Update: 'Ook RKC pakt miljoenen door aanstaande transfer Frenkie de Jong'

Update: 'Ook RKC pakt miljoenen door aanstaande transfer Frenkie de Jong'

Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 11:07vr 07-12-2018 om 11:07

Laatste update: vrijdag 7 december 2018 om 11:19vr 07-12-2018 om 11:19

Bij Willem II zal de naderende transfer van Frenkie de Jong naar Paris Saint-Germain met gejuich worden ontvangen. Een recorddeal lonkt voor de Tilburgse club.

Dat meldt De Telegraaf. De Jong doorliep de jeugdopleiding van Willem II, dat hem in 2015 voor 300.000 euro verkocht aan Ajax. Bij die transfer werd een doorverkooppercentage van vijftien procent bedongen. Dat blijkt een werelddeal. Omdat de transfersom die PSG betaalt naar verwachting uitkomt op 75 miljoen euro, incasseert de Tilburgse club 11,25 miljoen euro.

Willem II kan binnenkort een dik clubrecord noteren. De duurste Willem II'er in de geschiedenis van de club is Mousa Dembélé, die in 2006 voor vijf miljoen euro naar AZ vertrok. Sami Hyypiä leverde de Tricolores aan het einde van de vorige eeuw 4,5 miljoen euro op door zijn transfer naar Liverpool.

De deal tussen Willem II en Ajax uit 2015 is achteraf dus goud waard voor Willem II, dat nota bene met een begroting van rond de elf miljoen euro werkt. Het is nog niet bekend wat technisch directeur Joris Mathijsen met de miljoenen gaat doen, zodra die vrijkomen. Drie jaar geleden werd PSV afgetroefd door Ajax in de jacht op de handtekening van De Jong.

1,44 miljoen per wedstrijd
De Jong speelde tot dusver 52 wedstrijden in het shirt van Ajax, waarvan 34 keer in de Eredivisie. Wordt de deal tussen Ajax en PSG afgerond op 75 miljoen euro, dan incasseren de Amsterdammers omgerekend 1,44 miljoen euro voor iedere gespeelde wedstrijd van De Jong, aldus De Telegraaf. Het gaat om ruim 19.000 euro per speelminuut. Een deel daarvan gaat naar Willem II.

Update 11:07 uur: Niet alleen Willem II profiteert van een eventuele transfer van Frenkie de Jong. Ook voor RKC Waalwijk betekent een miljonenentransfer goed nieuws. Volgens De Gelderlander zou Willem II in totaal 6,36 miljoen euro vangen bij een transfer van 75 miljoen euro, terwijl RKC bijna 3,8 miljoen euro mag bijschrijven.

Lees ook: De Telegraaf: Frenkie de Jong kiest voor PSG, Ajax incasseert 75 miljoen euro

Plaats een reactie

vrijdag 7 december 2018 om 06:52
Wat heeft PSV er mee te maken , gaat frenkie naar PSV ?
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 06:57
Yep, PSV betaalt 75 miljoen voor De Jong 😀😉
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 06:59
Gewoon even bij de gemeente aankloppen :)
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 07:00
Is een mogelijkheid 😉
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 07:03
Whahahahaha
Vind ik leuk
Retweet +846
vrijdag 7 december 2018 om 07:25
Hebben al John en Luuk dus 3 is te veel...😉
Vind ik leuk
zwollie +9911
vrijdag 7 december 2018 om 12:19
Frenkie wil zelf ook niet.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 07:34
Het is al weer snel aangepast . Die stagiair heeft nu wel een onvoldoende te pakken
Vind ik leuk
Equin +18
vrijdag 7 december 2018 om 06:57
Autocorrect functie van VP redactie
Vind ik leuk
Koenbres +2135
vrijdag 7 december 2018 om 07:04
Die waren destijds de eerste die hem van Willem II wilde kopen
Vind ik leuk
AJAXDEGOD +496
vrijdag 7 december 2018 om 08:19
PSV toonde geen daadkracht en Ajax wel

O nee PSV bood meer maar hij wou voor Ajax spelen haha
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 07:04
Ik geloof hier gene ene reet van😁😁😁
Vind ik leuk
AJAXDEGOD +496
vrijdag 7 december 2018 om 08:20
Tja bayern is broke
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 08:37
Hij is welkom bij Bayern 😊
Vind ik leuk
AJAXDEGOD +496
vrijdag 7 december 2018 om 09:25
Wij zijn ook blij met de bod van 76 mil van bayern
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 07:05
Dan is Willem II in één klap de rijkste club van Brabant
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 07:26]
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +27224
vrijdag 7 december 2018 om 09:01
Het Bayern Munchen van Brabant?
Vind ik leuk
Tilbo1896 +406
vrijdag 7 december 2018 om 07:06
Gouden deal van het clubke uit tilburg !!
Vind ik leuk
Rodajc +19371
vrijdag 7 december 2018 om 08:41
Is toch prachtig en uniek dat je met een doorverkooppercentage (!) meer dan 2x zoveel binnenhaalt dan je hoogst ontvangen bedrag ooit, dat maak je eigenlijk nooit mee.
Vind ik leuk
Toppert +1903
vrijdag 7 december 2018 om 12:04
Oh vergis je niet. Groningen is ook een meester om zichzelf op de borst te slaan met een doorverkooppercentage. In de meeste gevallen is het gewoon een treurig resultaat van een veel te lage transfersom in eerste instantie.
Vind ik leuk
Rodajc +19371
vrijdag 7 december 2018 om 13:35
Maar hier niet, hier heeft Willem II een risico genomen en geweldig gewonnen. Ze hadden Frenkie bv. ook voor een paar ton ipv een euro kunnen verkopen en dan 5% bij doorverkoop ofzo, tja het blijft altijd een risico.
Vind ik leuk
Rodapaus +6207
vrijdag 7 december 2018 om 07:11
Dat moet lekker zijn, ookal gaat hij niet voor 75 miljoen weg. Met dat doorverkoop percentage zullen ze er alsnog een leuk zakcentje aan overhouden.
Vind ik leuk
Smithsonian +45251
vrijdag 7 december 2018 om 07:15
Gun het ze van harte.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 07:16
''Sami Hyypiä leverde de Tricolores aan het einde van de vorige eeuw 4,5 miljoen euro op door zijn transfer naar Liverpool.''

Volgens mij hadden we toen nog guldens..
Vind ik leuk
Erik-Vites +1055
vrijdag 7 december 2018 om 07:33
Dat is voor een club als Willem II een mooi bedrag. Daar kunnen ze veel kanten mee op. Zowel de selectie als de jeugdopleiding kan hier mee versterkt worden!
Goed gedaan bij de verkoop destijds!
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 11:13
Goed gedaan?
Belachlijk slappe hap dat ze zelf niet in staat waren talent te herkennen. Die jongen had, óf langer bij Willem II moeten spelen óf voor een veel ruimer bedrag verkocht moeten worden.

€300.000 vangen voor je (meest) talentvolle jeugdspeler is tekenend aan slechte visie.
Vind ik leuk
Erik-Vites +1055
vrijdag 7 december 2018 om 12:18
Dat klopt ook zeker, maar ik doel op het doorverkoop percentage. Dat hebbeb ze slim gedaan.

3 ton voor een speler die nu voor 75 miljoen weggaat is vrij slecht onderhandeld ja
Vind ik leuk
Il Gordo +21253
vrijdag 7 december 2018 om 07:36
Hé, maar wacht. Frenkie kwam toch uit die geweldige opleiding van Ajax?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 07:36]
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 07:47
Hij is nooit bestempeld als eigen jeugd, maar als een verstandige jongen die een goede keuze heeft gemaakt om niet naar psv te gaan
Vind ik leuk
AJAXDEGOD +496
vrijdag 7 december 2018 om 08:22
Nou hij is dat wel 18/21 is eigen jeugd

Ook heeft hij een stormachtige groei pas bij Ajax gemaakt dus wat is er mis met onze jeugdopleiding? En de FIFA bepaald wie eigen jeugd is en dat is hij.
Vind ik leuk
Jozef +45149
vrijdag 7 december 2018 om 08:57
Ah joh, totaal niet boeiend. Hij is van Ajax en wordt voor veel geld verkocht door Ajax dat een luttele 85 procent overhoudt van die 75 miljoen. Als iedereen het graag wil, dan wil ik het in dit geval best andermans jeugd noemen hoor.
Vind ik leuk
AJAXDEGOD +496
vrijdag 7 december 2018 om 09:27
Maakt wel wat uit moeder club geld.. Ajax kan dan bij elke transfer in de toekomst cashen. Dus hij is Home grown en wij gaan cashen
Vind ik leuk
Jozef +45149
vrijdag 7 december 2018 om 12:50
Ach zo, op die fiets.

Mooi dan, maar daarover zijn iig geen onnodige discussies nodig.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 12:50]
Vind ik leuk
Il Gordo +21253
vrijdag 7 december 2018 om 10:54
:)
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 11:31
Idd heel verstandig, nu gaat Frenkie zónder een prijs te hebben gewonnen NL verlaten. Sukkeltje ben je ook.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 11:34
Sukkeltje?? Hahahaha
Vind ik leuk
Storm015 +265
vrijdag 7 december 2018 om 07:58
Ook bij Willem 2 zorgen seniele Jaap en dandy Valentino voor gevaarlijke opwinding met het mooie bedrag van 11,2 miljoen. Ik moet het nog zien, dus nog niet uitgeven he beleidbepalers in Tilburg
Vind ik leuk
Harrie82 +4379
vrijdag 7 december 2018 om 08:08
Uiteindelijk een super deal geweest. Een jeugdspeler verkopen voor 11,5 miljoen.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 08:14
Kassssa!! 💰

Hiervoor moeten we wel een degelijke vervanger voor Sol kunnen vinden.
Vind ik leuk
Gilze +1324
vrijdag 7 december 2018 om 09:06
Reken je maar niet rijk
Je gaat 10% krijgen van 75 miljoen en daar moet Willem II nog 40% afstaan aan RKC
Vind ik leuk
Sooike1208 +6000
vrijdag 7 december 2018 om 10:42
Niks geen 10%. Doorverkoop is gewoon 15%.
Daarbovenop komt ook nog eens een behoorlijk bedrag aan opleidingsvergoeding
Vind ik leuk
Gilze +1324
vrijdag 7 december 2018 om 10:43
https://www.ajax1.nl/willem-ii-ontvangt-ruim-6-miljoen-rkc-37-bij-transfer-de-jong/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Vind ik leuk
Gilze +1324
vrijdag 7 december 2018 om 10:44
Ajax is beursgenoteerd
Alles staat openbaar
Is wel degelijk 10%
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 11:43
Hoeveel het ook is, het is nog steeds veel geld, een miljoentje of 5 is ook prima.

Ik snap dat het diep zit als nak supporter, maar je hoeft je hier niet overal tegenaan te bemoeien. Focus je maar gewoon op je eigen club. We zien het allemaal wel. Eerst maar eens zien of dit gerucht überhaupt waar is natuurlijk, daar zou ik niet zomaar vanuit gaan!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 11:54]
Vind ik leuk
Gilze +1324
vrijdag 7 december 2018 om 12:15
Hey miep moei
Ik heb al sinds 1989 een seizoenkaart van Ajax
Het is trouwens NAC
Vind ik leuk
benny-boys +2056
vrijdag 7 december 2018 om 10:00
Dat regelt onze vriend Scout Piet de Visser wel mee.
Vind ik leuk
Muscles +2091
vrijdag 7 december 2018 om 08:19
Prima deal en dit seizoen verliezen van Ajax met een glimlach
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 08:22
Dit wou city dus niet betalen
Vind ik leuk
Jozef +45149
vrijdag 7 december 2018 om 12:57
Denk dat Frenkie niet meer naar City wil gezien ffp perikelen.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 08:31
Het is hen gegund het zou ook zuur zijn als ze met lege handen kwamen te staan. Erg goed dat ze zo'n percentage eruit hebben gesleept. Spelers opleiden loont blijkt gelukkig
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 08:33
Lekker voor het aandeel van Ajax
Vind ik leuk
tikkietoe +6463
vrijdag 7 december 2018 om 09:04
Ruim 11 miljoen incasseren op een doorverkoop van een speler, dat is mijn club zelfs nog niet gelukt op een gewone verkoop.
Dan heb je notabene een internationale voetbalacademie...
Vind ik leuk
Gilze +1324
vrijdag 7 december 2018 om 09:05
Is geen 15 % door verkoop
Maar 10% waarvan 40% voor RKC is
Vind ik leuk
Barbaar013 +737
vrijdag 7 december 2018 om 09:12
Niet geloven wat BD zegt
Vind ik leuk
Gilze +1324
vrijdag 7 december 2018 om 09:36
Je bedoeld
Niet geloven wat telegraaf zegt
Vind ik leuk
Barbaar013 +737
vrijdag 7 december 2018 om 11:24
Aangezien de relatie tussen BD en Willem II vaak stroef is geloof ik niet dat hun veel inside information hebben, geloof dan eerder het Telegraaf..
Vind ik leuk
Gilze +1324
vrijdag 7 december 2018 om 11:26
Check deze link

https://www.ajax1.nl/willem-ii-ontvangt-ruim-6-miljoen-rkc-37-bij-transfer-de-jong/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Vind ik leuk
Gilze +1324
vrijdag 7 december 2018 om 11:27
Berekening staat op Ajax.nl

6,3 voor Willem II
3,7 voor RKC
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 11:36]
Vind ik leuk
benny-boys +2056
vrijdag 7 december 2018 om 10:08
Gilze, jij weet er niets van anders kijk maar eens op Tilbo. com
Vind ik leuk
Gilze +1324
vrijdag 7 december 2018 om 10:24
Hahaha
Kijk eens in de boeken van een beurs genoteerd bedrijf
Op tilbo staat gewoon lariekoek

Dit is t echte nieuws
https://www.ajax1.nl/willem-ii-ontvangt-ruim-6-miljoen-rkc-37-bij-transfer-de-jong/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Vind ik leuk
Sooike1208 +6000
vrijdag 7 december 2018 om 10:44
Jij hebt ongelijk gilze. Dit heeft 2 jaar geleden in bd gestaan maar ik heb steeds gezegd dat dat niet klopt.
Tis 15% plùs de opleidingsvergoeding
Vind ik leuk
Gilze +1324
vrijdag 7 december 2018 om 10:44
Niks van waar
Check die link ff
Op Ajax.nl staat alles
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 11:01]
Vind ik leuk
Sooike1208 +6000
vrijdag 7 december 2018 om 10:51
Die betekening klopt sowoeso niet.
Willem II krijgt dat percentage over de GEHELE transfersom! Opleidingsvergoeding mag he niet van de transfersom afhalen
Vind ik leuk
Gilze +1324
vrijdag 7 december 2018 om 11:38
.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 14:26]
Vind ik leuk
Sooike1208 +6000
vrijdag 7 december 2018 om 13:31
Pardon? Vanaf zijn 12e bij willem II
Vind ik leuk
Gilze +1324
vrijdag 7 december 2018 om 13:56
Sooike
Hier heb je gelijk in
Vind ik leuk
Oale grond +1421
vrijdag 7 december 2018 om 09:13
Het zou fantastisch zijn voor de kruikenzijkers wanneer ze een mooi graantje kunnen meepakken. Het is ze gegund, kunnen ze leuke dingen mee doen. O wacht, de belastingdienst kijkt mee. Hoppa, daar gaat je rijkdom.
Vind ik leuk
Dani82 +3809
vrijdag 7 december 2018 om 09:21
Willem 2 krijgt een kleine 6.4 miljoen, en rkc krijgt een kleine 3.8 miljoen.
Ajax houd er iets minder dan 65 miljoen aan over.
De berekiningen staan gewoon op internet.
11.25 miljoen voor willem 2 is kletskoek
Vind ik leuk
Gilze +1324
vrijdag 7 december 2018 om 09:37
En daarbij mogen ze aan t eind van die streep ook ff de blauwe brief betalen
Vind ik leuk
repeP +2285
vrijdag 7 december 2018 om 09:33
Benieuwd wat Joris Mathijsen met al dat geld gaat doen als TD van Willem II.
Vind ik leuk
Gilze +1324
vrijdag 7 december 2018 om 09:57
Ik gun ze t van harte maar 11.25 gaat t niet zijn
Ze mogen blij zijn als ze aan t eind van de streep 6 miljoen overhouden
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 09:35
Waarbij Willem II op haar beurt weer 3,5 miljoen moet overmaken aan RKC Waalwijk omdat ze toen gemeenschappelijke jeugdopleiding hadden.
Vind ik leuk
windforce11 +3379
vrijdag 7 december 2018 om 09:50
Ik dacht dat het 10% was...
Vind ik leuk
Gilze +1324
vrijdag 7 december 2018 om 09:58
Klopt ook en van die 10% moet 40% naar RKC
Vind ik leuk
Nigelinho +170
vrijdag 7 december 2018 om 10:00
Frenkie Saint Germain
Vind ik leuk
Dekkie +75
vrijdag 7 december 2018 om 10:02
Dus WillemII, hij tekent ergens anders en voor veel minder.
Jullie worden weer gek gemaakt met een grote buidel, waar maar heel weinig in zit
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 11:16]
Vind ik leuk
Sooike1208 +6000
vrijdag 7 december 2018 om 10:46
Zo vroeg al aan de drank??
Vind ik leuk
Dekkie +75
vrijdag 7 december 2018 om 11:17
En erg lekker de koffie
Vind ik leuk
FSCeara +9571
vrijdag 7 december 2018 om 10:29
als er 60 % van die 11,25 miljoen naar Willem 2 gaat en de overige 40 % naar RKC dan worden beide clubs volgend jaar goed voor stap hogerop.
Willem 2 zal Sol deze zomer nog verkopen voor rond de 8 a 10 miljoen. dan kunnen die volgend jaar zeker gaan meedoen om Europees voetbal.
RKC zal dan rond de 4 miljoen kunnen bijschrijven en volgend jaar dan mee gaan doen voor promotie en zo alle andere clubs die in de KKD blijven voorblijven. Dit jaar zal Den Bosch promoveren en de rest zal ook niet promoveren via de nacompetitie.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 11:11
Dus weer 5 Brabantse clubs in de Ere. Ohnee, ik vergeet Nac die de omgekeerde weg gaan bewandelen...
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 10:42
ik lees nergens niks over RKC Waalwijk ook die vangen miljoenen !!!!!! En geen eikels
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 11:09
Natuurlijk hartstikke mooi voor Willem II zo'n mega-transfer. Maar wat is daar in vredesnaam aan de hand met het herkennen van talent?
Eerst laten ze het na om van Dijk een contract aan te bieden en vervolgens verkopen ze de Jong voor een habbekrats.

Volgens mij moet het management van Willem II toch even in een spoedvergadering bijeenkomen.
Vind ik leuk
Koenbres +2135
vrijdag 7 december 2018 om 11:24
Volgensmij moet je eerst de feiten en redenen even opzoeken en dan pas dit soort conclusies trekken ;)
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 11:59
Noem ze eens dan.
Vind ik leuk
Koenbres +2135
vrijdag 7 december 2018 om 12:02
Frenkie zou wel een kans krijgen maar wilde zelf graag naar Ajax, speelde nog wat andere dingen maar weet daar niet alles van. Met van Dijk (heb ik gehoord) is er een incident geweest waardoor hij geen contract had gekregen toen der tijd. Wat voor incident doet er verder niet toe
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 12:08
Dus je laat als club om het minste je grootste talenten gaan?
Ook al wou de Jong naar Ajax, dan had dat toch voor meer poen gemoeten?
Over van Dijk is geen incident bekend, daar hebben ze gewoon liggen slapen (zie ook: "de man van 85 miljoen"). Ik meen dat daarin een jeugdtrainer van Willem II aan het woord komt.
Vind ik leuk
Koenbres +2135
vrijdag 7 december 2018 om 12:36
Pff de Jong is een aparte situatie ja die nu goed uitpakt voor ons. Met van Dijk is er wel degelijk iets bekend dat is alleen nooit de wijde wereld ingegaan. En van dijk was momenteel niet het allergrootste talent
Vind ik leuk
Hast57 +563
vrijdag 7 december 2018 om 11:21
Kunnen aardig rekenen bij de Telegraaf. Scheelt haast niks die twee bedragen.
Vind ik leuk
Hast57 +563
vrijdag 7 december 2018 om 11:24
Dus een goede leer voor alle clubs in Nederland verkoop je talenten aan Ajax dan renderen die spelers financieel het beste.
Vind ik leuk
popiejopie +3032
vrijdag 7 december 2018 om 11:24
Dus van die 75 miljoen (als het dat al is) gaat al 11 miljoen af, stukje zaakwaarnemer, stukje overige bemiddelaars, stukje belasting en wellicht vergeet ik nog wat.

Wat blijft er nu eigenlijk over? Zou hem er liever nog een jaar bij willen hebben eerlijk gezegd.
Vind ik leuk
Mari +13354
vrijdag 7 december 2018 om 11:26
Clubs en spelers kunnen hier van leren dat als je aan Ajax verkoopt, de kans dat je daarna nog veel meer vangt veel groter is dan aan..............
vul maar in
Vind ik leuk
Koenbres +2135
vrijdag 7 december 2018 om 11:28
Er wordt zoveel geschreven en gezegd maar wat ik me afvraag is of RKC wel recht heeft op zoveel. Zou het niet logischer zijn als ze alleen recht hebben op een deel opleidingvergoeding, Willem II heeft hem destijds verkocht
Vind ik leuk
Wemberly +717
vrijdag 7 december 2018 om 12:11
Het is inderdaad een wat onduidelijke situatie. RKC had recht op een klein deel van de doorverkoop van Willem II naar Ajax omdat ze een gezamenlijke opleiding voerden. Echter had Willem II met Ajax een transfersom van €1 afgesproken en 4 huurspelers in ruil. Het percentage over die ene euro was destijds om niks aan RKC te moeten betalen, onrechtmatig en dus naar de beroepscommissie. Via die beroepszaak (wat voor RKC eigenlijk maar een principe kwestie was) is er toen bedongen dat RKC recht heeft op een deel (40%) van de 10/15% die Willem II krijgt bij een verkoop van Frenkie door Ajax. Enigszins duidelijk?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 12:13]
Vind ik leuk
Koenbres +2135
vrijdag 7 december 2018 om 12:37
Jaa zoiets dacht ik al naja we zien het wel als het daadwerkelijk gebeurd
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 11:36
Hallo zeg, wat houdt Ajax dan over ? Moet Ajax weer voor Sinterklaas spelen ?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 11:37]
Vind ik leuk
Jozef +45149
vrijdag 7 december 2018 om 13:04
Ach, het komt uit een warm hart....
Vind ik leuk
Jahike +825
vrijdag 7 december 2018 om 11:42
Wanneer Willem !! en RKC samen 11 miljoen ontvangen, krijgt Ajax dan maar 64 miljoen? Dat valt me dan weer tegen wanneer dat het geval zou zijn. Alhoewel het veel geld blijft uiteraard
Vind ik leuk
Koenbres +2135
vrijdag 7 december 2018 om 12:03
Is toch juist normaal lijkt me dat wij ook gewoon beloont worden
Vind ik leuk
Jahike +825
vrijdag 7 december 2018 om 12:42
Dat ontken ik ook niet en dat staat er ook niet. Had alleen gedacht dat Ajax minimaal 75 miljoen wilde krijgen. Die krijgen ze dus niet op deze manier. Ze hadden dus eigenlijk ongeveer 90 miljoen moeten vragen om uiteindelijk 75 miljoen over te houden
Vind ik leuk
Koenbres +2135
vrijdag 7 december 2018 om 12:50
Ooh op die manier naja ik vind 75 best een aardig bedrag wel
Vind ik leuk
Mo +13256
vrijdag 7 december 2018 om 11:56
Lekker hoor, dit gun ik Willem ll wel, mijn favoriete tweede clubje.
Vind ik leuk
Roodbergen +10247
vrijdag 7 december 2018 om 12:31
Wow, mooi voor deze clubs!!!
Vind ik leuk
Bhj +2520
vrijdag 7 december 2018 om 12:40
75 miljoen, de voetbalwereld is knettergek. Ajax moet nu weer een of 2 spelertjes halen van 15 tot 20 miljoen.Als opvolging.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 12:50
Kan RKC dan niet gelijk wat aan het stadion doen met dat geld?
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 10:31
Prachtig stadion. Recent verbouwd!
Vind ik leuk
Jan Guevara +10471
vrijdag 7 december 2018 om 13:01
Update: Ook Feyenoord gaat flink cashen. Zij hebben een De Jong die voor evenveel geld meegaat.

PSV is nog bezig met de inventarisatie van hun De Jongen.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 13:37
de winst wat Ajax dan heeft ten aan zien van het koopbedrag lijkt heel erg veel, maar het verlies is ook flink. Al lijkt het me dat door iets anders spel dit verlies wel opgevangen kan worden. En op plekken mooi verbeterd kan worden. Koop stadion en de jeugd complexs naar Johans hard nog beter te maken. En toch weer is denken en hopen op de terug komst van Jonk
Vind ik leuk
Gerro +9596
vrijdag 7 december 2018 om 14:24
Zo zie je maar dat de kleinere clubs financieel heel veel aan Ajax kunnen hebben als ze hun talenten maar naar Ajax laten vertrekken.En Overmars helpt hier zijn oude club natuurlijk enorm mee mits dit definitief rondkomt.
Vind ik leuk
Zekur +791
vrijdag 7 december 2018 om 16:01
Grappig dat niemand precies weet hoe het zit. Telegraaf niet, BD niet, Arkel niet, niemand. Gelukkig maar, blijft er nog wat te raden over. Ik geloof in ieder geval niemand :)
Vind ik leuk
Voetbalfan +1895
vrijdag 7 december 2018 om 17:11
Deze informatie klopt niet echt, althans ik kom ergens anders op een wat meer uitgebreidere uitleg.
Dat het geen 15 maar 10% is bijvoorbeeld.
Omdat de middenvelder vijf jaar deel uitmaakte van de gemeenschappelijke jeugdopleiding met RKC sprak de Tilburgse club een verdeelsleutel met de buren uit Waalwijk af. Willem II krijgt 60%, RKC 40%.
Komen Ajax en PSG daadwerkelijk tot een akkoord van 75 miljoen euro dan gaat daar 5% solidariteitsbijdrage van af.
Zodoende blijft er 71.250.000 over, 64.125.000 voor Ajax en 7.125.000 voor Willem II en RKC (vreemd dat er in dit artikel helemaal niet gepraat wordt over RKC).

Willem II krijgt zodoende 60% van dat bedrag wat neerkomt op 4.275.000, RKC krijgt 40% volgens de verdeelsleutel en dat is 2.850.000
Ajax krijgt 750.000 voor de opgeleide jaren als solidariteitsbijdrage, Willem II krijgt 250.000 voor dat ene seizoen dat het Frenkie zelfstandig opleidde.
Voor de resterende 2.750.000 (5% was immers 3.750.000) en daar gaat een miljoen van af, op dat moment geldt het moment dat beide clubs gingen samenwerken.
Willem II krijgt twee derde (1.833.150) en RKC een derde (916.850)
Totaal incasseert Willem II dus ongeveer 6.358.150 (heel wat anders dan 11,25 miljoen) en RKC incasseert dus ongeveer 3.766.850
Totaal moet Ajax dus 10.125.000 afstaan en dat is nog altijd 1.125.000 minder dat Voetbalprimeur beweert via een artikel van De Telegraaf.
Blijkt dat men het inmiddels heeft aangepast en het juist heeft afgerond, toch wel een grote fout om eerst niet beter te onderzoeken hoe het precies zit.
Het heet niet voor niets soms De Televaag.

Hier nog een paar zinnen hoe boos RKC wel niet was en wat het heeft afgepraat.
Ajax betaalde helemaal geen 300.000 euro aan Willem II voor Frenkie, nee slechts 1 euro.
"In 2015 verhuisde De Jong voor het symbolische bedrag van 1 euro van Willem II naar Ajax, dat tegelijk een viertal spelers huurde van de Amsterdamse club. RKC doorzag het spel en liet zich niet met 33 eurocent afschepen. Het dreigde met een arbitragezaak. Uiteindelijk toucheerde de Waalwijkse club 50.000 euro. Ook liet het opnemen dat het recht had op 40% van het bedrag dat Willem II zou incasseren bij een doorverkoop van Frenkie de Jong."

[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 17:13]
Vind ik leuk