Van Bommel ziet 'iets ongrijpbaars' bij PSV: Daar heb je niet altijd invloed op

    Van Bommel ziet 'iets ongrijpbaars' bij PSV: "Daar heb je niet altijd invloed op"

    Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 17:22do 06-12-2018 om 17:22

    Mark van Bommel heeft niet wakker gelegen van het eerste PSV-verlies van het seizoen. Feyenoord was zondag met 2-1 te sterk. De PSV-trainer zag dat er kansen genoeg lagen in De Kuip.

    "Feyenoord heeft het het eerste halfuur heel goed gedaan en ons onder druk gezet. Wij hadden de mogelijkheden om eronderuit te voetballen, maar die hebben we niet benut", blikt Van Bommel terug met de NOS. "Uiteindelijk hebben we nog wel de kans gehad op een gelijkspel. En als je die 2-2 maakt - wat had gekund vrij snel na de 2-1 - dan is er een grote kans je 'm nog wint ook."

    Dat PSV in de beginfase werd afgetroefd op agressiviteit, baart Van Bommel geen zorgen. "Soms wil je heel graag en dan lukt het niet. Dat is iets ongrijpbaars. Dan vallen alle tweede ballen bij de tegenstander, kom je steeds net te laat, verlies je duels. Daar heb je niet altijd invloed op."

    Van Bommel vindt dat het dicht bij elkaar lag in De Kuip. "Details kunnen een wedstrijd doen draaien. Zo'n duel dat je wint, maar ook zo'n verkeerde pass als van St. Juste vlak voor rust waardoor Lozano een kans krijgt. Dat zijn momenten waarop je de wedstrijd weer in handen kunt krijgen. En dat hebben wij nagelaten."

    Lees ook: Van Bommel niet van plan basiself te veranderen: 'Nee, waarschijnlijk niet'

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Wat wordt PSV - Excelsior?

    (4096 stemmen)

    Plaats een reactie

    Roeptoeter +6798
    donderdag 6 december 2018 om 17:26
    Volgens Van Bommel heeft PSV dus eigenlijk gewoon gewonnen afgelopen zondag. Alleen hebben ze de 3 punten niet gekregen...
    Vind ik leuk
    Mari +10155
    donderdag 6 december 2018 om 17:36
    Hoeveel wedstrijden heeft hij dan wel niet verloren op deze wijze
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 18:24
    6 om precies te zijn dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Mari +10155
    donderdag 6 december 2018 om 18:37
    Tx
    Vind ik leuk
    Just dekler +1811
    donderdag 6 december 2018 om 19:03
    Lezen is niet jouw ding......
    Schrijven is ook niet jouw ding.....
    Wat doe jij hier dan eigenlijk?
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1155
    donderdag 6 december 2018 om 17:27
    De 4e man zou ook willen dat die ongrijpbaar voor Bommeltje was....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 17:29]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 18:10
    RustHAAG!! Ons heilige Van Bommel doet niks verkeerd.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:28
    Kansen zat op de 2-2 idd. Jammer dat het Feyenoord publiek ballen in het veld gooide, erg onsportief!
    Vind ik leuk
    Jackpot +2562
    donderdag 6 december 2018 om 17:28
    Ik vond het wel lachen.
    Vind ik leuk
    RenW +528
    donderdag 6 december 2018 om 19:17
    Is er al een standbeeld van die supporter?
    Vlak naast Coentje?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:21
    Hoop dat ze de volgend wedstrijd ook iets gooien bij jullie maar dan geen bal lachen man
    Vind ik leuk
    Jackpot +2562
    vrijdag 7 december 2018 om 09:30
    Een rubberen banaan?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:05
    Handgranaat
    Vind ik leuk
    Jackpot +2562
    vrijdag 7 december 2018 om 10:12
    Stoere jongen ben je. Face to face niks durven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:44
    Nee stoere jongens zijn jullie behalve als ze een fakkel gooien dan is het huilen
    Vind ik leuk
    Jackpot +2562
    vrijdag 7 december 2018 om 12:44
    Volgende keer even leestekens gebruiken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:48
    Dat bepaal ik zelf wel neusje
    Vind ik leuk
    Mari +10155
    donderdag 6 december 2018 om 17:37
    Het had bij rust al 3-0 moeten hebben gestaan
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:39
    Dat heeft 0,0 % aan de uitslag veranderd of beïnvloed. Wel onsportief.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:50
    Ook kansen op 2-0, 3-0 en 3-1 gemist, dus dat geldt voor beide kanten.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 18:13
    Die pop van Vermeer vond je denk ik ook grappig, of niet?! Wsl krijg je in de toekomst nu meer van dit soort eencellige die ballen in het veld gaan gooien. (Reactie op Jacksnot)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 18:13]
    Vind ik leuk
    JOJO +1772
    donderdag 6 december 2018 om 18:16
    Lozano had gewoon bij de scheidsrechtersbal moeten gaan staan. Dan aftroeven en hem er keihard in moeten rammen. Dan was heel dat zielige volk achter de goal met hun ballen in het veld stil geweest.

    Maar in plaats daarvan, protesteerden ze wel, maar liepen de PSV'ers weg bij de scheidsrechtersbal. Het is je recht erom te vechten. Waarom dat dan niet doen? Het was een mooie plek in de 16 van Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Wim59 +332
    donderdag 6 december 2018 om 18:38
    De kans was zowiezo al weg dus maakte niets meer uit
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 18:39]
    Vind ik leuk
    Oeb +197
    donderdag 6 december 2018 om 18:55
    Zo mooi he? al die psvers die janken om de bijna 2-2..t was ook bijna 3-0,ook bijna 4-0. Het maakt allemaal niet zoveel uit hoor..al die bijna’s . Gewoon keihard verloren.
    Vind ik leuk
    Ron jans +527
    vrijdag 7 december 2018 om 05:35
    Diepvries wordt wild.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    donderdag 6 december 2018 om 17:29
    Oh het is ongrijpbaar. Nou dat is lekker geruststellend als de trainer het ook niet weet
    Vind ik leuk
    Arvin +5632
    donderdag 6 december 2018 om 17:33
    Het lijkt me vermoeidheid en een gebrek aan motivatie na een zware midweekse wedstrijd. Beide natuurlijk niet goed te praten, maar dat klinkt al een stuk realistischer dan dat het een ongrijpbaar iets is.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    donderdag 6 december 2018 om 17:35
    Er iets te makkelijk over denken sluit ik ook niet uit.
    In ieder geval vind ik iets ongrijpbaars echt te weinig voor iemand die een ploeg leidt.
    Na Spurs zei hij ook al dat ze gewoon te goed waren :p
    Vind ik leuk
    Mari +10155
    donderdag 6 december 2018 om 17:39
    Waarvan?

    In de CL hebben ze thuis gespeeld en het tempo lag behoorlijk hoog zeker. Niet te vergeten de doodschoppen die de spitsen moesten ontwijken enz.
    Trouwens heeft PSV maar 11 spelers?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    donderdag 6 december 2018 om 17:41
    Nee, 13 😂
    Vind ik leuk
    Andre As +3050
    donderdag 6 december 2018 om 18:01
    Die anderen speelden tegen RKC Waalwijk...
    Vind ik leuk
    Arvin +5632
    donderdag 6 december 2018 om 17:50
    "Beide natuurlijk niet goed te praten, maar dat klinkt al een stuk realistischer" 😂
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:29
    Hij wil maar niet toegeven dat hij terecht verloren heeft.
    Vind ik leuk
    Hast57 +635
    donderdag 6 december 2018 om 17:30
    Hij draait al iets bij van Bommel. Een paar dagen zat er zelfs nog een overwinning in . Nu houdt hij het bij een gelijk spel. Blijft natuurlijk nog onzinnig geneuzel maar vooruit we zijn op de goede weg.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:30
    Die van Bommel kletst alles zijn kant op. We hadden ook nog kunnen winnen, zegt hij. Hahahahaha. Het had ook al 4-0 bij rust kunnen staan. Zelfs in de 2e helft had Feyenoord nog 2 grote kansen. Wat is dat een slecht verliezer. Ach, die komt zichzelf nog wel vaker tegen. Dat voorspel ik.
    Vind ik leuk
    Ale +4991
    donderdag 6 december 2018 om 17:43
    Laten we het hopen..
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:30
    Dat heeft Bert hem weer goed ingefluisterd 😉
    Vind ik leuk
    jochempje +3580
    donderdag 6 december 2018 om 17:30
    Je had na de eerste helft met 4-0 achter moeten staan, Mark. Maar daar hoor ik je dan weer niet over.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:30
    En dan zegt iedereen dat ajacieden arrogant zijn haha . Psvers kunnen der ook heel wat van zeg
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:32
    Geen Gutti en gewoon Perreiro in de basis zoals iedere PSVer al verwacht van Bommeltje. Maar niet hoopt.
    Vind ik leuk
    De fries +984
    donderdag 6 december 2018 om 17:32
    Ongrijpbaars ? Als je niet in het duel wil komen moet je niet de 1e maar de 2e of 3e man inspelen .. is te trainen/coachen. Hier is dus wel iets aan te doen !
    Zo kom je minder onder druk !
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 17:34]
    Vind ik leuk
    JoeyC +2849
    donderdag 6 december 2018 om 17:34
    Echte winnaarsmentaliteit bij Van Bommel.
    Vind ik leuk
    3Bier +10706
    donderdag 6 december 2018 om 17:34
    Je er niet uit kunnen voetballen is een beetje het probleem bij PSV. Dat zag je ook in de CL waar de ploegen ook druk zetten op het centrale kwartet Schwaab, Viergever, Hendrikx en Rosario. In de eredivisie redt PSV zich nog door die bal op De Jong te peren. Door het druk zetten en het uitschakelen van De Jong blijkt hoe kwetsbaar PSV kan zijn.
    Toch zie ik ze verder niet heel veel puntverlies lijden. Niet veel ploegen zijn in staat om zo druk te zetten zoals Feyenoord. Ik denk wel dat Van Bommel zich meer zorgen maakt dan hij nu laat blijken. Al met al zitten er bij PSV te veel matige wedstrijden tussen om rustig op de bank te kunnen zitten. Iets wat Van Bommel ook niet kan.
    Vind ik leuk
    Mari +10155
    donderdag 6 december 2018 om 17:35
    Bommel refereert aan de wedstrijd die hij de nacht voor de wedstrijd gedroomd had.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:38
    Vandaar dat ie naast de punten heeft gegrepen.
    Vind ik leuk
    Andre As +3050
    donderdag 6 december 2018 om 17:39
    Van Bommel moet even een nieuw horloge kopen. Was iets meer dan 30 minuten dat PSV de onderliggende partij was.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:43
    Nee hoor mark het ligt nooit aan Jullie
    Vind ik leuk
    JoeyC +2849
    donderdag 6 december 2018 om 18:24
    Volgens Van Bommel wel. Gelukkig zoekt hij het wel bij zijn eigen team en niet bij de scheidsrechter, veld, etc.
    Vind ik leuk
    Jordtt +1246
    donderdag 6 december 2018 om 17:47
    Als je hem zo hoort, denk ik dat die wil zeggen die hem bijna had gewonnen, met ze dan win je hem ws ook nog. Gewoon terecht verloren, tweede helft wel de rug gerecht waardoor je met optimisme verder kan (niet gelijk de crisissfeer als ajax na Psv had.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:49
    Exelsior uit of thuis, een wereld van verschil. Eem makkelijke overwinning psv.
    Vind ik leuk
    klick +942
    donderdag 6 december 2018 om 18:01
    slechte verliezer. gewoon terecht verloren klaar een gelijk spel was dik onverdiend geweest
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 18:13
    terecht verloren toch is er wel iets van te zeggen:

    Wordt het 2-2, goed gekeept Bylow, dan had ik zelf de 2-3 ook zeker verwacht, want bij 2-2 dan had Feyenoord zich mentaal niet meer kunnen weren
    .. alhoewel al typende
    dan had van Persie wellicht direct in het veld gekomen.

    Bylow maakte de redding van de wedstrijd en ik nog zeggen dat ik hem niet zo goed vind...haha.

    Maar het is eigenlijk heel simpel...

    ...Als je verliest dan is de andere beter...

    hé ondanks dat ik PSV fan ben kan ik ook beginnen met tegeltjes-wijsheden....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 18:20]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 18:26
    Wordt het 3-0/4-0.....
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 18:27
    eens, het had ook 6-2 kunnen zijn. mijn club heeft terecht verloren.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 18:31
    Goh een realistische psv supporter en ook nog een die niet meteen gaat schelden of over Ajax begint. Ze bestaan! ;)
    Vind ik leuk
    035 +6356
    donderdag 6 december 2018 om 18:58
    Jij had hem ook een duimpie kunne geven
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 19:00]
    Vind ik leuk
    klick +942
    vrijdag 7 december 2018 om 09:16
    dat klopt alleen het had met rust ook 3 -0 of 4-0 kunnen staan als zoet niet goed gered had
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 18:51
    We haddenmogelijkheid om onder de druk uit de voetballen aldus v bommel
    In mijn ogen was er maar 1 team met de broek aan 1e helft
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 22:22
    Johan. PSV en Ajax gaan nog beiden punten verspelen. Uiteindelijk word PSV kampioen en staat Ajax met lege handen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:26
    Ik denk ook zeker dat ze beiden nog punten gaan laten liggen andres maar ook jij hebt geen glazen bol toch we gaan het zien dit seizoen zal de beste winnen
    Vind ik leuk
    orion73 +1517
    donderdag 6 december 2018 om 19:24
    De provinciale clown van Bommel is helemaal de weg kwijt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 19:25]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 22:20
    Daarom staat hij boven aan met PSV. Die clown is intelligenter dan jou met je dom opmerking
    Vind ik leuk
    Vooruit +75
    donderdag 6 december 2018 om 19:44
    Grappig mannetje die Van Bommel. Waarom nemen ze bij PSV na Cocu een trainer met zo weinig intelligentie.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 22:17
    Vooruit. .daarom staat hij ook boven aan met PSV wegens zijn weinig inteligentie. Dat hij profvoetballer is geweest e b nu coach van PSV en boven aanstaat dat zegt genoeg he over zijn inteligentie. Ook betekent dat hij iets heeft bereikt in zijn leven. De vraag is wat heb jij bereikt behalve dome opmerking geven
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4924
    donderdag 6 december 2018 om 19:52
    Misschien wat vaker wisselen. Guti is nu al een aantal keer sterk ingevallen terwijl de laatste tijd op het middenveld regelmatig wat moeizamer gaat. Breng hem er maar in als het na een uur spelen niet loopt. Zelfde met Romero, die jongen begint steeds fitter te worden, geef hem maar minuten. Laat die gasten maar met elkaar concurreren.
    Vind ik leuk
    Aart +151
    donderdag 6 december 2018 om 20:46
    Ik denk 7-1 met 3x Lozano, 2x de Jong en 2x Bergwijn.👍🎉🎉🎉🎉😀😀
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 21:14
    Flauwe kul Bommel. Je bent simpelweg hard weggespeeld door Feyenoord.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 22:13
    Haha wat grappig is aan mark van Bommel dat hij absoluut niet tegen zijn verlies kan haha. Maar ene kant wel goede coach met uitstraling en ook resultaten coach. Ik denk dat hij nog groot gaat worden coach van Bommel
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:31
    Blijf erbij, goed begin in de competitie straks met lege handen. Begin me ook steeds meer te irriteren aan de trainer van Bommel. Dat gezeur in de wedstrijd bij de 4e official, zijn arrogante houding tijdens persconferenties. Zijn neerbuigendheid naar de tegenstander.

    Nog een paar keer goed op zijn bek gaan en misschien komen de voetjes dan weer op de grond
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws