Fortuna Sittard-trainer Eijer: Dan kan het ook zomaar afgelopen zijn

    Fortuna Sittard-trainer Eijer: "Dan kan het ook zomaar afgelopen zijn"

    Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 12:55do 06-12-2018 om 12:55

    René Eijer (55) geniet met volle teugen van zijn eerste Eredivisie-avontuur met Fortuna Sittard. Fysiek is het zwaarder dan gedacht. Eijer moest 25 jaar geleden een punt achter zijn carrière zetten, toen bij hem de ziekte ms werd geconstateerd.

    "Het is te doen", aldus Eijer in De Telegraaf over de tol die zijn werk bij Fortuna eist. "Er zijn wel dingen die te zwaar zijn. De veldtraining geven lukt me niet meer en daarom is het goed dat we in teamverband werken. Sommige onderdelen nemen Kevin Hofland en Kristof Aelbrecht voor hun rekening, andere dingen doe ik weer en heel veel doen we ook samen. Dat werkt geweldig, want ieder heeft zijn eigen kwaliteiten."

    Eijer en Hofland kennen elkaar door en door. Ruim twintig jaar geleden had de Fortuna-trainer zijn huidige assistent onder zijn hoede als jeugdspeler. "Dat was in het hoogste jeugdelftal. Ik weet nog heel goed dat zijn vader Hub hem van het voetbal dreigde te halen, omdat hij zijn best niet deed op de MAVO. Ik zei: Doe niet zo gek, Kevin is een jongen die de kwaliteiten heeft om het betaald voetbal te halen."

    "Maar zijn pa stond erop dat hij ook zijn diploma haalde en hij had natuurlijk gelijk, want het voetbal is een onzeker avontuur. Als je – zoals mij is overkomen – een ziekte krijgt of je scheurt een kruisband, kan het ook zomaar afgelopen zijn. Dan is het goed dat je een diploma hebt", aldus Eijer.

    Plaats een reactie

    donderdag 6 december 2018 om 13:22
    Vind het klasse van Fortuna hoe ze hem de ruimte geven in deze "stoere mannen wereld"
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 13:34
    Ik moet zeggen dat ik niet zo positief was in het begin toen ze hem aanstelde, maar inmiddels ben ik bijgedraaid. Fortuna speelt soms leuk voetbal, vooral tegen Heracles was het goed. Maar ja, jonge ploeg nog wat wisselvallig. Je ziet wel een stijgende lijn en de jongens lijken er plezier in te hebben. Vooral ook mooi dat we niet met 10 man voor die goal hangen en toch zelf proberen te voetballen. Hopelijk houd hij het nog een tijdje vol.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 13:44
    👍👍👍.
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    donderdag 6 december 2018 om 14:02
    Die Hofland speelt wel een beetje het mannetje vind ik, das jammer. Wees gewoon jezelf Kevin, nog een kopie van een toptrainer hoeven we niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:15
    Fortuna heeft een jonge ploeg met veel nationaliteiten, ik denk dat hij wel het "mannetje" moet spelen, anders lopen ze over hem heen. Ach zolang het werkt, we doen leuk mee tot nu toe beter dan verwacht zelfs.
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    donderdag 6 december 2018 om 14:42
    Nou, jullie waren voetballend sterk, ik had dit wel verwacht.
    Dat Graafschap problemen heeft is om die reden net zo evident toch? En NAC.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    donderdag 6 december 2018 om 14:59
    Lijkt op een prima constructie bij jullie, zoals Eijer al aangeeft is het aanvullen van elkaar wel een kracht van de staf. Hofland is een jonge, onervaren maar ook talentvolle coach, dan is het natuurlijk top om een meer ervaren klankbord erbij te hebben die ook dagelijks op het trainingsveld erbij is.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33623
    donderdag 6 december 2018 om 15:29
    Kevin hofland is daar de trainer, eijer is een soort van ja, assistent.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws