Update: 'Ook RKC pakt miljoenen door aanstaande transfer Frenkie de Jong'

    Update: 'Ook RKC pakt miljoenen door aanstaande transfer Frenkie de Jong'

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 11:07vr 07-12-2018 om 11:07

    Laatste update: vrijdag 7 december 2018 om 11:19vr 07-12-2018 om 11:19

    Bij Willem II zal de naderende transfer van Frenkie de Jong naar Paris Saint-Germain met gejuich worden ontvangen. Een recorddeal lonkt voor de Tilburgse club.

    Dat meldt De Telegraaf. De Jong doorliep de jeugdopleiding van Willem II, dat hem in 2015 voor 300.000 euro verkocht aan Ajax. Bij die transfer werd een doorverkooppercentage van vijftien procent bedongen. Dat blijkt een werelddeal. Omdat de transfersom die PSG betaalt naar verwachting uitkomt op 75 miljoen euro, incasseert de Tilburgse club 11,25 miljoen euro.

    Willem II kan binnenkort een dik clubrecord noteren. De duurste Willem II'er in de geschiedenis van de club is Mousa Dembélé, die in 2006 voor vijf miljoen euro naar AZ vertrok. Sami Hyypiä leverde de Tricolores aan het einde van de vorige eeuw 4,5 miljoen euro op door zijn transfer naar Liverpool.

    De deal tussen Willem II en Ajax uit 2015 is achteraf dus goud waard voor Willem II, dat nota bene met een begroting van rond de elf miljoen euro werkt. Het is nog niet bekend wat technisch directeur Joris Mathijsen met de miljoenen gaat doen, zodra die vrijkomen. Drie jaar geleden werd PSV afgetroefd door Ajax in de jacht op de handtekening van De Jong.

    1,44 miljoen per wedstrijd
    De Jong speelde tot dusver 52 wedstrijden in het shirt van Ajax, waarvan 34 keer in de Eredivisie. Wordt de deal tussen Ajax en PSG afgerond op 75 miljoen euro, dan incasseren de Amsterdammers omgerekend 1,44 miljoen euro voor iedere gespeelde wedstrijd van De Jong, aldus De Telegraaf. Het gaat om ruim 19.000 euro per speelminuut. Een deel daarvan gaat naar Willem II.

    Update 11:07 uur: Niet alleen Willem II profiteert van een eventuele transfer van Frenkie de Jong. Ook voor RKC Waalwijk betekent een miljonenentransfer goed nieuws. Volgens De Gelderlander zou Willem II in totaal 6,36 miljoen euro vangen bij een transfer van 75 miljoen euro, terwijl RKC bijna 3,8 miljoen euro mag bijschrijven.

    Lees ook: De Telegraaf: Frenkie de Jong kiest voor PSG, Ajax incasseert 75 miljoen euro

    Plaats een reactie

    vrijdag 7 december 2018 om 06:52
    Wat heeft PSV er mee te maken , gaat frenkie naar PSV ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 06:57
    Yep, PSV betaalt 75 miljoen voor De Jong 😀😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 06:59
    Gewoon even bij de gemeente aankloppen :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:00
    Zo achterhaald dit.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:04
    Is alleen maar humor joh, ben zelf ook PSV-er en ik dacht, ik ben de Ajacieden maar even voor. Is wel achterhaald, maar net zo achterhaald als 85 berichten per dag over Frenkie
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:06
    Ohhhhh oke, dacht dat je ajacied was.😜😜😜😜
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:08
    In dat geval zou ik me laten opsluiten en er nooit meer uit komen ! Hahaha
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:08
    😂😂👍
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:44
    Wees gerust, wij gooien de sleutel wel weg, Hahaha….
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:09
    Haha. Als het een PSVer is, heb je er geen commentaar op? XD
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:10
    Inderdaad, dasr kan ik het van hebben.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:17
    Haha. Die mensen die zich hier voordoen als "Utrecht supporters" zijn misschien nog wel het meest apart. Maar t zal wel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:19
    Recht voor zijn raap bedoel jij, daar kunnen de meeste niet tegen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:25
    Ow ik kan wel tegen jullie gedrag hoor. Ik vind het alleen lachwekkend. Maar recht voor zijn raap kan ik het niet noemen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:51
    Doet ermee wat je wilt
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:49
    En wat nou als ie voor feyenoord ofzo was? Had je t dan ook kunnen hebben?
    Vind ik leuk
    pietprecies +7392
    vrijdag 7 december 2018 om 11:52
    Nee dat jullie vooral je kontje willen laten beroeren door iedereen uit Eindhoven
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:56
    Hebben ze jouw zeker al gehad.
    Vind ik leuk
    Bhj +1864
    vrijdag 7 december 2018 om 12:38
    Apart, zeg maar gerust triest.

    Hij noemt het recht voor ze raap, dat ben ik ook. Hij is een enorme droeftoeter, die niets beters te doen heeft in zijn leven. Meer anti Ajax is dan pro Utrecht en eigenlijk wel een PSV hart heeft.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:56
    Og joggie tog
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:12
    Geen reactie meer op mijn vraag? Of is dat al te inhoudelijk voor je?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:48
    Te moeilijk, dan moet ik denken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:09
    Helder. En eerlijk iig
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:48
    Edit VP :Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 08:31]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:27
    Hij zegt er toch iets van. Het blijft een belegen en achterhaalde grap.

    Maar in de vorm van zelfspot zijn grappen altijd meer acceptabel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:56
    Heb je zijn eigen uitleg ervan gezien? Dat ie het van PSV'ers wel kan hebben? Ik had dit nog een redelijke uitleg gevonden
    Vind ik leuk
    Bhj +1864
    vrijdag 7 december 2018 om 12:35
    Dan wilde je wel trollen......Droeftoeter.

    Kun je, niet beter je naam en logo veranderen. Je lijkt wel een PSV'er
    Vind ik leuk
    yabba1000 +1152
    vrijdag 7 december 2018 om 07:27
    Hoop dat we daar vanaf zijn nu
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:00
    Is een mogelijkheid 😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:03
    Whahahahaha
    Vind ik leuk
    Retweet +563
    vrijdag 7 december 2018 om 07:25
    Hebben al John en Luuk dus 3 is te veel...😉
    Vind ik leuk
    zwollie +8371
    vrijdag 7 december 2018 om 12:19
    Frenkie wil zelf ook niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:34
    Het is al weer snel aangepast . Die stagiair heeft nu wel een onvoldoende te pakken
    Vind ik leuk
    Equin +10
    vrijdag 7 december 2018 om 06:57
    Autocorrect functie van VP redactie
    Vind ik leuk
    Koenbres +1070
    vrijdag 7 december 2018 om 07:04
    Die waren destijds de eerste die hem van Willem II wilde kopen
    Vind ik leuk
    AJAXDEGOD +509
    vrijdag 7 december 2018 om 08:19
    PSV toonde geen daadkracht en Ajax wel

    O nee PSV bood meer maar hij wou voor Ajax spelen haha
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:27
    Wat heeft RKC ermee te maken, Frenkie komt van Willem II en de doorverkoop bedraagt 10% en geen 15%.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:52
    RKC (40%) en Willem II (60%) hebben een gezamenlijke jeugdopleiding. Frenkie is 5 jaar in deze jeugdopleiding uitgekomen. De inkomsten voor de jeugdopleidingsvergoeding zal door beide clubs met 40/60 verhouding worden verdeeld. Maar WII krijgt daarbij ook 10% doorverkooppercentage erbij. Ajax zal voor 3 jaar een vergoeding krijgen.
    Vind ik leuk
    Wemberly +177
    vrijdag 7 december 2018 om 12:18
    Bij een gezamenlijke jeugdopleiding zou er worden afgerekend op het moment dat deze speler de jeugdopleiding verlaat. Echter wilde Willem II RKC afschepen door De Jong voor een symbolische €1 aan Ajax te verkopen. Dan had RKC dus recht op €0,40. Gelukkig heeft Remco Oversier op de rem getrapt en via de Arbitragecommissie bedongen dat Willem II 40% van het bedongen doorverkoop percentage bij Ajax (10%) moet betalen aan RKC. Het is dus aan Oversier te danken dat RKC geen €0,40 cent maar bijna €4 miljoen krijgt... een van de beste deals uit de voetbalgeschiedenis naar mijn mening ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:31
    Daar staat Ajax buiten, Willem II moet 40% betalen van de 10% die ze ontvangen en niet Ajax. Heb geen idee welke bonus voorwaarden in het contract staan tussen Ajax en PSG maar je zal toch rond de 100 miljoen uitkomen totaal bij CL winst en kampioenschappen.

    ASV Arkel krijgt 1% als het goed.
    Willem II en RKC de opleidingsvergoeding en de 10% doorverkoop percentage waarbij Willem II, RKC moet betalen. Ajax heeft recht op miljoenen extra na zijn 16de jaar t/m zijn 23ste levensjaar plus alle extra's en transfersom.
    Vind ik leuk
    Wemberly +177
    vrijdag 7 december 2018 om 13:39
    Precies, het zijn twee losse transacties, maar zo klopt het totaalplaatje. Ajax is RKC niks verschuldigd. Willem II daarentegen ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:31
    Ajax krijgt tussen 16 en 23 jaar 250.000 per jaar.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 06:57
    Is het allemaal al rond dan, komen zoveel verhalen de wereld in.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7784
    vrijdag 7 december 2018 om 07:04
    Is een HOAX. Frenkie gaat helemaal niet naar PSG!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:07
    Zal het ook onverstandig vinden, zijn mooiere clubs die voor hem aankloppen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:38
    Waarom niet?

    Het mag alleen nog niet officieel bekend worden gemaakt in december.
    Dat zal wel weer een straf worden voor PSG. Nog een jaar geen CL voetbal.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 08:05]
    Vind ik leuk
    AJAXDEGOD +509
    vrijdag 7 december 2018 om 08:20
    Nee hoor mag gewoon..

    Bande
    Vind ik leuk
    michelhx +3754
    vrijdag 7 december 2018 om 11:28
    Oh ja, die hebben jullie ook nog. En maar grapjes maken over Romero. (Zeg niet dat JIJ die grapjes maakt, maar Ajacieden in het algemeen hebben er een handje van.)
    Denk jij dat hij het gaat redden bij Ajax?
    Vind ik leuk
    Andre As +3027
    vrijdag 7 december 2018 om 07:00
    Het is nog niet bekend wat technisch directeur Joris Mathijsen met de miljoenen gaat doen, zodra die vrijkomen.

    Ik hoop dat hij die miljoenen niet besteedt aan een uitje paaldansclub met Van der Gijp.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 07:31]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:02
    Investeren in je selectie.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1070
    vrijdag 7 december 2018 om 07:05
    Ik denk dat Willem II het stadion eigendom wil gaan maken van zichzelf
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10431
    vrijdag 7 december 2018 om 07:37
    Gaan denk ik ook in nieuw stadion zitten. Althans, waren ze mee bezig meen ik?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:11
    Renovatie idd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:40
    In ieder geval Sol een goed contract geven waardoor die te duur wordt voor Feyenoord. Maar die zijn toch al wereldtop met de huidige selectie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:28
    Ik zou hem niet kopen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10431
    vrijdag 7 december 2018 om 10:56
    Nou, die mag je houden. De scouts lopen de deur tenslotte ook plat voor 'm, in Tilburg.

    Prima spits maar dat was Bombarda ook bij Willem II.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    vrijdag 7 december 2018 om 11:20
    Sol is wel een ander verhaal dan bombarda denk ik
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10431
    vrijdag 7 december 2018 om 11:36
    Misschien. Maar Sol is in mijn optiek nog steeds niet iemand die het niveau bij een Feyenoord naar een hoger niveau tilt. En ja, dan zal vast iedereen weer hier reageren dat daar niet zo veel voor nodig is ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    vrijdag 7 december 2018 om 11:38
    Ik weet niet. Zijn eerste seizoen was aardig, zijn tweede goed en als hij dit doorzet is zijn derde seizoen uitstekend.
    Er is geen garantie, Johnson heeft het bij AZ ook moeilijk, maar ik schat Sol wel hoger in.
    Vind ik leuk
    Toppert +1790
    vrijdag 7 december 2018 om 12:03
    Ik schat Sol ook hoger in. Had ook wel verwacht dat Johnson geen potten ging breken in Alkmaar. Eigenlijk een vrij onbegrijpelijk transfer om een spits aan te trekken die pas een half seizoen iets presteert en daarvoor echt erbarmelijk slecht was. Ik heb de scouting van AZ wel hoog zitten, maar mogelijk zaten ze afgelopen zomer wat krap. Hebben ook vrij plotseling Aalbers bij Groningen weggehaald. Foutje bedankt dus.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10431
    vrijdag 7 december 2018 om 12:41
    Johnson snap ik inderdaad ook echt niet. Past niet bij het spel van AZ en daarnaast al 27.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    vrijdag 7 december 2018 om 13:14
    Hoezo past hij niet bij het spel? Jansen en Weghorst zijn ook niet heel beweeglijk
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10431
    vrijdag 7 december 2018 om 13:19
    Die konden nog een balletje vasthouden. Hadden een bepaald gif. Dat mis ik bij Johnsen. Die mist het vermogen om als kapstok te fungeren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    vrijdag 7 december 2018 om 13:37
    Weghorst was echt nog niet zo goed hoor. Het zou mij in ieder geval niet verbazen als Johnson er straks alsnog staat
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    vrijdag 7 december 2018 om 13:12
    Ik schrijf hem nog niet af. Jansen en Weghorst begonnen ook niet geweldig in Almaar. Alleen bij Johnson valt het meer op doordat hij vorig jaar al vrij veel scoorde.

    Hoeveel spitsen ze hebben overwogen weet ik niet.
    Dat laatste kan ook te maken hebben met dat Ajax Doesburg ophaalde uit Alkmaar.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:46
    Sol recordcontractje aanbieden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:04
    Ik geloof hier gene ene reet van😁😁😁
    Vind ik leuk
    AJAXDEGOD +509
    vrijdag 7 december 2018 om 08:20
    Tja bayern is broke
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:37
    Hij is welkom bij Bayern 😊
    Vind ik leuk
    AJAXDEGOD +509
    vrijdag 7 december 2018 om 09:25
    Wij zijn ook blij met de bod van 76 mil van bayern
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:05
    Dan is Willem II in één klap de rijkste club van Brabant
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 07:26]
    Vind ik leuk
    Andre As +3027
    vrijdag 7 december 2018 om 07:23
    Zullen ze PSV opkopen? ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:30
    Je moeder kopen ze iig wel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:01
    Het Bayern Munchen van Brabant?
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +219
    vrijdag 7 december 2018 om 07:06
    Gouden deal van het clubke uit tilburg !!
    Vind ik leuk
    Rodajc +15679
    vrijdag 7 december 2018 om 08:41
    Is toch prachtig en uniek dat je met een doorverkooppercentage (!) meer dan 2x zoveel binnenhaalt dan je hoogst ontvangen bedrag ooit, dat maak je eigenlijk nooit mee.
    Vind ik leuk
    Toppert +1790
    vrijdag 7 december 2018 om 12:04
    Oh vergis je niet. Groningen is ook een meester om zichzelf op de borst te slaan met een doorverkooppercentage. In de meeste gevallen is het gewoon een treurig resultaat van een veel te lage transfersom in eerste instantie.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15679
    vrijdag 7 december 2018 om 13:35
    Maar hier niet, hier heeft Willem II een risico genomen en geweldig gewonnen. Ze hadden Frenkie bv. ook voor een paar ton ipv een euro kunnen verkopen en dan 5% bij doorverkoop ofzo, tja het blijft altijd een risico.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:06
    Lekker voor Willem II. Slim gedaan van Joris Mathijssen.
    Vind ik leuk
    013TLB +141
    vrijdag 7 december 2018 om 07:54
    Was nog voor de tijd van Mathijsen, is slim gedaan van Streppel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:18
    Zit Mathijssen er nog maar zo kort? Ik dacht al 4 a 5 jaar.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:29
    Sinds juli 2016 zo uit mijn hoofd. Frenkie is een jaartje eerder vertrokken.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5751
    vrijdag 7 december 2018 om 07:11
    Dat moet lekker zijn, ookal gaat hij niet voor 75 miljoen weg. Met dat doorverkoop percentage zullen ze er alsnog een leuk zakcentje aan overhouden.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33681
    vrijdag 7 december 2018 om 07:15
    Gun het ze van harte.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19116
    vrijdag 7 december 2018 om 07:16
    ''Sami Hyypiä leverde de Tricolores aan het einde van de vorige eeuw 4,5 miljoen euro op door zijn transfer naar Liverpool.''

    Volgens mij hadden we toen nog guldens..
    Vind ik leuk
    Andre As +3027
    vrijdag 7 december 2018 om 07:26
    Was omgerekend 4,5 miljoen euro.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19116
    vrijdag 7 december 2018 om 07:28
    Oh oké, best een redelijk bedrag nog.
    Vind ik leuk
    benny-boys +1304
    vrijdag 7 december 2018 om 09:56
    En wat denk je voor Willem II als van Dijck verkocht gaat worden.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    vrijdag 7 december 2018 om 10:39
    Dat is dan alleen maar een opleidingsvergoeding van hooguit een paar ton
    Vind ik leuk
    Erik-Vites +354
    vrijdag 7 december 2018 om 07:33
    Dat is voor een club als Willem II een mooi bedrag. Daar kunnen ze veel kanten mee op. Zowel de selectie als de jeugdopleiding kan hier mee versterkt worden!
    Goed gedaan bij de verkoop destijds!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:13
    Goed gedaan?
    Belachlijk slappe hap dat ze zelf niet in staat waren talent te herkennen. Die jongen had, óf langer bij Willem II moeten spelen óf voor een veel ruimer bedrag verkocht moeten worden.

    €300.000 vangen voor je (meest) talentvolle jeugdspeler is tekenend aan slechte visie.
    Vind ik leuk
    Erik-Vites +354
    vrijdag 7 december 2018 om 12:18
    Dat klopt ook zeker, maar ik doel op het doorverkoop percentage. Dat hebbeb ze slim gedaan.

    3 ton voor een speler die nu voor 75 miljoen weggaat is vrij slecht onderhandeld ja
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10431
    vrijdag 7 december 2018 om 07:36
    Hé, maar wacht. Frenkie kwam toch uit die geweldige opleiding van Ajax?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 07:36]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:47
    Hij is nooit bestempeld als eigen jeugd, maar als een verstandige jongen die een goede keuze heeft gemaakt om niet naar psv te gaan
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:00
    Lol
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:19
    Hij koos toen ook gewoon voor het geld blijkbaar.
    Vind ik leuk
    AJAXDEGOD +509
    vrijdag 7 december 2018 om 08:22
    PSG is gewoon een top club due jaarlijks in de CL finales staat
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2068
    vrijdag 7 december 2018 om 21:34
    @AjaxdeGod:
    Hoeveel hebben ze er al gespeeld dan; van die finales???
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:24
    Laten we er op houden dat als hij voor Feyenoord of Psv had gespeeld, hij lang had kunnen wachten op een internationaal gerenommeerde club.
    Vind ik leuk
    3Bier +10681
    vrijdag 7 december 2018 om 11:15
    Waarschijnlijk zou Bommel nog steeds voor Hendrikx kiezen.
    Vind ik leuk
    Andre As +3027
    vrijdag 7 december 2018 om 08:29
    Of hij was vooraf geïnformeerd over de muzikale ambities van Willy en René.
    Vind ik leuk
    Jozef +39701
    vrijdag 7 december 2018 om 08:51
    Financieel en sportief de beste keuze dus...

    Slimme jongen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 08:58]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:47
    Hup Wim Jansen; gewoon een jeugdcontract zijn bijna overal hetzelfde qua beloning,
    Hij heeft gewoon gekozen om voor dat mooie Ajax te mogen spelen,en wilde Europees voetbal spelen.
    Vind ik leuk
    AJAXDEGOD +509
    vrijdag 7 december 2018 om 08:22
    Nou hij is dat wel 18/21 is eigen jeugd

    Ook heeft hij een stormachtige groei pas bij Ajax gemaakt dus wat is er mis met onze jeugdopleiding? En de FIFA bepaald wie eigen jeugd is en dat is hij.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:23
    De FIFA regelt alleen het geld, de rest is bijzaak.
    Vind ik leuk
    AJAXDEGOD +509
    vrijdag 7 december 2018 om 09:26
    Klopt
    Vind ik leuk
    Jozef +39701
    vrijdag 7 december 2018 om 08:57
    Ah joh, totaal niet boeiend. Hij is van Ajax en wordt voor veel geld verkocht door Ajax dat een luttele 85 procent overhoudt van die 75 miljoen. Als iedereen het graag wil, dan wil ik het in dit geval best andermans jeugd noemen hoor.
    Vind ik leuk
    AJAXDEGOD +509
    vrijdag 7 december 2018 om 09:27
    Maakt wel wat uit moeder club geld.. Ajax kan dan bij elke transfer in de toekomst cashen. Dus hij is Home grown en wij gaan cashen
    Vind ik leuk
    Jozef +39701
    vrijdag 7 december 2018 om 12:50
    Ach zo, op die fiets.

    Mooi dan, maar daarover zijn iig geen onnodige discussies nodig.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 12:50]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10431
    vrijdag 7 december 2018 om 10:54
    :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:31
    Idd heel verstandig, nu gaat Frenkie zónder een prijs te hebben gewonnen NL verlaten. Sukkeltje ben je ook.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:34
    Sukkeltje?? Hahahaha
    Vind ik leuk
    Leozao +5470
    vrijdag 7 december 2018 om 07:39
    Wel vaak, dat geef ik toe, het mooiste nieuws komt aldoor weer uit ons aller Amsterdam
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 09:22]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:19
    Da's nou eerlijk van je!
    Vind ik leuk
    Storm015 +274
    vrijdag 7 december 2018 om 07:58
    Ook bij Willem 2 zorgen seniele Jaap en dandy Valentino voor gevaarlijke opwinding met het mooie bedrag van 11,2 miljoen. Ik moet het nog zien, dus nog niet uitgeven he beleidbepalers in Tilburg
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3381
    vrijdag 7 december 2018 om 08:08
    Uiteindelijk een super deal geweest. Een jeugdspeler verkopen voor 11,5 miljoen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:14
    Kassssa!! 💰

    Hiervoor moeten we wel een degelijke vervanger voor Sol kunnen vinden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:22
    Die moet dan toch eerst verkocht worden? En dat levert ook genoeg op. Nooit alles uitgeven.
    Of je nu 9e of 6e wordt. Wat maakt het uit? Je kunt beter Sol een verbeterd contract geven. En hem dan verkopen voor 12 miljoen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 08:22]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:53
    Zou wel het beste scenario zijn ja maar ik verwacht dat hij niet verlengd en voor een paar miljoen weg gaat met zijn 1 jarig contract.
    Vind ik leuk
    Gilze +454
    vrijdag 7 december 2018 om 09:06
    Reken je maar niet rijk
    Je gaat 10% krijgen van 75 miljoen en daar moet Willem II nog 40% afstaan aan RKC
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    vrijdag 7 december 2018 om 10:42
    Niks geen 10%. Doorverkoop is gewoon 15%.
    Daarbovenop komt ook nog eens een behoorlijk bedrag aan opleidingsvergoeding
    Vind ik leuk
    Gilze +454
    vrijdag 7 december 2018 om 10:43
    https://www.ajax1.nl/willem-ii-ontvangt-ruim-6-miljoen-rkc-37-bij-transfer-de-jong/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
    Vind ik leuk
    Gilze +454
    vrijdag 7 december 2018 om 10:44
    Ajax is beursgenoteerd
    Alles staat openbaar
    Is wel degelijk 10%
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:43
    Hoeveel het ook is, het is nog steeds veel geld, een miljoentje of 5 is ook prima.

    Ik snap dat het diep zit als nak supporter, maar je hoeft je hier niet overal tegenaan te bemoeien. Focus je maar gewoon op je eigen club. We zien het allemaal wel. Eerst maar eens zien of dit gerucht überhaupt waar is natuurlijk, daar zou ik niet zomaar vanuit gaan!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 11:54]
    Vind ik leuk
    Gilze +454
    vrijdag 7 december 2018 om 12:15
    Hey miep moei
    Ik heb al sinds 1989 een seizoenkaart van Ajax
    Het is trouwens NAC
    Vind ik leuk
    benny-boys +1304
    vrijdag 7 december 2018 om 10:00
    Dat regelt onze vriend Scout Piet de Visser wel mee.
    Vind ik leuk
    Muscles +903
    vrijdag 7 december 2018 om 08:19
    Prima deal en dit seizoen verliezen van Ajax met een glimlach
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:22
    Dit wou city dus niet betalen
    Vind ik leuk
    Jozef +39701
    vrijdag 7 december 2018 om 12:57
    Denk dat Frenkie niet meer naar City wil gezien ffp perikelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:31
    Het is hen gegund het zou ook zuur zijn als ze met lege handen kwamen te staan. Erg goed dat ze zo'n percentage eruit hebben gesleept. Spelers opleiden loont blijkt gelukkig
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:33
    Lekker voor het aandeel van Ajax
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5475
    vrijdag 7 december 2018 om 09:04
    Ruim 11 miljoen incasseren op een doorverkoop van een speler, dat is mijn club zelfs nog niet gelukt op een gewone verkoop.
    Dan heb je notabene een internationale voetbalacademie...
    Vind ik leuk
    Gilze +454
    vrijdag 7 december 2018 om 09:05
    Is geen 15 % door verkoop
    Maar 10% waarvan 40% voor RKC is
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:12
    Niet geloven wat BD zegt
    Vind ik leuk
    Gilze +454
    vrijdag 7 december 2018 om 09:36
    Je bedoeld
    Niet geloven wat telegraaf zegt
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:24
    Aangezien de relatie tussen BD en Willem II vaak stroef is geloof ik niet dat hun veel inside information hebben, geloof dan eerder het Telegraaf..
    Vind ik leuk
    Gilze +454
    vrijdag 7 december 2018 om 11:26
    Check deze link

    https://www.ajax1.nl/willem-ii-ontvangt-ruim-6-miljoen-rkc-37-bij-transfer-de-jong/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
    Vind ik leuk
    Gilze +454
    vrijdag 7 december 2018 om 11:27
    Berekening staat op Ajax.nl

    6,3 voor Willem II
    3,7 voor RKC
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 11:36]
    Vind ik leuk
    benny-boys +1304
    vrijdag 7 december 2018 om 10:08
    Gilze, jij weet er niets van anders kijk maar eens op Tilbo. com
    Vind ik leuk
    Gilze +454
    vrijdag 7 december 2018 om 10:24
    Hahaha
    Kijk eens in de boeken van een beurs genoteerd bedrijf
    Op tilbo staat gewoon lariekoek

    Dit is t echte nieuws
    https://www.ajax1.nl/willem-ii-ontvangt-ruim-6-miljoen-rkc-37-bij-transfer-de-jong/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    vrijdag 7 december 2018 om 10:44
    Jij hebt ongelijk gilze. Dit heeft 2 jaar geleden in bd gestaan maar ik heb steeds gezegd dat dat niet klopt.
    Tis 15% plùs de opleidingsvergoeding
    Vind ik leuk
    Gilze +454
    vrijdag 7 december 2018 om 10:44
    Niks van waar
    Check die link ff
    Op Ajax.nl staat alles
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 11:01]
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    vrijdag 7 december 2018 om 10:51
    Die betekening klopt sowoeso niet.
    Willem II krijgt dat percentage over de GEHELE transfersom! Opleidingsvergoeding mag he niet van de transfersom afhalen
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:30
    ASV Arkel krijgt wel een vergoeding net als Willem II maar RKC daar heeft hij nooit gespeeld die krijgt dus helemaal niets, Willem II krijgt 10% en geen 15%.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    vrijdag 7 december 2018 om 13:31
    Willem II had gezamelijke opleiding met rkc. Rkc krijgt wel degelijk enkeke miljoenen
    Vind ik leuk
    Gilze +454
    vrijdag 7 december 2018 om 11:38
    .
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 14:26]
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    vrijdag 7 december 2018 om 13:31
    Pardon? Vanaf zijn 12e bij willem II
    Vind ik leuk
    Gilze +454
    vrijdag 7 december 2018 om 13:56
    Sooike
    Hier heb je gelijk in
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:13
    Het zou fantastisch zijn voor de kruikenzijkers wanneer ze een mooi graantje kunnen meepakken. Het is ze gegund, kunnen ze leuke dingen mee doen. O wacht, de belastingdienst kijkt mee. Hoppa, daar gaat je rijkdom.
    Vind ik leuk
    Dani82 +2188
    vrijdag 7 december 2018 om 09:21
    Willem 2 krijgt een kleine 6.4 miljoen, en rkc krijgt een kleine 3.8 miljoen.
    Ajax houd er iets minder dan 65 miljoen aan over.
    De berekiningen staan gewoon op internet.
    11.25 miljoen voor willem 2 is kletskoek
    Vind ik leuk
    Gilze +454
    vrijdag 7 december 2018 om 09:37
    En daarbij mogen ze aan t eind van die streep ook ff de blauwe brief betalen
    Vind ik leuk
    repeP +1300
    vrijdag 7 december 2018 om 09:33
    Benieuwd wat Joris Mathijsen met al dat geld gaat doen als TD van Willem II.
    Vind ik leuk
    Gilze +454
    vrijdag 7 december 2018 om 09:57
    Ik gun ze t van harte maar 11.25 gaat t niet zijn
    Ze mogen blij zijn als ze aan t eind van de streep 6 miljoen overhouden
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:35
    Waarbij Willem II op haar beurt weer 3,5 miljoen moet overmaken aan RKC Waalwijk omdat ze toen gemeenschappelijke jeugdopleiding hadden.
    Vind ik leuk
    windforce11 +2329
    vrijdag 7 december 2018 om 09:50
    Ik dacht dat het 10% was...
    Vind ik leuk
    Gilze +454
    vrijdag 7 december 2018 om 09:58
    Klopt ook en van die 10% moet 40% naar RKC
    Vind ik leuk
    Nigelinho +122
    vrijdag 7 december 2018 om 10:00
    Frenkie Saint Germain
    Vind ik leuk
    Dekkie +58
    vrijdag 7 december 2018 om 10:02
    Dus WillemII, hij tekent ergens anders en voor veel minder.
    Jullie worden weer gek gemaakt met een grote buidel, waar maar heel weinig in zit
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 11:16]
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    vrijdag 7 december 2018 om 10:46
    Zo vroeg al aan de drank??
    Vind ik leuk
    Dekkie +58
    vrijdag 7 december 2018 om 11:17
    En erg lekker de koffie
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    vrijdag 7 december 2018 om 10:29
    als er 60 % van die 11,25 miljoen naar Willem 2 gaat en de overige 40 % naar RKC dan worden beide clubs volgend jaar goed voor stap hogerop.
    Willem 2 zal Sol deze zomer nog verkopen voor rond de 8 a 10 miljoen. dan kunnen die volgend jaar zeker gaan meedoen om Europees voetbal.
    RKC zal dan rond de 4 miljoen kunnen bijschrijven en volgend jaar dan mee gaan doen voor promotie en zo alle andere clubs die in de KKD blijven voorblijven. Dit jaar zal Den Bosch promoveren en de rest zal ook niet promoveren via de nacompetitie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:11
    Dus weer 5 Brabantse clubs in de Ere. Ohnee, ik vergeet Nac die de omgekeerde weg gaan bewandelen...
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:42
    ik lees nergens niks over RKC Waalwijk ook die vangen miljoenen !!!!!! En geen eikels
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:09
    Natuurlijk hartstikke mooi voor Willem II zo'n mega-transfer. Maar wat is daar in vredesnaam aan de hand met het herkennen van talent?
    Eerst laten ze het na om van Dijk een contract aan te bieden en vervolgens verkopen ze de Jong voor een habbekrats.

    Volgens mij moet het management van Willem II toch even in een spoedvergadering bijeenkomen.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1070
    vrijdag 7 december 2018 om 11:24
    Volgensmij moet je eerst de feiten en redenen even opzoeken en dan pas dit soort conclusies trekken ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:59
    Noem ze eens dan.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1070
    vrijdag 7 december 2018 om 12:02
    Frenkie zou wel een kans krijgen maar wilde zelf graag naar Ajax, speelde nog wat andere dingen maar weet daar niet alles van. Met van Dijk (heb ik gehoord) is er een incident geweest waardoor hij geen contract had gekregen toen der tijd. Wat voor incident doet er verder niet toe
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:08
    Dus je laat als club om het minste je grootste talenten gaan?
    Ook al wou de Jong naar Ajax, dan had dat toch voor meer poen gemoeten?
    Over van Dijk is geen incident bekend, daar hebben ze gewoon liggen slapen (zie ook: "de man van 85 miljoen"). Ik meen dat daarin een jeugdtrainer van Willem II aan het woord komt.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1070
    vrijdag 7 december 2018 om 12:36
    Pff de Jong is een aparte situatie ja die nu goed uitpakt voor ons. Met van Dijk is er wel degelijk iets bekend dat is alleen nooit de wijde wereld ingegaan. En van dijk was momenteel niet het allergrootste talent
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:14
    Mooie berekening dit, maar als er in de 75 miljoen bonussen zitten e.d. worden die niet meegenomen in de doorverkoop clausule. Desalniettemin zal er voor Willem II en RKC nog wel een leuk bedrag terugvloeien.
    Vind ik leuk
    Talentscout +1345
    vrijdag 7 december 2018 om 11:17
    Eerst kreeg Willem II 11 miljoen en nu nog maar 4?
    Vind ik leuk
    Hast57 +634
    vrijdag 7 december 2018 om 11:21
    Kunnen aardig rekenen bij de Telegraaf. Scheelt haast niks die twee bedragen.
    Vind ik leuk
    Hast57 +634
    vrijdag 7 december 2018 om 11:24
    Dus een goede leer voor alle clubs in Nederland verkoop je talenten aan Ajax dan renderen die spelers financieel het beste.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2742
    vrijdag 7 december 2018 om 11:24
    Dus van die 75 miljoen (als het dat al is) gaat al 11 miljoen af, stukje zaakwaarnemer, stukje overige bemiddelaars, stukje belasting en wellicht vergeet ik nog wat.

    Wat blijft er nu eigenlijk over? Zou hem er liever nog een jaar bij willen hebben eerlijk gezegd.
    Vind ik leuk
    Mari +10101
    vrijdag 7 december 2018 om 11:26
    Clubs en spelers kunnen hier van leren dat als je aan Ajax verkoopt, de kans dat je daarna nog veel meer vangt veel groter is dan aan..............
    vul maar in
    Vind ik leuk
    Koenbres +1070
    vrijdag 7 december 2018 om 11:28
    Er wordt zoveel geschreven en gezegd maar wat ik me afvraag is of RKC wel recht heeft op zoveel. Zou het niet logischer zijn als ze alleen recht hebben op een deel opleidingvergoeding, Willem II heeft hem destijds verkocht
    Vind ik leuk
    Wemberly +177
    vrijdag 7 december 2018 om 12:11
    Het is inderdaad een wat onduidelijke situatie. RKC had recht op een klein deel van de doorverkoop van Willem II naar Ajax omdat ze een gezamenlijke opleiding voerden. Echter had Willem II met Ajax een transfersom van €1 afgesproken en 4 huurspelers in ruil. Het percentage over die ene euro was destijds om niks aan RKC te moeten betalen, onrechtmatig en dus naar de beroepscommissie. Via die beroepszaak (wat voor RKC eigenlijk maar een principe kwestie was) is er toen bedongen dat RKC recht heeft op een deel (40%) van de 10/15% die Willem II krijgt bij een verkoop van Frenkie door Ajax. Enigszins duidelijk?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 12:13]
    Vind ik leuk
    Koenbres +1070
    vrijdag 7 december 2018 om 12:37
    Jaa zoiets dacht ik al naja we zien het wel als het daadwerkelijk gebeurd
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:35
    Voor de redactie, probeer eens Google te gebruiken als je dingen niet weet.
    RKC heeft helemaal niets met Frenkie te maken omdat hij er nooit heeft gespeeld bovendien is de doorverkoop percentage 10% en geen 15%.
    ASV Arkel ontvangt wel een bedrag dacht zo uit het hoofd 400.000.

    https://nl.wikipedia.org/wiki/Frenkie_de_Jong
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:36
    Hallo zeg, wat houdt Ajax dan over ? Moet Ajax weer voor Sinterklaas spelen ?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 11:37]
    Vind ik leuk
    Jozef +39701
    vrijdag 7 december 2018 om 13:04
    Ach, het komt uit een warm hart....
    Vind ik leuk
    Jahike +269
    vrijdag 7 december 2018 om 11:42
    Wanneer Willem !! en RKC samen 11 miljoen ontvangen, krijgt Ajax dan maar 64 miljoen? Dat valt me dan weer tegen wanneer dat het geval zou zijn. Alhoewel het veel geld blijft uiteraard
    Vind ik leuk
    Koenbres +1070
    vrijdag 7 december 2018 om 12:03
    Is toch juist normaal lijkt me dat wij ook gewoon beloont worden
    Vind ik leuk
    Jahike +269
    vrijdag 7 december 2018 om 12:42
    Dat ontken ik ook niet en dat staat er ook niet. Had alleen gedacht dat Ajax minimaal 75 miljoen wilde krijgen. Die krijgen ze dus niet op deze manier. Ze hadden dus eigenlijk ongeveer 90 miljoen moeten vragen om uiteindelijk 75 miljoen over te houden
    Vind ik leuk
    Koenbres +1070
    vrijdag 7 december 2018 om 12:50
    Ooh op die manier naja ik vind 75 best een aardig bedrag wel
    Vind ik leuk
    Mo +11769
    vrijdag 7 december 2018 om 11:56
    Lekker hoor, dit gun ik Willem ll wel, mijn favoriete tweede clubje.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9259
    vrijdag 7 december 2018 om 12:31
    Wow, mooi voor deze clubs!!!
    Vind ik leuk
    Bhj +1864
    vrijdag 7 december 2018 om 12:40
    75 miljoen, de voetbalwereld is knettergek. Ajax moet nu weer een of 2 spelertjes halen van 15 tot 20 miljoen.Als opvolging.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:50
    Kan RKC dan niet gelijk wat aan het stadion doen met dat geld?
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 10:31
    Prachtig stadion. Recent verbouwd!
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8592
    vrijdag 7 december 2018 om 13:01
    Update: Ook Feyenoord gaat flink cashen. Zij hebben een De Jong die voor evenveel geld meegaat.

    PSV is nog bezig met de inventarisatie van hun De Jongen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:37
    de winst wat Ajax dan heeft ten aan zien van het koopbedrag lijkt heel erg veel, maar het verlies is ook flink. Al lijkt het me dat door iets anders spel dit verlies wel opgevangen kan worden. En op plekken mooi verbeterd kan worden. Koop stadion en de jeugd complexs naar Johans hard nog beter te maken. En toch weer is denken en hopen op de terug komst van Jonk
    Vind ik leuk
    Gerro +7237
    vrijdag 7 december 2018 om 14:24
    Zo zie je maar dat de kleinere clubs financieel heel veel aan Ajax kunnen hebben als ze hun talenten maar naar Ajax laten vertrekken.En Overmars helpt hier zijn oude club natuurlijk enorm mee mits dit definitief rondkomt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:47
    Dat klinkt alweer heel anders.

    Toch wel lekker, als je nieuws snel brengt, zonder het te controleren. Dan krijg je nieuws op het nieuws.

    Dat houd je bezig.
    Vind ik leuk
    Zekur +340
    vrijdag 7 december 2018 om 16:01
    Grappig dat niemand precies weet hoe het zit. Telegraaf niet, BD niet, Arkel niet, niemand. Gelukkig maar, blijft er nog wat te raden over. Ik geloof in ieder geval niemand :)
    Vind ik leuk
    Voetbalfan +1782
    vrijdag 7 december 2018 om 17:11
    Deze informatie klopt niet echt, althans ik kom ergens anders op een wat meer uitgebreidere uitleg.
    Dat het geen 15 maar 10% is bijvoorbeeld.
    Omdat de middenvelder vijf jaar deel uitmaakte van de gemeenschappelijke jeugdopleiding met RKC sprak de Tilburgse club een verdeelsleutel met de buren uit Waalwijk af. Willem II krijgt 60%, RKC 40%.
    Komen Ajax en PSG daadwerkelijk tot een akkoord van 75 miljoen euro dan gaat daar 5% solidariteitsbijdrage van af.
    Zodoende blijft er 71.250.000 over, 64.125.000 voor Ajax en 7.125.000 voor Willem II en RKC (vreemd dat er in dit artikel helemaal niet gepraat wordt over RKC).

    Willem II krijgt zodoende 60% van dat bedrag wat neerkomt op 4.275.000, RKC krijgt 40% volgens de verdeelsleutel en dat is 2.850.000
    Ajax krijgt 750.000 voor de opgeleide jaren als solidariteitsbijdrage, Willem II krijgt 250.000 voor dat ene seizoen dat het Frenkie zelfstandig opleidde.
    Voor de resterende 2.750.000 (5% was immers 3.750.000) en daar gaat een miljoen van af, op dat moment geldt het moment dat beide clubs gingen samenwerken.
    Willem II krijgt twee derde (1.833.150) en RKC een derde (916.850)
    Totaal incasseert Willem II dus ongeveer 6.358.150 (heel wat anders dan 11,25 miljoen) en RKC incasseert dus ongeveer 3.766.850
    Totaal moet Ajax dus 10.125.000 afstaan en dat is nog altijd 1.125.000 minder dat Voetbalprimeur beweert via een artikel van De Telegraaf.
    Blijkt dat men het inmiddels heeft aangepast en het juist heeft afgerond, toch wel een grote fout om eerst niet beter te onderzoeken hoe het precies zit.
    Het heet niet voor niets soms De Televaag.

    Hier nog een paar zinnen hoe boos RKC wel niet was en wat het heeft afgepraat.
    Ajax betaalde helemaal geen 300.000 euro aan Willem II voor Frenkie, nee slechts 1 euro.
    "In 2015 verhuisde De Jong voor het symbolische bedrag van 1 euro van Willem II naar Ajax, dat tegelijk een viertal spelers huurde van de Amsterdamse club. RKC doorzag het spel en liet zich niet met 33 eurocent afschepen. Het dreigde met een arbitragezaak. Uiteindelijk toucheerde de Waalwijkse club 50.000 euro. Ook liet het opnemen dat het recht had op 40% van het bedrag dat Willem II zou incasseren bij een doorverkoop van Frenkie de Jong."

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 17:13]
    Vind ik leuk