Siem de Jong dankbaar: Hij heeft echt heel goed werk verricht met mij

    Siem de Jong dankbaar: "Hij heeft echt heel goed werk verricht met mij"

    Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 11:29do 06-12-2018 om 11:29

    Siem de Jong kan niet wachten om weer in actie te komen voor Sydney FC. De verhuurde Ajacied liep in de tweede speelronde van de Australische competitie een hamstringblessure op, waardoor hij weer een maand langs de kant stond.

    De Jong hoopt komende zaterdag tegen Wellington Phoenix zijn rentree te maken. "Het is altijd teleurstellend om geblesseerd te raken", blikt de middenvelder terug op de clubsite. "De eerste dagen was ik erg down, omdat ik hierheen ben gekomen om veel te spelen en goed te voetballen."

    Na een paar dagen in de piepzak wendde De Jong zich tot de fysio van Sydney FC. "Hij heeft echt heel goed werk verricht met mij. Niet alleen mijn hamstring, maar mijn hele lichaam is sterker geworden", zegt hij. "Ik kan niet wachten terug te keren, voor het team en voor de fans. Het gaat goed en ik voel me goed. Ik heb deze week getraind met de groep en heb mezelf getest. Het ziet er best goed uit."

    De vrees wat dat De Jong pas na de kerst weer in actie zou kunnen komen voor Sydney, maar het herstel verliep een stuk voorspoediger dan gedacht. Trainer Steve Corica twijfelt nog of hij voor de huurling kiest tegen Wellington Phoenix. "Hij kan spelen, maar ik weet niet of hij gaat beginnen."

    Plaats een reactie

    riGGY-AFCA +19939
    donderdag 6 december 2018 om 11:32
    Goede titel! Normaal gesproken hadden ze ‘Siem’ weg gelaten :p
    Vind ik leuk
    Muscles +903
    donderdag 6 december 2018 om 11:33
    Toch nog een andere speler van glas geworden, helaas. Dank voor ⭐️⭐️⭐️, Siem. Forza AFCA
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 11:35
    Siem heeft het toch altijd goed gedaan in Amsterdam vind ik .
    Door blessures is het wat minder de laatste jaren , maar in het begin was het gewoon een prima speler .
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46426
    donderdag 6 december 2018 om 11:42
    Normaal worden spelers beter door ervaring. Siem heeft echter een dalende curve.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 11:45
    Komt ook door blessures denk ik .
    Vind ik leuk
    Pimman +6026
    donderdag 6 december 2018 om 11:45
    Klopt!
    Vind ik leuk
    Ale +4982
    donderdag 6 december 2018 om 12:04
    Heeft ie van zijn broer geleerd...
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:05
    Grappig knulletje
    Maar wie is er op dit moment ook alweer topscoorder in de ED dombo ???
    In ieder geval niet het spitsje van jouw clubje .
    Vind ik leuk
    Ale +4982
    vrijdag 7 december 2018 om 23:06
    Pff ga paaseieren zoeken..
    Vind ik leuk
    El Cazador +7203
    donderdag 6 december 2018 om 12:24
    Azijn ingekocht voor het weekend!!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:04
    Hij ziet de bui al hangen denk ik.
    Vind ik leuk
    Pimman +6026
    donderdag 6 december 2018 om 11:51
    Siem was in zijn tijd bij Ajax misschien wel de belangrijkste speler! Na zíjn transfer is het alleen maar bergafwaarts gegaan. Sowieso (in basis) een betere voetballer dan zijn broer én (maar is heel persoonlijk) sympathiekere gast. Waar Siem in de neergaande spiraal zit gaat zijn broer de positieve kant op..behalve dan afgelopen zondag ;)
    Vind ik leuk
    mcmodd +24120
    donderdag 6 december 2018 om 14:21
    Siem kan wel een beetje voetballen, Luuk moet je alleen laten scoren en verder niets van verwachten. Dan valt het allemaal wel mee.
    Vind ik leuk
    Pimman +6026
    donderdag 6 december 2018 om 14:28
    Mee eens!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 11:36
    Is dat Bram van Polen op de achtergrond?😂
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 11:37]
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19939
    donderdag 6 december 2018 om 11:36
    Zo te zien wel :)
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 11:39
    Haha.
    Die is dus zijn blessure aan het faken bij PEC zodat hij tussen de kangoeroes een potje kan ballen met Siem. 😜
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +1285
    donderdag 6 december 2018 om 11:39
    Ik weet wel dat Jop van der Linden achter m rent.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 11:43
    😂😂.
    Goed opgemerkt.
    Een hele Hollandse reünie aan de gang daar in Sydney.
    Vind ik leuk
    Pimman +6026
    donderdag 6 december 2018 om 11:52
    Ja Bram vliegt af en toe op en neer;)
    Vind ik leuk
    Morris +23130
    donderdag 6 december 2018 om 12:02
    De eerste dagen was ik erg down....


    Ben ik de enige die dit erg geestig vind? 😂
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 12:23
    Yep...
    Vind ik leuk
    Morris +23130
    donderdag 6 december 2018 om 12:32
    Down under..

    Nu wel geestig?
    Vind ik leuk
    El Cazador +7203
    donderdag 6 december 2018 om 12:23
    Get down deeper and down
    Down down deeper and down
    Down down deeper and down
    Get down deeper and down
    I want all the world to see
    To see you're laughing, and you're laughing at me
    I can take it all from you
    Again again again again
    Again again again and deeper and down
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    donderdag 6 december 2018 om 14:46
    Oh, de zomer van 74, dit klonk uit een transistor-radio,
    heerlijke muziek, dank dat je het even terugbrengt. :)
    Vind ik leuk
    El Cazador +7203
    donderdag 6 december 2018 om 12:21
    Het is altijd fijn een De Jong topic van een Ajax gebonden speler te lezen en ik heb een enorme zwak voor Siem. Een fitte Siem kan geniaal voetballen, hoop hem volgend seizoen weer in de Arena te zien ballen!!
    Vind ik leuk
    Nummer8 +6
    donderdag 6 december 2018 om 12:41
    Ja, ja.. te makkelijk om een woordspeling te maken met "Down" in Australie.. Daarvoor heeft hij te veel betekend voor Ajax... Ik kijk zo nu en dan nog graag terug naar zijn hoogtepunten... Hopelijk komt hij er snel weer bovenop en voor langere tijd.
    Vind ik leuk
    Bhj +1864
    donderdag 6 december 2018 om 14:03
    Man van glas, wel heerlijk om daar te vertoeven hoor, als ik Siem was zou ik er lekker blijven.
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    donderdag 6 december 2018 om 14:04
    De Woestijn of Australie, veel opties hebben Nederlanders niet.
    Eigenlijk wel sneu hoor. Niks mis met die landen maar het is gewoon cashen lijkt mij.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24120
    donderdag 6 december 2018 om 14:26
    Nou, met sommige landen daar is van alles mis, maar dat zul je niet bedoelen?
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    donderdag 6 december 2018 om 14:44
    Haha, foutje van mij. Ik dacht aan Australie, met die anderen is wel veel mis, dat klopt. Tenminste als we meten langs onze meetlat.
    Wie weet deugt onze meetlat niet hè?
    Vind ik leuk
    mcmodd +24120
    donderdag 6 december 2018 om 14:59
    Mijn meetlat verslijt een beetje in het gebruik, dan is het wel oppassen natuurlijk...;+)
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    donderdag 6 december 2018 om 15:04
    Ja, oppassen is altijd het credo voor we iets de maat nemen. :)

    Even een vraag, waar zit het hem nou in dat 't met Dick wel loopt? Ik bedoel eerst 4-3-3, nu bekijkt hij wat er op voorraad is en weer 4-4-2 en ineens draait het weer?
    Is mooi voor de club hoor, maar kan jij dat duiden?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:27
    Altijd goed gedaan 1e gedeelte zeker maar tweede periode was ie of geblesseerd of kwam ie balhandelingssnelheid te kort slijtage door te veel trainen.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:30
    Ik gun hem ook nog t beste maar siem is geen 18 meer 😉
    Vind ik leuk
    Marco S +5576