'Frenkie de Jong hing urenlang aan lippen Guardiola: Man City haakt opeens af'

    'Frenkie de Jong hing urenlang aan lippen Guardiola: Man City haakt opeens af'

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 08:00vr 07-12-2018 om 08:00

    Laatste update: vrijdag 7 december 2018 om 08:08vr 07-12-2018 om 08:08

    Niet Paris Saint-Germain, maar Manchester City leek aanvankelijk de nieuwe club van Frenkie de Jong te worden. Dat schrijft De Telegraaf in de vrijdageditie bij een uitgebreid kijkje achter de schermen.

    De ochtendkrant deed kort na middernacht uit de doeken dat De Jong 'zo goed als zeker' de overstap maakt van Ajax naar PSG, dat 75 miljoen euro betaalt. Manchester City hád tot voor kort echter de beste papieren. De Engelse grootmacht bleek opeens niet meer bereid te voldoen aan de vraagprijs van Ajax-directeur Marc Overmars.

    Aanvankelijk leek alles in kannen en kruiken, schrijft De Telegraaf. De Jong en zijn zaakwaarnemer Ali Dursun brachten een dag na Duitsland - Nederland (2-2) een bliksembezoek aan Engeland, waar urenlang werd gesproken met Pep Guardiola. De twee 'hingen aan de lippen van Guardiola'. De City-manager heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij zeer gecharmeerd van De Jong.

    Guardiola lunchte op zondag 4 september ook nog met Oranje-bondscoach Ronald Koeman - samen met City's technisch directeur Txiki Begiristain. Het bleek dat de komst van De Jong een prioriteit was. Toch haakte de Premier League-koploper af. Het heeft mogelijk te maken met het feit dat de club een straf boven het hoofd hangt wegens het niet naleven van de Financial Fair Play-regels, al wordt dit ontkend door City.

    FC Barcelona
    Volgens De Telegraaf speelde FC Barcelona geen rol van betekenis in de jacht op De Jong. De middenvelder van Ajax en het Nederlands elftal zou zich hebben verbaasd over de tientallen keren dat hij op de voorpagina stond in de Catalaanse kranten. Voor De Jong en Dursun was al maanden duidelijk dat Barça niet aan de eisen van Ajax kon of wilde voldoen.

    Lees ook: 'Ongekende transfersom voor Willem II door aanstaande transfer Frenkie de Jong'

    Poll

    Wat is een betere club voor De Jong?

    (3014 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 7 december 2018 om 08:02
    Wat een dommerik om naar PSG te gaan.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 08:35]
    Vind ik leuk
    Ondermars +76
    vrijdag 7 december 2018 om 08:08
    Barca afgehaakt, City afgehaakt tja had niet echt een keuze. Plus hij krijgt gegarandeerd een basisplaats en mag met Mbappe en Neymar spelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:09
    Hij had ook gewoon bij ajax kunnen blijven.
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1142
    vrijdag 7 december 2018 om 08:15
    Misschien krijgt hij door PSG wel beter betaald.
    Vind ik leuk
    Ondermars +76
    vrijdag 7 december 2018 om 08:22
    Ik weet het wel zeker
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:49
    Als ze uren gesproken hebben na Duitsland-Nederland, snap ik inderdaad dat ze geen 75 miljoen willen betalen. Het is natuurlijk ook een groot risico..

    Naar PSG...... Dan kan je er beter mee stoppen.. voor hetzelfde geldt zal de Uefa/FIFA wel eens optreden en ze uitsluiten van Europees voetbal.. Dan speel je toch wel ff in die prachtige Franse competitie.....
    Vind ik leuk
    Unknown007 +2048
    vrijdag 7 december 2018 om 09:22
    Gaat denk ik niet zo snel gebeuren. Als het er al niet van komt na Neymar en Mbappe voor die prijzen, hoeven ze zich om het wisselgeld van 75 miljoen geen zorgen te maken lijkt mij.

    Daarnaast kan Frenkie zich wel 3 jaar perfect ontwikkelen bij PSG voor hij de stap maakt naar een andere competitie.

    Zal het zeker jammer vinden, want had hem graag aan het werk gezien in de PL omdat je toch sneller voor die wedstrijden gaat zitten.

    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:24
    Dat van Mbappe en Neymar zijn ze toch nog steeds aant onderzoeken, of heb ik het mis?

    En ja precies ga gewoon naar Engeland, Spanje of Duitsland, die competities worden tenminste echt gevolgd...
    Vind ik leuk
    Unknown007 +2048
    vrijdag 7 december 2018 om 09:26
    Spanje of Engeland dan. Wil wel dat het op het gratis kanaal van Ziggo komt. hehe.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:29
    Toch maar Fox aanschaffen dan ;p
    Vind ik leuk
    WED +268
    vrijdag 7 december 2018 om 10:29
    Er komt geen vervolgstap hogerop, eindstation.
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1426
    vrijdag 7 december 2018 om 23:52
    Frenkie past nu beter in de Franse Competitie.
    De Premier League is nu nog niks voor hem als sierlijke speler, met Memphis Depay werd het daar ook niks, en in Frankrijk loopt het prima.

    Frenkie de Jong is nu (nog) geen bikkelaar voor de zware PL, dat kan altijd nog. En heeft hij nu al zoveel geweldige wedstrijden in zijn logboek staan dat Barcelona hem nu moet hebben?
    Nee dus, die gaan voor De Ligt.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +703
    vrijdag 7 december 2018 om 13:59
    Misschien? Haha ja wie weet, mag hij voor hij ook wel in de basis starten. Zie hem liever bij een grote subtopper (Spurs/Arsenal) verder rijpen dan meteen naar de top!
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1426
    vrijdag 7 december 2018 om 23:47
    En speelt hij gegarandeerd Champions League.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8588
    vrijdag 7 december 2018 om 08:35
    Hahahahaha! hij had ook bij Willem2 kunnen blijven.
    Vind ik leuk
    Fissah14 +274
    vrijdag 7 december 2018 om 09:14
    Precies, hij moet gewoon de stap maken als hij dat wil. Niks mis met PSG als volgende tussenstap!
    Vind ik leuk
    Korm +37314
    vrijdag 7 december 2018 om 08:11
    Mbappe lijkt inderdaad leuk om mee te spelen, neymar betwijfel ik..
    Vind ik leuk
    3Bier +10666
    vrijdag 7 december 2018 om 08:14
    Beter met als tegen zullen we maar zeggen...
    Vind ik leuk
    Korm +37314
    vrijdag 7 december 2018 om 08:27
    daar heb je zeker een punt :)
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3351
    vrijdag 7 december 2018 om 08:29
    Basisplaats garantie heb je eigenlijk nooit, zeker niet als je als talent binnen komt in een veel beter team
    Vind ik leuk
    Obl93 +2517
    vrijdag 7 december 2018 om 08:33
    Precies dat, en ik herhaal het nog maar eens, Barca is over 1-2 jaar geen top meer. Krijgen hetzelfde probleem als Ac Milan, te laat doorgeselcteerd.
    Vind ik leuk
    Emnu +4756
    vrijdag 7 december 2018 om 08:40
    Yup.

    Suarez wordt niet meer beter, als Messi stopt (gaat niet heel lang meer duren) blijft er bitter weinig over.

    Zo jammer.

    Sinds Michels en Cruijff, even later neeskens erbij, Is Barça m’n tweede club.
    Was in ‘82 voor t eerst in Nou Camp maar wat de laatste jaren allemaal gebeurd daar...
    Eigenlijk is t sinds t vertrek van Pep al bergafwaarts en ik zie t er niet beter op worden de komende tijd.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 08:41]
    Vind ik leuk
    Obl93 +2517
    vrijdag 7 december 2018 om 09:19
    Nee precies, maar ik denk dat je ook precies het probleem aanstipt. Pep was de laatste bij Barca met de Cruijff-filosofie, je ziet het nu ook bij City. Mocht Barca weer hoge ogen willen gooien, moet je Pep terughalen of Koeman aannemen.
    Vind ik leuk
    Emnu +4756
    vrijdag 7 december 2018 om 09:25
    Ik vind Koeman geen Cruijffiaan, sorry.
    Vind ik leuk
    Obl93 +2517
    vrijdag 7 december 2018 om 09:27
    Misschien niet, maar wel een van de laatste die onder hem gevoetbald hebben.
    Vind ik leuk
    Emnu +4756
    vrijdag 7 december 2018 om 09:33
    Al zou Rijkaard terug komen hiervoor, ben bang dat als Messi stopt, de paniek helemaal uitbreekt met nog meer slechte aankopen.

    T is vervallen in n soort van Galacticos 0.2 of zo, allemaal net niet aankopen die stuk voor stuk tegenvallen.
    Ik heb t sinds eind jaren 80 niet zo dramatisch gezien kwa beleid en vervreemding van t idee dat ik bij Barça heb.
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1426
    vrijdag 7 december 2018 om 23:54
    Het is geen maatstaf natuurlijk, maar wat ik Barca tegen PSV zag presteren was triest voor deze club.
    Vind ik leuk
    Peter12345 +251
    vrijdag 7 december 2018 om 08:41
    Onzin, AC Milan was failliet en kon ook niet veel meer doen. Barca haalt gewoon de beste talenten weer op diverse plekken op en zal gewoon top blijven. Misschien 1 a 2 jaartjes geen kampioen, maar gewoon europese top hoor.
    Vind ik leuk
    Emnu +4756
    vrijdag 7 december 2018 om 08:43
    Je mag je inmiddels afvragen in hoeverre dat nog geldt.

    Drie jaar op rij in de kwartfinale CL eruit is iig niet best.
    Vind ik leuk
    Peter12345 +251
    vrijdag 7 december 2018 om 08:45
    Ja daar zit wat in. En wat je zegt over Barcelona zonder Messi... dat klopt ook wel.
    Toch verwacht ik dat ze zich wel redden. Ik hoop het tenminste, want anders krijg je dadelijk nog een competitie waar 1 club veruit het beste is
    Vind ik leuk
    Emnu +4756
    vrijdag 7 december 2018 om 08:47
    Mwah, Real zonder CRapist7 is ook niet zo veel meer hoor.
    Vind ik leuk
    Peter12345 +251
    vrijdag 7 december 2018 om 08:50
    Mwa, nu er 2 wereldsterren weg zijn bij barca en real, zijn ze weer terug bij hoe het daarvoor was. En toen waren ze in Spanje ook de beste. Dat zal niet veel veranderen denk ik.
    Vind ik leuk
    Emnu +4756
    vrijdag 7 december 2018 om 08:54
    Precies.

    Misschien dat Atletico of iemand anders dan serieus mee kan draaien.

    Zo’n 30 jaar terug stond t helemaal niet vast dat Barça of Real kampioen zou worden.

    Maar goed, buiten atletico zie ik niemand zelfs maar in de buurt komen.

    Zelfs zonder Messi of Ronaldo.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:53
    Iedereen gewoon lekker naar de Premier League en afschaffen die spaanse competitie ;)
    Vind ik leuk
    Emnu +4756
    vrijdag 7 december 2018 om 08:58
    T enige leuke aan de PL komt uit manchester.

    Ten eerste City onder Pep.
    Ten tweede natuurlijk dat Man U t O vreselijk slecht doet.
    Heb al n hekel aan die ploeg sinds ze Jesper Olsen wegkochten en hij vervolgens onder die dikke pad Atkinson zo goed als nooit aan spelen toe kwam.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:00
    Vind Liverpool, sinds dit seizoen Arsenal en Tottenham ook wel leuk om naar te kijken hoor..
    Vind ik leuk
    Emnu +4756
    vrijdag 7 december 2018 om 09:02
    Sure.

    Maar om daar nou de Liga voor af te schaffen ging mij net wat ver.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:06
    Hahaha.

    Niet alles even serieus nemen eh ;p
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3536
    vrijdag 7 december 2018 om 08:56
    Veroordeeld voordat je schuldig bevonden bent, klasse. Zegt wat over jou
    Vind ik leuk
    Emnu +4756
    vrijdag 7 december 2018 om 09:01
    Het doodzwijgen van alle berichtgevingen hieromtrent zegt evenwel net zoveel over de voetbalwereld.

    Stel je voor dat dit n bankier of n politicus oid was geweest.

    Zijn eigen verklaringen, bij z’n advocaat gedaan en later veranderd, laten bitter weinig ruimte voor twijfel over.

    Ik verbaas me er niet echt over, de wereld is nou eenmaal corrupt en mensen geloven wat ze willen geloven.

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 09:01]
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3536
    vrijdag 7 december 2018 om 09:39
    Wat is je punt ? hij is veroordeeld wegens verkrachting ??
    Vind ik leuk
    Emnu +4756
    vrijdag 7 december 2018 om 09:58
    Mijn punt is dat jouw moraal beroep vrij leeg is.

    Mijn standpunt steekt wat dat betreft schril,af bij het collectieve negeren van ‘s mans uitspraken in deze.

    Is allemaal best, geloof wat je wil maar laat mij die ruimte ook.

    Wat ik tot dusver gelezen heb in deze zaak, doet mij toch z’n minst vermoeden dat als t niet Ronaldo (oid) was geweest maar n ander (ik noemde eerder n bankier of politicus, die kunnen wrs n afkoopsom betalen maar n janboerelul gaat wrs meteen de bak in) de publiek verontwaardiging sterker zou zijn.

    Ik geef toe, ik chargeer en polariseer met mijn uitspraak maar dat is niet zonder reden.
    Hopelijk hoeft dat geen verdere onderbouwing.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3536
    vrijdag 7 december 2018 om 10:02
    Ik snap dat je over de top reageert maar wat ik vind geld voor allen. Mensen niet schuldig verklaren voordat ze veroordeeld zijn. De rechter bepaalt en niet de krant
    Vind ik leuk
    Emnu +4756
    vrijdag 7 december 2018 om 10:11
    Voor mensen met buitensporig veel geld, gelden andere regels dan voor jou of mij.

    Kijk, ik zie t zo (en sta open voor andere informatie maar basser me nu op de footballleaks documenten die niet ontkent of ontkracht zijn door kamp Ronaldo):
    Na het ‘avontuurtje’ denkt cr7, kut, ik ben t ver gegaan.
    Belt z’n advocaat, biecht alles in paniek bij hem op. Eerste verklaring.
    Advocaat grijpt in, raadt Ronaldo aan die miep af te kopen, intimideert haar wrs ook nog met advocaten blahblah en laat Ronaldo vervolgens z’n verklaring wijzigen.

    Tenzij t hele football leaks verhaal niet klopt maar dan had ik toch wel andere geluiden uit het Ronaldo kamp verwacht.

    Maar ik kan t natuurlijk helemaal verkeerd zien.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3536
    vrijdag 7 december 2018 om 11:28
    Weet je. Ik zeg niet dat hij onschuldig is maar ik vind het te ver gaan om mensen te veroordelen die niet door de rechter schuldig bevonden zijn. Dat jij dat wel doet moet je zelf weten. Prettige dag verder
    Vind ik leuk
    Obl93 +2517
    vrijdag 7 december 2018 om 09:20
    Hier hebben ze er al een misgelopen die perfect in de oorspronkelijke Cruijff filosofie past. Barca wordt de komende jaren afgetroefd door City, PSG en Real, hoe pijnlijk ook.
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 03:12
    @Peter12345 of misschien val Barcelona wel want het word steeds sterker dat ze als het eens doorkomt dat de Catalaanse bevolking zelfstandiger wil worden of hoe je het ook mag noemen want ze willen catalonie gaan worden en dat is ieder jaar wat terug komt in de Spaanse politiek puntje en ieder jaar word de percentage hoger steeds meer bevolking willen dat en als dat uit eindelijk toch gaat worden dan gaat er veel bij Barcelona veranderen
    Vind ik leuk
    Peter12345 +251
    vrijdag 7 december 2018 om 08:40
    Hoezo krijgt hij gegarandeerd een basis plaats?
    Geen enkele speler krijgt die garantie en al helemaal niet bij een grote club als PSG.....

    hij mag inderdaad met Mbappe en Neymar spelen, als die blijven en niet naar Real ofzo vertrekken.
    Maar verder is de franse competitie toch niks? Je kunt beter naar Engeland gaan (Liverpool op de kaart zetten?) of Spanje.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:50
    Waarom gegarandeerd een basisplaats?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:00
    Dan word Frenkie straks ook zo huilebalk.
    Vind ik leuk
    AZAlkmaar2 +455
    vrijdag 7 december 2018 om 09:26
    Niemand krijgt gegarandeerd een basisplaats, ook Frenkie de Jong niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:07
    gegarandeed? ben je serieus of wat.. met een middenveld bestaande uit Diarra, Verrati, Rabiot (vertrekt waarschijnlijk) Draxler en Nkunku krijgt hij zeker een basisplaats in een bekerwedstrijd. of ze zetten hem op een positie die hem niet ligt. Denk dat hij gewoon mazzel heeft gehad dat Mbappe niet goed speelde tegen Nederland waardoor het leek alsof Frenkie hem gigantisch uit de wedstrijd speelde.
    Dit los van het feit dat die jongen echt wel talent heeft en ik hem een mooie transfer gun. vraag me alleen wel af of PSG de beste keus is. Jaartje Ajax word hij ook niet slechter van
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 08:13
    Je zou ook kunnen denken:
    PSG gaat nu bereiken wat de andere al bereikt hebben
    Guardiola heeft nog niet in Frankrijk gewerkt
    Barca en City komen op hetallerlaatste moment in actie
    Zomaar 3 gedachtes
    Dus niet te snel oordelen
    Vind ik leuk
    markie +1193
    vrijdag 7 december 2018 om 08:13
    Niet zo dom als jouw reactie
    Vind ik leuk
    Iggy +3993
    vrijdag 7 december 2018 om 08:16
    En jij slikt al dat voorbarige geleuter voor zoete koek?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 10:42]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:44

    Het is lang niet zo gek als je denkt. Het is een absolute topclub, dus gaat trainen op het hoogste niveau. En speelt wedstrijden op nog niet maximale weerstand, maar wel een stap omhoog. Daarna kan hij veel makkelijker de stap maken richting de top uit de grote competities.
    Daarbij krijgt hij het financieel ook niet slecht daar.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:12
    Ja daar heb je misschien wel gelijk in maar de Franse competitie vind ik niet veel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:46
    Klopt, wel beter dan NL denk ik. Maar het is wel manier waarbij hij kansen kan krijgen, en deze niet gelijk verprutst. Omdat wanneer hij fouten maakt dit niet cruciaal zou zijn voor een titelstrijd.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28477
    vrijdag 7 december 2018 om 09:18
    Je kan hem een dommerik noemen, maar als Ajax (volgens artikel) belachelijke eisen stelt en PSG de enige is die wilt betalen... tja dan wordt het voor Frenkie ook niet gemakkelijk hè.

    Ik hoop dat hij naar City, Liverpool of Barcelona gaat, maar ik vrees dat PSG wel eens echt kan worden... gadver
    Vind ik leuk
    grunnfan +325
    vrijdag 7 december 2018 om 09:18
    Ja dom hoe kan je nu naar een van de beste clubs ter wereld gaan!!
    Vind ik leuk
    Julio-dvd +2350
    vrijdag 7 december 2018 om 09:52
    Hij had naar Bayern moeten gaan, spel van die club en die competitie past bij hem. Enige probleempje: bij Bayern willen ze altijd waar voor hun geld. En €75 mln is natuurlijk veel te veel, dat betalen alleen die debiele oliesjeiks die heel het voetbal verneuken
    Vind ik leuk
    frhoi +1010
    vrijdag 7 december 2018 om 10:09
    Misschien wil die gewoon eens kampioen worden ;p
    Vind ik leuk
    Andre As +3023
    vrijdag 7 december 2018 om 08:03
    Zo goed als zeker.

    Valentijn is weer aan het raaskallen
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3351
    vrijdag 7 december 2018 om 08:30
    Jep, looks like it
    Vind ik leuk
    AlecBlc +1177
    vrijdag 7 december 2018 om 08:03
    Frenk, blijf maar lekker nog een jaartje bij Ajax. Is beter voor iedereen :)
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3351
    vrijdag 7 december 2018 om 08:32
    Zeker voor frenkie zelf. Maar misschien wil ajax ook wel verkopen in de hype om de prijs hoog te houden
    Vind ik leuk
    Kevinm +1875
    vrijdag 7 december 2018 om 08:03
    Als hij naar PSG gaat zie je hem niet meer. Wekelijks tegen 'zwakke' tegenstanders waardoor ze ook niet scherp genoeg zijn om belangrijke Europese wedstrijden te winnen. Had gehoopt dat hij naar Barcelona zou gaan. Toekomstig middenveld samen met Arthur en Coutinho, dat kan wel wat worden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:10
    Voor frenkie veranderd er dus weinig :)
    Vind ik leuk
    De fries +984
    vrijdag 7 december 2018 om 08:21
    Behalve de “t” dan
    Vind ik leuk
    Ondermars +76
    vrijdag 7 december 2018 om 08:07
    75 MILJOEN 💰💰💰😎
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:09
    63,5 miljoen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:10
    Inderdaad en dat is de helft van wat hier al maanden geroepen word een waardeloze deal
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:11
    Cruyff had in deze tijd 600 miljoen gekost.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:43
    Frenkie de helft en Matthijs de andere helft.
    Vind ik leuk
    Ondermars +76
    vrijdag 7 december 2018 om 08:11
    Transfersom is toch echt 75 miljoen. Wat Ajax overhoudt zal me een worst wezen
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 08:11]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:15
    Hopelijk raakt hij niet geblesseerd. Ik zou hem maar goed inpakken, voor je het weet breekt er wat af.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 08:15]
    Vind ik leuk
    Andre As +3023
    vrijdag 7 december 2018 om 08:32
    Daarom ben jij Ondermars en niet Overmars.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:08
    Barca heeft geen geld meer.

    Wel raar dat Willem II een afkoopclausule heeft weten te regelen voor de nieuwe Cruyff. Overmars heeft toch geld zat? Had er 2 miljoen bijgelegd.
    Of was Overmars toch niet helemaal overtuigd van Frenkie Cruyff?
    Vind ik leuk
    Korm +37314
    vrijdag 7 december 2018 om 08:11
    ach je moet andere clubs ook wat gunnen, zeker als je maar 3 ton betaald heb..
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 08:11]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:13
    Willem II heeft gelijk de 6e begroting van NL.

    Goed voor de ere divisie. Zo zouden alle clubs het moeten doen. Dan profiteert iedereen mee.

    Voorlopig geen kunstgras bij Willem II, die nieuwe grasmaaier kan weer besteld worden.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 08:14]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:10
    Hoeveel spelers zullen er van een Eredivisie club naar PSV, Ajax of Feyenoord gaan en dan zo veel geld opleveren?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:26
    Dan ben je weer 63,5 miljoen euro verder, denk ik.

    Hoewel steeds meer clubs, zelf weer gaan opleiden ... Het zal weer tijd worden.

    Bij de kleinere clubs kostte opleiden geld. En ipv dan de opleider te ontslaan, stopten ze er gewoon mee.

    Dat bestuur moet je gelijk weg sturen, die begrijpen er niks van.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 09:26]
    Vind ik leuk
    markie +1193
    vrijdag 7 december 2018 om 08:12
    Natuurlijk is dat niet raar. Willem 2 heeft natuurlijk ook gezien hoe goed hij is. Psv was ook in de markt en op deze manier heeft Ajax Willem 2 over de streep getrokken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:16
    Had Willem II gelijk 10 miljoen gegeven dan. Geld zat.
    Vind ik leuk
    markie +1193
    vrijdag 7 december 2018 om 08:20
    Oh jij wist al dat hij 75 miljoen ging opleveren?
    Vind ik leuk
    Korm +37314
    vrijdag 7 december 2018 om 08:28
    beetje aan de lage kant hoor als je hoorde van de bedragen rond de 150 miljoen ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:43
    Frenkie de helft en Matthijs de helft.
    Vind ik leuk
    Korm +37314
    vrijdag 7 december 2018 om 11:34
    nee met de ligt zo het over de 200 miljoen worden ;-)
    Vind ik leuk
    3Bier +10666
    vrijdag 7 december 2018 om 08:30
    Niet zo stoken Wim. Gewoon goede deal dit voor Ajax. Gekocht voor 300.000 en levert 63,5 op. Applausje voor Marc is op zijn plaats.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:35
    Als je het zo zegt wel.
    Vind ik leuk
    3Bier +10666
    vrijdag 7 december 2018 om 08:26
    Willem II had ook al een deal met PSV. De Jong koos zelf voor Ajax.
    Een doorverkoop percentage is tegenwoordig heel normaal bij verkoop van jonge talenten. Je weet tenslotte nooit hoe ze zich ontwikkelen. Ik denk niet dat Willem II dit verwachtte.
    Heel leuk voor die club en goed voor de eredivisie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:34
    Nee als ze dit hadden verwacht dan zouden ze 25% doorverkoopperc hebben bedongen, en geen spelers gehuurd etc
    Vind ik leuk
    Koenbres +1070
    vrijdag 7 december 2018 om 08:35
    Ik heb Frenkie bij Willem II vaak zien spelen in de voorbereiding en ik moet zeggen dat altijd al te zien was dat hij een exeptioneel talent is. 75 miljoen is dan wel onverwachts
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:08
    Je hebt gelijk jongen.... meteen dik en vet cashen, na 1.5 jaar de verwachte move naar england of spanje maken..... gefeliciteerd met deze transfer! Het is je gegund. ( niet mijn keuze geweest, maar het jaarsalaris zal wel aardig zijn..... ;)) )
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 08:09
    Op het laatste moment kiest hij voor een andere club.
    De gele trainingshesjes bevallen hem niet
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:10
    Misschien was er maar 1 club, die 75 miljoen wilde betalen voor de nieuwe Cruyff.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 08:10]
    Vind ik leuk
    Korm +37314
    vrijdag 7 december 2018 om 08:12
    dat denk ik ook..
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 08:18
    Dat idee had ik ook even.
    Belachelijk veel voor iemand die nog niets heeft laten zien
    Ik ben er wel blij mee.
    Dacht altijd dat het max 50 zou worden
    Vind ik leuk
    markie +1193
    vrijdag 7 december 2018 om 08:10
    Heel simpel dus... Barca wil niet, City kon niet. Tja dan gaat PSG er mee vandoor
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:15
    Maar wat wil Frenkie ???
    Ik vind hem namelijk niet het type die voor het geld kiest .
    PSG zal met geld wel goed zijn , maar de franse competitie en PSG is niet de europese top .
    Vind ik leuk
    markie +1193
    vrijdag 7 december 2018 om 08:21
    Blijkbaar was de keuze niet groot..
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1142
    vrijdag 7 december 2018 om 08:24
    PSG is wel degelijk Europese top.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:26
    Hoeveel cl finales hebben die al gespeeld dan ?
    En hoe vaak hebben ze die al gewonnen ?
    En wanneer was de laatste Europese hoofdprijs ?
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1142
    vrijdag 7 december 2018 om 08:29
    Het gaat niet om de resultaten uit het verleden. Dan zou Man City ook geen Europese top zijn. Met Neymar en Mbappe hoor je natuurlijk tot de kanshebbers om de CL te winnen. Net als Juve, City, Barca en Madrid.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:34
    Ik vind PSG een gemaakte club , zonder historie die niet in een topcompetitie speelt .
    En of PSG de cl kan winnen daar ben ik ook niet zo zeker van .
    Ze zijn na 5 wedstrijden nog niet eens zeker van plaatsing voor de volgende ronde .
    De andere clubs die jij opnoemt hebben zich wel allemaal al geplaatst .
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1142
    vrijdag 7 december 2018 om 08:43
    Je moet wel een beetje met je tijd meegaan. Verhoudingen veranderen snel vanwege het grote geld, of je dat nu leuk vind of niet.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1279
    vrijdag 7 december 2018 om 10:25
    Man city en psg zijn ook geen Europese top...en zullen het nooit worden .
    Vind ik leuk
    1+1= +19
    vrijdag 7 december 2018 om 08:14
    Mocht dit waar zijn is het voor Ajax mooie deal denk ik
    Wie weet als er ooit weer geld is bij Barça kan hij als nog de stap maken en Ajax nog een keer cashen😁
    Vind ik leuk
    Marco S +5617
    vrijdag 7 december 2018 om 08:14
    Frenkie gaat vast naar Barcelona.. ik geloof sowieso niet dat er al een deal is..
    Vind ik leuk
    Ryan82 +984
    vrijdag 7 december 2018 om 08:15
    PSG is een verkeerde keuze. Je hebt een trainer nodig als Guardiola anders komt de Jong niet tot zijn recht. Heel dom.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:22
    Denk dat Frenkie redelijk wat voetbalintelligentie heeft dus dat een trainer niet perse bepalend voor hem hoeft te zijn, trainers gaan en komen immers ook als eendagsvliegen in het voetbal.

    Op zich heb ik niks tegen de topclub PSG ze doen immers wat alle topclubs doen tegenwoordig veel geld uit geven.

    Waar ik me meer zorgen overmaak is de weerstand in Frankrijk, in de ED heeft hij tenminste nog 4 tot 6 wedstrijden per jaar met de nodige weerstand. Wie geeft PSG in Frankrijk weerstand? lijkt wekelijks op een oefenpotje tussen profs en amateurs. Voornamelijk daarom (ook met het oog op het NL-elftal) had ik hem liever in Engeland gezien en als dat City zou zijn met Guardiola is dat zeker een pluspunt inderdaad.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27372
    vrijdag 7 december 2018 om 08:16
    Jammer dat Barca nooit in de picture is geweest. Wellicht ook wel verstandig aangezien Busquets zijn directe concurrent zou zijn.
    Vind ik leuk
    De fries +984
    vrijdag 7 december 2018 om 08:19
    Over wie gaat dit ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:47
    City bood toch 80mio???
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:57
    dat is lekker...hebben we 86445884333 topics gelezen over Barça en de Jong en schijnen ze hem totaal niet gewild te hebben. Tja dan klopte het verhaal van Messi wel....

    PSG...ik vind het een club van niks. Frankrijk idem dito...ze willen niet eens een andere taal leren. Maar goed, voor 75 miljoen & god weet hoeveel 100.000 den per week a 4 jaar... is natuurlijk toch wel een goede reden.

    En de benzine wordt niet duurder daar, is mooi meegenomen voor je Franse Renault 5 Turbo, Frenkie.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 08:59]
    Vind ik leuk
    Romo +982
    vrijdag 7 december 2018 om 09:16
    Ik vind Frenkie een leuke voetballer, en een groot talent
    Maar ik wil hem wel eens zien in een buitenlandse competitie?
    Ik vind de Ligt van een groter kaliber hoor
    Vind ik leuk
    Arie1976 +719
    vrijdag 7 december 2018 om 09:19
    Prima keuze..
    Denk dat de PL fysiek heel zwaar voor hem zal zijn qua duelkracht.
    Wat dat betreft was tegen Duitsland prima te zien dat het voor hem ook moeilijk voetballen is als 3 fysiek sterke spelers telkens in je rug hijgen op t moment dat je de bal krijgt.
    Vind ik leuk
    repeP +1300
    vrijdag 7 december 2018 om 09:23
    Money talks.
    Vind ik leuk
    Toppert +1789
    vrijdag 7 december 2018 om 09:23
    Mooie club voor hem in een iets minder sterke competitie dan bijv de PL. Ik denk dat hij op het juiste moment voor PSG kiest. Je ziet dat ze daar afstappen van het beleid om de grote sterren te kopen en dat ze meer voor het kopen van een team gaan. Neymar vertrekt deze zomer naar Real, dat past ook beter bij hem. Met Mbappe heb je de 'nieuwe' Messi voor de komende jaren. En het is een club die honger heeft.

    Ik zou zelf eerder voor Guardiola zijn gegaan, maar het valt ook niet uit te sluiten dat Guardiola deze zomer bij City vertrekt, dus tja, wat blijft er dan over van je keuze voor hem.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24138
    vrijdag 7 december 2018 om 09:23
    Ik snap die tegenzin ten aanzien van PSG niet eerlijk gezegd. Ook daar zit voldoende potentie en de wil om de kwaliteiten bij elkaar te houden, en zo te zien nog stevig te versterken. Is de competitie er minder sterk dan in Spanje? Ik zou zeggen: anders. Ook een andere sfeer en derhalve beleving. PSG zou wel eens het nieuwe Barcelona van Europa kunnen worden met Neymar de duikelaar, Mbappé en De Jong.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2742
    vrijdag 7 december 2018 om 09:37
    Dus met andere woorden: Paris heeft zich gek laten maken door de media; achteraf blijkt dat Barca en City hem blijkbaar niet zo veel waard vinden als hier werd gedacht.
    Vind ik leuk
    Gannef +13
    vrijdag 7 december 2018 om 09:39
    75 miljoen is best een hoop geld. Jammer maar zo gaan die dingen en op de plek van Frenkie kunnen we moeiteloos Carel Eiting inpassen lijkt me
    Vind ik leuk
    torinofc +439
    vrijdag 7 december 2018 om 10:00
    Zien die balletjes op de Ligt ook
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:20
    De jong en de Ligt zijn gewoon niet goed genoeg voor de absolute top, de absolute top komt daar nu ook achter
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 10:21]
    Vind ik leuk
    Gerro +7232
    vrijdag 7 december 2018 om 10:33
    City afgehaakt vanwege finacial fairplay hoe zit dat dan met PSG dan hebben die wel netjes de regels nageleefd?
    Vind ik leuk
    onbemind +377
    vrijdag 7 december 2018 om 13:27
    Bij Man.City en Barcelona begint hij op de bank, in tegenstelling tot PSG,
    daar speelt elke wedstrijd.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws