Jansen geeft toe: 'Ik ben voor het geld naar Turkije gegaan'

    Jansen geeft toe: 'Ik ben voor het geld naar Turkije gegaan'

    Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 18:14do 06-12-2018 om 18:14

    Anco Jansen geeft toe dat hij voor het geld naar het buitenland is vertrokken. In 2015 verliet de aanvoerder van FC Emmen de Eredivisie voor het Turkse Boluspur, dat uitkomt op het tweede niveau in Turkije. Jansen speelde toen bij Roda JC.

    "Voor het geld. Dat was dé reden", zegt Jansen eerlijk tegen Veronica Inside. Jansen vertelt dat het salaris in Turkije 'meer dan drie keer' het salaris in de Eredivisie is. "Zeker, meer."

    Jansen vertelt over zijn afgeketste transfer naar Celtic. De middenvelder wilde dolgraag naar de Schotse competitie, maar De Graafschap werkte niet mee. "Als je bij De Graafschap speelt en je kan naar Celtic, lijkt het me logisch dat je graag wilt. Dat het is misgegaan lag niet aan mij. Het is heel lang geleden. Het enige wat ik erover kan zeggen is dat dat een reden is geweest waarom ik niet bij een grotere club terecht ben gekomen."

    De verhoudingen tussen club en speler waren daarna niet gezond meer. "Natuurlijk is het dan klaar. Overal zal dat zo zijn. Als het mislukt weet je ook dat je te maken krijgt met een speler die niet meer zo gemotiveerd is als daarvoor. Helaas, het is niet gebeurd."

    Plaats een reactie

    donderdag 6 december 2018 om 18:17
    Had t zelfde gedaan als ik hem was!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 18:21]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 18:20
    Alleen voetbalde hii toen natuurlijk niet bij emmen. Lezen blijft moeilijjk.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 18:22
    Zo je hebt nog gelijk ook. Typen is trouwens ook lastig indd
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16851
    donderdag 6 december 2018 om 19:20
    Indd?
    Vind ik leuk
    Emmenaar +676
    donderdag 6 december 2018 om 18:22
    ...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 18:23]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 18:27
    Waar lach ik om? Maar goed t zal wel. Ik vind t zo ongeveer t hele rechter rijtje belabberd slecht.. dus daar zal ik t ook niet mee vergelijken. Maar ieder ze goed recht. Sorry dat ik je clubje beledigd heb maar t is mijn mening. Jij mag het anders zien geen probleem!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 18:56
    De hele eredivisie is slecht op ajax en psv na.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4913
    donderdag 6 december 2018 om 19:27
    Nogmaals, je bent voor Roda.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    donderdag 6 december 2018 om 21:22
    Rechterrijtje eredivisie, linkerrijtje KKD, in een nacompetitie is het niveauverschil vrijwel nihil en draait het om de vorm van de dag.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4913
    donderdag 6 december 2018 om 21:37
    Klopt idd en ik heb ook niets tegen Roda, vond het 90er jaren team met de Kock, vd Luer enz enz een schitternde ploeg maar je medesupporter hierboven is nogal vd kleinzerige sneertjes.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    donderdag 6 december 2018 om 21:45
    Haha dat kan, maar wij zijn idd niet echt in de positie om sneertjes aan andere clubs uit te delen natuurlijk. Maar we komen van ver en de meeste Rodasupporters zijn betere tijden gewend, nu we op het absolute dieptepunt in de clubhistorie zitten kun je nou eenmaal wat sneller gepikeerd raken. Deze tijden zijn gewoon nogal pijnlijk haha.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4913
    donderdag 6 december 2018 om 21:56
    Ja zware tijden kennen wij hier bij ons ook maar al te goed. Na regen komt er zonneschijn gelukkig;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 22:55
    Ik geef geen sneertjes blijkbaar ben je Feyenoord fan en kun je er niet tegen dat alleen ajax en psv goed zijn. De rest is waardeloos,als je eerdere berichten gelezen hebt van mij dan weet je ook dat ik voor de wedstrijd Feyenoord psv gelijk gezegd hebt dat Feyenoord zou winnen. Kun je overal nalezen. Dus een beetje kinderachtig om te zeggen dat ik sneertjes uitdeel terwijl ik objectief mijn mening geef. Dat sommige mensen er niet blij mee zijn jammer dan. Ik ben hier niet om met mensen mee te praten ik geef gewoon mijn eerlijke visie en aan het eind van het jaar zie je dat Feyenoord weer een gigantische achterstand heeft op nummer 1
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 22:51
    Je vergeet er iedere keer bij te zetten Liverpool,Bayern en barca
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 22:45
    Leuke speler voor ik de KKD heeft weinig in de eredivisie te zoeken matige voetballer
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 18:18
    Goudeerlijk, niet iemand die om de vragen heen aan het breien is. Top!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 18:21
    Oké, nou vooruit dan maar..
    Ik werk ook om geld te verdienen.

    Godzijdank, het is er uit.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16851
    donderdag 6 december 2018 om 19:20
    Fijn dat je zo eerlijk bent
    Vind ik leuk
    mason +2042
    donderdag 6 december 2018 om 19:59
    Smerige golddigger. :p
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5602
    donderdag 6 december 2018 om 18:20
    Ondanks dat hij wat dik lijkt, is dat voor Emmen echt een prima voetballer. Technisch veel beter onderlegd dan je op het eerst oog zou denken
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    donderdag 6 december 2018 om 21:24
    Hij kan zijn fysiek ook gewoon goed gebruiken. Sterker nog, door zijn fysiek kon hij de assist geven waardoor wij destijds in Breda promoveerden. Gewoon een prima voetballer voor onderin de eredivisie idd, niets mis mee.
    Vind ik leuk
    BomB +64
    donderdag 6 december 2018 om 18:21
    Deze gozer heeft echt een hele slechte zaakwaarnemer gehad aangezien er geen goede transfer gelukt is al die jaren. Veel potentie!
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    donderdag 6 december 2018 om 21:25
    Hij had veel potentie maar dat hij niet verder is gekomen komt meer door hemzelf dan door zijn zaakwaarnemer. Mitchel Paulissen en het uitgaansleven in Zuid-Limburg kan je vertellen waarom.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 18:21
    Eerlijk maar dat hij daarvoor kiest is ook zeker niet gek, waarom zou De Graafschap een transfer naar Celtic af laten ketsen zo'n kans voor een speler van De Graafschap of dat soort clubs kun je toch eigenlijk niet afpakken als club zijnde.
    Vind ik leuk
    Arvin +5606
    donderdag 6 december 2018 om 19:03
    Ze eisten teveel geld terwijl de speler al rond was.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 18:27
    Erwin Koeman ook
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 18:28
    Drie keer jouw salaris in de eredivisie zal je bedoelen...
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 18:52
    Waarom zou je daarom moeten liegen, hij heeft gelijk ook.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:09
    Ik snap dat je toen weg wilde maar gewoon werkweigering en weken lang niet willen spelen en trainen had ik weinig begrip voor. Wij als supporters hebben je tot dat moment gesteund. Je had ook voor ons kunnen spelen. Als je was blijven spelen was dat voor jezelf ook beter geweest. Was ook beter voor je imago!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 19:10]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16851
    donderdag 6 december 2018 om 19:22
    Sorry hoor, maar als je een eenmalige kans hebt om een droomtransfer te maken en de Graafschap verpest in feite je carrière kan ik begrijpen dat je boos bent.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 22:19
    Zeg ik toch ook in de eerste zin......
    Je moet ook weten dat Celtic hem voor bijna nop wilde overnemen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 22:21]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:14
    Ja waar anders voor Voor het geld of voor de vakantie ...
    Vind ik leuk
    Romarioo +225
    donderdag 6 december 2018 om 19:14
    En ik maar denken dat ze de stap naar het buitenland maken voor hun ontwikkeling en ervaring 🙂
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7851
    donderdag 6 december 2018 om 19:22
    Een bolus is toch een drol?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16851
    donderdag 6 december 2018 om 19:23
    In Zeeland is het een gebakje volgensmij.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7851
    donderdag 6 december 2018 om 19:24
    Ja precies in de vorm van een drol!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 22:18
    Ik kom uit Zeeland, en ik kan je ze aanraden!
    Vind ik leuk
    Blindsy +13487
    donderdag 6 december 2018 om 19:25
    Volgens mij is het pas écht nieuws wanneer een speler aangeeft níet voor het geld naar het buitenland te zijn vertrokken.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16851
    donderdag 6 december 2018 om 19:27
    Alle spelers die te goed zijn voor de eredivisie vertrekken natuurlijk niet enkel voor het geld.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13487
    donderdag 6 december 2018 om 19:37
    Maar ik moet de eerste speler nog meemaken die zegt dat ie graag in de PL wil spelen voor de helft van z'n oude salaris.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1883
    donderdag 6 december 2018 om 19:36
    " Jansen vertelt dat het salaris in Turkije 'meer dan drie keer' het salaris in de Eredivisie is"

    Het is alleen zo vaak een probleem om het op je rekening te krijgen daar
    Vind ik leuk
    Twardt +358
    donderdag 6 december 2018 om 21:40
    ach, als je één op de drie maanden krijgt uitbetaald, verdien je nog steeds hetzelfde.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1883
    donderdag 6 december 2018 om 21:55
    Maar je zit wel bij Bolus
    Vind ik leuk
    orion73 +1511