'Feyenoord nog altijd een topploeg, maar vooral Ajax is kwalitatief stuk verder'

    'Feyenoord nog altijd een topploeg, maar vooral Ajax is kwalitatief stuk verder'

    Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 13:45do 06-12-2018 om 13:45

    Maurice Steijn vindt dat Feyenoord in de topper tegen PSV heeft laten zien dat het nog altijd een topploeg is. Dat de Rotterdammers geen kanshebber zijn voor de titel, heeft volgens hem vooral met geld te maken.

    "Iedereen vergeet dat Feyenoord een ploeg heeft met veel internationals en spelers met grote individuele kwaliteit", stelt Steijn in gesprek met De Telegraaf. "Zoals Feyenoord zondag tegen PSV voetbalde, is het absoluut nog een topploeg in Nederland." In eigen stadion won Feyenoord afgelopen zondag met 2-1 van PSV, dat tot zondag nog geen punten verspeeld had in de competitie.

    Donderdagavond speelt Feyenoord de inhaalwedstrijd tegen VVV-Venlo en kan het gat met de koploper uit Eindhoven worden verkleind tot zeven punten. Toch lijkt de kans klein dat Feyenoord zich terugknokt in de strijd om de titel. "Vooral Ajax is in kwaliteit een stuk verder. Maar dat heeft met geld te maken", meent Steijn.

    Plaats een reactie

    Forever Ajax +2262
    donderdag 6 december 2018 om 13:48
    Ajax heeft net zoveel geld als prijzen! Kasten vol!!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10429
    donderdag 6 december 2018 om 14:04
    Oké!!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33625
    donderdag 6 december 2018 om 14:07
    Voor ajax topics naar beneden scrollen aub.
    Vind ik leuk
    Berbr +2251
    donderdag 6 december 2018 om 14:20
    Natuurlijk heeft het met geld te maken dat Ajax de beste ploeg is. Maar het heeft natuurlijk ook met geld te maken dat Feijenoord de derde ploeg is, voor een heleboel andere. Maurice trapt een open deur in. Hij had ook kunnen zeggen, ook een open duer: 'natuurlijk is Ajax een beter ploeg maar dat komt omdat ze betere spelers hebben'.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 14:20]
    Vind ik leuk
    Pimman +6026
    donderdag 6 december 2018 om 14:31
    Steijn is zichzelf alvast aan het indekken voor vanavond! ;)
    Vind ik leuk
    Nuance +9444
    donderdag 6 december 2018 om 18:30
    Steijn wil naar Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Tafkaz +4706
    donderdag 6 december 2018 om 14:47
    Langzaam zit er wel erg veel stof op...
    Vind ik leuk
    barry m +444
    donderdag 6 december 2018 om 19:26
    niet overdrijven he
    Vind ik leuk
    windforce11 +2324
    donderdag 6 december 2018 om 13:50
    Al lang geen topploeg meer. Past in het met rijtje AZ en Vitesse
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33625
    donderdag 6 december 2018 om 13:51
    5 prijzen in 4 jaar. Nee geen topploeg meer.

    Gewoon de 3de club van nederland, en qua aanhang de 1ste.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 13:51]
    Vind ik leuk
    windforce11 +2324
    donderdag 6 december 2018 om 13:52
    Gewoon door Trencin worden uitgeschakeld....Toppers
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 13:53
    Ja net zoals PSV vorig seizoen werd uitgeschakeld door een club met een begroting van 4 miljoen, maar dat vergeet je maar snel natuurlijk?
    Vind ik leuk
    windforce11 +2324
    donderdag 6 december 2018 om 14:07
    Het gaat hier over Feyenoord toch?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 14:12
    Ja, maar als je daar de grens voor topploeg trekt valt psv dus ook af.
    Vind ik leuk
    windforce11 +2324
    donderdag 6 december 2018 om 14:20
    Binnen Nederland is PSV nog steeds een topploeg net als Ajax. 3 kampioenschappen in de laatste 4 jaar van PSV geeft je die status.
    Vind ik leuk
    Sphensson +16
    donderdag 6 december 2018 om 14:35
    Leuk dat je dan wel prijzen aanhaalt voor PSV, maar als Feyenoord zijnde mag dat dan niet?
    Vind ik leuk
    windforce11 +2324
    donderdag 6 december 2018 om 14:40
    Tuurlijk wel...1 keer kampioen in de laatste 18 jaar. Dat maakt het dat je geen topploeg bent
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5427
    donderdag 6 december 2018 om 14:49
    Geen kampioenschap in de laatste 4 jaar in een mickey mouse competitie geeft hetzelfde verhaal weer
    Vind ik leuk
    kevinleo +2639
    donderdag 6 december 2018 om 14:55
    Zo kan je van alles er van maken 1x in 18 jaar of 0x in 4 jaar is niet het zelfde. Feyenoord moet het gewoon doen met minder inkomsten en is de Sevilla van Nederland. En dat betekend niet dat je slecht bent.
    Vind ik leuk
    Iggy +3993
    donderdag 6 december 2018 om 15:31
    Ow ja joh?!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 14:46
    Nou als je de grens trekt bij uitgeschakeld worden door een kleine club val je gewoon af.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    donderdag 6 december 2018 om 15:08
    Windforce, ik snap je punt maar Feyenoord heeft het qua prijzen afgelopen jaren gewoon ontzettend goed gedaan. Alle lof daarvoor. Op basis van die successen is het een topploeg te noemen. Als je grotendeels naar namen en talenten kijkt, dan is het inderdaad niet heel veel meer dan een goede subtopper zoals AZ. Maar alles bij elkaar lijkt de club Feyenoord nog veel meer op een topclub dan op een subtopper.
    Vind ik leuk
    windforce11 +2324
    donderdag 6 december 2018 om 15:11
    Feyenoord is een hele mooie club maar geen topclub. Helaas is het niet anders de laatste jaren. Nationale bekers en de JC-cup zijn troostprijsjes. De JC cup helemaal. Dat is gewoon een oefenwedstrijd.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13488
    donderdag 6 december 2018 om 15:40
    Die Ajax de laatste jaren verloor/helemaal niet mocht spelen* (doorhalen wat niet van toepassing is).
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    donderdag 6 december 2018 om 16:54
    Windforce, dus met jouw redenatie zou Ajax NOG MINDER een topclub zijn dan Feyenoord? Want Feyenoord is afgelopen 4 jaar wel 1x kampioen geworden en Ajax niet? Dat is toch je reinste flauwekul? Als Feyenoord de beker en landstitel weet te winnen, dan zijn ze op dat moment simpelweg de beste topclub, dat is geen geluk als je het hele seizoen ervoor hebt moeten knokken net zoals Ajax en PSV. Los van dat Feyenoord niet de topspelers lijkt te hebben, de sportieve prestaties afgelopen jaren geven wel aan dat ze afgelopen jaren gewoon tot de 3 topclubs in Nederland behoorden.
    Vind ik leuk
    Koffieee +230
    vrijdag 7 december 2018 om 01:08
    Je moet harder zuigen .. net zolang tot je die 5 prijzen in 4 jaar opzuigt.. zuigen kreng
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10429
    donderdag 6 december 2018 om 15:02
    Nee, over een wanprestatie door een topclub. Net zoals dat Feyenoord vorig jaar meer punten ophaalde in de CL dan PSV dit jaar. Of mag je dat ook niet zeggen?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 15:28
    Nee :p
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10429
    donderdag 6 december 2018 om 18:17
    :)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 18:28
    Van mij wel trouwens. Alleen deed ik het laatst en toen kreeg ik Eindhoven over me heen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10429
    donderdag 6 december 2018 om 18:31
    Lekker boeiend. ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 18:41
    Ik zei laatst ook al iets over Gio, kreeg ik half Rotterdam over me heen. Ik mag verdorie ook niks meer hier :p
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10429
    donderdag 6 december 2018 om 18:58
    Ze waren het allemaal met je eens, neem ik aan? Of zei je dat Gio een toptrainer was? ;-)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 19:14
    Nee ik vond het heel gek wat Gio zei over dat alleen Liverpool 90 minuten lang kan stormen. En toen gingen ze op mij stormen.
    Ik vond het gewoon gek dat je een soort onhaalbare grens neemt en dan zegt 'alleen Liverpool kan dat misschien.'
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10429
    donderdag 6 december 2018 om 19:29
    Is inderdaad een beetje gek. Paar jaar terug stormde Feyenoord vrijwel 90 minuten lang tegen Ajax. Was volgens mij met die vrije trap van Van Rhijn. En Ajax dit jaar vrijwel de hele wedstrijd in München.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 19:49
    Dat ook. En ik heb jullie sowieso tot psv ook niet echt lang zien stormen. Of een hele wedstrijd een beetje stormen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10429
    donderdag 6 december 2018 om 20:32
    Neuh, dat klopt. En zo vaak gaan we dit seizoen niet meer stormen, vrees ik ;-)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 20:38
    Nu ook niet, maar wel vrij gemakkelijk 2-0
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10429
    donderdag 6 december 2018 om 20:41
    Spelen niet slecht, ook al is het VVV. Eens kijken hoe ver ze terugzakken in de 2e helft...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 21:08
    Haha. Wat ik niet snap is dat er toch genoeg volwassen lui tussenlopen om de boel aan te sturen
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10429
    donderdag 6 december 2018 om 21:12
    Tsja, gaat om die balans in de selectie. Scheelt een stuk als een Van Persie of Jörgensen mee doet. En als die ervaren lui het zelf niet brengen zullen ze ook niet snel aansturen. En het scheelt nog meer dat lachebekkies als Boetius, Nelom en Basacikoglu er niet meer zijn. Die zagen het profvoetbal als speeltuin.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 21:19
    Ja, maar Clasie en Berghuis zijn toch op een leeftijd dat ze dat ook moeten kunnen. Of de herem centraal achterin.
    Goaltje van Larsson. Wel een stuk minder dan de eerste helft.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10429
    donderdag 6 december 2018 om 21:26
    Zeker. En ze spelen al maanden niet best. Maar toch halen ze nog steeds een respectabel aantal punten. Alleen doen Ajax en vooral PSV het vrij uitzonderlijk goed.

    Berghuis blijft overigens een buitenspeler, net als Elia destijds. Zo wisselvallig als de pest. Die zullen nooit de boel aansturen. Daar heb je echt types als El Ahmadi, Kuyt en in vorm een Clasie, Vilhena, Botteghin, Baco Arie en Toornstra voor nodig. De centrale jongens.

    Clasie moet overigens wel echt z'n meerwaarde gaan laten zien ja, in alles (uitstraling, verbaal, voetballend).
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 21:27]
    Vind ik leuk
    barry m +444
    donderdag 6 december 2018 om 19:31
    en wat dacht je van ajax die jaren lang de voor ronde van de chamions league niet overleefde vooral kopenhagen was zeer lastig voor de amsterdammers
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 13:55
    Zowel Ajax als PSV haalden vorig seizoen geen eens Europees voetbal, lachen om Feyenoord en dan zelf een jaar daarvoor ook voor joker hebben gestaan..
    Vind ik leuk
    YC93 +342
    donderdag 6 december 2018 om 14:05
    Jij bent mijn man of the match van vandaag! Hulde!
    Vind ik leuk
    Kaar +1216
    donderdag 6 december 2018 om 14:18
    Bedankt voor je realistische reactie. Daar kunnen er hier nog een hoop wat van leren ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:27
    Eens! Weer een voorbeeld van hoogmoet dat voor de val komt.
    Vind ik leuk
    Markieee +1001
    donderdag 6 december 2018 om 14:50
    Er is een verschil tussen een incident en iets strucureels. Voor Ajax was het de eerste keer in 50 en voor PSV in 30-40 jaar ofzo. Das wel wat anders dan feyenoord.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 13:56
    Als ajacied vind ik dat feyenoord de op 1 na mooiste club van Nederland is en psv komt niet eens in het lijstje voor. xD
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:00
    Ik kan menig 2e divisie club noemen met meer karakter dan PSV.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:34
    Wat moeten we nu met dit soort reacties?

    Om mijn subjectieve mening te uiten kan ik ook zeggen dat alle clubs uit de eredivisie meer karakter hebben dan Ajax. Gewoon omdat ik Ajax boven alles haat. Ik kan zelfs clubs uit de eerste divisie noemen waar ik meer mee heb dan Ajax (Sparta en Go Ahead Eagles bijvoorbeeld).

    Gelukkig onderschrijft iedereen mijn subjectieve mening! Jippie, zo lekker belangrijk
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:37
    Wat moeten we nu met dit soort reacties?

    Blijkbaar moet je er op reageren. Bedankt voor de moeite!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 14:38]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 20:12
    Ik moet t als Feyenoorder met je eens zijn in deze😉
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 13:59
    En waar staan AZ en Vitesse in Europa?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33625
    donderdag 6 december 2018 om 14:03
    PSV door osjeik. dus?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10429
    donderdag 6 december 2018 om 14:04
    Is goed joh.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 13:56
    De eerste in Rotterdam ja.. Er wordt altijd beweerd dat ze zo trouw zijn in Rotterdam, maar tegen Groningen zat het lang niet vol...
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1883
    donderdag 6 december 2018 om 13:59
    Zo... dus je hebt een wedstrijd in de afgelopen 10 jaar kunnen vinden dat het "lang niet vol" zat

    Dat er gewoon 25000 komen voor een potje om de beker tegen fucking Swift vergeet je dan weer even voor het gemak
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:03
    Nee hoor, het zit wel vaker niet vol. Ik moet hier altijd lezen hoe fantastisch het publiek in Rotterdam is. Sindsdien let ik er op en het zit lang niet altijd vol. Und? Dat gebeurt ook in Amsterdam, dus zo bijzonder is dat ook weer niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:37
    Jij bent volgens mij nog nooit in de Kuip geweest. Je gaat toch niet beweren dat de sfeer in die betonnen bak in Amsterdam ook maar enigzinds in de buurt komt van de Kuip?
    Tjonge...
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:43
    Jij hebt volgens mij de hele essentie van deze discussie niet begrepen.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:07
    Beste Ronald de Boer, ik ga ervan uit de je op de quote: "Gewoon de 3de club van nederland, en qua aanhang de 1ste." inhaakt.

    Ik geef alleen aan dat bij 1ste naast het aantal toeschouwers ook de sfeer/beleving bedoeld wordt.

    Daarnaast sla je de plank ook nog mis over al dan niet "vol zitten". Het feit dat je mogelijk hier en daar een leeg stoeltje ziet, betekent nog niet dat deze stoel niet "verkocht" is of anderzijds bezet (toilet bijvoorbeeld). De bezettingsgraad van het hieronder genoemde 80-90% komt namelijk aardig in de buurt bij de bij jou opgevoerde wedstrijd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 15:08]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:24
    Ten eerste: sfeer is geen graadmeter om de populairste club te zijn.
    Ten tweede: Ajax heeft een dekkingsgraad van 94% in een groter stadion.
    Ten derde: tijdens de wedstrijd waren er meerdere vrije stoelen naast elkaar op meerdere rijen te zien.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:46
    Beste Ronald de Boer, dan bij deze een aantal kille cijfers:

    Ajax:
    Capaciteit Arena 54990
    Gemiddeld aantal toeschouwers 49551
    Dekkingsgraad: 90.1%

    Feyenoord:
    Capaciteit Kuip 51117
    Gemiddeld aantal toeschouwers 47500
    Dekkingsgraad: 92.9%

    Ik zal dan maar niet meer reageren op punt 1 en 3.

    Goedeavond nog Ronald.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:55
    Je moet niet de cijfers van twee seizoenen geleden er bij pakken. (het kampioensjaar) Vorig jaar had Feyenoord gemiddeld 45000 supporters. Dit jaar is momenteel het gemiddelde 39000 tegenover 53000 bij Ajax. Goedenavond Leeds. 😊
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:09
    Tjonge, je kan toch niet een paar maanden vergelijken met een vol seizoen? Dit zijn de meest recente data over een volledig seizoen. Ik kan het ook niet helpen dat Feyenoord toen toevallig een keer kampioen werd.

    Maar hey, ieder zijn meug. Veel plezier nog daar tussen de dagjesmensen.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:12
    Klaarblijkelijk al een hele tijd niet meer in de Arena geweest... Daarnaast had je het erover dat het altijd vol zit bij Feyenoord. Dat klopt dus niet..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 16:17]
    Vind ik leuk
    Wilex +1378
    donderdag 6 december 2018 om 15:28
    Pfff wat een hoogmoed weer, er zijn de laatste jaren genoeg Europese wedstrijden in de Arena geweest waar de tegenstander met name door de sfeer compleet werd overlopen.
    Hetzelfde wat Feyenoord jaarlijks overkomt in de Arena en Ajax zelde in de Kuip.
    Ik ben zelf een keer of 7 in de Kuip geweest, een paar klassiekers in het uitvak nog en een aantal bekerfinales.
    Ik vind het vooral een ouwe teringbende, waarin je echt je best moet doen om het spel te volgen anders zie je helemaal niks.
    Nee ik ben in tig stadions in Europa geweest die veel meer indruk op mij hebben gemaakt als die Kuip.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10429
    donderdag 6 december 2018 om 18:23
    Je best moeten doen om het spel te volgen in De Kuip? Heb je dan soms teveel gezopen? Of mis je die schermen die in de Arena hangen?

    Als je ergens het voetbal prima kan volgen, dan is het De Kuip. Ja, ik weet het: als de lichtmasten het doen. Blijft een oude teringbende.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 18:25]
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4913
    donderdag 6 december 2018 om 15:39
    Verschil is dat er bij ons echte supporters kom3n en geen dagjesmensen die een kaartje bij een bankstel krijgen die ze op de boulevard hebben gekocht.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:50
    Dat is toch gek. Ik kreeg laatst in Rotterdam alexandrium een seizoenskaart aangeboden bij een bank. Ik heb overigens vriendelijk bedankt.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4913
    donderdag 6 december 2018 om 17:44
    Daar ga je al de fout in. Alexandrium zit in oost en die geven alleen kaarten voor excelsior weg.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:04
    Moet zeggen dat het Feyenoord publiek wat tammer is dit jaar + het zit lang niet altijd 100% vol. Dit is geen schande en nog steeds is het loyaal publiek maar dat het 100% vol zit en dat het super fanatiek is valt op het moment wel mee. Niet om je aan te vallen, dus vat het niet te pers op.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33625
    donderdag 6 december 2018 om 14:02
    80% is het altijd wel vol ;)
    Vind ik leuk
    COYG +6712
    donderdag 6 december 2018 om 14:19
    90% zelfs. Maar laat maar.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:59
    Verklaar dan eens dat ze dit seizoen gemiddeld op 39000 man publiek per wedstrijd uitkomen?
    Vind ik leuk
    COYG +6712
    donderdag 6 december 2018 om 15:59
    Zelf verzonnen?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:02
    Nou nee hoor, staat gewoon op internet.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:23
    Man, man, man, een beetje eigenwijs vandaag? Ik prober het nog een laatste keer.

    Je verwijst naar internet en een gemiddelde van 39000 toeschouwers voor de Kuip. Of dit klopt of niet kan ik niet beoordelen. Echter om een goed idee te krijgen zal je toch echt over een heel seizoen moeten kijken. We zijn pas een 6 thuiswedstrijden onderweg. Daarnaast zit er bij Ajax daar al die wedstrijd tegen ons tussen, en bij ons is die wedstrijd tegen PSV hier waarschijnlijk nog niet in meegenomen.

    Of je bent eigenwijs en doet aan cherry picking of je bent gewoon een rondje aan het trollen geslagen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 16:24]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:24
    Wat een onzin zeg. Ik zei toch al dat ik het de laatste tijd wel redelijk leeg vond in de Kuip. Dat heb ik namelijk zelf gezien. Dus dat klopt wel met die statistieken.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:25
    Maar wat loop je je druk te maken? Je bent toch voor Leeds
    Vind ik leuk
    frhoi +1010
    donderdag 6 december 2018 om 14:20
    Zullen we het dan ook over de uitsupport hebben? waar we eigenlijk altijd te weinig plek hebben
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:44
    Amsterdam idem-dito
    Vind ik leuk
    frhoi +1010
    donderdag 6 december 2018 om 16:02
    ja eens. toch mooi overal zo veel supporters. jammer dat er alleen te veel kleine vakken zijn
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41622
    donderdag 6 december 2018 om 14:09
    Ook wat aanhang betreft kan je het niet de 1e club van NL noemen. Op geen enkele wijze.
    Dat de fans op een cultachtige manier achter hun clubje blijven staan in mindere tijden is geweldig hor. Echt waar.
    Maar Feyenoord heeft op geen enkele wijze de grootste aanhang in het land.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33625
    donderdag 6 december 2018 om 14:11
    gelukkig verschillen onze meningen.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:09
    De meeste supporters is geen mening. Dat zijn statistieken.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 14:14
    Ik vraag me af hoeveel fans Ajax zou hebben na 18 jaar droogte
    Vind ik leuk
    COYG +6712
    donderdag 6 december 2018 om 14:19
    Dat vraag ik mij ook weleens af inderdaad. Goede reactie van je!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33625
    donderdag 6 december 2018 om 14:25
    Antwoord: 1, Sjaak Zwart.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 14:36
    'Ik hoop dat De Graafschap degradeert. Dan zijn wij het tenminste niet.'
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33625
    donderdag 6 december 2018 om 14:24
    Beste reactie van vandaag!
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1883
    donderdag 6 december 2018 om 14:38
    Arietje vergeet weer eens voor het gemak dat wanneer er bij PSV is verloren en het kampioenschap dus onhaalbaar wordt, de helft maar meteen de eerstvolgende pot thuisblijft.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 14:42
    Toch gek dat we nog successupporters hebben
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1883
    donderdag 6 december 2018 om 14:46
    Iedere club heeft die wel. Hou je toch.
    Ajax alleen een beetje overdreven veel.
    Beetje de iphone van de voetbalsclubs.
    50% heeft geen idee waarom ze zo'n ding hebben maar je moet maar ergens bij willen horen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 14:47
    Ja, maar de hoeveelheid succes valt toch tegen
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1883
    donderdag 6 december 2018 om 14:52
    Klopt.
    Maar ik zou ze liever er-is-uitzicht-op-succes-supporters willen noemen, die lui die afhaken op het moment dat er 7 punten achterstand is met 2 wedstrijden te gaan.
    "echte" successuporters aantallen zijn onmeetbaar.
    Die zitten thuis teletekst te kijken, kopen hooguit een ajax dekbedje maar geen wedstrijdkaartje maar hebben het dan toch over "we"

    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 14:54
    Hahaha, leuke term. Ik hoop dat hij aanslaat
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1883
    donderdag 6 december 2018 om 14:55
    Hij dekt de lading lekker maar het was een bitch om het zo te typen.
    Ik he dus mijn twijfels of hij aanslaat.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 14:58
    Ja, die twijfel lijkt me gegrond
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1883
    donderdag 6 december 2018 om 15:01
    Even een reacties tussen gooien want de layout is weer van die kwaliteit dat het nou net lijkt dat ik jou een trol noem.

    Edit: Nee, dat is beter.... nou noem ik mijzelf een trol.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 15:02]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 15:22
    Haha dat is wel heel erg trollerig. Niet happen hoor :p
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:08
    Uiteindelijk hou je inderdaad maar 10 “echte” supporters over van Ajax, wat een drama is het bij de club he.

    Wat een overdreven gedoe over supporters zeg.. koester je eigen club gevoel en ga niet andere clubs de grond in praten. Vind de Ajacieden die zo praten ook aanstellers hoor dus ik maak er geen onderscheid in. Valt me alleen wel op dat Feyenoorders op dit punt heel fanatiek zijn in wie “de beste” supporters heeft.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:10
    Grappig dat je dit zegt. Een Feyenoorder kwam met deze stelling 😂
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:41
    Oh niet gezien, my bad.
    Maar ben je het daarmee eens of wil je alleen dat zeggen?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:58
    Ik wordt een beetje moe van dat geouwehoer. Mensen die zeggen dat ze de trouwste aanhang hebben terwijl er dit seizoen gemiddeld 39000 man op de tribune zit. Ik ben fan fan Ajax vanwege het voetbal, biet vanwege supporters. Maar ik wordt er ook moe van dat de Arena als niet sfeervol wordt bestempeld.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:20
    Wat een nonsens zeg. Successupporter ben je als je alleen komt als je kampioen wordt. Volgens mij loopt iedereen te roepen dat Ajax al vier jaar geen kampioen is geworden. Toch zit er 50000 man op de tribune. Ik ben fan van Ajax vanwege het mooie voetbal.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:08
    Het gaat niet om prijzendroogte. Het gaat om het vertoonde spel. Je ziet het ook in de periode Koeman rond 2001. Wel kampioen worden, maar dramatisch spel waardoor slechts 35000 man op de tribune.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 16:09
    Goed punt
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10429
    donderdag 6 december 2018 om 18:28
    "Speelt Overmars nog weleens? En hoe doet Chivu het trouwens? Dat vind ik zulke goeie spelers."




    "Wat zeg je? Oh, is ie directeur tegenwoordig. Best knap op die leeftijd. Ja, ben al een tijdje niet geweest".

    Zoiets? ;)
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4913
    donderdag 6 december 2018 om 17:45
    Grootste of niet maar waatom dat denigrerende clubje altijd. Zeg gewoon club.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2563
    donderdag 6 december 2018 om 15:11
    Haha, 3e club van Nederland klopt... maar grootste aanhang zowel in als buiten het stadion is toch echt helaas voor jou jullie grootste frustratie: Ajax... en nog niet eens close... internationaal zal ik je nog even besparen
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:40
    Ja natuurlijk!

    Internationaal nog wel.... Ik verblijf reeds een paar jaar voor werk in diverse landen in Europa en nu je het zegt. Ik irriteer me mateloos aan al die Britten in hun Ajax shirts. Om van die Fransen die luid "op een slof en oude voetbalschoen" zingen nog maar niet te spreken. En wat te denken van die vele Duitsers die lekker onder een Ajax dekbedsetje liggen te slapen?

    Ik bedoel maar!
    Vind ik leuk
    barry m +444
    donderdag 6 december 2018 om 19:29
    1 ste kwa misdragende supporters misschien ja.
    feyenoord zal eindigen tussen de 3e en 6e plaats als je naar de afgelopen jaren kijkt
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1883
    donderdag 6 december 2018 om 13:57
    Trol.
    Vind ik leuk
    Skylab +117
    donderdag 6 december 2018 om 14:17
    Helemaal gelijk.....een Topploeg speelt namelijk niet voor de PRIJZEN!!!!
    Vind ik leuk
    frhoi +1010
    donderdag 6 december 2018 om 14:18
    haha wat een onzin.
    dat Ajax en psv meer mogelijkheden hebben dan Feyenoord weten we. maar je ziet dat Feyenoord gewoon na ajax en psv t sterkste is.
    denk daarbij ook dat er wel een gat zal komen tussen 2 en 3 maar ook tussen 3 en 4. verschil kan vanavond al 9 punten zijn tussen plek 3 en 4.
    Vind ik leuk
    windforce11 +2324
    donderdag 6 december 2018 om 14:21
    Ze winnen niet in Venlo vanavond.
    Vind ik leuk
    Kaar +1216
    donderdag 6 december 2018 om 14:24
    Klopt want ze spelen in Rotterdam en ze gaan op zeker winnen.
    Vind ik leuk
    frhoi +1010
    donderdag 6 december 2018 om 14:24
    Spelen thuis dus winnen zeker niet in venlo..
    Vind ik leuk
    windforce11 +2324
    donderdag 6 december 2018 om 14:33
    Dan winnen ze wel ;-)
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10429
    donderdag 6 december 2018 om 18:30
    Daar heb je gelijk in.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:04
    Psv is nooit een topploeg geweest,zal het ook nooit worden
    Vind ik leuk
    windforce11 +2324
    donderdag 6 december 2018 om 15:08
    Wanneer heeft jouw clubje die schaal voor het laatst omhoog mogen houden?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:10
    Wanneer komt jullie 3de ster??
    Vind ik leuk
    windforce11 +2324
    donderdag 6 december 2018 om 15:13
    Nooit ...ik ben namelijk geen PSV"er. Dat is "jullie" probleem een beetje. Niet iedereen die niet voor Ajax is, is voor PSV meisje.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 20:29
    Dan heb je toch meer verstand van voetbal dan ik dacht ;)
    Vind ik leuk
    windforce11 +2324
    donderdag 6 december 2018 om 21:46
    Wie niet
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    donderdag 6 december 2018 om 15:06
    Feyenoord is een topclub, geen topploeg. Op Vilhena, Jørgensen en Berghuis na eigenlijk vooral subtop of minder. Bijlow heeft wel veel potentie maar onderscheidt zich nog niet wekelijks, hoeft ook nog niet natuurlijk. Dat ze nu, uiteindelijk met veel moeite, wel een keer op basis van strijd winnen van PSV verandert dat niet.
    Vind ik leuk
    Nuance +9444
    donderdag 6 december 2018 om 18:40
    jij hebt er weinig kijk op. Jij was er niet bij op de dag van het kampioenschap, terecht want jij bent niet welkom. Maar goed op zo’n dag zie je wat een topploeg losmaakt bij de fans. De Kuip barstensvol en 90 minuten lang trillend op haar grondvesten. 10.000 man in Ahoy, 10.000 op t Stadhuisplein, Zelfde op de Binnenrotte, zelfde Parkzicht, zelfde Biergarten. Dag erna huldiging voor 200.000 supporters. Als Feyenoord tegen ManU moet, lopen er 7000 Feyenoorders door Manchester, oja 3000 hadden geen kaartje. Wij maken van Feyenoord een topploeg. AZ en Vitesse kunnen er alleen maar van dromen. En jij, jij vindt het leuk een rivaal te kleineren. Fart0.2 ben je.
    Vind ik leuk
    windforce11 +2324
    donderdag 6 december 2018 om 18:47
    De pijn van de teloorgang van zo'n mooie club zit erg diep bij je merk ik
    Vind ik leuk
    Nuance +9444
    donderdag 6 december 2018 om 22:26
    Ben net terug uit de Kuip. Teloorgang? Ja dat hoop jij kneus. Ik noem alleen maar voorbeelden op van mooie feiten over Feyenoord. Jij wil alleen jouw waarheid ventileren. Al speelt Feyenoord bij de amateurs dan gaan we nog. Jij bent typje gloryhunter, zeker ook voor Barcelona vanwege “het mooie voetbal”
    Vind ik leuk
    windforce11 +2324
    donderdag 6 december 2018 om 22:44
    Barça is niet mijn club...ik geef volgens mij ook aan dat Feyenoord een mooie club is maar zeg wel dat het daar niet goed gaat. Het is gewoon geen topclub meer en dat heeft alles te maken met de financiën.
    Vind ik leuk
    Kaar +1216
    donderdag 6 december 2018 om 23:11
    Teloorgang......haha nooit jongen.
    Vind ik leuk
    Kaar +1216
    donderdag 6 december 2018 om 23:09
    Mooi gesproken👍🏻
    Vind ik leuk
    Nuance +9444
    donderdag 6 december 2018 om 23:28
    Dank je Ka!
    Vind ik leuk
    windforce11 +2324
    donderdag 6 december 2018 om 13:51
    Ik denk dat Barca, Real, Juve en nog tientallen andere teams veel verder zijn en dat heeft allemaal met geld te maken. Dat is het voetbal van tegenwoordig Maurice
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 13:57
    Aan alle Ajax fans dan maar..........Feyenoord komt er aan, al duurt het misschien weer 18 jaar maar eraan komen doen ze.
    Vind ik leuk
    appeltje +1404
    donderdag 6 december 2018 om 13:59
    Het is een proces, zei een geniale trainer ooit...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 14:17
    Leuk dat je dat tegenwoordig veilig kunt zeggen :p
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1138
    donderdag 6 december 2018 om 14:11
    Voor mij hoeft het geen 18 jaar meer te duren. Ik heb genoeg leedvermaak gehad en ik ben wel weer toe aan wat gezonde Rotterdamse concurrentie.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:41
    Uhhhhh, wat bedoel je met eraan komen? Als je Ajax onder druk zetten bedoelt, zullen we dat nog dit seizoen gaan meemaken hoor :)
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41622
    donderdag 6 december 2018 om 14:04
    1x winnen van PSV maakt je geen topploeg.

    Er zijn op dit moment simpelweg 2 topploegen in NL: PSV en Ajax. Met kop en schouders.
    Alles eronder kan maximaal subtop genoemd worden. En ook de subtop kan is een verassing verzorgen.
    Vind ik leuk
    N.E.C. +432
    donderdag 6 december 2018 om 14:08
    Alleen Feyenoord is subtop momenteel. De rest is brandhout.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41622
    donderdag 6 december 2018 om 14:10
    Klopt. AZ en Vitesse had ik écht meer van verwacht.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 14:18
    Vitesse komt er denk ik wel. Een russische trainer is even wennen
    Vind ik leuk
    COYG +6712
    donderdag 6 december 2018 om 14:21
    Feyenoord zal altijd een topclub blijven, alleen de ploeg is niet top, waar ze uiteraard wel de ambitie voor hebben.
    Vind ik leuk
    Skylab +117
    donderdag 6 december 2018 om 14:24
    1x winnen.....de laatste keer dat die topploeg uit Eindhoven verloor was ook tegen Feyenoord!!!
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41622
    donderdag 6 december 2018 om 14:50
    Net zoals een Den Haag of een Utrecht bovengemiddeld tegen Ajax scoort.
    Dat maakt ze nog geen topclubs.

    Bekijk gewoon de resultaten. Nationaal en internationaal. Het spelersmateriaal. De financien. Alleen op supportersaantallen kan Feyenoord nog meekomen. Met de rest al een aantal jaar niet meer.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:53
    Beste Arie, wat bedoel je met kop en schouders? Aan het eind van het seizoen 9 punten verschil, 5 punten verschil?

    Dat blijft toch nog koffiedik kijken. Met het programma van Ajax verwacht ik nog wel uitputting en de nodige blessures. Het gevolg daarvan is het bekende dipje.

    Het zou best kunnen zijn dat het verschil tussen Feyenoord en Ajax na 27 Januari veel minder is dan 5 punten.

    Ik ben het dan ook niet met je eens, het veronderstelde verschil tussen Feyenoord en die andere twee clubs is veel minder groot dan velen hier denken.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 15:23]
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41622
    donderdag 6 december 2018 om 15:01
    Met kop en schouders betekent dat het verschil overduidelijk is.
    Sportief gezien zijn de resultaten van PSV en Ajax al een forse tijd veel en veel beter dan die van Feyenoord. Nationaal en Internationaal. De Uefa Ranking laat dit zien, maar ook het aantal behaalde punten jaar in jaar uit in de eredivisie.

    Op dit moment hebben PSV en Ajax een enorm veel betere en bredere selectie. De selecties zijn ook een veelvoud waard dan die van Feyenoord.

    De financiën van met name Ajax, maar ook die van PSV, zijn gewoon veel beter dan die van Feyenoord.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:21
    Dat wat je hierboven beschrijft geldt inderdaad in vele voorgaande eredivisie seizoenen (2016-2017 uitgezonderd). Echter, Feyenoord heeft afgelopen jaren wel meer prijzen gepakt dan Ajax. Dus dat kop en schouder vind ik wel meevallen.

    Europees heeft Ajax daarentegen best aardig gepresteerd, klopt.

    Financieen ben ik niet zo in geinteresseerd zolang het voortbestaan van mijn club niet in het geding is.

    Ik ben het met je eens dat Feyenoord mogelijk de derde club van Nederland is in ranking, maar dat kop en schouders ..... dat is wel een klein kopje op zeer smalle schouders.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1156
    donderdag 6 december 2018 om 14:25
    Feyenoord is alleen nog in naam een topclub, niet in prestaties, en nee, een aangewaaid kampioenschap telt niet mee.
    Vind ik leuk
    CPP +876
    donderdag 6 december 2018 om 14:49
    “Verliezers denken in excuses, winnaars in oplossingen”.


    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:55
    Topclub wel, topploeg zeer zeker niet meer.
    Vind ik leuk
    repeP +1291
    donderdag 6 december 2018 om 15:36
    Steijn stond in de belangstelling van Feyenoord afgelopen zomer. Dat vergeet noch Steijn noch Feyenoord.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:38
    Topploeg je bedoeld toch echt tobberploeg , t.o.v. Ajax 3 klasse minder kijk maar naar de uitslagen van de laatste jaren en als men niet zeer veel geluk heeft gehad met de loting van de KNVB beker had men helemaal niets gehad. Als ploeg zijnde is dat PSV heel slecht speelde dan had ik wel eens willen zien wat er geschreven was. EÉN keer goed spelen wil niet zeggen dat het lek boven is en door de deelname van zowel Ajax en PSV in de Champioensleguae is het gat financiël alswel spelersmateriaal alleen maar groter geworden.
    Vind ik leuk
    Mama +307
    donderdag 6 december 2018 om 16:18
    Als kind met mijn vader naar feyenoord en Excelsior gegaan. Dat zijn mijn clubs die ik lief heb
    . De grootste de kleinste ,prijzen of niet, maakt mij geen hol uit. Zijn mijn clubs! Zijn voor mij de mooiste.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:03
    Ik vind Feyenoord een topclub zonder topploeg eigenlijk.
    Vind ik leuk
    orion73 +1511
    donderdag 6 december 2018 om 19:29
    Dat is nog eens een eye opener
    Vind ik leuk
    Vooruit +71
    donderdag 6 december 2018 om 19:55
    Ajax en Feyenoord zijn in een heleboel opzichten vergelijkbaar en gelijkwaardig. Daar kan geen andere club aan tippen, ook PSV niet.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws