wedstrijden geschorst na zijn rode kaart. Donderdagavond is hij weer van de partij tegen VVV-Venlo. 

    Plaats een reactie

    Seizoenkaart +10113
    donderdag 6 december 2018 om 07:43
    Oude koeien uit de sloot halen Groot nieuws dit NOT 😧
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:41
    Wel goed om te lezen dat die kaart en de reacties voldoende impact hebben gehad. En het leereffect was er ook. Terugkijken en zien waar iets toe heeft geleid is zinvol. Een leven lang leren, zouden we meer moeten doen.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10113
    donderdag 6 december 2018 om 10:10
    Weet je wat ik zal jullie je leven lang aan jullie pijnlijkst momenten ter herinnering brengen kijken hoe je dan voelt.
    Kijken of je dan blijft leren.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 10:47
    Huh? 'Jullie'? Wie bedoel je? Ik ben er serieus van overtuigd dat we leren van onze fouten, juist de heel pijnlijke, en wat die voor onszelf en anderen betekenen. Daar kom je verder mee als mens en als professional.
    Op welke teen ben ik getrapt bij jou zonder het te willen / te weten?
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10113
    donderdag 6 december 2018 om 11:07
    Aggg laat ook maar yoh wat is gebeurd is gebeurd laat rusten en houden zo hij zal er wel van geleerd hebben.
    Volgende keer beter☺
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1148
    donderdag 6 december 2018 om 11:18
    Vreemd antwoord @seizoenskaart
    Vind ik leuk
    pietprecies +7392
    donderdag 6 december 2018 om 07:56
    Ach, het was inderdaad onhandig maar vlak daarvoor had Toornstra er al met rood vanaf gemoeten..
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4913
    donderdag 6 december 2018 om 08:19
    Ja en even later had er een goal afgekeurd mogen worden of een kaart voor hands had ook gemogen.
    Vind ik leuk
    pietprecies +7392
    donderdag 6 december 2018 om 09:04
    Mn punt is niet dat ik vind dat Ajax genaaid werd kerel :-) ik bedoel alleen, heel Feyenoord was nu boos op St Juste maar dan hadden ze Toornstra toch net zo goed aan kunnen pakken? Die deed zo ongeveer het zelfde maar komt er mee weg dus hoeft men hem niet aan te spreken?
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4913
    donderdag 6 december 2018 om 10:30
    Het probleem is dat St Juste net had gezien dat Toornstra goed weg kwam met geel en toch zo onbesuisd het duel aanging. Hij had beter moeten nadenken maar dat komt met ervaring gelukkig.
    Vind ik leuk
    Castromann +7841
    donderdag 6 december 2018 om 09:37
    Het was n bikkelharde overtreding...maar ik denk dat hij in de kuip ermee was gekomen met geel.
    Na 5min gaat geen enkele scheids n feyenoord speler wegsturen in de kuip.
    Bij fey-psv zag je al dat er meer getolereerd werd vd fey spelers als bij Ajax-fey.
    Vind ik leuk
    pietprecies +7392
    donderdag 6 december 2018 om 10:15
    In de ArenA kwam hij er in eerste instantie ook met geel mee weg tot de VAR zich er terecht mee bemoeide.
    Vind ik leuk
    abraksas +1520
    donderdag 6 december 2018 om 10:23
    Maar het was niet in de Kuip en dus liet de scheids zich niet beeinvloeden. Wel triest eigenlijk dat scheidsrechters zich zo laten beeinvloeden
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4913
    donderdag 6 december 2018 om 10:31
    Wat een onzin zeg. Hij kreeg geel en na aandringen vd VAR kreeg hij rood. Niet zo zielig doen.
    Vind ik leuk
    abraksas +1520
    donderdag 6 december 2018 om 12:10
    Wat een onzin dat je niet weet waar ik het over heb en daarom dus maar dingen roept. Maar je hebt gelijk, hij kreeg eerst geel dus wie weet heeft de scheids zich wel laten beeinvloeden he.
    Vind ik leuk
    Castromann +7841
    donderdag 6 december 2018 om 13:18
    Maar we hebben ook gezien...dat scheidsrechters de var negeren # Kuipers.
    Dus ook st juste had met geel kunnen wegkomen.
    Daarom is ook met de var.... objectiviteit n vraagteken.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1801
    donderdag 6 december 2018 om 08:08
    Het is zo dubbel, ja het was een domme actie, maar Toornstra had ook een domme actie en had net zo goed rood kunnen krijgen. Sterker nog je kan je afvragen of st. Juste ook rood had gehad als Toornstra vlak ervoor niet al een rood waardige overtreding had gemaakt.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 12:18
    Precies

    Die overtreding van Toornstra was achteraf smeriger dan die van St Juste

    En dan had St Juste hem ook niet gemaakt

    Maar weer eens een bevestiging wat er gebeurt als de scheidsrechter niet optreedt tegen overtredingen die echt niet kunnen

    Feyenoord ging er met de intentie in om de beuk erin te gooien en waren daar iets te enthousiast in

    Als zo'n eerste charge dan niet bestraft wordt denken ze dat ze nog een stapje verder kunnen gaan
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 12:18]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 12:26
    Precies

    Die overtreding van Toornstra was achteraf smeriger dan die van St Juste

    En dan had St Juste hem ook niet gemaakt

    Maar weer eens een bevestiging wat er gebeurt als de scheidsrechter niet optreedt tegen overtredingen die echt niet kunnen

    Feyenoord ging er met de intentie in om de beuk erin te gooien en waren daar iets te enthousiast in

    Als zo'n eerste charge dan niet bestraft wordt denken ze dat ze nog een stapje verder kunnen gaan
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 12:27]
    Vind ik leuk
    Vak 129 +630
    donderdag 6 december 2018 om 08:15
    Na de rode kaart nam Ajax Feyenoord niet serieus meer. Jammer voor de wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Darter 876 +720
    donderdag 6 december 2018 om 08:36
    Hebben ze Toornstra ook aangepakt?
    Die was een stuk erger!!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:23
    Het was prima zo Jerry!
    Ik ben niet boos op je geweest.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 09:23]
    Vind ik leuk
    Sonneillon +651
    donderdag 6 december 2018 om 10:46
    Ik vond ze tegen psv veel harder spelen, maar als ze uit ook zo spelen, krijg je weer het stadion dat gaat zeuren en dan heb je een scheids die het allemaal niet meer weet en dan krijg je ineens rood
    Vind ik leuk
    rinirat +2892
    donderdag 6 december 2018 om 10:50
    DIt was nou een erg domme rode kaart, waar Toornstra er zeker ook een had moeten krijgen.
    Gewoon domme aanslagen.
    Vind ik leuk
    2cents +57835
    donderdag 6 december 2018 om 10:51
    VP, beetje tekst en uitleg is misschien wel op zijn plaats als mensen vragen stellen ipv die vragen maar weer klakkeloos verwijderen.
    Vind ik leuk
    JoeyC +2842
    donderdag 6 december 2018 om 12:59
    Ook goed aangesmeerd door Tagliafico. Zijn been hing er half af (zo leek het) en een minuutje later rende ie weer vrolijk over het veld.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws