Van der Meijde: 'Mathijsen trok aan m'n haren, toen sloeg ik hem direct knock-out'

Van der Meijde: 'Mathijsen trok aan m'n haren, toen sloeg ik hem direct knock-out'

Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 16:59do 06-12-2018 om 16:59

Andy van der Meijde was vroeger geen lieverdje. Dat vertelt de oud-international op de website van Ajax. In de jeugd was zijn 'carrière' al turbulent.

De start van Van der Meijde bij Ajax was bijzonder. "Mijn eerste wedstrijd weet ik nog wel. Op een toernooi ging ik de linksback, Joris Mathijsen, telkens voorbij. Hij kon dat niet hebben en trok aan mijn haren. Ik sloeg hem vervolgens direct knockout. Mijn trainer, Günther de Haan, werd helemaal gek natuurlijk. Al die jongens keken me aan en vonden dat ik gek was. Ze dachten dat ik zo'n boer was uit Arnhem", vertelt hij.

Het matje van de aanvaller was veelbesproken. "Ik was op dat moment de enige met zo'n kapsel. De rest heeft het haar, zoals je ziet, allemaal netjes. Ik had dat matje altijd al, mensen wilden dat ik dat afknipte maar ik zei dat mijn kracht daarin zat. Zelfs bij de tegenstanders stond ik bekend als de jongen met het matje."

Met de toenmalige hoofd opleidingen Co Adriaanse had hij een bijzondere band. "Ik ben wel eens weggestuurd door Co, dan was ik vervelend of luisterde ik niet. Ooit brak ik het been van de keeper van Newcastle, zo dol was ik. Na dat voorval werd ik een week weggestuurd. Op trainingen ben ik ook wel eens op de vuist gegaan met teamgenoten. Uiteindelijk moest ik altijd op kantoor komen bij Adriaanse. Maar Co had een zwak voor me, hij zag het wel in me zitten. Hij vond me een beetje gek maar had wel vertrouwen in mij."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

donderdag 6 december 2018 om 17:05
Ik zou me schamen voor dit soort dingen, zelfs als ik zo'n mafketel als vd meijde was
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 17:05]
Vind ik leuk
Arvin +6702
donderdag 6 december 2018 om 17:08
Ja, maar hij verteld het met trots. Maar dan wel kritiek hebben op de sigaar van Memphis 😂.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 17:09
Idd, dus dat.
Vind ik leuk
Mosquito +20269
donderdag 6 december 2018 om 18:08
Ik vind die verhalen van hem wel lachen.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 18:54
We wisten al dat je hier flink om kan lachen en dat je zelf een tokkie bent.

Succes met het bereiden van je ghb in de schuur veder.
Vind ik leuk
Mosquito +20269
donderdag 6 december 2018 om 18:58
Zoek een leven broekie.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 19:11
Zoek zelf een leven en een broek erbij.

Je zit alleen maar te computeren gekkie! Ik zal je aanmelden voor t programma verslaafd!.
Vind ik leuk
Mosquito +20269
donderdag 6 december 2018 om 19:13
Ooit gehoord van een smartphone?
Goedenavond verder👍🏽
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 19:15
Hahah ja wij wel. Kan me niet anders inbeelden dat jij gewoon achter een pc zit met een berg aan bierblikjes en koffie kopjes.

Jij ook veel computer fun viespeuk.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 21:29
Mensen vragen steeds of ik iets voor ze heb. Ik heb ze door gestuurd naar jou.

Later.
Vind ik leuk
Mosquito +20269
donderdag 6 december 2018 om 22:31
Grappig man.
Vind ik leuk
Stuiter +688
donderdag 6 december 2018 om 22:56
Hij heeft een andere mening erover. Frapant om hem hierom uit te maken voor een GHB bereidende Tokkie.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 23:34
Hoezo ???
Is jouw GHB nu al weer op dan , en moet ie weer de schuur in om nieuwe te maken voor jou en je vriendin GHBea
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 23:37]
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 23:25
Dan moet jij veel plezier hebben gehad toen ie in zijn nadagen nog ff bij PSV kwam spelen ;-)
Vind ik leuk
Mosquito +20269
donderdag 6 december 2018 om 23:30
Hou op schei uit😆
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 18:15
Als iemand jou aan je haren trekt op straat, doe jij niks zeker? Of je bent likes aan t scoren en daarbij ben je een hypocriet omdat je hem wel een klap zou geven. Of je bent een buitenbeentje en laat je gewoon aan je haren trekken.
Vind ik leuk
RWB013 +2249
donderdag 6 december 2018 om 19:24
Op straat is nogal een andere situatie dan op een voetbalveld met potentiele profvoetballers, niet? Als je zo bijzonder dom bent dat je dat niet begrijpt dan is het wel extra zielig hoe je nu oordeelt over iemand anders, en is het misschien tijd om je iets meer op je huiswerk te gaan focussen knul.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 20:20
Wtf lul jij nou met je knul. Haren trekken hoort niet thuis in t voetbal en slaan ook niet maar ik begrijp wel dat je iemand een hoek geeft als hij aan je haren trekt.
Vind ik leuk
Stuiter +688
donderdag 6 december 2018 om 22:56
En waarom zou je je hiervoor moeten schamen?
Vind ik leuk
Nietkoeroe +3676
donderdag 6 december 2018 om 17:07
Heeft Joris Mathijsen t toch beter gedaan dan hij, lulletje
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 17:38
Ja, want Mathijssen heeft wat gewonnen wilde je zeggen? Van der Meijde is twee keer kampioen geworden heeft drie bekers gewonnen en twee supercups. Mathijssen hè-le-maal niks...
Vind ik leuk
Nietkoeroe +3676
donderdag 6 december 2018 om 17:41
Nee dat wilde ik niet zeggen anders had ik dat wel gezegd. Maar heeft bij mooie buitenlandse clubs ook daadwerkelijk gespeeld, mooie interland carrière incl wk finale gehad en niet al zn verdiensten opgesnoven. Dus wie heeft er meer aan gehad? Andy met zn medaille, oorkonde en vlog of Joris met mooie bagage die nu technisch directeur is?
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 17:41]
Vind ik leuk
The Iceman +14715
donderdag 6 december 2018 om 18:37
Joris natuurlijk, maar dat is logisch. Andy is een LVB’er die vroeger nauwelijks te vreten had omdat z’n pa alles vergokte en Joris komt uit een stabiel gezin uit Goirle. Het is al een wonder dat Andy niet in de bijstand zit.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 18:57
Hij snapt het niet. Hij denkt dat als je 3 x een bekertje in de lucht gehouden hebt dat je dan geslaagd bent in het leven.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 18:56
Nee goofy Mathijsen is er al met al beter uit gekomen qua alles.
Al heeft ie meer gewonnen, ,zet ze naast elkaar en beoordeel dan wie het meeste succes behaalt heeft.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 18:59
Tsja, misschien beter uitgekomen. Maar Van der Meijer was succesvoller. Als ik mocht kiezen ben ik toch liever succesvoller.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 19:12
Hahahahaha we snappen je keuze.

Het is ook niet lastig, als je daadwerkelijk zelf niet succesvol bent, zou je dus die keuze maken.

Succes met het proberen succesvol te worden! Hahaha...
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 19:18
Jezus wat slecht 😂
Vind ik leuk
Zekur +501
donderdag 6 december 2018 om 19:08
Nou je vergeet een kleinigheidje. Joris Mathijsen heeft een WK-finale gespeeld. Verder is van der Meyde natuurlijk een behoorlijke tokkie met een iets te grote smoel.
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 19:09]
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 22:12
Als ik mensen hier moet geloven stelt een finale spelen niet zoveel voor. Daarnaast doet een tokkie zijn niets af aan zijn behaalde prijzen.
Vind ik leuk
Leeds United +1453
donderdag 6 december 2018 om 17:07
Meneer moet weer zo nodig stoer doen. Het 1-cellig organisme dat Andy van der Meijde heet. Als dat nu de momenten zijn waar je trots op bent... zucht
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 17:09]
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 17:10
En zo veel geld gespaard dat die nu nog wekelijks op tv moet komen om rond te komen 😂
Vind ik leuk
Koenbres +1882
donderdag 6 december 2018 om 17:13
'Ooit brak ik het been van de kee per vab Newcastle zo dol was ik'
Ik zou zeggen gefeliciteerd Andy we zijn allemaal wel ergens trots op man man man..
Vind ik leuk
Vakkie D +4487
donderdag 6 december 2018 om 17:17
En dan ajacieden die vinden dat er geen straf zwaar genoeg is voor summerville 😂... deze jongen behoorde daadwerkelijk in de cel als ik dit zo lees
Vind ik leuk
Hast57 +577
donderdag 6 december 2018 om 17:25
Hier zit nog wel een verschil in denk ik. Vooropgesteld hadden ze van der Meijde van mij weg mogen sturen maar die gekkigheid deed hij in een opwelling. Maar die Summerville heeft tijd zat gehad om na te denken wat te doen. En dan naderhand op deze manier je gram halen dan zit er duidelijk een steekje los. Ruzie op training komt overal voor.
Vind ik leuk
Vakkie D +4487
donderdag 6 december 2018 om 17:29
Iemand been breken, iemand knock out slaan... doe het op de straat en je mag echt de cel in. Summerville maakt 1x een fout en is daarvoor flink gestraft
Vind ik leuk
Hast57 +577
donderdag 6 december 2018 om 17:32
Flink gestraft lul niet man. Met deze oplossing profiteert iedereen van de situatie inclusief Summerville.
Vind ik leuk
Nuance +10426
donderdag 6 december 2018 om 18:00
Voor een jongen van 17, geschorst, boete, verhuurd worden, dus weg bij de club waar je bent opgegroeid. Als jij dat geen flinke straf vindt, dan snap je er vrij weinig van. Jij gunt Feyenoord geen uitweg uit deze situatie. Zo’n mannetje ben je.
Vind ik leuk
Hast57 +577
donderdag 6 december 2018 om 18:56
Heeft niks met gunnen te maken. Het is een oplossing vinden om er allemaal beter van te worden behalve het slachtoffer. Summerville komt straks te voetballen onder veel meer weerstand als nu waardoor hij een betere speler wordt. Want je gelooft toch niet dat hij bij de amateurs gaat voetballen of zo. Dus daar wordt zowel Summerville als Feyenoord beter van. Kost Feyenoord nog niks ook. Die boete is gerelateerd opgelegd naar het contract dus dat zal niet veel zijn aangezien die gasten van 17 nog vrij weinig verdienen. En niemand zal het bedrag horen, misschien 25 euro. En geschorst worden met de feestdagen op komst God wat erg. En dan niet te vergeten er is niet één speler van zijn leeftijd die zo veel in het nieuws is geweest als Summerville zelfs slechte reclame is reclame. Zeker als er figuren zijn zoals jij die hem nog een aai over z'n bol geven ook.
Vind ik leuk
Nuance +10426
donderdag 6 december 2018 om 22:31
Aai over zn bol? Lezen is niet je sterkste kant, want dat zeg ik nergens. Echt een oerdomme redenatie. Dan een aanname van de boete, 25€ , je lult uit je nek, want die boete is onbekend. Je bent gewoon een Feyenoord hater.
Vind ik leuk
Hast57 +577
donderdag 6 december 2018 om 22:44
Zeg ik toch die boete zal nooit bekend worden zou best 25euro kunnen zijn niemand die het ooit weet. En als jij deze straf zwaar vindt dan zeg ik dat staat ongeveer gelijk als een aai over z'n bol. En wat heeft mijn mening met haat jegens Feyenoord te maken, ik zie het verband niet.
Vind ik leuk
Mosquito +20269
donderdag 6 december 2018 om 18:56
Hij stuurde toch anderen op hem af ofnie?
Zijn broer dacht ik.
Is toch andere koek dan in een wedstrijd.
Vind ik leuk
Vakkie D +4487
donderdag 6 december 2018 om 20:30
Hoe mooi is een straf waar iedereen van profiteerd?! Maar de beste jongen trainde met het 1e mee als het paste en zou waarschijnlijk dit seizoen zijn debuut maken. Maar hij beseft dat hij een hele grote fout heeft gemaakt en met 2-0 achter staat. Nu een half jaartje knallen (figuurlijk) bij dort om daarna sterker terug te komen
Vind ik leuk
AlwaysMe +2728
donderdag 6 december 2018 om 17:18
Deze gast moet de heer op zijn blote knietjes bedanken dat hij een blanke Hollander is en er destijds minder social media was. Drenthe heeft niet half gedaan wat deze gozer flikt en als je las wat er allemaal over die jongen geschreven werd tijdens zijn carriere.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 17:23
Één van de weinige goede Arnhemmers.
Vind ik leuk
HaagieHaag +1083
donderdag 6 december 2018 om 17:25
Man, man,man als je die comments hier doorscrolled zou je denken dat je op een katholieke jongensschool zit, zoveel zelf verheven, schijnheilige boontjes hier, echt niet te geloven...

Vind ik leuk
hantayo +1222
donderdag 6 december 2018 om 17:35
Wees er maar trots op, mafketel.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 17:45
Deze kerel is totaal mislukt in bijna alles wat hij in zijn leven heeft gedaan. Als ik die kop van hem zie, word ik al misselijk. En van dat hysterische wijf van hem ook. Wat een stel aanstellers zijn dat. Liever geen podium meer geven.
Vind ik leuk
Mari +11776
donderdag 6 december 2018 om 18:17
Zijn vrouw, wie dat ook moge wezen, heeft hier niets mee te maken
Vind ik leuk
5by5 +1345
donderdag 6 december 2018 om 20:48
Een lelijk wijf stond ooit in de playboy naakt was toen ergens begin 30 maar ziet er uit als eind 50
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 22:28
Doe nou maar niet alsof je niet weet dat dat Melis is .....
Vind ik leuk
Mari +11776
donderdag 6 december 2018 om 18:17
Geen opvoeding. Adriaanse gaf hem een vrijbrief
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 18:19
Gevaarlijk jongen. Wereld nieuws,dit had ik ook echt even nodig
Vind ik leuk
Voetbal@com +2446
donderdag 6 december 2018 om 18:25
man man...wat een loser...toen mijn club hem ook nog haalde dacht ik echt wie dit bij psv heeft verzonnen en geregeld...dat is goed voor direct ontslag waar de rechter het wel eens mee zou zijn.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 18:25
Andy moet de zoon van Gijp zijn
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1850
donderdag 6 december 2018 om 18:25
Schamen ?? Omdat hij iemand als kind een klap heeft gegeven ?? Ben jij in een klooster opgegroeid ??
Vind ik leuk
Vakkie D +4487
donderdag 6 december 2018 om 20:35
Een been gebroken en iemand knock out slaan is wat anders dan een tikkie geven. Dat heeft niks met het klooster te maken. Dit is goed voor een celstraf als je het buiten het veld doet
Vind ik leuk
Hast57 +577
donderdag 6 december 2018 om 21:29
Hij was in ieder geval niet zo laf dat hij het zijn broer het liet doen.
Vind ik leuk
cornelisse +248
donderdag 6 december 2018 om 18:48
Je kan zeggen wat je wilt met al die aandacht boert hij goed, dat doet hij slim
Vind ik leuk
orion73 +1540
donderdag 6 december 2018 om 19:27
Niet zo stoer doen Andy. Geen grote verhalen verzinnen.
Vind ik leuk
HaagieHaag +1083
donderdag 6 december 2018 om 20:40
Je kunt het gewoon factchecken hoor
Vind ik leuk
Muscles +1430
donderdag 6 december 2018 om 19:49
Andy was ook gek en dat bleek ook na zijn carrière. Toch respect hoe hij er mee omgaat
Vind ik leuk
5by5 +1345
donderdag 6 december 2018 om 20:47
Dat vd meijde iemand kan knock out slaan lijkt mij ver gezocht.
Vind ik leuk
Bocajuun +907
donderdag 6 december 2018 om 21:49
Internetgekkie
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 02:30
Voorkeur carriere: vd Meijde 400% zeker ✅ Joris wie?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws