'Frenkie de Jong hing urenlang aan lippen Guardiola: Man City haakt opeens af'

'Frenkie de Jong hing urenlang aan lippen Guardiola: Man City haakt opeens af'

Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 08:00vr 07-12-2018 om 08:00

Laatste update: vrijdag 7 december 2018 om 08:08vr 07-12-2018 om 08:08

Niet Paris Saint-Germain, maar Manchester City leek aanvankelijk de nieuwe club van Frenkie de Jong te worden. Dat schrijft De Telegraaf in de vrijdageditie bij een uitgebreid kijkje achter de schermen.

De ochtendkrant deed kort na middernacht uit de doeken dat De Jong 'zo goed als zeker' de overstap maakt van Ajax naar PSG, dat 75 miljoen euro betaalt. Manchester City hád tot voor kort echter de beste papieren. De Engelse grootmacht bleek opeens niet meer bereid te voldoen aan de vraagprijs van Ajax-directeur Marc Overmars.

Aanvankelijk leek alles in kannen en kruiken, schrijft De Telegraaf. De Jong en zijn zaakwaarnemer Ali Dursun brachten een dag na Duitsland - Nederland (2-2) een bliksembezoek aan Engeland, waar urenlang werd gesproken met Pep Guardiola. De twee 'hingen aan de lippen van Guardiola'. De City-manager heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij zeer gecharmeerd van De Jong.

Guardiola lunchte op zondag 4 september ook nog met Oranje-bondscoach Ronald Koeman - samen met City's technisch directeur Txiki Begiristain. Het bleek dat de komst van De Jong een prioriteit was. Toch haakte de Premier League-koploper af. Het heeft mogelijk te maken met het feit dat de club een straf boven het hoofd hangt wegens het niet naleven van de Financial Fair Play-regels, al wordt dit ontkend door City.

FC Barcelona
Volgens De Telegraaf speelde FC Barcelona geen rol van betekenis in de jacht op De Jong. De middenvelder van Ajax en het Nederlands elftal zou zich hebben verbaasd over de tientallen keren dat hij op de voorpagina stond in de Catalaanse kranten. Voor De Jong en Dursun was al maanden duidelijk dat Barça niet aan de eisen van Ajax kon of wilde voldoen.

Lees ook: 'Ongekende transfersom voor Willem II door aanstaande transfer Frenkie de Jong'

Poll

Wat is een betere club voor De Jong?

(3035 stemmen)

Plaats een reactie

AlecBlc +1540
vrijdag 7 december 2018 om 08:03
Frenk, blijf maar lekker nog een jaartje bij Ajax. Is beter voor iedereen :)
Vind ik leuk
Vakkie D +4528
vrijdag 7 december 2018 om 08:32
Zeker voor frenkie zelf. Maar misschien wil ajax ook wel verkopen in de hype om de prijs hoog te houden
Vind ik leuk
Kevinm +1884
vrijdag 7 december 2018 om 08:03
Als hij naar PSG gaat zie je hem niet meer. Wekelijks tegen 'zwakke' tegenstanders waardoor ze ook niet scherp genoeg zijn om belangrijke Europese wedstrijden te winnen. Had gehoopt dat hij naar Barcelona zou gaan. Toekomstig middenveld samen met Arthur en Coutinho, dat kan wel wat worden.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 08:10
Voor frenkie veranderd er dus weinig :)
Vind ik leuk
De fries +1891
vrijdag 7 december 2018 om 08:21
Behalve de “t” dan
Vind ik leuk
Ondermars +75
vrijdag 7 december 2018 om 08:07
75 MILJOEN 💰💰💰😎
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 08:09
63,5 miljoen.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 08:10
Inderdaad en dat is de helft van wat hier al maanden geroepen word een waardeloze deal
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 08:11
Cruyff had in deze tijd 600 miljoen gekost.
Vind ik leuk
#SchaalNr34 +1072
vrijdag 7 december 2018 om 08:43
Frenkie de helft en Matthijs de andere helft.
Vind ik leuk
Ondermars +75
vrijdag 7 december 2018 om 08:11
Transfersom is toch echt 75 miljoen. Wat Ajax overhoudt zal me een worst wezen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 08:11]
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 08:15
Hopelijk raakt hij niet geblesseerd. Ik zou hem maar goed inpakken, voor je het weet breekt er wat af.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 08:15]
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 08:08
Barca heeft geen geld meer.

Wel raar dat Willem II een afkoopclausule heeft weten te regelen voor de nieuwe Cruyff. Overmars heeft toch geld zat? Had er 2 miljoen bijgelegd.
Of was Overmars toch niet helemaal overtuigd van Frenkie Cruyff?
Vind ik leuk
Korm +39585
vrijdag 7 december 2018 om 08:11
ach je moet andere clubs ook wat gunnen, zeker als je maar 3 ton betaald heb..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 08:11]
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 08:13
Willem II heeft gelijk de 6e begroting van NL.

Goed voor de ere divisie. Zo zouden alle clubs het moeten doen. Dan profiteert iedereen mee.

Voorlopig geen kunstgras bij Willem II, die nieuwe grasmaaier kan weer besteld worden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 08:14]
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 09:10
Hoeveel spelers zullen er van een Eredivisie club naar PSV, Ajax of Feyenoord gaan en dan zo veel geld opleveren?
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 09:26
Dan ben je weer 63,5 miljoen euro verder, denk ik.

Hoewel steeds meer clubs, zelf weer gaan opleiden ... Het zal weer tijd worden.

Bij de kleinere clubs kostte opleiden geld. En ipv dan de opleider te ontslaan, stopten ze er gewoon mee.

Dat bestuur moet je gelijk weg sturen, die begrijpen er niks van.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 09:26]
Vind ik leuk
markie +2377
vrijdag 7 december 2018 om 08:12
Natuurlijk is dat niet raar. Willem 2 heeft natuurlijk ook gezien hoe goed hij is. Psv was ook in de markt en op deze manier heeft Ajax Willem 2 over de streep getrokken.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 08:16
Had Willem II gelijk 10 miljoen gegeven dan. Geld zat.
Vind ik leuk
markie +2377
vrijdag 7 december 2018 om 08:20
Oh jij wist al dat hij 75 miljoen ging opleveren?
Vind ik leuk
Korm +39585
vrijdag 7 december 2018 om 08:28
beetje aan de lage kant hoor als je hoorde van de bedragen rond de 150 miljoen ;)
Vind ik leuk
#SchaalNr34 +1072
vrijdag 7 december 2018 om 08:43
Frenkie de helft en Matthijs de helft.
Vind ik leuk
Korm +39585
vrijdag 7 december 2018 om 11:34
nee met de ligt zo het over de 200 miljoen worden ;-)
Vind ik leuk
3Bier +12621
vrijdag 7 december 2018 om 08:30
Niet zo stoken Wim. Gewoon goede deal dit voor Ajax. Gekocht voor 300.000 en levert 63,5 op. Applausje voor Marc is op zijn plaats.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 08:35
Als je het zo zegt wel.
Vind ik leuk
3Bier +12621
vrijdag 7 december 2018 om 08:26
Willem II had ook al een deal met PSV. De Jong koos zelf voor Ajax.
Een doorverkoop percentage is tegenwoordig heel normaal bij verkoop van jonge talenten. Je weet tenslotte nooit hoe ze zich ontwikkelen. Ik denk niet dat Willem II dit verwachtte.
Heel leuk voor die club en goed voor de eredivisie.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 08:34
Nee als ze dit hadden verwacht dan zouden ze 25% doorverkoopperc hebben bedongen, en geen spelers gehuurd etc
Vind ik leuk
Koenbres +1883
vrijdag 7 december 2018 om 08:35
Ik heb Frenkie bij Willem II vaak zien spelen in de voorbereiding en ik moet zeggen dat altijd al te zien was dat hij een exeptioneel talent is. 75 miljoen is dan wel onverwachts
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 08:08
Je hebt gelijk jongen.... meteen dik en vet cashen, na 1.5 jaar de verwachte move naar england of spanje maken..... gefeliciteerd met deze transfer! Het is je gegund. ( niet mijn keuze geweest, maar het jaarsalaris zal wel aardig zijn..... ;)) )
Vind ik leuk
Mari +11901
vrijdag 7 december 2018 om 08:09
Op het laatste moment kiest hij voor een andere club.
De gele trainingshesjes bevallen hem niet
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 08:10
Misschien was er maar 1 club, die 75 miljoen wilde betalen voor de nieuwe Cruyff.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 08:10]
Vind ik leuk
Korm +39585
vrijdag 7 december 2018 om 08:12
dat denk ik ook..
Vind ik leuk
Mari +11901
vrijdag 7 december 2018 om 08:18
Dat idee had ik ook even.
Belachelijk veel voor iemand die nog niets heeft laten zien
Ik ben er wel blij mee.
Dacht altijd dat het max 50 zou worden
Vind ik leuk
markie +2377
vrijdag 7 december 2018 om 08:10
Heel simpel dus... Barca wil niet, City kon niet. Tja dan gaat PSG er mee vandoor
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 08:15
Maar wat wil Frenkie ???
Ik vind hem namelijk niet het type die voor het geld kiest .
PSG zal met geld wel goed zijn , maar de franse competitie en PSG is niet de europese top .
Vind ik leuk
markie +2377
vrijdag 7 december 2018 om 08:21
Blijkbaar was de keuze niet groot..
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1420
vrijdag 7 december 2018 om 08:24
PSG is wel degelijk Europese top.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 08:26
Hoeveel cl finales hebben die al gespeeld dan ?
En hoe vaak hebben ze die al gewonnen ?
En wanneer was de laatste Europese hoofdprijs ?
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1420
vrijdag 7 december 2018 om 08:29
Het gaat niet om de resultaten uit het verleden. Dan zou Man City ook geen Europese top zijn. Met Neymar en Mbappe hoor je natuurlijk tot de kanshebbers om de CL te winnen. Net als Juve, City, Barca en Madrid.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 08:34
Ik vind PSG een gemaakte club , zonder historie die niet in een topcompetitie speelt .
En of PSG de cl kan winnen daar ben ik ook niet zo zeker van .
Ze zijn na 5 wedstrijden nog niet eens zeker van plaatsing voor de volgende ronde .
De andere clubs die jij opnoemt hebben zich wel allemaal al geplaatst .
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1420
vrijdag 7 december 2018 om 08:43
Je moet wel een beetje met je tijd meegaan. Verhoudingen veranderen snel vanwege het grote geld, of je dat nu leuk vind of niet.
Vind ik leuk
Vrolijkje +1938
vrijdag 7 december 2018 om 10:25
Man city en psg zijn ook geen Europese top...en zullen het nooit worden .
Vind ik leuk
1+1= +104
vrijdag 7 december 2018 om 08:14
Mocht dit waar zijn is het voor Ajax mooie deal denk ik
Wie weet als er ooit weer geld is bij Barça kan hij als nog de stap maken en Ajax nog een keer cashen😁
Vind ik leuk
Marco S +6560
vrijdag 7 december 2018 om 08:14
Frenkie gaat vast naar Barcelona.. ik geloof sowieso niet dat er al een deal is..
Vind ik leuk
Ryan82 +1059
vrijdag 7 december 2018 om 08:15
PSG is een verkeerde keuze. Je hebt een trainer nodig als Guardiola anders komt de Jong niet tot zijn recht. Heel dom.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 08:22
Denk dat Frenkie redelijk wat voetbalintelligentie heeft dus dat een trainer niet perse bepalend voor hem hoeft te zijn, trainers gaan en komen immers ook als eendagsvliegen in het voetbal.

Op zich heb ik niks tegen de topclub PSG ze doen immers wat alle topclubs doen tegenwoordig veel geld uit geven.

Waar ik me meer zorgen overmaak is de weerstand in Frankrijk, in de ED heeft hij tenminste nog 4 tot 6 wedstrijden per jaar met de nodige weerstand. Wie geeft PSG in Frankrijk weerstand? lijkt wekelijks op een oefenpotje tussen profs en amateurs. Voornamelijk daarom (ook met het oog op het NL-elftal) had ik hem liever in Engeland gezien en als dat City zou zijn met Guardiola is dat zeker een pluspunt inderdaad.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29105
vrijdag 7 december 2018 om 08:16
Jammer dat Barca nooit in de picture is geweest. Wellicht ook wel verstandig aangezien Busquets zijn directe concurrent zou zijn.
Vind ik leuk
De fries +1891
vrijdag 7 december 2018 om 08:19
Over wie gaat dit ?
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 08:47
City bood toch 80mio???
Vind ik leuk
Voetbal@com +2504
vrijdag 7 december 2018 om 08:57
dat is lekker...hebben we 86445884333 topics gelezen over Barça en de Jong en schijnen ze hem totaal niet gewild te hebben. Tja dan klopte het verhaal van Messi wel....

PSG...ik vind het een club van niks. Frankrijk idem dito...ze willen niet eens een andere taal leren. Maar goed, voor 75 miljoen & god weet hoeveel 100.000 den per week a 4 jaar... is natuurlijk toch wel een goede reden.

En de benzine wordt niet duurder daar, is mooi meegenomen voor je Franse Renault 5 Turbo, Frenkie.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 08:59]
Vind ik leuk
Romo +1269
vrijdag 7 december 2018 om 09:16
Ik vind Frenkie een leuke voetballer, en een groot talent
Maar ik wil hem wel eens zien in een buitenlandse competitie?
Ik vind de Ligt van een groter kaliber hoor
Vind ik leuk
Arie1976 +739
vrijdag 7 december 2018 om 09:19
Prima keuze..
Denk dat de PL fysiek heel zwaar voor hem zal zijn qua duelkracht.
Wat dat betreft was tegen Duitsland prima te zien dat het voor hem ook moeilijk voetballen is als 3 fysiek sterke spelers telkens in je rug hijgen op t moment dat je de bal krijgt.
Vind ik leuk
repeP +2097
vrijdag 7 december 2018 om 09:23
Money talks.
Vind ik leuk
Toppert +1830
vrijdag 7 december 2018 om 09:23
Mooie club voor hem in een iets minder sterke competitie dan bijv de PL. Ik denk dat hij op het juiste moment voor PSG kiest. Je ziet dat ze daar afstappen van het beleid om de grote sterren te kopen en dat ze meer voor het kopen van een team gaan. Neymar vertrekt deze zomer naar Real, dat past ook beter bij hem. Met Mbappe heb je de 'nieuwe' Messi voor de komende jaren. En het is een club die honger heeft.

Ik zou zelf eerder voor Guardiola zijn gegaan, maar het valt ook niet uit te sluiten dat Guardiola deze zomer bij City vertrekt, dus tja, wat blijft er dan over van je keuze voor hem.
Vind ik leuk
mcmodd +26128
vrijdag 7 december 2018 om 09:23
Ik snap die tegenzin ten aanzien van PSG niet eerlijk gezegd. Ook daar zit voldoende potentie en de wil om de kwaliteiten bij elkaar te houden, en zo te zien nog stevig te versterken. Is de competitie er minder sterk dan in Spanje? Ik zou zeggen: anders. Ook een andere sfeer en derhalve beleving. PSG zou wel eens het nieuwe Barcelona van Europa kunnen worden met Neymar de duikelaar, Mbappé en De Jong.
Vind ik leuk
popiejopie +2928
vrijdag 7 december 2018 om 09:37
Dus met andere woorden: Paris heeft zich gek laten maken door de media; achteraf blijkt dat Barca en City hem blijkbaar niet zo veel waard vinden als hier werd gedacht.
Vind ik leuk
Gannef +49
vrijdag 7 december 2018 om 09:39
75 miljoen is best een hoop geld. Jammer maar zo gaan die dingen en op de plek van Frenkie kunnen we moeiteloos Carel Eiting inpassen lijkt me
Vind ik leuk
torinofc +612
vrijdag 7 december 2018 om 10:00
Zien die balletjes op de Ligt ook
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 10:20
De jong en de Ligt zijn gewoon niet goed genoeg voor de absolute top, de absolute top komt daar nu ook achter
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 10:21]
Vind ik leuk
Gerro +8489
vrijdag 7 december 2018 om 10:33
City afgehaakt vanwege finacial fairplay hoe zit dat dan met PSG dan hebben die wel netjes de regels nageleefd?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws