'Bayern München neemt afscheid: na Robben ook andere routinier (33) weg'

    'Bayern München neemt afscheid: na Robben ook andere routinier (33) weg'

    Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 10:39do 06-12-2018 om 10:39

    In navolging van Arjen Robben staat ook Rafinha voor een vertrek bij Bayern München. Dat meldt Kicker. De Braziliaanse rechtsback wordt na dit seizoen vervangen door Benjamin Pavard.

    Rafinha strikt sinds 2011 zijn voetbalschoenen in München, is geen basisspeler, maar pikt regelmatig zijn minuten mee en kreeg ook afgelopen seizoen een nieuw contract. De wegen van Rafinha en Bayern zullen na dit seizoen - als zijn huidige verbintenis is afgelopen - echter scheiden.

    Het is geen geheim dat Bayern München een verjongingskuur wil doorvoeren. Robben (34) heeft zijn vertrek al aangekondigd en Franck Ribéry (35) en Rafinha (33) volgen waarschijnlijk snel, aldus Kicker. Het trio overschrijdt de nieuwe '30-Jahre-Grenze' ruim.

    Bayern heeft de opvolger van Rafinha al zo goed als binnen. Pavard (22) komt in de zomer over van VfB Stuttgart. De Fransman zou al een persoonlijk akkoord hebben bereikt met zijn nieuwe club. Bayern maakt naar verluidt 35 miljoen euro over naar Stuttgart.

    Plaats een reactie

    Smithsonian +33625
    donderdag 6 december 2018 om 10:41
    Pavard is een prima opvolger.

    wat maakte die een wereldgoal op het wk.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 10:45
    Zo een wereldgoal was het nou ook weer niet.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33625
    donderdag 6 december 2018 om 10:48
    Kijk hem maar eens terug ;)
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    donderdag 6 december 2018 om 10:56
    Het was een wereldgoal, maar dat maakt hem nog geen wereldspeler. Ik denk dat hij 'm 9 van de 10x verkeerd raakt namelijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 11:00
    Laat dat denken maar aan andere mensen over
    Vind ik leuk
    The Genius +3514
    donderdag 6 december 2018 om 11:26
    dat is je levensmotto of niet?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 11:41
    Ga jij je maar bezig houden met die waardeloze zak op je profielfoto.
    Vind ik leuk
    The Genius +3514
    donderdag 6 december 2018 om 13:03
    waarschijnlijk snap je niet wat hij heeft betekend...
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 13:10
    Deze reactie was voor #PereiroOut!, niet tegen jou. Het probleem op deze site is alleen dat wanneer je een reactie plaatst hij helemaal onderaan komt te staan en het daardoor af en toe lijkt alsof de reactie tegen iemand is waar hij helemaal niet voor bedoeld is.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24120
    donderdag 6 december 2018 om 14:41
    Gewoon ook even de naam noemen tegen wie je het hebt.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    donderdag 6 december 2018 om 11:43
    Zolang jij niet onder 'andere mensen' valt, vind ik het prima.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 11:45
    Allemaal happertjes...dank jullie wel voor het vermaak
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 11:55
    Hap hap in m'n trainingspak pak kijk is hoe ik hap hap
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 11:56
    Das een leuke🤪! Die moet je erin houden. +1 voor jou
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1279
    donderdag 6 december 2018 om 10:45
    Klopt maar qua verdedigingswerk mag het nog wel wat beter...
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 10:54
    Aanvallend scoorde hij een mooie goal. Verdedigend niet bijzonder. Leuke verdediger voor Stuttgart, maar voor Bayern?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33625
    donderdag 6 december 2018 om 10:57
    35 miljoen is wel veel, maar ja het is een zakcentje in de huidge markt.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 11:07
    Vind jij m van een niveau dat Bayern na streeft?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33625
    donderdag 6 december 2018 om 11:16
    Potentie heeft hij wel.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 11:35
    Ik zie het nog niet echt maar ben benieuwd hoe hij zich ontwikkeld.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1279
    donderdag 6 december 2018 om 11:28
    Te licht voor een club als denk ik...in die wedstrijd Nederland-Frankrijk liep Memphis hem aan alle kanten voorbij.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1279
    donderdag 6 december 2018 om 11:29
    Club als Bayern *
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 12:54
    Nee is hij niet,is nml geen rechtsback. Wordt daar neergezet door de Franse bondscoach maar is eigenlijk een cv
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17173
    donderdag 6 december 2018 om 10:42
    Als Bayern echt goede zaken wil doen dan gaan ze op een De (verJong(ingskuur)......
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 10:44]
    Vind ik leuk
    Pimman +6026
    donderdag 6 december 2018 om 10:45
    Creatief Kiprich! ;)
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    donderdag 6 december 2018 om 10:58
    Creatief gevonden. Ik verbaas me er trouwens wel over dat Bayern dit niet al jaren terug heeft voorzien. Iedereen weet toch dat je je elftal moet blijven verjongen, kijk naar Ajax en PSV, waar toch constant reuring is. Bij een topclub blijven toppers langer, maar je moet inspelen op de toekomst zonder hen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10171
    donderdag 6 december 2018 om 11:27
    Dat is het moeilijkste, "op tijd" verjongen.
    Je weet niet op het moment of een team op zijn top is....dat kan je pas achteraf bepalen.
    Bovendien: de ene speler is nog jong op z'n 30e de ander op z'n 28e al 'te oud".
    Leeftijd is maar een cijfer, dat cijfer loopt echter niet altijd synchroon met het lichamelijke per individu.
    Ik denk dat BM gewoon dit seizoen moet besteden aan verjonging en dan volgend seizoen weer kampioen wordt, is ook wel eens leuk voor de rest.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    donderdag 6 december 2018 om 11:32
    Het is inderdaad lastig. Maar je kan beter sommige spelers van 31-33 jaar nog verkopen aan een concurrent (ook al zijn ze nog goed) en zelf investeren in een jongere topper in wording lijkt mij. Zou beter beleid zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 12:59
    Nou en dat zegt een psv fan?? Bayern heeft het beste beleid van heel Europa. Heeft Bayern ooit bij de gemeente moeten aankloppen? Met een fatsoenlijke scheidsrechter stonden ze vorig jaar in de cl finale. Er lopen nog genoeg jonge gasten daar rond. Je doet net of het allemaal zo slecht is bij Bayern,ze overwinteren in de cl kun je niet van psv zeggen,komt misschien door al die reuring. Ze zitten nog in de beker en ja eens een jaar geen kampioen worden is geen ramp
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    donderdag 6 december 2018 om 13:12
    Zucht.. begint er weer zo'n uberkneus over de gemeente. Jank jank jank.

    Ik zeg niet dat Bayern drama beleid voert... ik had alleen van zo'n topclub verwacht dat ze beter zouden inspelen op iets dat iedereen zag aankomen, namelijk dat hun toppers ouder en ouder werden. That's all.

    Kennelijk mag ik dat niet zeggen als PSV-supporter, omdat jij een complex hebt? De zoveelste sneue gast hier op VP
    Vind ik leuk
    mcmodd +24120
    donderdag 6 december 2018 om 14:46
    Dhrwobo, je hebt gelijk, Bayern München is gewoon te laat met verjongen.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:23
    Ik heb geen complex jij zeurt over het beleid van Bayern daar krijg je een reactie op dan je ga je wat raar doen.
    Bayern doet het gewoon goed,vorig jaar halve finale cl,kampioen en finale beker. Dit jaar Duitse supercups gewonnen,naar de 2 de ronde cl,nog in de beker en alleen een achterstand op het kampioenschap en dan zeur jij dat ze te laat verjongd hebben. Weet je wel hoeveel jonge gasten erbij Bayern rondlopen sowieso? Weet je dat pas aan het eind van het jaar de prijzen verdeeld worden? Je mag weleens meer respect hebben voor het beleid van Bayern. Maar je reactie naar mij toont al aan dat het woord respect bij jou vreemd is.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    vrijdag 7 december 2018 om 07:45
    As ik kritiek heb op bayern en jij haalt meteen mijn club erbij, dan ben jij degene die geen respect toont voor mijn mening kerel. Ga lekker wat bijleren op school vandaag
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:31
    Jij kunt beter wat bijleren op school,als je domme kritiek hebt pak ik logisch je eigen club erbij,voor eigen deur vegen ,daar moet je eens beginnen en niet bij de clubs die alles goed geregeld heeft.
    Alle commentaar of verjonging is gelul in de ruimte kijk wat Bayern met deze groep vorig jaar gedaan heeft,kijk na de blessures,kijk na de resultaten nu,verliezen bij Hertha is echt geen ramp,Düsseldorf was slecht,verliezen van Borussia kan ook. Alleen jullie snappen dat niet,jullie menen dat Bayern elke wedstrijd moet winnen zodat je dan kunt roepen die competitie stelt ook niks voor.
    Maar ja je moet nog veel leren,vooral niet dom en onnozel mee lullen met andere maar een eigen mening vormen,maar dat komt nog wel of niet,je kunt natuurlijk gewoon een onnozel schaap zijn
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 09:32]
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    vrijdag 7 december 2018 om 10:05
    Laat maar. Jij bent af.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:16
    Haha volwasse reactie😂😂
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10171
    donderdag 6 december 2018 om 20:26
    Ja natuurijk, maaaaar je weet wat je hebt en niet wat je krijgt....dus men is begrijpelijk geneigd voor de "zekerheid" te kiezen.
    Jong is vaak ook onberekenbaar, zie Dolberg, terwijl Huntelaar een constante factor is.
    Blijft moeilijk.
    Vind ik leuk
    san the man +1125
    donderdag 6 december 2018 om 12:34
    Bij Ajax en PSV speel je 3 goede wedstrijden dan ben je weg. Komt omdat wij ze niet kunnen/willen betalen.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    donderdag 6 december 2018 om 12:36
    Ja snap ik, maar het is ook langetermijnvisie om in te spelen op vertrek. Ook bij een club als Bayern zou je verwachten dat ze ook naar de verre toekomst kijken. Nu zitten ze op de blaren omdat ze te lang hebben vastgehouden aan de oude vedetten.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:26
    Wat doet psv dan allemaal verkeerd? Geen supercups,geen beker uit de cl ,spelen alleen nog om het kampioenschap en dat al sinds november. Dan zit erbij psv al duidelijk iets verkeerds omdat zeker in Nederland je maar een paar belangrijke wedstrijden speelt en dan laat psv zich door RKC uit de beker gooien? Ik zou me eerst maar eens zorgen maken over het beleid van psv en wat daar allemaal mis mee is.
    Of is dat de lange termijn visie van psv zo vlug mogelijk voor de prijzen uitgeschakeld worden?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 15:28]
    Vind ik leuk
    Pimman +6026
    donderdag 6 december 2018 om 10:45
    Bayern komt er te laat achter dat verjongen al eerder had moeten beginnen. Desondanks zie ik ze nog wel terugkomen in de strijd om de titel dit seizoen..het blijft Bayern!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 10:45
    Goede aankoop
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10113
    donderdag 6 december 2018 om 10:48
    Lekker bezig goed begin ook met pavard👍
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 10:55
    Rafinha, geen beste voetballer wel een mooie carriere gehad en flink wat geld binnen geharkt. Slimme speler :)
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5427
    donderdag 6 december 2018 om 12:18
    Wordt een mooi gevecht tussen Kimich en Pavard. Of Kimmich gaat naar het middenveld
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1621
    donderdag 6 december 2018 om 12:18
    Ik zou voor Tete gaan
    Vind ik leuk
    san the man +1125
    donderdag 6 december 2018 om 12:35
    Tete ? Word je niet goed?
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1621
    donderdag 6 december 2018 om 14:20
    Tete wordt te vlug afgeschreven.
    Prima back up voor Kimmich
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 23:25
    Eens.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5427
    donderdag 6 december 2018 om 12:22
    Ik zou overigens Boateng en Hummels laten vervangen voor Sule en de Ligt.

    Ik denk dat dat een goede combi zou zijn.

    Sule een echte mandekker en de Ligt voor het voetbal.

    Ben geen ajacied maar gun hem natuurlijk wel een mooie carriere bij een club waar hij meteen speelt.

    Ake vind ik trouwens ook een prima optie voor Bayern. Dat wordt / is ook echt een topspeler
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    donderdag 6 december 2018 om 16:58
    Pak je concurrenten wat goede spelers af en je blijft aan de top.
    Wat is het ook walgelijk eigenlijk hè, de macht van geld in voetbal.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws