Ten Hag nam Ajax-talent niet mee op trainingskamp: 'Dat was een teleurstelling'

    Ten Hag nam Ajax-talent niet mee op trainingskamp: 'Dat was een teleurstelling'

    Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 14:25do 06-12-2018 om 14:25

    Laatste update: donderdag 6 december 2018 om 14:37do 06-12-2018 om 14:37

    Ajax-aanvaller Dennis Johnsen had vorig jaar een belangrijk aandeel in het kampioenschap van Jong Ajax in de Keuken Kampioen Divisie. Toch nam trainer Erik ten Hag hem in het voorseizoen niet mee op trainingskamp naar Duitsland.

    Een duidelijke uitleg waarom hij niet meemocht, kreeg Johnsen niet. "Dat was een teleurstelling", erkent de twintigjarige aanvaller, die vorig jaar acht goals maakte en elf assists gaf voor Jong Ajax, in gesprek met Ajax Life. "Maar het werd me duidelijk dat de oplossing bij mezelf ligt en niet bij de coach", vervolgt hij.

    "Ik besefte dat ik op en naast het veld moet leren leven als een prof. Als ik vervolgens goed speel, krijg ik vanzelf de kans. Tot op heden speel ik niet goed genoeg", aldus een kritische Johnsen, die dit seizoen nog niet verder kwam dan twaalf speelminuten in de Eredivisie, in de thuiswedstrijd tegen FC Emmen. 

    Inmiddels heeft de buitenspeler het lastig om zich in de kijker te spelen. Jong Ajax draait een stuk stroever dan vorig seizoen. "Dit is een van de lastigste seizoenen uit mijn loopbaan. Ik hoop dat het zich volgend seizoen uitbetaalt. Mijn doel nu is om mee te gaan op trainingskamp naar Florida in de winterstop."

    Poll

    Is Johnsen goed genoeg voor Ajax|?

    (2403 stemmen)

    Plaats een reactie

    Leeuw +6171
    donderdag 6 december 2018 om 14:29
    Een uitleen periode zou wel beter zijn voor deze jongen. Heerenveen, PEC, Vitesse.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6650
    donderdag 6 december 2018 om 14:29
    Uitleg is simpel. Niet goed genoeg.

    Moet echt elk talentje aan de hand een stappenplan krijgen? Werken en beter worden. Zeker hij.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6171
    donderdag 6 december 2018 om 14:32
    Hij is wel als groot talent opgehaald in Heerenveen. Ik noemde enkele clubs, maar FC Groningen die nu al een lijntje met Ajax heeft, zou niet verkeerd zijn.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 14:32]
    Vind ik leuk
    Hans Worst +1005
    donderdag 6 december 2018 om 15:25
    Sommige spelers excelleren beter in de luwte, dan gelijk bij een topclub. Groningen zou een prima club zijn, mits hij dat Niveau aan kan.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 15:32]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:32
    Onzin. Hij heeft absoluut de potentie om onze linksbuiten te worden. Moet alleen constanter worden en maakt nog te vaak verkeerde beslissingen. Aan talent geen gebrek bij deze jongen.
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1138
    donderdag 6 december 2018 om 14:39
    Ben ik niet met je eens. Je hoort wel vaker dat spelers een beetje aan hun lot worden overgelaten als ze niet presteren. Ik begrijp nooit zo goed waarom ze niet wat meer bij de hand worden genomen. Het gaat toch om een enorm potentieel. Dan moet je er als werkgever toch je best voor doen om dat potentieel te verzilveren.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:24
    Hij is ook een tijdje geblesseerd geweest, ook niet bevorderlijk voor je ontwikkeling.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:30
    Talent heeft hij wel. Denk toch dat zulke gasten veel behoeft hebben aan een mental coach. Je mind speelt een veel groter rol dan mensen werklijk denken
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 14:32]
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1156
    donderdag 6 december 2018 om 14:32
    Denk niet dat die spelers op zo'n woowoo mannetje zitten te wachten
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:33
    Alleen jij denkt meteen dat het zo iemand is.. Mental coaches zijn juist van deze tijd. In de tijd waarin we leven staat er zoveel druk op je om te presteren. En zo een mental coach helpt je er enorm mee. Die kijkt en denkt met je mee, wat voor heel veel mensen enorm heeft geholpen. Ook zeker top sporters en muzikanten.
    Onderschat je geest niet.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 14:34]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 14:39
    Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Helaas is het in de voetbalwereld not done om gevoelens te hebben.
    Mannen moeten het zijn. Ofzo.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1156
    donderdag 6 december 2018 om 14:41
    Kom op zeg, welke druk? Hij speelt in de KKD bij Ajax wat wil je nu nog meer? De kans is er dat je het niet red, phoe he, er zijn waarschijnlijk genoeg clubs die je dan nog wel willen als je eventueel afvalt maar nee, we moeten we gelijk aan de woowoo beademing.


    Nee, ik heb echt geen hoge pet op van mental coaches die met pseudo theorieën werken die nergens een goede wetenschappelijke onderbouwing hebben, sorry.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 14:44]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:44
    Met zo een mindset ga je het nergens redden.
    Verder prima dat je het er niet mee eens bent
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1156
    donderdag 6 december 2018 om 14:46
    Ik heb het anders prima gedaan in mijn leven, vele teleurstellingen te verwerken gehad en uiteindelijk boven komen drijven, dat het "het leven" en daarbij heb ik nog nooit een pseudo wetenschapper nodig gehad.

    Wij gaan het vandaag niet eens worden ben ik bang
    Vind ik leuk
    Hast57 +634
    donderdag 6 december 2018 om 15:18
    Daar komen we weer met dat modewoord mindset. Wat gebruikten we daar een paar jaar geleden voor.???
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 21:44
    Hast57 , moet goed zitten tussen de oren -- dat is wat zij tot een paar jaar terug gebruikte,dus zonder die dure termen zoals mindset.
    Vind ik leuk
    Hast57 +634
    donderdag 6 december 2018 om 21:50
    Bedankt er zijn nog mensen die Nederlands spreken.
    Vind ik leuk
    2cents +57835
    donderdag 6 december 2018 om 14:32
    Ondanks dat hij begin vorig seizoen heel erg werd opgehemeld valt hij me in het algemeen gewoon heel erg tegen. Veel te vrijblijvend.

    Aan zijn kwaliteiten ligt het niet, maar van 1 tot 2 geniale momenten per wedstrijd en de rest balverlies en slecht mee verdedigen kun je niet meekomen in de top.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33623
    donderdag 6 december 2018 om 14:35
    Verhuren een idee?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:32
    Je bent niet de enige Johnsen
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33623
    donderdag 6 december 2018 om 14:33
    Ach vent maak je geen zorgen, zijn uitleg is toch amper te verstaan :)))

    Dit was toch zo'n groot talent?

    Liet vorig jaar wel een paar mooie dingen zien bij jong ajax.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 14:35]
    Vind ik leuk
    appeltje +1404
    donderdag 6 december 2018 om 15:37
    Is/was ook een groot talent. Ajax heeft niet voor niets miljoenen betaald voor 'm .
    Vind ik leuk
    Janste +273
    donderdag 6 december 2018 om 14:36
    Ik vind het wel triest eigenlijk. Zo'n speler kost een paar miljoen voor in de kkd. Zo ook Schuurs. Voor die jongens niet goed en voor de kkd al helemaal niet goed en oneerlijk
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 14:41
    Het verhoogt het niveau van de KKD wel.
    Vind ik leuk
    appeltje +1404
    donderdag 6 december 2018 om 15:38
    Wat is dan beter voor die jongens? Op de bank zitten bij het eerste, of niet eens bij de selectie?
    Vind ik leuk
    Janste +273
    donderdag 6 december 2018 om 17:01
    Schuurs had eredivisie kunnen voetballen bij Fortuna en johnsen bij Heerenveen. Dat lijkt mij zeker beter
    Vind ik leuk
    hantayo +1113
    donderdag 6 december 2018 om 14:37
    Hoeveel moeite kost het om uitleg te geven? Maar in voetballand kom je er mee weg als 'baas'.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1882
    donderdag 6 december 2018 om 14:43
    Wie maakten vorig seizoen dan zo heel erg het verschil dat je nu ipv bovenaan 12de staat?
    Vind ik leuk
    soplul +3428
    donderdag 6 december 2018 om 15:07
    mss de nieuwe regels? Geen idee.
    Vind ik leuk
    appeltje +1404
    donderdag 6 december 2018 om 15:21
    1. Competitie is sterker geworden.
    2. Huidig team is gemiddeld jonger dan vorig jaar. Gemiddelde leeftijd dit seizoen is 19,3 jaar. Vorig seizoen was dat 20,4 jaar. Na 14 speelronden.
    3. Ervaren spelers ouder dan 23 konden vorig jaar nog mee doen. Mag dit jaar niet meer.
    4. Vorig seizoen na speelronde 14 stond Jong Ajax 3e, niet eerste.
    5. Vorig seizoen zijn er iets van 50 spelers gebruikt. Teller staat nu pas op 27. Voornamelijk jeugspelers zullen dit getal laten toenemen.
    6. Vorig seizoen waren er meer ervarenere spelers. Voor Lartey-Sanniez bijvoorbeeld was vorig seizoen al zijn 4e seizoen Eerste Divisie. Dekker had het seizoen daarvoor ook al 11 wedstrijden meegedaan. Bergsma 27 wedstrijden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 15:48]
    Vind ik leuk
    Pimman +6026
    donderdag 6 december 2018 om 15:46
    Aha thanks..duidelijke uitleg!
    Vind ik leuk
    appeltje +1404
    donderdag 6 december 2018 om 14:45
    Johnsen heeft talent genoeg. Alleen komt het er 90% van de tijd niet uit. Jong Ajax draait dit jaar veel minder soepel. Johnsen is niet in staat om het team bij de hand te nemen. Integendeel, hij is dan vaak een van de slechtste van het veld. Dit seizoen 11 wedstrijden gespeeld, 1 goal en 3 assists. Echt zo een speler waarvan je een filmpje van een paar minuten van hele leuke acties op YouTube kan zetten, maar als je 'm in het echt ziet spelen is het vaak huilen met de pet op.

    Het lijkt wel of het iets mentaals is. Ik zou niet verbaasd zijn als hij over een halfjaar structureel bij de selectie van Ajax 1 zou zitten, maar dan moet-ie wel echt een knop hebben omgezet, en weer constant een goed niveau halen.
    Vind ik leuk
    rexxo +2057
    donderdag 6 december 2018 om 14:45
    Volgens Hans Kraay wordt Johnson een wereldtopper maar ik denk misschien bij FC Lienden als Johnson zo doorgaat.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 14:49
    Moet nog heel wat stappen maken om aanspraak te maken op de stap naar het eerste team. Laat bij Jong Ajax met vlagen wat klasse zien maar loopt zich ook vaak vast en heeft regelmatig te veel tijd nodig. Maar gezien de leeftijd kan hij met de juiste begeleiding de stap nog wel maken.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22030
    donderdag 6 december 2018 om 14:50
    Juist als het stroef gaat moet jij er bovenuit kunnen steken.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24120
    donderdag 6 december 2018 om 14:56
    Juist als Jong Ajax wat stroever speelt moet je zien dat je er daar uitkomt. Dat is toch de plek waar alle jonge doorbrekende spelers het hebben laten zien. Misschien als het komende zomer in het eerste helemaal leegloopt, dat hij beter in beeld komt?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27367
    donderdag 6 december 2018 om 15:07
    Prijzig talentje gewogen en vooralsnog te licht bevonden. Misschien een uitleenbeurtje aan Heerenveen?
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2563
    donderdag 6 december 2018 om 15:07
    Mentaal verre van stabiel en sterk... zijn lichaamstaal, instelling en leven als een prof is verre van wat Ajax nastreeft... jammer want ballen kan hij wel
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:07
    Ja ach voor een miljoentje kun je een gok wagen he. Deze jongen komt fysiek te kort, zal dus heel lastig worden om aan te haken. Je moet namelijk ook power in je acties kunnen leggen gecombineerd met techniek. En niet alleen als een veredelde jeugspeler keer op keer je actie inzetten en bij de eerste windvlaag omvallen.
    Vind ik leuk
    appeltje +1404
    donderdag 6 december 2018 om 15:40
    Nog nooit opgevallen dat Johnsens fysiek het probleem zou zijn. Eerder het koppie wat erop zit.
    Vind ik leuk
    Leozao +5461
    donderdag 6 december 2018 om 15:40
    En als je goed uit deze lastige periode komt ben je sterker geworden, en kan ten Hag misschien niet meer om je heen
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 22:27
    Ajax had hem moeten laten rijpen bij heerenveen

    Dan pas mogelijk kopen of niet kopen
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 22:40
    Typische buitenspeler, krijtspelertje. Extreem veel kwaliteit, maar voorlopig nog te bleu.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 23:13
    Cordonbleu-eiland
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws